FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.12.2024 klo 01:08:51 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: pallottomat treenit, nopeus, reaktiot, fysiikka....  (Luettu 3408 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
PalloHullu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet

: 13.09.2010 klo 16:49:46

Pitäisi fysiikkaa, lähtö- ja reaktionopeutta kehittää, saada kroppa liikkeelle nopeasti.
Tänne voi laittaa hyviksi koettuja treenejä, joita tehdään lähinnä ilman palloa.
Keskustelua toki myös oikeista tavoista tehdä treenejä.
Kuinka usein? kuinka tärkeää on lihasmassa? haittaako jos tekee punttia samana päivänä kun on futistreenit? Minkälaista punttia? Miten vaikuttavat 2 erilaista treenia samana päivänä? etc...

vergilius

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Madrid, Cr7, Özil, Raul, Morientes

Vastaus #1 : 13.09.2010 klo 20:34:46

Vastaan näin nopeasti vain tuohon puntti + aerobinen treeni samana päivänä. Eli lihasmassan kasvun / voiman lisääntymisen kannalta toisesta treenistä ei ole hyötyä, mutta se auttaa ns. voiman siirtämisessä sinne kentälle.
  "Haitat" saadaan minimoitua sillä että puntin jälkeen vedetään esim. palkkari, kunnolla ruokaa ja levätään. Tämän jälkeen ehkä vielä lisää ruokaa ennen lenkkiä, futistreeniä jne. näin varmistetaan lihasten kasvun kannalta tarvittava määrä kaloreja, proteiinenejä jne.
   Mikäli mahdollista punttitreeni kannattaisi tehdä eripäivänä kuin muut treenit, sillä ne syövät tehoja toisiltaan, eikä kummassakaan kehittyminen ole optimaalista.
JuustoMakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF2:n Naisasiatopikki

Vastaus #2 : 14.09.2010 klo 13:35:37

Liikkuvuus on mulla ihan perseestä. Tänään tehtiin juoksutreeneissä sellasta aita kävelyä, niin huomasin että en yksinkertaisesti taivu mihinkään. Valmentaja otti mut tunnin jälkeen puhutteluun ja sanoi että rupee tekee sellasia 5 minuutin venyttelyjä :o MVNT? Mä oon tätä ennen silloin tällöin iltaisin tehnyt sellaisia minuutin venyttelyjä per jalka. Mutta se ei näköjään auta liikkuvuuteen ja notkeuteen. Voisko joku asiasta tietävä kertoa minkälaisia ja miten pitkiä venytyksiä/liikkeitä mun pitää ruveta tekemään, jotta se jalkojen ja lantion liikkuvuus paranisi?
« Viimeksi muokattu: 14.09.2010 klo 13:40:24 kirjoittanut JuustoMakkara »
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo

Vastaus #3 : 14.09.2010 klo 21:45:53

Liikkuvuus on mulla ihan perseestä. Tänään tehtiin juoksutreeneissä sellasta aita kävelyä, niin huomasin että en yksinkertaisesti taivu mihinkään. Valmentaja otti mut tunnin jälkeen puhutteluun ja sanoi että rupee tekee sellasia 5 minuutin venyttelyjä :o MVNT? Mä oon tätä ennen silloin tällöin iltaisin tehnyt sellaisia minuutin venyttelyjä per jalka. Mutta se ei näköjään auta liikkuvuuteen ja notkeuteen. Voisko joku asiasta tietävä kertoa minkälaisia ja miten pitkiä venytyksiä/liikkeitä mun pitää ruveta tekemään, jotta se jalkojen ja lantion liikkuvuus paranisi?

Vaikka laitoinkin sulle jo yv:tä niin sanottakoon tässä se, että ns. syviä venytyksiä en kyllä suosittele kuin sellaisille ihmisille, jotka oikeasti tuntevat oman kroppansa täysin. Eri ihmiset meinaan reakoivat eritavalla näihin pitkäkestoisiin venytyksiin. `Jos nyt kuitenkin joku tälläisiä syviä venytyksiä tekee niin kannattaa muistaa, että silloin ei kannataisi harjoitella seuraavaan 24-48 tuntiin yhtään mitään.
jykke

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 14.09.2010 klo 21:49:37

Valmentaja otti mut tunnin jälkeen puhutteluun ja sanoi että rupee tekee sellasia 5 minuutin venyttelyjä :o MVNT? Mä oon tätä ennen silloin tällöin iltaisin tehnyt sellaisia minuutin venyttelyjä per jalka. Mutta se ei näköjään auta liikkuvuuteen ja notkeuteen. Voisko joku asiasta tietävä kertoa minkälaisia ja miten pitkiä venytyksiä/liikkeitä mun pitää ruveta tekemään, jotta se jalkojen ja lantion liikkuvuus paranisi?

Ei ole mitään yhtä oikeaa venyttelytapaa, joka toimisi kaikilla. Yleensä ottaen päivittäinen venyttely varmasti notkistaa, mutta ei sitä hetkessä huomaa. 5 minuutin venytykset sitten ihan omana treeninään, jos sellaista haluaa kokeilla.
Ricardo Leite

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ylimieliset

Vastaus #5 : 15.09.2010 klo 09:58:12

Näihin fysiikkatreenikyselyihin tahtoisin saada aina ensin a) kysyjän iän ja b) lähtötason edes jotenkin kuvattuna. Muuten vinkeillä voi onnistua saamaan aikaan enemmän haittaa kuin hyötyä.
Laiska

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 15.09.2010 klo 11:50:23

Näihin fysiikkatreenikyselyihin tahtoisin saada aina ensin a) kysyjän iän ja b) lähtötason edes jotenkin kuvattuna. Muuten vinkeillä voi onnistua saamaan aikaan enemmän haittaa kuin hyötyä.
Juuri näin Ylos
PalloHullu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet

Vastaus #7 : 15.09.2010 klo 16:51:14

16 vuotta, paino 73kg pituus noin 186cm. Juoksen 30 metriä noin 4,70sekuntiin. Yleensäottaen fysiikkani on b poikien 1-2divisioonan pelaajien yleistasoa. reaktiot jopa keskitasoa hitaampia. Treenattua tulee noin 18 päivää 20stä + venyttelyt joka ilta.
Prince Domenech III

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Espoo & Sporting Clube de Braga & 曼聯

Vastaus #8 : 15.09.2010 klo 18:12:07

x
« Viimeksi muokattu: 23.05.2011 klo 20:13:58 kirjoittanut Prince Domenech III »
jykke

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 15.09.2010 klo 18:59:26

Molempien kaverien kohdalla kannattaisi varmaan ensin kääntyä sen oman joukkueen valmentajan puoleen ja kysyä selkeät ohjeet noiden ominaisuuksien kehittämiseen omalla ajalla. Jossei sieltä saa kunnollisia ohjeita, niin sitten foorumin nettivalmentajat apuun.
referee3000

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelainen jalkapallo & futsal

Vastaus #10 : 17.09.2010 klo 23:53:09

Lisäksi kiinnostaisi miten sivurajaheitoista saisi pidempiä?

Keskivartolo kuntoon ja tekniikka haltuun. En tosin näe sivurajaheittojen harjoitelemisessa suurempaa pointtia, ellei pelipaikka ole laitapakki tai edes laitalinkki. Sieltähän ne sivurajaheittojen heittäjät yleensä meinaavat löytyä. Itse olen pelannut hyökkääjänä n. 10 vuotta ja peleissä olen heittänyt koko "urani" aikana vain muutaman kerran ja vain kun on ollut selvästi nopean heitoin paikka. Kuten jykke tuossa aikaisemmin mainitsi, niin kannattaa suunnata sinne tutun valmentajan juttusille ennen kuin lähtee kyselemään täältä vinkkejä.
Dorffi1

Poissa Poissa

Vastaus #11 : 18.09.2010 klo 10:49:24

kannattaa suunnata sinne tutun valmentajan juttusille ennen kuin lähtee kyselemään täältä vinkkejä.

Jos valmentaja on luokkaa "kokouksessa ainut valmentajaksi suostunut jonkun isä" eiköhän ole hyvä täältä kysellä asiantuntemusta löytyy aika paljon.

Sivuja: [1]

Siirry: