FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.01.2025 klo 04:28:07 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6

Kirjoittaja Aihe: Tässä topicissa arvostamme Les Bleusia  (Luettu 11816 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Joey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuopion Palloseura

Vastaus #100 : 22.06.2010 klo 19:29:18

Zidane, hyi helvetti mikä oksetuspelaaja, maailman yliarvostetuin tusinapelaaaja.
Toista se on Poolissa, jossa pelaa Käräkerin kaltaisia taitureita Ylos
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #101 : 22.06.2010 klo 19:32:11

Uutinen
Osa Ranskan nuorista pelaajista on sittemmin pyytänyt anteeksi sunnuntaista harjoitusboikottiaan päävalmentaja Raymond Domenechilta itku silmässä.

Ranskalainen antautumiskulttuuri elää ja voi hyvin.
Knight

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Reppana-modet

Vastaus #102 : 22.06.2010 klo 19:54:12

Hyvä ja tärkeä mielipide "tusinapelaajasta", joka johdatti maansa maailman- ja Euroopan mestaruuteen sekä voitti Madridissa myös Mestareiden Liigan.  Ei kaikista voi pitää, mutta joku raja näihin vihauksiinkin ja epä-arvostuksiin.

Moi Zidane! Ei voi tehdä niin kipeää jonkun nimimerkin mielipiteet.
Joohmm

Poissa Poissa

Vastaus #103 : 22.06.2010 klo 19:59:03

Siltä näyttää.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija

Vastaus #104 : 22.06.2010 klo 20:08:27

Harmi kyllä että tuollainen kusipää ja kykenemätön pelle pääsi hääräämään Ranskan maajoukkueen peräsimessä näin kauan. Ranskassa kuitenkin useita pelaajia joiden olisin halunnut nähdä loistavan. Lloris, Mandanda, Diarra L., Gourcuff, Ribery, Cisse, Henry, Sakho, jne. Itseasiassa viime aikojen tapahtumat ovat saaneet pitämään jopa Evrastakin. Ehkä ne oli ne La Marseillaisen aikaisen kyyneleet ::)

Anelka oli vuosia sitten yksi suosikeista, mutta eihän siitä nyt enää voi pitää kun on nykyään niin paska, joka ei älyä pelata vahvuuksillaan vaan haahuilee jossain keskikentällä :-[
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #105 : 22.06.2010 klo 20:48:46

Zidane, hyi helvetti mikä oksetuspelaaja, maailman yliarvostetuin tusinapelaaaja. Platini, yliarvostettua paskaa. Ja tämähän on nyt sitten minun mielipiteeni.

Omalla tavallaan hellyttävää kirjoittaa tällaista ja mainostaa vielä niitä omina mielipiteinä osallistuessaan kumminkin tällaiseen asianharrastajien palstaan, kun kuka tahansa, jolla olisi ollut edes hiukan itsekritiikkiä, olisi peesannut jotakuta, jonka olisi arvioinut tietävän asiasta edes vähän. On sitten eri asia, onko tällainen tyhmänrohkeus mitenkään arvostettavaa. Ihmislajin menestyksen salaisuus on kumminkin ollut kyky oppia ja sopeutua, jopa opportunismi.
sopuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juti maricon!

Vastaus #106 : 22.06.2010 klo 21:01:11

En vaan arvosta Ranskaa pätkääkään. Zidane, hyi helvetti mikä oksetuspelaaja
Tähän asti sama.
Knight

Poissa Poissa

Vastaus #107 : 22.06.2010 klo 21:19:09

Omalla tavallaan hellyttävää kirjoittaa tällaista ja mainostaa vielä niitä omina mielipiteinä osallistuessaan kumminkin tällaiseen asianharrastajien palstaan, kun kuka tahansa, jolla olisi ollut edes hiukan itsekritiikkiä, olisi peesannut jotakuta, jonka olisi arvioinut tietävän asiasta edes vähän. On sitten eri asia, onko tällainen tyhmänrohkeus mitenkään arvostettavaa. Ihmislajin menestyksen salaisuus on kumminkin ollut kyky oppia ja sopeutua, jopa opportunismi.

Tiedoksesi, että jokainen viesti täällä, joka ei ole lainaus jostakin muusta lähteestä on pääasiassa sen kirjoittajan mielipiteen ilmausta. (Sen vuoksi mm. kaiken maailman IMHOt ja IMOt ja vastaavat ovat täysin turhia viesteissä, mielipide on foorumkirjoituksen itseisarvo.) Tiedän kokemuksesta, että iso osa foorumkirjoittajista ei tiedosta tätä, siksi laitoin sen metatekstin mielipiteestä omaan viestiini. Miksi minun pitäisi peesata muiden mielipiteitä, kun minulla on omatkin olemassa? Se on selvä, että moni muu on kanssani täysin eri mieltä tästä (ja monesta muustakin) asiasta, ja niin sen pitäisikin olla, muuten ei tulisi edes keskustelua, kun kaikki vaan peukuttelisivat avausviestin kirjoittajalle. Sepä se olisikin hauskaa, vai mitä? Jalkapallo on sen verran monipuolinen peli, että siihen riittää näkemyksiä ja mielipiteitä monesta eri suunnasta ja näkökannasta. Itse en pidä ranskalaisesta jalkapallosta, en ole koskaan pitänyt, eikä minun tarvitse sitä sen kummemmin anteeksi pyydellä. Minun näkökulmastani vuodet 1998 ja 2000 olivat kansainvälisen jalkapallon synkkää aikaa ja se siitä. Syytön minä siihen olen, jos joku siitä loukkaantuu. Se on heidän häpeänsä.
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #108 : 22.06.2010 klo 21:27:36

Tiedoksesi, että jokainen viesti täällä, joka ei ole lainaus jostakin muusta lähteestä on pääasiassa sen kirjoittajan mielipiteen ilmausta.

Tottahan toki ja kyllä lainauskin sitä omalla tavallaan on oli lainaaja sitten puolesta tai vastaan. Useimmat kumminkin pyrkivät peittämään totaalisen tietämättömyytensä tutustumalla jollain tavoin asiaan. Sinun hybriksesi on niin vahva, mistä nousseekaan, että sinä et sitä tee vaan vieläpä ylpeästi ilmoitat kyseessä olevan SINUN mielipiteesi. Siihen viittasin tyhmänrohkeudella ja hellyttävyydellä, mutta myös sillä, että oisko kumminkin parempi tapa tehdä kuten ihmiskunta on pääpiirteissään evotuutiossa sopeutunut tekemään eli oppia? Hengissä säilymisen kannalta se ei enää ole yhtä välttämätöntä kuin sanotaan 30 000 vuotta sitten, mutta kyllä siinä pointtinsa on, usko pois.
Knight

Poissa Poissa

Vastaus #109 : 22.06.2010 klo 21:38:51

Tottahan toki ja kyllä lainauskin sitä omalla tavallaan on oli lainaaja sitten puolesta tai vastaan. Useimmat kumminkin pyrkivät peittämään totaalisen tietämättömyytensä tutustumalla jollain tavoin asiaan. Sinun hybriksesi on niin vahva, mistä nousseekaan, että sinä et sitä tee vaan vieläpä ylpeästi ilmoitat kyseessä olevan SINUN mielipiteesi. Siihen viittasin tyhmänrohkeudella ja hellyttävyydellä, mutta myös sillä, että oisko kumminkin parempi tapa tehdä kuten ihmiskunta on pääpiirteissään evotuutiossa sopeutunut tekemään eli oppia? Hengissä säilymisen kannalta se ei enää ole yhtä välttämätöntä kuin sanotaan 30 000 vuotta sitten, mutta kyllä siinä pointtinsa on, usko pois.

Mitäköhän minun pitäisi oppia? Arvostamaan ranskalaista jalkapalloa?

Eiköhän tämä nyt riitä minun osaltani tästä asiasta, kun kerran sinun mielipiteesi on se, että minä en tiedä jalkapallosta mitään, koska en pidä ranskalaisesta jalkapallosta. Toisin sanoen, en ole kanssasi samaa mieltä, joten olen idiootti. Hieno ajatuksen juoksu. Ylos
sopuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juti maricon!

Vastaus #110 : 22.06.2010 klo 21:49:10

Zidane on ihmiskyrpä.
sepon kuljetus

Poissa Poissa

Vastaus #111 : 22.06.2010 klo 22:18:57

Knightille Ylos

Minunkin mielestäni esimerkiksi Wesley Sneijder on kaikessa sympaattisuudessaan suorastaan yököttävä pelaaja. En tosin tiedä onko minulla kompetenssia sanoa tätä, kun en ole mikään hollantilaisen jalkapallon asiantuntija.

