FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.12.2024 klo 21:49:08 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 52

Kirjoittaja Aihe: FC Honka EL:ssa 2010-2011 - Hame korvissa, mela hanurissa  (Luettu 60099 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
KipeKemi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotikaupunkien seuroja

Vastaus #1225 : 24.07.2010 klo 15:47:58

Oikeastaan tuo, että kauden puolivälissä jaettu kakkossija on hyvä suoritus kiteyttääkin sen mistä koko tämän keskustelun aloitin: ehkäpä tarvittaisiin ripaus enemmän ihan perinteistä voittamisen tahtoa ja kunnon tekemisen meininkiä.

Ei se välttämättä hyvä suoritus ole, mutta ei kyllä huonokaan. Aika harva joukkue antaisi esim. valmentajalleen monoa tuon takia, tulokset kuitenkin ratkaisee. Se että joku KuPS on noin korkealla, ei ole Hongan huonoutta vaan KuPS:n hyvyyttä.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat

Vastaus #1226 : 24.07.2010 klo 16:07:44

1995 nousivat ykköseen, siitä ei ole tietoa kauanko kakkosta tahkosivat.

Satraappi, lähetät sitten myös Iltasanomat Bangoriin Ylos

No itse asiassa en lähetä, koska http://blogit.hs.fi/sundqvist/2010/07/24/hongasta-tuli-kiinnostava-vasta-havitessaan/

(teen nyt varmasti ainakin stiiktöftinkin mielestä syntiä spammaamalla linkin tähän topiciin, mutta kun juuri pari tuntia sitten näistä mediajutuista kirjoitin niin ehkä pelastun kadotukselta)
PQS

Poissa Poissa

Vastaus #1227 : 24.07.2010 klo 16:32:49

Ylos asiallinen kommentti, arvostan.
ihan samaa "oon jostain joskus kuullut" kommentointia on tämäkin ketju täynnä. Maakuntien bensalenkkarit kerääntyvät joukolla nyt sitten nauramaan kun etelän geelitukat hävisi ja hokemaan näitä faktojaan. Samalla tietenkin unohtuu, että se oma kyläjoukkue taistelee liigassa säilymisestään ja europeleistä ei edes uskalleta unelmoida. Honka on nähty kerran tällä kaudella kotona, joten asiantuntijoitahan tässä ollaan..

foorumitotuuksiksi on muodostunut tässä yhteydessä ainakin seuraavat "faktat"
  • Banan ylimielisyys (lähteenä ilmeisesti toteamus siitä, että Bangor on amatöörijoukkue, mitä se onkin)
  • Hongan talousvaikeudet (lähteenä yli vuoden vanha protestilista?)
  • Ylisuuret tavoitteet, jotka ei Suomessa koskaan tule toteutumaan (lähteenä "unelma elää visio")
  • Ylihinnoiteltu ottelulippu Honka-Bangor pelissä. Voi kyynel! Kerää lisää pulloja tai pummi sossusta, hinta oli sama kaikille ja kallista vaan köyhille. 30e on aikuisen ihmisen tuntipalkka.

Itse olen ainakin huomenna taas putkikatsomossa ja kannustan joukkuetta niinkuin ennenkin. Ja jos peli on halutonta, vaihdot typeriä tai peli paskaa niin sitten kritisoidaan ihan niinkuin tähän astikin.
Nyt kävi näin, paska juttu. Päätä pystyyn ja vahvempana eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2010 klo 16:42:31 kirjoittanut PQS »
Xenom

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotka

Vastaus #1228 : 24.07.2010 klo 16:50:34

Asiallisia kommentteja kummatkin yllä, mutta vaikka meillä maalaisilla ei Hongan tasoista joukkuetta olekkaan, niin ei se tarkoita etteikö suomijoukkueet maailmalla olisi kannatuksen kohteena ja silloin sitä elää ja toivoo joka solullaan, että tulosta tulee ja hyvin menisi.Tälläiset törkeät rimanalitukset saavat taatusti itseni ja kylämme futismiehet barrikaadeille ihan samalla tavalla vitutustaan julistamaan, sille omalle kyläporukallekin.En näe eroa.
Toki myös hyvistä esityksistä pitää kiitellä.
Paikalla ollaan taas kannustamassa, kun armas naapuri Mypa seuraavan kerran europelissä esiintyy.
Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat

Vastaus #1229 : 25.07.2010 klo 00:28:58

• Ylihinnoiteltu ottelulippu Honka-Bangor pelissä. Voi kyynel! Kerää lisää pulloja tai pummi sossusta, hinta oli sama kaikille ja kallista vaan köyhille. 30e on aikuisen ihmisen tuntipalkka.

Tähän pitää tarttua. Harjunpää oli sun kanssas samoilla linjoilla, kun sanoi Veikkaajassa näin:

Lainaus
    Jalkapallon kohdeyleisö on tottunut saamaan kaiken ilmaiseksi

Onko muka? Itse ainakin olen maksanut joukkueeni peleihin kaikkiin täyden lipun hinnan ellen ole kausikorttia omistanut.

Lainaus
    Eihän teatteriin, oopperaan tai elokuviinkaan pääse ilmaiseksi."

Ei niin eikä ole aikaisemminkaan päässyt jalkapallo-otteluihin. On täysin naurettavaa kuitenkaan nostaa hinnat johonkin kolmeen kymppiin, joka on täysin ylihinnoiteltua suomalaisessa jalkapalloscenessä, vaikka kyseessä olikin euro-ottelu. Tosifanit sen kolmekymppiä kyllä varmasti maksavat, mutta satunnaiset katsojat jättävät takuuvarmasti väliin. Ei siinä, ei sillä mulle ole vittuakaan väliä, mutta tuollaisella meiningillä te teette sen itse.[/list]
    Jörg

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln

Vastaus #1230 : 25.07.2010 klo 00:32:18

Jälleen hyvä kirjoitus Satraapilta. Täytyy kyllä sanoa, että arvostukseni on kasvanut tässä vuosien saatossa reilusti. KUTGW!!
    Jörg

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln

Vastaus #1231 : 25.07.2010 klo 00:35:55

Tähän pitää tarttua. Harjunpää oli sun kanssas samoilla linjoilla, kun sanoi Veikkaajassa näin:

Onko muka? Itse ainakin olen maksanut joukkueeni peleihin kaikkiin täyden lipun hinnan ellen ole kausikorttia omistanut.

Ei niin eikä ole aikaisemminkaan päässyt jalkapallo-otteluihin. On täysin naurettavaa kuitenkaan nostaa hinnat johonkin kolmeen kymppiin, joka on täysin ylihinnoiteltua suomalaisessa jalkapalloscenessä, vaikka kyseessä olikin euro-ottelu. Tosifanit sen kolmekymppiä kyllä varmasti maksavat, mutta satunnaiset katsojat jättävät takuuvarmasti väliin. Ei siinä, ei sillä mulle ole vittuakaan väliä, mutta tuollaisella meiningillä te teette sen itse.

Veikkaan, että tämä Joken kommentti oli kohdistettu ilmaislippusysteemeitä vastaan. Itse olen ollut Hongan pomoja lähellä mm. Esportissa liigacupmatseissa ja kuullut joittenkin ruinaavan ilmaisia kausareita. Johdonmukaisesti näille on sanottu, että Hongan linja on, että näitä ilmaisia kausareita ei kategorisesti enää jaeta. Tai jotain sinnepäin, en niin tarkkaan muista kun aikaa on jo tuosta kulunut.  
    KipeKemi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotikaupunkien seuroja

Vastaus #1232 : 25.07.2010 klo 00:43:05

Mun mielestä tuo "30€ = ilmainen" on täysin naurettavaa. Kuten aiemminkin kirjoitin, verratkaa huviksenne hinta/laatusuhdetta Euroopan huippuliigoihin (valitkaa ihan mikä tahansa).
    Alfredo

Poissa Poissa

Vastaus #1233 : 25.07.2010 klo 04:33:59

Ensimmäisen Bangor -matsin jälkeen torstai iltana Herkku Vuorinen, Sampo Koskinen ja maalivahti Peltonen bongattu Helsingin keskustasta kaljalasit kädessä.

Oliko tämä pääsyy tappioon?
    palloseura

Poissa Poissa

Vastaus #1234 : 25.07.2010 klo 09:06:54

Joo kyllä se Espoolaiset eurokonttaaminen kohta unohtuu. Ei muutakun ensin valkaisette hampaanne, puette päälle valkoisen v-aukkoisen villapaidan ja käytte vähän pelaamassa tennistä. Illalla sitten pursiseuran majalle vähän samppanjaa maistelemaan.
      FC Dinamo Bucuresti

Poissa Poissa

Vastaus #1235 : 25.07.2010 klo 09:11:24

Oliko tämä pääsyy tappioon?

Yksi syy joka tapauksessa. Huippu-urheilija tietää ettei voi mennä urheilusuorituksen jälken juomaan alkoholia koska alkoholi nopeuttaa nesteen poistumista elimistöstä ja hidastaa palautumista. 

Nämä kaljalla käynnit pelien jälkeen vaan vahvistavat suomalaisen jalkapalloilijan puulaaki statusta. Pelaajat eivät tiedä mitä on kova harjoittelu ja sitoutuminen tekemään kaikki sen eteen että olisi huomenna parempi kuin tänään.
      Kratos

Poissa Poissa

Vastaus #1236 : 25.07.2010 klo 11:25:02

satraappi tarkistitko oliko nämä pubijoukkuehuutelijat kuitenkin nähneet joukkueen noin viikkoa aikaisemmin vai eivät?

juttujen tason perusteella tuskin, mutta itse en lähtisi huutelemaan ilman varmoja faktoja asiasta.
      Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.

Vastaus #1237 : 25.07.2010 klo 11:39:10

Tosin absolutisti-Jari ei kävisi pelaajien kanssa kaljalla kuten Bana, mutta elämän isojaossa ei täyskäsiä jaella.

Melkoista :(
      Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #1238 : 25.07.2010 klo 11:58:56

Yksi syy joka tapauksessa. Huippu-urheilija tietää ettei voi mennä urheilusuorituksen jälken juomaan alkoholia koska alkoholi nopeuttaa nesteen poistumista elimistöstä ja hidastaa palautumista. 

Oliko niillä myös varvassandaalit ja söivät juodessaan pari omenaa?
      kymmenen

Poissa Poissa

Vastaus #1239 : 25.07.2010 klo 13:03:02

Koskas Honka viimeksi pelasi kolmosta?

Oman "peliurani" aikana 80-luvun lopulla - 90- luvulla Honka tahkosi ainakin jonain vuotena nelostakin. Tuohon aikaan Honka oli hyvin pitkälle yhden Espoolaisen lähiön, Tapiolan lähiöjoukkue, jonka toiminta aikuisten tasolla ei juurikaan poikennut muiden kolmos-nelosdivari Espoolais lähiöseurojen kuten vaikka LePan, EBK:n, EPS:n jne touhuista. Silkkaa alasarjapuuhastelua. Jo tuolloin Hongalla oli tosin ihan hyvä junnutoiminta, mistä kertoo lukemattomat Helsinki Cupin voitot kaikissa ikäluokissa, vanhimpien ikäluokkien tahkoaminen mestaruussarjassa ja monet junnumaajoukkuepelaajat ja jotkut A-maajoukkuepelaajatkin.

Lupaavimmat junnut lähtivät aina kuitenkin Helsingin korkeammalla pelaaviin seuroihin, eikä edustukselle jäänyt kuin rippeet. Itse en Hongassa koskaan ole pelannut, joten pelkästään juttujen varassa on sitten "tieto" pahoista riidoista seuran johtoportaassa. Kokovartalokyrpiä taisi olla melkeinpä kaikki ja sillat olivat poikki ihan joka suuntaan. Jossain vaiheessa pahimmat änkyrät saatiin ainakin jollain tavalla ulostettua/ruotuun ja edustus pystyi kolmoseen-kakkoseen nousujen jälkeen pitämään entistä paremmin kiinni omista junnuista. Talkoohengessä mentiin kuitenkin ykkösessäkin aina siihen saakka kunnes Jouko(t) tuli kuvioihin. Siitä eteenpäin tarina onkin ollut nousujohteinen.

Pitkässä juoksussa yksittäisellä europupelluksella ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, etenkin kun Honka on edellisillä eurokausilla  suorittanut ihan hyvin. Nähtäväksi tietysti jää mihin rahkeet lopulta riittävät. Poikkeuksellisen positiivista on kuitenkin omaleimaisuus. Joku (rikkiviisas?) peräänkuulutti muiden seurojen apinoimista. Itse tekisin juuri päin vastoin ja jatkaisin entistä vankemmin omalla linjalla. Muita apinoimalla päädytään keskinkertaisuudeksi. Oman tien kulkijat menestyvät. En näe mitään syytä miksi Hongan pitäisi tehdä kuten muut.
      Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #1240 : 25.07.2010 klo 13:20:37

Joku (rikkiviisas?) peräänkuulutti muiden seurojen apinoimista. Itse tekisin juuri päin vastoin ja jatkaisin entistä vankemmin omalla linjalla. Muita apinoimalla päädytään keskinkertaisuudeksi. Oman tien kulkijat menestyvät. En näe mitään syytä miksi Hongan pitäisi tehdä kuten muut.

No nimenomaan menestyksen takia...
      Pointtihan oli se, että toisin kuin monesta muusta seurasta niin Hongasta tuntuu puuttuvan sellainen voittamisen palo vähän joka kilpailussa ja tasolla. Muutenkin ensin puhutaan ja sitten ei tehdäkään. Tokihan se on erilaista tekemistä, mutta hankala käsittää miten sillä tiellä voisi menestyä... Kaiken muun toki voi tehdä eri tavalla, mutta ilman voittamisen meininkiä ja voittamista ei ihan oikeasti menestytä kuin haavemaailmassa. Vähän sellaista kyynisyyttä, tunnetta ja paloa niin kyllä se siitä, toki jos tahtoo olla mukava pelaileva hippilauma, niin mikäs siinä, varmaan on kivaa ja mukavaa, mutta kovin suurta palkintokaappia ei kannata suunnitella uudelle stadionille.
      PQS

Poissa Poissa

Vastaus #1241 : 25.07.2010 klo 14:24:45

Joo kyllä se Espoolaiset eurokonttaaminen kohta unohtuu. Ei muutakun ensin valkaisette hampaanne, puette päälle valkoisen v-aukkoisen villapaidan ja käytte vähän pelaamassa tennistä. Illalla sitten pursiseuran majalle vähän samppanjaa maistelemaan.
      Tuu käymään pursiseuralla illalla niin saat hylsyt kuohuvista. Pääset sitten 2011 katsomaan peliä sinäkin. [/list]
      Alfredo

Poissa Poissa

Vastaus #1242 : 25.07.2010 klo 18:16:20

Nämä kaljalla käynnit pelien jälkeen vaan vahvistavat suomalaisen jalkapalloilijan puulaaki statusta. Pelaajat eivät tiedä mitä on kova harjoittelu ja sitoutuminen tekemään kaikki sen eteen että olisi huomenna parempi kuin tänään.

Jaa, että urheilijat olisivat absolutisteja ja/tai heidän pitäisi olla sellaisia, jotta suomalaiset joukkueet pelaisivat Mestareiden Liigaa?  Omien tietojen mukaan yleinen käytäntö on, että jalkapalloilijoilla on kolmen päivän alkoholibanni ennen peliä.
      Vol 4

Poissa Poissa

Vastaus #1243 : 25.07.2010 klo 20:34:10

Vituttaa sen verran vieläkin tämä ottelupari, etten jaksa sen enempää lukea tätä ketjua; voi siis hyvinkin olla, että näitä samoja asioita on jo käyty kattavasti läpi tässä ketjussa.

Ensimmäinen puoliaika oli täysin Hongan hallintaa, pelattiin sitä omaa lyhytsyöttöpeliä ja enemmän tai vähemmän hyviä maalipaikkoja tuli siinä samalla. Koskinen oli todella hyvä molempiin suuntiin, pisteenä i:n päälle komea maali. Puustisella oli mahdollisuus ratkaisti ottelupari 0-1 tilanteessa, mutta noin kuudesta metristä suoraan syötöstä lähtenyt veto suuntautui metrin yli maalin.

Toinen puoliaika olikin sitten kamalaa katseltavaa. En tiedä oliko kyseessä valmennusjohdon kuningasidea vai pelaajien housuunpaskominen, mutta Honka alkoi roiskia pitkää, ja mielestäni tämä oli pitkälti syynä otteluparin häviämiseen. Kliseisesti voisi sanoa, ettei pelattu enää sitä omaa peliä, vaan käytännössä luovutettiin peli vastustajalle, kun kumpikaan kärjistä (eikä kukaan muukaan) ei voittanut riittävän hyvin ykkös- tai kakkospalloja. Bangor sai helposti pallon itselleen ja pääsi näin luomaan painetta Hongan maalille. Mielestäni kaksi asiaa kuvasi Hongan toisen puoliajan pelin munattomuutta hyvin:

1) Honka ei saanut ennen 90. minuuttia yhtäkään sellaista hyökkäystä aikaiseksi, joka olisi lähtenyt muusta kuin Bangorin keskialueen pallonmenetyksestä. Eli mentiin pelkillä vastahyökkäyksillä. Ja kaiken lisäksi näistä lukuisista hyvistä (monta 3 vs 3 ja vastaavanlaista hyökkäystä) vastahyökkäyksistä olisi ainakin yhdestä pitänyt niitata se ratkaiseva maali. Mutta nämä hyökkäykset eivät tosiaankaan johtuneet Hongan hyvyydestä.

2) Toisen puoliajan ainoan lyhyen kulman Honka antoi niin ikään vasta lisäajalla.

Vaihdoista ollaan täällä jo varmaan keskusteltu, mutta sanotaan nyt vielä, että minä(kään) en ymmärrä, miten valmennusjohto ei ymmärtänyt tehdä minkäänlaisia taktisia tai pelaajakohtaisia muutoksia ennen kuin korkeintaan Bangorin tasoituksen jälkeen: pelilliset ongelmat pystyi helposti näkemään katsomoon jo noin 60 pelatun minuutin kohdalla. Toki jos junnuja haluttiin kyykyttää, niin kyllähän Aallon, Väyrysen ja Rasimuksen noin 45 minuuttia kestänyt lämmittely varmasti ajoi asiansa. Konstahan oli nähdäkseni tulossa Hongan johtoasemassa kentälle, mutta tasoituksen tultua vaihtoaikeista luovuttiin.

Tiivistykseksi voisi sanoa, että Honka luovutti kyllä täysin omakäteisesti jatkopaikan walesiläisille. Kaikki kunnia toki vastustajalle, käyttivät todella hyvin hyväksi Hongan munattomuuden.
      bellers

Poissa Poissa

Vastaus #1244 : 25.07.2010 klo 20:45:14

Jeesustelusi on mukavaa luettavaa, jatka siis samoilla linjoilla Ylos

Toki kun käydään ravintokeskustelua, Sportacuksen tutka saa signaalin ja herra tulee kertomaan kuinka asia on. Totean vaan että olen nähnyt erään ulkomailla ammatikseen pelaavan seuraltaan saaman päivittäin rytmitetyn tarkan ravintolistan, jossa pelaajia kehotetaan ottamaan varsinkin kovan rasituksen jälkeen illan päätteeksi 1-2 olutta...
      FC Dinamo Bucuresti

Poissa Poissa

Vastaus #1245 : 25.07.2010 klo 20:47:46

Jaa, että urheilijat olisivat absolutisteja ja/tai heidän pitäisi olla sellaisia, jotta suomalaiset joukkueet pelaisivat Mestareiden Liigaa?  Omien tietojen mukaan yleinen käytäntö on, että jalkapalloilijoilla on kolmen päivän alkoholibanni ennen peliä.

Ei kukaan ole sellaista väittänyt. Varmasti keittoa saa vetää mutta se ajankohta milloin sitä vetää pitää miettiä tarkoin. Kuten aiemmin kirjoitin. Alkoholin nauttiminen urheilusuorituksen jälkeen hidastaa palautumista ottelun rasituksesta. Jos suomessa pelaajat vetää keittoa pelien jälkeen niin se ei minua haittaa. Huippu-urheilusta ei voida kuitenkaan silloin puhua.
      FC Dinamo Bucuresti

Poissa Poissa

Vastaus #1246 : 25.07.2010 klo 20:49:25

. Totean vaan että olen nähnyt erään ulkomailla ammatikseen pelaavan seuraltaan saaman päivittäin rytmitetyn tarkan ravintolistan, jossa pelaajia kehotetaan ottamaan varsinkin kovan rasituksen jälkeen illan päätteeksi 1-2 olutta...

Olisiko mahdollista saada tätä ravinto-ohjelmaa vaikka sähköpostilla?
      PQS

Poissa Poissa

Vastaus #1247 : 25.07.2010 klo 20:58:34

http://www.dailymail.co.uk/news/article-491236/A-pint-beer-better-workout-water-say-scientists.html

kaukana ollaan aiheesta, mutta eipä siinä ketään..
      libero

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bubo Bubo, HJK, Everton

Vastaus #1248 : 25.07.2010 klo 23:29:59

Alkoholin nauttiminen urheilusuorituksen jälkeen hidastaa palautumista ottelun rasituksesta. Jos suomessa pelaajat vetää keittoa pelien jälkeen niin se ei minua haittaa. Huippu-urheilusta ei voida kuitenkaan silloin puhua.

Entä herrat kuten Paul Gascoigne tai George Best? Muualta sitten tietysti Matti Nykänen...

Freddy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mikkelin Palloilijat

Vastaus #1249 : 25.07.2010 klo 23:49:35

kuullut joittenkin ruinaavan ilmaisia kausareita. Johdonmukaisesti näille on sanottu, että Hongan linja on, että näitä ilmaisia kausareita ei kategorisesti enää jaeta.

No jos siellä on ensiksi itse paskottu housuun, niin on ihan turha syyttää muita.

Sivuja: 1 ... 49 [50] 51 52

Siirry: