Kyllä, sääliksi käy näitä miehiä joiden puolesta naiset ovat ohjelmoineet koko kesän täyteen kaikkea kivaa (= sellaista mistä nainen tykkää) tekemistä. Joka kesä.
Jos on seurusteltu yhtään pidempään, niin en oikein ymmärrä, mikä ongelma kisoissa naisille on. Eikö näillä ole omaa elämää lainkaan, jos kumppanin kisaseuraaminen häiritsee niin pahasti?
Seurustelun alkuvaiheessa on tietysti luonnollista, että ollaan paljon yhdessä. Jos on asuttu yhdessä jo pitkään, niin kuka jaksaa jatkuvaa yhdessätekemistä?
Omassa avioliitossani MM-kisat meni seuraavasti:
86 - katseltiin yömyöhällä Meksikon MM-kisoja. Hellää...
90 - "nyt kyllä katsellaan jotain muuta". Akkani teki itsestään silmissäni idiootin.
94 - katselin omissa oloissani, akka kiukutteli, muttei kehdannut ehdottaa kanavan vaihtamista.
98 - rauhantahtoisena ihmisenä hankin huhtikuussa toisen television.
Erosin 99, ja sen jälkeen en ole HH:ksi ottanut kuin sellaisia, jotka ovat kiinnostuneita futiksesta. Tämä myös ihan vinkkinä kaikille puolison haussa tuskastuneille. Vähänkin kypsempään ajatteluun kykenevät miehet valitsevat HH:ksi mieluusti futisinnostuneen.
Futisinnostus on toki plussaa, mutta itsenäinen ihminen löytää muutakin tekemistä. Itse yritin yhteiselämän alkuvaiheessa puoliväkisin innostaa puolisoa enemmän jalkapallosta. Sittemmin olen ymmärtänyt, että hän puuhatkoot muuta, jos mielekkäämmäksi kokee ja minä seuraan jalkapalloa. Näin se menee hyvin: toisen harrastuksiin voi ottaa osaa mutta ei ole pakko. Nytkin vaimo saattaa yksinollessaankin katsoa toisella silmällä jotain mielenkiintoista peliä, mutta aktiivisesti hän ei kisoja seuraa.
Omassa parisuhteessa MM- ja EM-kisat ovat menneet näin:
02 - ensimmäinen vuosi seurustelusta menossa ja nähtiin vain viikonloppuisin. Silloin jätin suosiolla tosi paljon pelejä katsomatta, jotta voisimme tehdä yhdessä muuta.
04 - normikisat, katsoin kaiken minkä huvitti
06 - normikisat, katsoin kaiken minkä huvitti
08 - häämatkalla lohkovaiheen aikana: silloin kompromissina reilu puolet peleistä jäi väliin ja loput katsottiin yhdessä
10 - normikisat, katson kaiken minkä huvittaa. Joskus on hyvä joustaa ja jättää vaikka joku pelinpuolikas katsomatta, jos se helpottaa perheen aikataulujen laatimista