En silti ymmärrä kuinka joku voi olla pitämättä vuosituhannen vaihteen Ranskasta! Zidane, Blanc, Deschamps, Thuram, Desailly, Petit jne jne. Henry nyt on mitä on, mutta noin pääpiirteissään kyllähän tuo Ranskan sukupolvi oli yksi sympaattisimmista ja taitavimmista koskaan. Ja hasardi-Barthez vielä :)

Nyky-Ranskahan on sitten kasa sitä itseään. Samoin on käynyt kymmenessä vuodessa mm. Hollannin joukkueelle. Alas
raimojk

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Futsal :: Kotarit :: G.S.F.V. Drs. Vijfje

Vastaus #112 : 22.06.2010 klo 22:57:54

En silti ymmärrä kuinka joku voi olla pitämättä vuosituhannen vaihteen Ranskasta! Zidane, Blanc, Deschamps, Thuram, Desailly, Petit jne jne.
Gloryhunttaaminen on aina hienoa asia! Tuo "symppis" joukkue tosiaan voitti vuosituhannen vaihteessa parikin titteliä, joten eihän siitä voi olla pitämättä!!!

En osaa sanoa syytä, miksi itse(kään) en ole koskaan pitänyt Ranskan joukkueesta. Tuo mainitsemasi symppispoppoo oli yksi pahimmista...Tämä nykyinen on jotenkin ironinen vitsi tai jotain, joten arvostettava on Ylos Tuntuu, että vain Ranska kykenee tähän. Kuvittelin pelaajilta löytyvän ammattiylpeyttä edes vähän alusta, mutta eivät sitten viitsineet edes yrittää viimeisessä pelissä.

Usko siis pois; Kyllä meitä, jotka eivät Ranskasta ja Zidanesta pidä, löytyy. Pannaan nyt vielä offtopic, että nautin suuresti edellisten kisojen loppuottelusta ja mestarimaastakin pidän ja joillakin varmasti olisi sanansa sanottavana siihen, vaikka en ymmärrä, miten joku voi olla pitämättä Materazzista, Tottista, Del Pierosta,... :)

ps. Platinin ja kumppaneiden 80-luvun alun Ranska oli huomattavasti sympaattisempi porukka.
genji

Poissa Poissa

Vastaus #113 : 22.06.2010 klo 23:16:37

Viva la capitulation!
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.

Vastaus #114 : 22.06.2010 klo 23:18:36

-Hehän pakenevat...
-Voi olla, mutta he pakenevat kuin leijonat!
sepon kuljetus

Poissa Poissa

Vastaus #115 : 22.06.2010 klo 23:29:44

Gloryhunttaaminen on aina hienoa asia! Tuo "symppis" joukkue tosiaan voitti vuosituhannen vaihteessa parikin titteliä, joten eihän siitä voi olla pitämättä!!!

Gloryhunttaaminenhan on nyt täysin aliarvostettua tällä foorumilla. Olen huntannut Saksaa jostain vuodesta '06 lähtien tai siitä lähtien kun Urheilukanavan Bundesliigalähetykset alkoivat. Hieman on jo alkanut huolestuttaa, kun hunttauksen kohde ei ole vielä neljän vuoden jälkeen vaihtunut mutta toivoa pidetään edelleen yllä. Jospa esimerkiksi joku maa esittäisi tässä turnauksessa positiivisia ja ennen kaikkea sympaattisia otteitta, niin kenties hunttauksen kohde voisi vaihtua. Pahimmassa tapauksessa Saksan hunttaaminen saattaa jatkua kenties vuosikymmenenkin tai useitakin ja siinä tapauksessa voitaneen jo puhua pitkäjänteisestä fanituksesta, mikä vastaväitteistä huolimatta ei sovi yhteen oikeaoppisen gloryhunttaamisen kanssa. Tai sopii siinä onnekkaassa tapauksessa, että ko. joukkue sattuu olemaan arvokisojen kestomenestyjä, joten tässä mielessä ei huolta välttämättä Saksan tapauksessa ole.

Kyllä minä ymmärrän myös niitä, jotka eivät pidä Zidanesta. Eivät kaikki ihmiset pidä korkeakulttuurista, eikä siinä ole mitään väärää. Rahvaalla on rahvaan huvit ja hyvä niin. Itsekin sympatiseeraan jossain määrin Englannin maajoukkuetta, joten osaan asettua myös siihen asemaan :)
Kirkkoherra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jeesuksen saunavuoro

Vastaus #116 : 23.06.2010 klo 10:49:01

Uutinen
Etelä-Afrikan valmentaja: Domenechin kiukuttelu säälittävää
23.06.2010 07:58

Etelä-Afrikan päävalmentaja Carlos Parreira ei hyväksynyt kollegansa Raymond Domenechin käytöstä Ranska-ottelun jälkeen. Domenech kieltäytyi kättelemästä Parreiraa vanhojen kaunojen takia.

- Domenech syytti minua siitä, että olisin arvostellut Ranskan joukkuetta MM-karsintojen Irlanti-ottelun jälkeen. En todellakaan muista sanoneeni heistä yhtään mitään. Hänen käytöksensä oli yksinkertaisesti säälittävää, Parreira sanoi L'Equipe-lehden verkkosivuilla.

L'Equipen mukaan Parreira olisi kuitenkin antanut marraskuisen Irlanti-ottelun jälkeen julkisuuteen kommentin, jossa hän arvosteli käsivirheeseen syyllistynyttä Thierry Henrya huijariksi ja totesi Ranskan osallistumisen MM-kisoihin olevan "häpeäksi jalkapalloilulle".

http://www.mtv3.fi/urheilu/mmjalkapallo2010/uutiset.shtml/arkistot/mmfutis/2010/06/1147703
« Viimeksi muokattu: 23.06.2010 klo 10:50:11 kirjoittanut Kirkkoherra »
Tresor

Poissa Poissa

Vastaus #117 : 23.06.2010 klo 11:12:40

Missäs on nykyään ne glooryhuntterit jotka huus Alles Le Bleus, Viva La France! kun Ranskan maajoukkue marssi MM ja EM-kultaan 1998-2000?

Olen kannattanut Ranskaa jostain 80-luvun lopulta, joten ei tämä tämänkertainen niin järkyttävää ole, pahempaakin on koettu. Kisat kokonaan väliin 1988, 1990 ja 1994, 1992 ns. huippujoukkueella floppi, 2002 oikeasti kovalla joukkueella floppi, aika sama myös 2004, sitten huippupelin jälkeen tappio huonommalle joukkueelle finaalissa 2006 ja romahdus 2008. Eipä sen vuoksi olekaan gloorihantteriksi haukuttu ennen...
Tresor

Poissa Poissa

Vastaus #118 : 23.06.2010 klo 11:19:27

Pannaanpas leikkimielinen tilasto

Ehdottoman antautumissopimuksen allekirjoittamiset 1900-luvulla:

Saksa 1
Ranska 0

Voittajien pöydästä sanellut rauhat:

Saksa 0
Ranska 1

Okei, paska viesti, mutta Lorenzo aloitti...
Crosby

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK

Vastaus #119 : 23.06.2010 klo 11:20:37

Domenech = pelle ja urpo. Onnistui vielä laskemaan pisteitään, jotka jo pakkasella olivat ennestäänkin.

Antoisia hetkiä Domenech kyllä tarjoili monena vuonna niille (myös minulle), jotka eivät Ranskasta pidä. Nyt tosin on vaikea valita oliko hyvä vai huono asia, että vääryydellä pääsivät kisoihin. Toisaalta Irlannin olisi ehdottomasti kuulunut päästä kisoihin ja Irlanti on myös paljon miellyttävämpi poppoo kuin Ranskan maajoukkue. Kääntöpuolena taas tämä kisoissa nähty farssi olisi jäänyt näkemättä ja Domenechin lähtö ja joukkueen uusiutuminen olisi tapahtunut paljon vähemmillä selkkauksilla ja skandaaleilla. Vaikea valita. Ehkä kallistun jälkimmäiseen, kun Irlantikaan ei niin suuri suosikki ole, että sen poisjäänti aivan mielettömästi harmittaisi. Ranskan joukkue tarjosi monet naurut ja ihmettelyt kuitenkin kisojen aikana niin pelikentällä kuin sen ulkopuolellakin. Mitkäköhän ovat Domenechin tulevaisuudensuunnitelmat?
gazzetta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1927

Vastaus #120 : 23.06.2010 klo 12:12:10

tappio huonommalle joukkueelle finaalissa 2006...
Mourinholla nämä hassuttelut ;)
Lounasseuralainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Zangãos pretos de Gonçalo Pereira

Vastaus #121 : 23.06.2010 klo 12:12:39

Mitkäköhän ovat Domenechin tulevaisuudensuunnitelmat?

"Le comeback" Puolan kisoissa Huuhkajien peräsimessä?
Picard

Poissa Poissa

Vastaus #122 : 23.06.2010 klo 14:33:11

En pysty käsittämään, miksi vitussa Domenechin piti vielä järjestää tuollainen näytös ottelun jälkeen. Onko se nyt niin vaikea kätellä tyyppiä, joka joskus on esittänyt pientä (oikeutettua) kritiikkiä? Itse ainakin suostuisin pelin jälkeen kättelemään vastapuolen valmentajaa, vaikka tämä olisi pahin vihamieheni. Domenechin urheiluhengelle Alas
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija

Vastaus #123 : 23.06.2010 klo 14:43:58

No no pelaajien vikahan tämä farssi oli ::)
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #124 : 23.06.2010 klo 16:11:31

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_the_Kingdom_of_France_%281814-1830%29.svg

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6

Siirry: