FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.04.2024 klo 06:33:51 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 17
 
Kirjoittaja Aihe: Johannes Westö - jatkaako JW pelaamista?  (Luettu 92988 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Le Suntti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, 15 maalin miehet, El Bufalo


Vastaus #25 : 29.09.2010 klo 18:36:46

JW tietenkin tekee kuten haluaa niillä perusteilla kuin haluaa, mutta "järkevää" ratkaisua ei futisuran lopettamisesta saa millään väännettyä.

Eli siis "järkevää" on vain taloudellisesti kannattavin päätös? Hohhoijaa.
jonesi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool FC, FC TPS


Vastaus #26 : 29.09.2010 klo 18:42:50

Voin kertoa. Jos musatouhut innostaa futista enemmän, niin silloin intohimoa futikseen ei ole riittävästi.
Ok. :)
Ken Doo Yanaree

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ÖÖÖÖÖÖ


Vastaus #27 : 29.09.2010 klo 18:58:45

Jos JW:n valitsema ura/koulutus on FM (pääaine filosofia) niin on ihan sama, minkä ikäisenä ne opinnot suorittaa, työpaikkaa ei löydy kuitenkaan. Lääkikseen lähtemisen nuorena miehenä vielä ymmärtäisi kun uran palkkaodotusarvo voittaa suomalaisen jalkapalloilijan mennen tullen, mutta filosofiasta ja kitaransoitosta ei samaa voi sanoa.
Moi Jyrki Katainen
zeus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vipera berus ja työmaa


Vastaus #28 : 29.09.2010 klo 19:06:03

Jos JW:n valitsema ura/koulutus on FM (pääaine filosofia) niin on ihan sama, minkä ikäisenä ne opinnot suorittaa, työpaikkaa ei löydy kuitenkaan. Lääkikseen lähtemisen nuorena miehenä vielä ymmärtäisi kun uran palkkaodotusarvo voittaa suomalaisen jalkapalloilijan mennen tullen, mutta filosofiasta ja kitaransoitosta ei samaa voi sanoa.

JW tietenkin tekee kuten haluaa niillä perusteilla kuin haluaa, mutta "järkevää" ratkaisua ei futisuran lopettamisesta saa millään väännettyä.

Palkkaodotusarvo? Toivottavasti et ollut tosissasi. Elämässä on muitakin arvoja kuin raha, tai jalkapalloammattilaisuus!
Papin

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 29.09.2010 klo 19:50:10

Mun mielestäni on helvetin kunnioitettavaa, jos noin nuori jätkä on sen verran fiksu, että pohtii vakavasti mitä tahtoo elämältään. Kuten todettua, Westön lahjoilla siunattu kaveri voisi opiskella vasurilla ja höntsäillä samalla vaikka Viikingeissä, mutta siitä ei olisi mitään iloa kenellekään - kaikista vähiten hänelle itselleen. Vaikea päätös varmasti. Valitsee hän kumman tien tahansa, niin valinta mietityttää, ja jopa kaduttaa, varmasti heikkoina hetkinä jälkikäteen. Siitäkin syystä jokaisen tulisi kunnioittaa JW:n päätöstä.
taylor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #TPSJalkapallo #TPSJunnut


Vastaus #30 : 29.09.2010 klo 20:03:37

Mun mielestäni on helvetin kunnioitettavaa, jos noin nuori jätkä on sen verran fiksu, että pohtii vakavasti mitä tahtoo elämältään. Kuten todettua, Westön lahjoilla siunattu kaveri voisi opiskella vasurilla ja höntsäillä samalla vaikka Viikingeissä, mutta siitä ei olisi mitään iloa kenellekään - kaikista vähiten hänelle itselleen. Vaikea päätös varmasti. Valitsee hän kumman tien tahansa, niin valinta mietityttää, ja jopa kaduttaa, varmasti heikkoina hetkinä jälkikäteen. Siitäkin syystä jokaisen tulisi kunnioittaa JW:n päätöstä.

Juuri näin Ylos

Nää on vaikeita juttuja fiksuile ja lahjakkaille ihmisille. Kunnioitusta JW:n päätökselle!

Kuten esimerkiksi:
Lainaus

Merkittävä tunnustus suomalaiselle tulevaisuudentutkijalle: Mika Aaltonen Marquis´n Kuka on kukin maailmassa -kirjaan
Posted on 31 Aug 2010 16:24:56.


Suomalainen ekonomisti ja tulevaisuudentutkija, kauppatieteen tohtori Mika Aaltonen on valittu Kuka on kukin maailmassa -kirjan uusimpaan versioon. Mukana julkaisussa on yli 60 000 eri aloilla ansioituneen ihmisen elämäkertatiedot. Marquis-kustantamo on toimittanut kirjaa vuodesta 1899.


Perusteluina Aaltosen valinnasta kirjaan mainitaan ainutlaatuiset ansiot tieteen saralla: The Third Lens -kirjan sijoitus julkaisuviikkonsa kahdeksanneksi tärkeimmäksi tapahtumaksi maailmassa vuonna 2007 (Complexity Digest), Kiertävä kausaalisuus -artikkelin valinta Inderscience Publisherin markkinointiartikkeliksi vuonna 2007, Emerald Literati Networkin artikkelipalkinnon voitto vuonna 2008 ja lukuisat tunnustukset.

Dosentti Mika Aaltonen työskentelee tutkimusjohtajana Aalto-yliopistossa. Hänet on juuri kutsuttu London School of Economicsiin vanhemmaksi tutkijaksi vuodeksi 2011. Lisäksi Aaltonen toimii monissa kansainvälisissä alan yhteisöissä mm. Pariisissa, Washingtonissa ja Wienissä. Hän on julkaissut lukuisia kirjoja ja artikkeleita tulevaisuudentutkimuksesta, päätöksenteosta ja tutkimusmetodologioista. Hänen vasta julkaistu kirjansa Robustness käsittelee sitä, miten eri maiden hallitukset suhtautuvat niitä ympäröivään epävarmuuteen. Kirja on saavuttanut laajan yleisön ympäri maailmaa.

Taustaltaan Mika Aaltonen on entinen ammattijalkapalloilija. Hän on ollut ensimmäinen suomalainen ammattipelaaja Italian, Sveitsin ja Israelin pääsarjoissa sekä toisen bundesliigan mestari Hertha Berliinin riveissä.
vrt. http://fi.wikipedia.org/wiki/Mika_Aaltonen
Kossi Agassa

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 29.09.2010 klo 20:23:26

Vaikea päätös varmasti. Valitsee hän kumman tien tahansa, niin valinta mietityttää, ja jopa kaduttaa, varmasti heikkoina hetkinä jälkikäteen. Siitäkin syystä jokaisen tulisi kunnioittaa JW:n päätöstä.
Jos valitsee futiksen, niin sehän ei ole mikään lopullinen päätös. Jos jalkapalloammattilaisuus ei maistukaan tai lahjat ei riitä, niin ainahan voi siirtyä opiskelemaan. Lisäksi futisuran jälkeen on vielä elämää ja silloinkin ehtii vielä koulun penkkiä kuluttamaan. Jos taas valitsee opiskelun, niin saattaa kiikkustuolissa harmittaa, että ei tullut kokeiltua rajojaan futiksessa.

Mutta varmasti vaikea päätös. Onnea ja menestystä JW:lle valitsemalleen tielle Ylos
« Viimeksi muokattu: 29.09.2010 klo 20:27:51 kirjoittanut Kossi Agassa »
Fifa

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 29.09.2010 klo 21:00:10

Yksikään forumisti ei mene harkkoihin Westön puolesta, niin että eiköhän anneta pojan päättää itse. Huippu-urheilija joutuu kieltäytymään monesta asiasta ja saa paljon. Fiksu kaveri, kun laskee panokset ennen kuin lähtee sotaan. Jos päättää jatkaa tietää mitä on tekemässä. Kannattaa odottaa rauhassa
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu


Vastaus #33 : 29.09.2010 klo 21:00:41

Jostain syystä mä en nää ammattilaisfutista (Suomessa) ja yliopisto-opiskelua välttämättä toisensa poissulkevina asioina, etenkään kun JW:llä etäisyys Finskiltä tiedekuntaan on max 10min julkisella. Jos keskimääräinen treenipäivä käsittää harjoittelua jotain 2.5h, niin mun nähdäkseni tuollaisen 25-40op vuositahdin ylläpitäminen pitäisi onnistua helposti.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2010 klo 21:03:06 kirjoittanut erno »
taylor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #TPSJalkapallo #TPSJunnut


Vastaus #34 : 29.09.2010 klo 21:09:16

Jostain syystä mä en nää ammattilaisfutista (Suomessa) ja yliopisto-opiskelua välttämättä toisensa poissulkevina asioina, etenkään kun JW:llä etäisyys Finskiltä tiedekuntaan on max 10min julkisella. Jos keskimääräinen treenipäivä käsittää harjoittelua jotain 2.5h, niin mun nähdäkseni tuollaisen 25-40op vuositahdin ylläpitäminen pitäisi onnistua helposti.

Eivät fiksulle tyypille olekaan, mutta kaikille ei riitä kahden homman vetäminen puoliteholla, vaan haluaa satsata toiseen täysillä.

JW:sta en tiedä, mutta hänelle "ammattilaisfutis Suomesa" ei ole lähelläkään maximitasoa.

Joka tapauksessa (vaikea) päätös on täysin JW:n oma asia; ja toivottavasti muut kunnioittavat sitä.
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu


Vastaus #35 : 29.09.2010 klo 21:15:03

Juu. Täysipäiväiset opinnot yhdistettynä täysipäiväiseen pelaamiseen ei varmasti ole dance all night kuin joillekin Ägän kaltaisille poikkeushahmoille. Kunhan vaan meinasin, että jos on epävarma, niin en pitäs paskempana vaihtoehtona lukea vaikka approa + vähän päälle, mikä varmasti JW:n älynlahjoilla luonnistuu. Veikkausliigassa pelaamisen lisäksi siis.
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass


Vastaus #36 : 29.09.2010 klo 21:19:21

Jostain syystä mä en nää ammattilaisfutista (Suomessa) ja yliopisto-opiskelua välttämättä toisensa poissulkevina asioina, etenkään kun JW:llä etäisyys Finskiltä tiedekuntaan on max 10min julkisella. Jos keskimääräinen treenipäivä käsittää harjoittelua jotain 2.5h, niin mun nähdäkseni tuollaisen 25-40op vuositahdin ylläpitäminen pitäisi onnistua helposti.

Eivät ne varmasti olekaan poissulkevia asioita, mutta voihan se olla että Westöä ei "puolivaloilla" pelaaminen kiinnosta ja haluaa käyttää sen jalkapalloon käyttämänsä ajan johonkin muuhun.

Ei voi kun pyöritellä päätä näille analyyseille joiden mukaan miehen pitäisi ehdottomasti panostaa jalkapallouraan sen takia että siitä saa todennäköisesti eniten rahaa.
Papin

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 29.09.2010 klo 21:22:36

Jostain syystä mä en nää ammattilaisfutista (Suomessa) ja yliopisto-opiskelua välttämättä toisensa poissulkevina asioina, etenkään kun JW:llä etäisyys Finskiltä tiedekuntaan on max 10min julkisella. Jos keskimääräinen treenipäivä käsittää harjoittelua jotain 2.5h, niin mun nähdäkseni tuollaisen 25-40op vuositahdin ylläpitäminen pitäisi onnistua helposti.

No ehkä näin, mutta todella raskasta se on. Eli, ei pysty kuitenkaan panostamaan kumpaankaan todella, eikä oikeastaan koskaan jää aikaa kunnolla levolle. Tunnen jonkun verran tällaisia `puoliammattilaisia´, ja kyllähän heillä on jatkuvasti mietinnän alle, että kuinka kauan he jaksavat sitä eläimellistä tahtia, mitä ammattimainen urheilu ja osa-aikatyö tai opiskelu vaatii.
Herkkä Pipari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AYHSMB


Vastaus #38 : 29.09.2010 klo 21:24:03

Jostain syystä mä en nää ammattilaisfutista (Suomessa) ja yliopisto-opiskelua välttämättä toisensa poissulkevina asioina, etenkään kun JW:llä etäisyys Finskiltä tiedekuntaan on max 10min julkisella. Jos keskimääräinen treenipäivä käsittää harjoittelua jotain 2.5h, niin mun nähdäkseni tuollaisen 25-40op vuositahdin ylläpitäminen pitäisi onnistua helposti.

Eipä taida riittää tuo tahti. Opintoikeushan myönnetään nykyään vain määräajaksi.
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets


Vastaus #39 : 29.09.2010 klo 21:37:04

Eikös tuo filosofian opiskelu ole sellaista että kirjoitetaan joku elämää suurempi essee jostain the doorsin biisistä jonka avaruudellista vaikutusta suhteessa Nietchen alitajuntaan sitten pohditaan baskerit päässä jossain "pariisilaisessa" kahvila-ravintolassa? Helposti sujuu siinä futaamisen ohella Ylos
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa


Vastaus #40 : 29.09.2010 klo 21:38:56

Ja varmaan tuo JW:n ala vaikeuttaa vielä päätöstä, jos siis oikein ymmärsin mitä on tarkoitus opiskella. Jotain historiaa, taloustieteitä tms. voi varmasti opiskella sivutoimisena ja omaan tahtiinsa, mutta jos tarkoitus on opetella soittamaan kitaraa ja olla seuraava Django Reinhardt, voi se vaatia vähän erilaista panostamista. Kyllähän maisteriksi voi talvilomilla ja jalkapallouran jälkeen lukea, mutta jos tahtoo taiteellisen aineen huipuksi, pitänee siihen panostaa yli täysipäiväisesti aivan kuten jalkapalloonkin - kilpailu on kovaa.

vai siis filosofiaako se meinaa lukea, eikä musiikkia opiskella. nojoo, samanlailla se varmaan vaatii kaiken ajan, jos pyrkii vaikka kirjailijaksi. vaan pelaisi jalkapalloa ja kirjoittaisi urastaan, kuten atik.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141


Vastaus #41 : 29.09.2010 klo 22:16:08

Eli siis "järkevää" on vain taloudellisesti kannattavin päätös? Hohhoijaa.

Ehkä juuri siksi kirjoitin "järkevää" enkä järkevää. Käytätkö itse lainausmerkkejä ihan vain piristämään tylsän näköistä tekstiä etkä sen vuoksi tullut ajatelleeksi tuota vaihtoehtoa?
Le Suntti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, 15 maalin miehet, El Bufalo


Vastaus #42 : 29.09.2010 klo 22:59:11

Ehkä juuri siksi kirjoitin "järkevää" enkä järkevää. Käytätkö itse lainausmerkkejä ihan vain piristämään tylsän näköistä tekstiä etkä sen vuoksi tullut ajatelleeksi tuota vaihtoehtoa?

Okei, en tuonkaan selityksen jälkeen osaa lukea kirjoitustasi niin kuin ilmeisesti tulisi, joten pahoittelen luetun ymmärtämistäni.
FutisForum nimimerkki

Poissa Poissa


Vastaus #43 : 29.09.2010 klo 23:13:41

Onhan noita koulutettuja jalkapalloammattilaisia kotimaan ulkopuolellakin. Itselle tuli ekaksi mieleen David Weir, mutta ilmeisesti miehellä ei tutkintoa olekaan -- tämän linkin takaa noita lukunsa loppuun asti saattaneita (britti)futaajia kuitenkin jokunen löytyy: http://blog.sport.co.uk/Football/382/Top_Ten_Educated_Footballers.aspx
Ricochet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #44 : 30.09.2010 klo 10:24:02

Jos JW:n valitsema ura/koulutus on FM (pääaine filosofia) niin on ihan sama, minkä ikäisenä ne opinnot suorittaa, työpaikkaa ei löydy kuitenkaan. Lääkikseen lähtemisen nuorena miehenä vielä ymmärtäisi kun uran palkkaodotusarvo voittaa suomalaisen jalkapalloilijan mennen tullen, mutta filosofiasta ja kitaransoitosta ei samaa voi sanoa.

JW tietenkin tekee kuten haluaa niillä perusteilla kuin haluaa, mutta "järkevää" ratkaisua ei futisuran lopettamisesta saa millään väännettyä.

Niinpä niin. Ei luulisi filosofian opiskelun vaativan täyspäiväistä syventymistä aiheeseen muutenkaan. Muistaakseni JW itse mainitsi jossain miettivänsä jatkoaan juuri tuon opiskelun takia. Ja niitä opintoviikkojahan voi vielä kaiken lisäksi suorittaa osissa. Eikös Massellakin ole täällä stadissa sekä peliura että opinnot samanaikaisesti käynnissä?
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu


Vastaus #45 : 30.09.2010 klo 10:27:02

On. Masse opiskelee Hankenilla.
Rantasipi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eurokiimassa


Vastaus #46 : 30.09.2010 klo 10:30:05

Jep, ja juuri sen takia Masse pelaa Suomessa ja Klubissa.
Kuinka vaikeaa on käsittää, että peliura Suomessa opintojen ohella ei välttämättä nuorta pelaajaa kiinnosta, kun muitakin portteja elämässä on avoinna?
Jos satsaa futikseen, niin peliura 1-2 vuoden sisällä jatkuu ulkomailla. Jos ei, niin kääntää katseensa muihin hommiin. Tai voi ehkä hetken vielä Liigassakin pelata, mutta tämän jälkeen suuntaa uusille urille.

JopiJalkapuoli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Paimion Haka


Vastaus #47 : 30.09.2010 klo 10:38:53

Kertoo kyllä kaiken nykyliigasta, kun kitaransoitto ja Karl Popper nähdään mielekkäämpänä vaihtoehtona kuin pelaaminen maamme ykkösjoukkueessa.
rivers

Poissa Poissa


Vastaus #48 : 30.09.2010 klo 10:55:52


Jalkapallofanin syrän kyllä itkee verta jos JW heittää nappikset nurkkaan. Jo nyt mahtavan viihdyttävä pelaaja ja ties miten hyvä 4 vuoden päästä.

Itse toki lopetin futiksen rokin takia. Olin/olen tietysti surkea futaaja joten hieman eri asia.
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland


Vastaus #49 : 30.09.2010 klo 11:10:41

Kertoo kyllä kaiken nykyliigasta, kun kitaransoitto ja Karl Popper nähdään mielekkäämpänä vaihtoehtona kuin pelaaminen maamme ykkösjoukkueessa.

Popper edustaa anglosaksista kriittisen rationalistista filosofiaa, joka ei tiettävästi Helsingin yliopistossa kovassa huudossa ole.

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 17
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa