yaber
Poissa
|
|
Vastaus #400 : 17.06.2010 klo 22:10:20 |
|
sönköti sönköti sönk on se puhuminen vaikeaa olisi ollut hauska kuulla kuinka virkkunen olisi hehkuttanut Blancoa, mutta suomalaiseen tapaan selostaja jopa melkein eläytyi peliin
|
|
|
|
Zachariaz
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Ponnarit, HerTo
|
|
Vastaus #401 : 17.06.2010 klo 22:12:23 |
|
"hohohoo"
|
|
|
|
julio gonzales
Poissa
|
|
Vastaus #402 : 17.06.2010 klo 22:24:24 |
|
Juusela veti aika hyvin tänään. Heti ku oli pelissä säpinää, oli innostuski vähän eri luokkaa.
|
|
|
|
caucho
Poissa
Suosikkijoukkue: Antonio Cassano
|
|
Vastaus #403 : 17.06.2010 klo 23:18:58 |
|
Mikä perkeleen mustamamba luikerteli katukivetysten alla Ranska-Meksiko -avauspuoliajan lopussa?!
Samaa naurettiin omassa kisastudiossa myös Salkkiido ja Hyyko Dooris (välillä myös Jooris) tuli puskista.
|
|
|
|
Daaku
Poissa
Suosikkijoukkue: foorumin suurhomo
|
|
Vastaus #404 : 18.06.2010 klo 00:20:46 |
|
Canalin selostajat eroavat näistä ylen kendoselostajista sillä, että he osaavat tehdä huonostakin ottelusta mielenkiintoisen ja hyvästä vieläkin suuremman spektaakkelin.
Kyllähän ottelu on hyvä tai spektaakkeli jos se on, ei siihen selostajaa tarvitse jos jalkapallosta jotain ymmärtää. Sammy tekee juuri tarvittavan, eli tunnistaa pelaajat ja korottaa juuri oikealla tavalla ääntäään jos pelissä jotain tapahtuu. Kirkumista eivät kaipaa kuin keskittymiskyvyttömät, foorumille kilpaa spämmäävät, Mertarannan ja Virkkusen selostuksiin tottuneet teinit.Kysykää vaikka Brehmen Andreakselta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 klo 00:23:27 kirjoittanut Daaku »
|
|
|
|
|
RQ
Poissa
|
|
Vastaus #405 : 18.06.2010 klo 00:30:32 |
|
Kyllähän ottelu on hyvä tai spektaakkeli jos se on, ei siihen selostajaa tarvitse jos jalkapallosta jotain ymmärtää. Sammy tekee juuri tarvittavan, eli tunnistaa pelaajat ja korottaa juuri oikealla tavalla ääntäään jos pelissä jotain tapahtuu. Kirkumista eivät kaipaa kuin keskittymiskyvyttömät, foorumille kilpaa spämmäävät, Mertarannan ja Virkkusen selostuksiin tottuneet teinit.Kysykää vaikka Brehmen Andreakselta. Sammy on ilmeisesti sinulle läheinenkin tuttu vai itse Sammyko se siellä (monta kertaa pitää kysyä)? Onhan se tietysti hyvä, että joku ääni ne pelit siellä selostaa, mutta ilman asiantuntemusta se vain kuulostaa hieman väkisin vääntämiseltä. Eikä vähiten juuri tämän Sammyn kohdalla. Olet ilmeisesti aika vähän katsonut futista selostuksen kera, kun tämä uusi nimi herättää sinussa näin paljon positiivisia tunteita? Tummennettuun kyllä siinä mielessä sama, että meneehän tuo Virkkusen hehkutus välillä pahastikin yli ja puree varmasti "teineihin". Mutta toisaalta taas asiantuntemus on jotain aivan toista luokkaa. Sama pätee Taivaiseen ja Innaseen. Mielestäni Taivainen tällä hetkellä yksi parhaita.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 klo 00:36:57 kirjoittanut RQ »
|
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #406 : 18.06.2010 klo 00:50:45 |
|
Sammy on ilmeisesti sinulle läheinenkin tuttu vai itse Sammyko se siellä (monta kertaa pitää kysyä)? Onhan se tietysti hyvä, että joku ääni ne pelit siellä selostaa, mutta ilman asiantuntemusta se vain kuulostaa hieman väkisin vääntämiseltä. Eikä vähiten juuri tämän Sammyn kohdalla.
En ole Sammy ja ikävä kyllä ei ole edes kunniaa tuntea itse maestroa. Ja Sammynhan selostus on nimenomaan kaikkea muuta kuin "väkisin vääntämistä". Ikävää, että sinä et sitä ymmärrä. Olet ilmeisesti aika vähän katsonut futista selostuksen kera, kun tämä uusi nimi herättää sinussa näin paljon positiivisia tunteita? Tummennettuun kyllä siinä mielessä sama, että meneehän tuo Virkkusen hehkutus välillä pahastikin yli ja puree varmasti "teineihin". Mutta toisaalta taas asiantuntemus on jotain aivan toista luokkaa. Sama pätee Taivaiseen ja Innaseen. Mielestäni Taivainen tällä hetkellä yksi parhaita.
Olen kyllä katsonut ja pelannut futista sieltä ihan 80-luvun lopusta lähtien. Eikä tämä Sammy muuten herättäisi muuta tunteita kuin, että, "hei, onpa kerrankin neutraali ja asiallinen selostaja", ilman tätä foorumapinoiden lokakampanjaa miestä kohtaan. Ja kyllä, Virkkunen ja Innanen selvästi ovat futiksesta enemmän perillä kuin Ylen kaikkia lajeja selostavat uunot. Ei kai se ketään yllätä. Pidän myös itse Taivaisesta ja näkisin, että jos Sammylle annettaisiin lisää aikaa, niin hänestä voisi tulla seuraava Taivainen. Tai jopa Suominen, kun kerran vähintäänkin yhtä samenttisen äänen mies hallitsee. Lisää pelejä kylmänneutraalille Sammylle, mies parantaa suoritustasoaan kuin sika juoksuaan.
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
|
Vastaus #407 : 18.06.2010 klo 00:53:30 |
|
Kysykää vaikka Brehmen Andreakselta. Meinaatko kyseisen spämmärin joskus yhyttävän jalkapalloaiheita lukemasta?
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #408 : 18.06.2010 klo 01:01:11 |
|
Meinaatko kyseisen spämmärin joskus yhyttävän jalkapalloaiheita lukemasta?
Jotenkin pitäisi yhdistää IRC-gallerian teinarislutit ja Sammy Väisänen
|
|
|
|
taddei
Poissa
Suosikkijoukkue: VPS
|
|
Vastaus #409 : 18.06.2010 klo 01:03:02 |
|
Onhan tuo Väisänen nyt aivan hirveää kuunneltavaa, tuntuu kuin mies ei haluaisi olla siellä kopissa ollenkaan. Peliin eläytyminen sekä pelituntemus nyt ovat vain aivan liian heikolla tasolla. Joihinkin Eliittikisoihin ja kendon jokakeväisiin karkeloihin tämä mies sopisi kuin nakutettu, mutta ei todellakaan jalkapalloon. Sporde jr:kin olisi selvää EOM:ää tähän kaveriin verrattuna
|
|
|
|
Kirkkoherra
Poissa
Suosikkijoukkue: Jeesuksen saunavuoro
|
|
Vastaus #410 : 18.06.2010 klo 01:08:51 |
|
Sammy oli mielestäni kyllä hyvä. En tiedä mitä toiset oikein vaativat selostajilta, mutta itselle riittää vallan hyvin, että selostaja kertoo pallon saaneen pelaajan nimen, jotta itse pystyy paremmin keskittymään olennaiseen eikä alkaa miettimään että kenelläköhän se pallo nyt oikein on.
Tosin kyllä minäkin kaipaan Hännistä, Bubia ja Tapsaa selostajakoppiin.
|
|
|
|
mustikkasormi
Poissa
|
|
Vastaus #411 : 18.06.2010 klo 01:28:10 |
|
Sammy oli mielestäni kyllä hyvä. En tiedä mitä toiset oikein vaativat selostajilta, mutta itselle riittää vallan hyvin, että selostaja kertoo pallon saaneen pelaajan nimen, jotta itse pystyy paremmin keskittymään olennaiseen eikä alkaa miettimään että kenelläköhän se pallo nyt oikein on.
Tosin kyllä minäkin kaipaan Hännistä, Bubia ja Tapsaa selostajakoppiin.
Tässäkö ei mielestäsi ole Sammyn kanssa ole ollut valittamista? Vai etkö vain välitä kenellä se pallo oikeasti on?
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #412 : 18.06.2010 klo 01:38:56 |
|
Tässäkö ei mielestäsi ole Sammyn kanssa ole ollut valittamista? Vai etkö vain välitä kenellä se pallo oikeasti on? No kyllähän nuo pääasissa menee Sammylakin oikein. Helvetin vaikeata se sieltä siivouskopin pikkunäytöstä on koettaa tiirata oliko se pelaajan numero 18 vai 16, kun foorumnörtit heti ilkkuvat mutsin ostamilta HD-Plasma jättiskriineiltään, että "hehe, taas se sano väärin, äkkii rapoo forkalle, hehehe." Hankkikaa elämä tai seuratkaa edes niitä kisoja.
|
|
|
|
Joey
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura
|
|
Vastaus #413 : 18.06.2010 klo 01:43:55 |
|
En tiedä mitä toiset oikein vaativat selostajilta, mutta itselle riittää vallan hyvin, että selostaja kertoo pallon saaneen pelaajan nimen, jotta itse pystyy paremmin keskittymään olennaiseen eikä alkaa miettimään että kenelläköhän se pallo nyt oikein on.
Sammy (on muuten vittumainen nimi!) nyt sekoittaa noita pelaajia ihan vitusti aina pelin aikana. Niin ja omasta mielestäni tuollainen pelkkä pelaajan nimen sanominen, kun saa pallon, on aika helvetin tylsää, koska kyllähän sen jumalauta itse näkee, kenellä se pallo on. Ts. tunnistaa pelaajat ulkonäöltään, eikä sitä tarvitse miettiä tyyliin "hmm.. kellähän se pallo nyt oikein on?". Sellaiset selostajat ovat parhaita, jotka eläytyvät peliin, ovat asiantuntevia ja kommentoivat myös omia - jopa radikaaleja - mielipiteitään ottelun tapahtumista. Toki myös hyvät läpät ja taustatarinat joistakin pelaajista on ehdotonta plussaa. Ei minua erityisesti kuitenkaan haittaa, että kuka niitä pelejä selostaa tai miten se jonkun helvetin nimen lausuu, mutta kyllähän sitä mielellään olisi silti Virkkusta näissä skaboissa kuunnellut..
|
|
|
|
Joey
Poissa
|
|
Vastaus #414 : 18.06.2010 klo 01:49:02 |
|
Helvetin vaikeata se sieltä siivouskopin pikkunäytöstä on koettaa tiirata oliko se pelaajan numero 18 vai 16
Jos itse olisin selostaja, niin en helvetissä koittaisi tihrustaa mitään numeroida pelaajien selästä. Sen sijaan ottaisin pelaajista selvää, että mitä paikkaa pelaa ja minkä näköinen janari on, siis jos joku joukkue ei ole lainkaan tuttu etukäteen. Vaikka en esim. jostain Pohjois-Korean joukkueesta tiennyt ketään pelaajia, niin kyllä siinä peliä hetken seuranneena helposti pystyi tietämään kuka on kuka. Ei tuon pitäisi mielestäni kovinkaan vaikeata olla, siis jos ei tihrusta niitä numeroita joidenkin moniväristen pelipaitojen selkämyksestä.
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #415 : 18.06.2010 klo 01:53:29 |
|
Sammy (on muuten vittumainen nimi!) nyt sekoittaa noita pelaajia ihan vitusti aina pelin aikana.
Nimi on hieno ja eihän sekoita. Niin ja omasta mielestäni tuollainen pelkkä pelaajan nimen sanominen, kun saa pallon, on aika helvetin tylsää, koska kyllähän sen jumalauta itse näkee, kenellä se pallo on. Ts. tunnistaa pelaajat ulkonäöltään, eikä sitä tarvitse miettiä tyyliin "hmm.. kellähän se pallo nyt oikein on?".
Kyllä minäkin tunnistan, kuten epäilemättä sinäkin ja kaikki muutkin 12 kuukautta vuodessa futista seuraavat foorumistit. Entä loput n. puoli miljoonaa? Sellaiset selostajat ovat parhaita, jotka eläytyvät peliin, ovat asiantuntevia ja kommentoivat myös omia - jopa radikaaleja - mielipiteitään ottelun tapahtumista. Toki myös hyvät läpät ja taustatarinat joistakin pelaajista on ehdotonta plussaa.
Tähän toisaalta sama, mutta jos sitä oikeaa asiantuntemusta ei ole, niin parempi pitää turpansa kiinni ja selostaa pelitapahtumia. Tässä esim. Juusela ja Ennekari menevät joka matsissa vikaan, toisin kuin mestari Väisänen. Ei minua erityisesti kuitenkaan haittaa, että kuka niitä pelejä selostaa tai miten se jonkun helvetin nimen lausuu, mutta kyllähän sitä mielellään olisi silti Virkkusta näissä skaboissa kuunnellut.. Kieltämättä Virkkunen voisi Sammylle olla hyvä aisapari loppupeleihin. Ei ainakaan tulisi niin suurta kontrastia Sammyn ja muiden selostajien välille.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 klo 01:54:38 kirjoittanut Daaku »
|
|
|
|
|
taddei
Poissa
|
|
Vastaus #416 : 18.06.2010 klo 02:00:07 |
|
Provoileeko tämä Daaku vai onko muuten vaan ihan helvetin pihalla
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #417 : 18.06.2010 klo 02:01:00 |
|
Jos itse olisin selostaja, niin en helvetissä koittaisi tihrustaa mitään numeroida pelaajien selästä. Sen sijaan ottaisin pelaajista selvää, että mitä paikkaa pelaa ja minkä näköinen janari on, siis jos joku joukkue ei ole lainkaan tuttu etukäteen. Vaikka en esim. jostain Pohjois-Korean joukkueesta tiennyt ketään pelaajia, niin kyllä siinä peliä hetken seuranneena helposti pystyi tietämään kuka on kuka. Ei tuon pitäisi mielestäni kovinkaan vaikeata olla, siis jos ei tihrusta niitä numeroita joidenkin moniväristen pelipaitojen selkämyksestä.
Eihän pelaajien tunnistaminen ole ollut Sammylle mikään ongelma näissä kisoissa, vaikka onkin selostanut juurikin näitä vaikeampien ja tuntemattomien juokkueiden otteluita. Melkoista pikkumaisuutta, jos kaveri ristiinnaulitaan siitä, että sekotti Agueron Mascheranoon ottelun viimeisillä sekunneilla. Sitä ennen en muista ainuttakaan tilaisuutta, mitä Sammy ei olisi korjannut jälkeenpäin jos virhe olisikin tullut. Jos vertaa vaikka Juuselan sekoiluun Marquezin kanssa viime matsissa, niin pientä ovat Sametti-Sammyn toilailut.
|
|
|
|
Pyrkka
Paikalla
Suosikkijoukkue: Sadik, Carroll & Vertainen
|
|
Vastaus #418 : 18.06.2010 klo 02:03:32 |
|
Tämä Daaku nyt taitaa lähinnä asettua kaikessa kaikkea vastaan, jotta saisi foorumjulkisuutta.
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #419 : 18.06.2010 klo 02:04:39 |
|
Tämä Daaku nyt taitaa lähinnä asettua kaikessa kaikkea vastaan, jotta saisi foorumjulkisuutta.
Okei, Sammy on perseestä. Sori, kun olin eri mieltä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 klo 02:10:36 kirjoittanut Daaku »
|
|
|
|
|
mustikkasormi
Poissa
|
|
Vastaus #420 : 18.06.2010 klo 02:06:02 |
|
No kyllähän nuo pääasissa menee Sammylakin oikein. Helvetin vaikeata se sieltä siivouskopin pikkunäytöstä on koettaa tiirata oliko se pelaajan numero 18 vai 16, kun foorumnörtit heti ilkkuvat mutsin ostamilta HD-Plasma jättiskriineiltään, että "hehe, taas se sano väärin, äkkii rapoo forkalle, hehehe." Hankkikaa elämä tai seuratkaa edes niitä kisoja.
Kyllähän sen jokainen ymmärtää ettei ne aina voi mennä oikein, mutta kun näitä tapahtuu todella usein, eikä tätä omaa virhettä edes korjata hidastuksen aikana, vaan laitetaan kopissa sormi suuhun "voi hitsi, mä mokasin, toivottavasti kukaan ei huomannu" ja ollaan hiljaa. Mutta silti vaikka tästä selostuksen tasosta tuleekin suht paljon mielipiteitä vaihdettua, niin ei Sammy tai kukaan muukaan selostaja minun kisojani ole pilannut/pilaa jatkossakaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 klo 02:07:40 kirjoittanut mustikkasormi »
|
|
|
|
|
Joey
Poissa
|
|
Vastaus #421 : 18.06.2010 klo 02:15:02 |
|
Nimi on hieno ja eihän sekoita. Ei ole ja sekoittaa. Hollanti-Tanska-matsissa muistaakseni Väisänen oli äänessä ja eipä muistu yhtäkään ottelua, missä selostaja olisi niin monesti sotkenut pelaajia keskenään. Ei tuo toki minua haittaa, mutta pisti vain silmään (korvaan). Joskus selosti myös Veikkausliigaa (tai jotain koostetta siitä) - ja ei hyvää päivää. Silloin ei vain sekoittanut pelaajien nimiä, vaan selosti yksinkertaisesti ihan päin persettä. Kyllä minäkin tunnistan, kuten epäilemättä sinäkin ja kaikki muutkin 12 kuukautta vuodessa futista seuraavat foorumistit. Entä loput n. puoli miljoonaa? Niin en siis missään nimessä tarkoita sitä, etteikö saisi selostaa juuri lainkaan sitä, että kenellä se pallo juuri sillä hetkellä sattuu olemaan. Pikemminkin sitä, ettei selostus ole mitään sellaista, kuten jossain kendomatsin yv-tilanteessa - ja tällaiseen Sammy on kyllä sortunut. Kyllä ne ½miljoonaa katsojaa tajuavat pikkuhiljaa, että Sneijder on se pieni kalju jätkä siinä keskellä, ilman että sitä tarvitsee mainita joka helvetin kerta, kun hän pallon saa. Lisäys: Jos tuota "kendoselostusta" kuitenkin haluaa harrastaa, niin senkin voi tehdä selvästi tyylikkäämmin kuin miten Sammy tekee. Sammy: "Sneijder, Robben, Huntelaar, Sneijder, Van der Vaart, Sneijder, Robben" .. kun taas voisi käyttää jotain termejä kuten "Sneijder ottaa pallon hienosti haltuunsa ja jatkaa näppärästi laitaan jne..." Tähän toisaalta sama, mutta jos sitä oikeaa asiantuntemusta ei ole, niin parempi pitää turpansa kiinni ja selostaa pelitapahtumia. Tässä esim. Juusela ja Ennekari menevät joka matsissa vikaan, toisin kuin mestari Väisänen. Juusela ja Ennekarikaan eivät missään nimessä selostajien aatelistoa edusta. MM-kisat on väärä paikka tälle selostuskolmikolle. Haluan vielä lopuksi painottaa sitä, että minua ei todellakaan häiritse selostajat, vaikka nyt vähän kritiikkiä annankin. Pystyn kyllä varsin hyvin keskittymään itse peliin, eikä minua pahemmin edes vuvuzelatkaan häirinneet.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.06.2010 klo 02:19:12 kirjoittanut Joey »
|
|
|
|
|
Daaku
Poissa
|
|
Vastaus #422 : 18.06.2010 klo 02:28:21 |
|
Joey: 1. Hollanti-Tanska-matsissa Sammy oli kyllä heikko, pakko myöntää. Lieko darra päälle vai lastenhoitovuoro edellisenä yönä 2. Olen täysin eri mieltä. Sammy ei missään tapauksessa harrasta mainitseemasi lavasta lapaan "kendoselostusta". Mieshän aina kertoo minkälainen syöttö lähtee mistäkin ja osaa haukkua myös vastaanottajan jos siihen vain on tarvetta. Mielestäni tämä onkin käsittämättömin kohta muuten asiallisessa viestissä sillä maestrohan nimenomaan pitää hiljaisia hetkiä esim. lyhytsyöttöpelin aikana eikä aliarvio katsojia kertomalla jokaisen pelaajan nimeä. Lopuista täysin, tai sen verran pitkälti samaa mieltä, että ei jaksa enää alkaa vääntämään. :P
|
|
|
|
Joey
Poissa
|
|
Vastaus #423 : 18.06.2010 klo 02:36:10 |
|
Nojaa, itse olen tuollaista kyllä havainnut, mutta eipä siitä sen enempää.
Sanotaan loppuun vielä Väisäsen (pakko käyttää sukunimeä etunimen vittumaisuuden takia) puolustukseksi se, että eihän miehen ajottainen surkeus - tai ehkä pikemminkin kokemattomuus - ole miehen itsensä vika. YLEähän tästä pitää syyttää, kun on MM-kisoihin ottanut tällaisen kolmikon. Väisäsellä ei futiksesta selvästikään hirveästi asiantuntemusta ole, mutta eihän hän nyt kieltäytymäänkään ala työtehtävistään (joka ei siis ole pelkkä futisselostaja, ainakaan toivottavasti).
|
|
|
|
taddei
Poissa
|
|
Vastaus #424 : 18.06.2010 klo 02:37:27 |
|
Siitä kyllä täytyy antaa "maestrolle" plussaa, että on erinomainen referoimaan ottelun tapahtumia. Onhan se katsojalle hyödyllistä tietää, mitä 2 sekuntia sitten tapahtui, eli minne se keskitys meni ja kuka keskityksen antoi. Joskus voisi tosin yrittää antaa näitä tietoja liveajassakin.
|
|
|
|
|
|