Fanisivu toimisi nykyisessä facessa huomattavasti paremmin, sillä ryhmiin liittymiset ja niissä jäsenenä olemiset eivät näy enää uutisvirrassa eikä kavereiden seinillä. Tällaisesta ryhmästä mulla ei olisi hajuakaan ellen olisi foorumilta siitä lukenut, vaikka joitain kavereita sinne on näköjään liittynytkin. Toisekseen fanisivuilla voi viestiä fanittajien uutisseinälle koko ajan, kun taas ryhmä pitää varta vasten etsiä jotta siellä tulee ees käytyä.
Su 10.10. kl0 17: 383 klikkausta.
Kasvaa kyllä, hitaasti mutta varmasti.
Facebookin "markkinatutkimuksen" mukaan "markkinapotentiaali" on n. 11000 klikkausta.
(Markkinatutkimus perustuu arvioon, joka syntyy "Mainosta ryhmää"- toiminnolla.)
Eli siihen on vielä matkaa.
Joten, mikäli haluamme lisää näkyvyyttä, markkinointia pitäisi tehostaa.
Sitä varten pitäisi profiloitua. Facebookissa on jo erilaisia jalkapallon asiaa
ajavia ryhmiä/fanisivuja, esimerkkeinä "Suomesta jalkapalloyhteiskunta" tms.
On tietenkin kiinni asiakkaasta, haluaako hän radikaalia linjaa, jossa muut urheilulajit
kuin jalkapallo ajatellaan "pseudourheiluksi" tms. Mielestäni jalkapallon asian ajaminen
ei sulje pois kuulumista useampaan ryhmään.
Itse en kuitenkaan kannata kovin radikaalia linjaa,
sillä ajatuksena on, että "vetoomuksen suomalaisen jalkapallon puolesta" pystyisi allekirjoittamaan
myös vannoutunut Vimpeli-fani tai perinteinen hiihto-yleisurheilu-lauantailotto- ihminen.
Siksi laajemmassa markkinoinnissa olisi tuotava esille yleishyödyllisiä arvoja, esimerkiksi
monipuolisen koululiikunnan ja nuorison hyvinvoinnin lisäämistä.
Mielestäni eräs edullisimmista ja vaivattomimmista keinoista olisi lisätä "rummutusta" eri keskustelupalstoilla.
Tällaisia keskustelupalstoja löytyy tietenkin iltapäivälehdillä, on Suomi24:sta, City-lehteä jne.
Voimme yhteisesti seurata kaikkia palstoja tai sitten organisoitua niin, että joku/jotkut lupautuisivat
seuraamaan ja kommentoimaan yhtä tai paria foorumia. Pieni työnjako voisi säästää aikaa/vaivaa.
Joka tapauksessa olisi tärkeää, että markkinointi ei pysähdy. Muuten kampanja "kuolee" ennen kuin
on kunnolla ehtinyt syntyäkään. Nyt olisi otollinen tilaisuus "rummuttelulle", kun Suomen Unkari-ottelu
on oven edessä.