FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.11.2024 klo 16:27:46 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 12 [13]

Kirjoittaja Aihe: Savon Derby eli MP - KuPS 26.5.2010 klo 19.00  (Luettu 15348 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sheringham

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS & YB

Vastaus #300 : 28.05.2010 klo 06:33:00

Silkkaa bonusta teille. Ymmärrät varmaan, ettei paljon huvittanut Jälkipeliin jäädä. ;)
Miks?
Pub

Poissa Poissa

Vastaus #301 : 28.05.2010 klo 07:59:12

TÄMÄ ON POLIISIASIA!

Vahingonteko (8771)

Aika: 27.5.2010
Paikka: Mikkeli, Urheilupuisto

Mikkelin Urheilupuiston katetun katsomon seinään oli sotkettu spreillä mm.
rasistisia tageja.
Morley

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Urskin beer stand, Juvan Kisa

Vastaus #302 : 28.05.2010 klo 09:27:15

TÄMÄ ON POLIISIASIA!

Ja aamun Länsi-Savon pääuutinen. http://www.lansi-savo.fi/Etusivu/urskin_katsomoon_t%C3%B6hrittiin_rasistinen_viesti_10234894.html

Ja olisin kyllä mielelläni käynyt Jälkipelissä, mutta saunan ylivoima vei mielenkiinnon suhteellisen viileiden matsiolosuhteiden jälkeen.
travolta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liry, MP

Vastaus #303 : 28.05.2010 klo 09:49:07

Täytyypä tulla omia mietteitäkin raapustamaan kun tuli naapurikaupungista asti ajeltua derbyä katsomaan ja sinisiä tukemaan. Pelistä olen samaa mieltä kuin monet muutkin palstalaiset. Jos vielä ruodin hieman tarkemmin MP:n yksittäisten pelaajien esityksiä. Topparit, etenkin Ive, pelasivat ihan kelpo pelin muutamista vaikeuksista huolimatta. Laitapakeista Koistinen joutui aikamoiseen myllytykseen ja pari virhettä sieltä sitten tulikin, sinänsä harmi sillä näytti että jatkuvissa vaikeuksissa hän ei kuitenkaan pahemmin ollut. Reinikainen taas oli puolustussuuntaan ihan hyvä, mutta pallon kanssa oli ongelmia. Keskikentällä mun mielestä Oino pelasi ihan ok pelin, sai kuitenkin pallot ihan hyvin omille ja pystyi välillä rakentamaankin peliä. Muinoselle antaisin kyllä hieman pyyhkeitä, vaikka perustason kautta tärkeä mies MP:lle onkin. Ainakin kaksi vaarallista paikkaa KuPS sai siten että Muinosen puolustama pallollinen kaveri pelasi seinän, johon Edu ei joko tajunnut/viitsinyt/jaksanut lähteä alkuunkaan mukaan ja näin KuPS pääsi vyörymään ylivoimalla puolustuslinjaa vastaan. Kärjillä ja laitapelaajilla oli vaikeaa Juusoa lukuunottamatta. Hän pelasi aina pallot omille ja pääsipä pari kertaa karkaamaaankin. Mitähän siinä ensimmäisen jakson karkumatkassa tapahtui kun niin pieneen kulmaan ajautui vaikka näytti että oli kaksin veskaria vastaan?

Kentän ulkopuolisesta hommasta sitten kans jotain. Mun mielestä kanssa neekeri ei hetken mielijohteesta huudettuna haukkumasanana ole sen pahempi kuin homokaan tai vaikka kusipää, joten kyllä tässäkin tilanteessa taas ollaan turhan varpaillaan tuon rasismin suhteen. Tuosta töherryksestäkin sen verran että mun mielestä tuo lause itsessään ei ole rasistinen, ennemminkin poliittinen kannanotto, mutta tässä yhteydessä nyt ei varmaan jaksa ruveta keskustelemaan eurooppalaisen monikultturismin hyödyistä ja haitoista. Toki tuon numerosarjan rasistisuudesta minulla ei ole aavistustakaan.

Niin ja kyllä herätti myötähäpeää kun satuin juuri tulemaan lippujonoon kun KuPS:n fanit tulivat bussista ja räväyttivät heti sen mikkeliläisten homoksihaukkumis-chantin. Kuvitelkaas nyt kun Beavis ja Butt-Head istuu tiistai-iltana sohvalla ja miettii et:
- "Ööö, mitäs me laulettas huomenna siellä Mikkelissä?".
- "Ööö, no, lauletaan vaik et Mikkeliläiset on homoja, hö hö!".
- "Höhöhö, höhöhö! Toi oli hyvä!"
« Viimeksi muokattu: 28.05.2010 klo 09:54:48 kirjoittanut travolta »
Joey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura

Vastaus #304 : 28.05.2010 klo 12:00:22

Toki tuon numerosarjan rasistisuudesta minulla ei ole aavistustakaan.
Wikipedia ohjaa 14/88-ilmaisun uusnatsismiin.

Uutinen
Numero 88 vastaa kahta peräkkäistä aakkoston kahdeksatta kirjainta H ja on siten lyhenne sanoista "Heil Hitler". Numero 14 merkitsee valkoisen ylivallan kannattajan David Lanen kuuluisaksi tekemää 14-sanaista lausetta: ”We must secure the existence of our people and a future for white children” eli vapaasti käännettynä ”Meidän on turvattava kansamme olemassaolo ja tulevaisuus valkoisille lapsille.”

Niin ja kyllähän se neekeri nyt on rasistinen ilmaisu, eikä muuksi muutu, vaikka mitä mieltä itse olisi. Vai onko tuo sitä vaasalaisilta tuttua logiikkaa: "yritin saada kaveria kuumentumaan, joten huusin sitä neekeriksi, mitään rasistista en tarkoittanut".
Pub

Poissa Poissa

Vastaus #305 : 28.05.2010 klo 12:31:42

Kuvitelkaas nyt kun Beavis ja Butt-Head istuu tiistai-iltana sohvalla ja miettii et:
- "Ööö, mitäs me laulettas huomenna siellä Mikkelissä?".
- "Ööö, no, lauletaan vaik et Mikkeliläiset on homoja, hö hö!".
- "Höhöhö, höhöhö! Toi oli hyvä!"

Juvan Ruuneperin armoton kuitti puree!

1994 nämä.
Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat

Vastaus #306 : 28.05.2010 klo 12:58:30

Vai onko tuo sitä vaasalaisilta tuttua logiikkaa: "yritin saada kaveria kuumentumaan, joten huusin sitä neekeriksi, mitään rasistista en tarkoittanut".

Ainakin itse olen ymmärtänyt, että nämä neekeri-puheet olivat vain vittuilua teille eikä mitään pilkkahuutoja kentälle viilettäville afrikkalaisille. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
poromiehentien paroni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ei muuta valtaa kuin kansa kaikkivaltias.

Vastaus #307 : 28.05.2010 klo 13:03:33

Ainakin itse olen ymmärtänyt, että nämä neekeri-puheet olivat vain vittuilua teille eikä mitään pilkkahuutoja kentälle viilettäville afrikkalaisille. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

Taisihan täällä joku Mikkelin fani kertoa miten katsomossa huudetaan myös avoimen rasistisia huutoja. Taisi olla Blanco.
Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat

Vastaus #308 : 28.05.2010 klo 13:06:04

Taisihan täällä joku Mikkelin fani kertoa miten katsomossa huudetaan myös avoimen rasistisia huutoja. Taisi olla Blanco.

Häh? Eikös ne huudot olleet teille suunnattuja eikä kentälle? el blanco tuskin kuuli näitä huutoja, koska minäkään en niitä kuullut.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2010 klo 13:07:20 kirjoittanut Freddy »
travolta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liry, MP

Vastaus #309 : 28.05.2010 klo 13:18:35

Niin ja kyllähän se neekeri nyt on rasistinen ilmaisu, eikä muuksi muutu, vaikka mitä mieltä itse olisi. Vai onko tuo sitä vaasalaisilta tuttua logiikkaa: "yritin saada kaveria kuumentumaan, joten huusin sitä neekeriksi, mitään rasistista en tarkoittanut".

Kyllähän neekeri on nykymaailmassa rasistinen ilmaisu, mutta onko se sen pahempi kuin joku muu haukkumasana? Esim. v***n vammanen/läski yms.
poromiehentien paroni

Poissa Poissa

Vastaus #310 : 28.05.2010 klo 14:13:07

Mutta tuskinpa kupsilaisille tuli yllätyksenä, että heidän mustat poikansa tulevat saamaan kotiyleisöltä huutoja. Ja ihan oikeasti rasistisessa merkityksessä kuin vain vittuiluna. Turha siis itkeä rasismista; eiköhän se ole huutelijan oma häpeä (tai ylpeys), eikä takaisin huudetulla "rasisti"-huudolla ole mitään muuta merkitystä kuin vain toteamus päivänselvästä asiasta.
simsalabim

Poissa Poissa

Vastaus #311 : 28.05.2010 klo 19:43:57

No maalaiset on vähe friikkei.

hahahah repesin... Pakko huomauttaa yhelle KuPSin kannattajalle, että kaverilla oli niin kireet farkut mitä ei olla nähty viimevuosisadalla edes Ruotsissa :D
Pipo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Piłka nożna dla kibiców

Vastaus #312 : 28.05.2010 klo 20:50:54

Tuli yllätyksenä, että mikkeli on NOIN juntti mesta! Rasistiset huudot ja varsinkin teksti katsomon seinässä aiheuttivat oksennusrefleksin..

KuPS-fanit itkemässä muiden rasistisista huudoista? :D Alas

Toista se oli syksyn 2007 KuPS-RoPS matsissa jossa KPO Crew tuli aidan taakse huutelemaan rasistisia huutoja matsin jälkeen RoPS:n faneille...

Tuolta löytyy jälkipelit tuosta matsista: http://futisforum2.org/index.php?topic=25652.msg1128329#msg1128329
poromiehentien paroni

Poissa Poissa

Vastaus #313 : 28.05.2010 klo 21:17:57

KuPS-fanit itkemässä muiden rasistisista huudoista? :D Alas

Toista se oli syksyn 2007 KuPS-RoPS matsissa jossa KPO Crew tuli aidan taakse huutelemaan rasistisia huutoja matsin jälkeen RoPS:n faneille...

Tuolta löytyy jälkipelit tuosta matsista: http://futisforum2.org/index.php?topic=25652.msg1128329#msg1128329

Turha urputtaa. KuPS-Rops peleissä ainoat rasistiset huudot olen kuullut rovaniemeläisherrasmiehiltä Rovaniemellä. Ulkomaalaisvahvistuksista vittuilu on vähän eri asia kuin rasismi urpo.

Sivuja: 1 ... 12 [13]

Siirry: