FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.04.2024 klo 22:11:01 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 9 [10] 11
 
Kirjoittaja Aihe: SMJK:n kannanotto Baxterin asemaan  (Luettu 16682 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Nahkakostaja

Poissa Poissa


Vastaus #225 : 22.10.2010 klo 10:07:48

Miksi muuten SMJK vaati ainoastaan omakohtaista eroa vai oliko pehmeämmän linjan syynä pitää välit Palloliitton ehjinä?
Mielestäni tämä sanamuoto oli nimenomaan erinomaisesti valittu tiedotteessa.
Baxterhan sanoi taannoin, että hän eroaa itse, jos hänen halutaan eroavan.
Velmu

Paikalla Paikalla


Vastaus #226 : 22.10.2010 klo 10:12:10

Potkujen jälkeen Palloliiton pitäisi maksaa Baxterin palkka sopimuskauden loppuun asti, mutta omakohtaisessa erossa ei?
Näinhän se menee, eli jos potkitaan pois niin palloliitto joutuu maksamaan joko Baxterin hyväksymän erorahan tai koko sopimuskauden loppuun asti palkkaa.

Jos Baxter itse eroaa, niin ei mitään tarvitse maksaa jos ei erikseen sovita.

Antaisivat Bäxille nyt vaikka 100k€ käteen jos se nyt siitä rahasta on kiinni hänen kohdallaan.
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #227 : 22.10.2010 klo 10:30:39

Eli ruotsalaiset eivät koe, että samalla miehistöllä järjettömästi valmentajien välillä vaihteleva suoritustaso on valmentajasta kiinni, vaan pelaajien surkeutta.

Ehdotetaan ruotsalaisille seuraavaksi vaihtokauppaa Ylos
a-wiik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, Ilves, El Diego


Vastaus #228 : 22.10.2010 klo 21:54:33

Asialliselle reaktiolle kannanottotarpeeseen Ylos Ja toinen Ylos saadulle huomiolle.

Jokusen lehdistötiedotteen itsekin väsänneenä ei tuossa minusta huomauttamista ollut.
OzzMozz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #229 : 22.10.2010 klo 23:16:35


Pientä käännöstä? Aina kiinnostaa tietää, että mitä ne meistä ajattelee. Googlen kääntäjä ei jostain syystä käännä tuota sivua :(
Hullu tiedemies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: En keskustele selostajista - älä sinäkään!


Vastaus #230 : 22.10.2010 klo 23:23:48

Eikös tuossa nyt uutisoitu virheellisesti, että SMJK olisi lähettänyt palloliitolle kirjeen, jossa vaatii Baxterin potkuja? Näinhän se ei mennyt...

Kommenteissa muuten toivotaan kovasti Baxterin palaavan Ruotsiin. No siellähän mies on koko ajan ollutkin, mutta toivottavasti löytää pian seuran itselleen valmennettavaksi sieltä.
pilkku seiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Just leave me alone - I know what i´m doing


Vastaus #231 : 22.10.2010 klo 23:59:14

Kaikista järkevintähän tässä olisi, että Palloliitto ulkoistaisi SMJK:lle maajoukkueiden valmentajavalinnat. Toimisi tavallaan samalla kaavalla, mitä esimerkiksi Barcelonassakin. Demokratia pelaisi ja intohimoiset/asiantuntevat kannattajat saisivat homman hoidettavakseen. Taloudesta ja muista asiosta päättäisi sitten Palloliitto.

Yksi vaihtoehto olisi myös se, että Palloliitto ja SMJK perustaisivat yhdessä "komitean" päättämään maajoukkueiden valmentajavalinnoista. Näin myös kannattajat saisivat valtaa päätettäessä yhteisistä asioista. Luulen, että SMJK:n puoleltakin löytyisi erittäin asiantuntevia henkilöitä päättämään tällaisista tärkeistä, suomalaisen jalkapallon tulevaisuuteen liityvistä asioista. Ylos
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #232 : 23.10.2010 klo 16:25:23

Kaikista järkevintähän tässä olisi, että Palloliitto ulkoistaisi SMJK:lle maajoukkueiden valmentajavalinnat. Toimisi tavallaan samalla kaavalla, mitä esimerkiksi Barcelonassakin. Demokratia pelaisi ja intohimoiset/asiantuntevat kannattajat saisivat homman hoidettavakseen. Taloudesta ja muista asiosta päättäisi sitten Palloliitto.

Yksi vaihtoehto olisi myös se, että Palloliitto ja SMJK perustaisivat yhdessä "komitean" päättämään maajoukkueiden valmentajavalinnoista. Näin myös kannattajat saisivat valtaa päätettäessä yhteisistä asioista. Luulen, että SMJK:n puoleltakin löytyisi erittäin asiantuntevia henkilöitä päättämään tällaisista tärkeistä, suomalaisen jalkapallon tulevaisuuteen liityvistä asioista. Ylos
Aina ei tuota viimeistä virkettä uskoisi foorumia lukiessa...
vaikka toisaalta mielenkiintoinen, joskin täysin utopistinen ajatus.
Bingo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCUM


Vastaus #233 : 23.10.2010 klo 16:33:31

Kaikista järkevintähän tässä olisi, että Palloliitto ulkoistaisi SMJK:lle maajoukkueiden valmentajavalinnat. Toimisi tavallaan samalla kaavalla, mitä esimerkiksi Barcelonassakin. Demokratia pelaisi ja intohimoiset/asiantuntevat kannattajat saisivat homman hoidettavakseen. Taloudesta ja muista asiosta päättäisi sitten Palloliitto.

Yksi vaihtoehto olisi myös se, että Palloliitto ja SMJK perustaisivat yhdessä "komitean" päättämään maajoukkueiden valmentajavalinnoista. Näin myös kannattajat saisivat valtaa päätettäessä yhteisistä asioista. Luulen, että SMJK:n puoleltakin löytyisi erittäin asiantuntevia henkilöitä päättämään tällaisista tärkeistä, suomalaisen jalkapallon tulevaisuuteen liityvistä asioista. Ylos

Kyllä olisi tuossa systeemissä kiivas vaihtotempo valmentajan pallilla ja kullit vaan naksahtelisivät puutarhasaksien käsittelyssä.
pilkku seiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Just leave me alone - I know what i´m doing


Vastaus #234 : 23.10.2010 klo 19:50:55

Aina ei tuota viimeistä virkettä uskoisi foorumia lukiessa...
vaikka toisaalta mielenkiintoinen, joskin täysin utopistinen ajatus.

Eikös SMJK:llakin ole hallitus, joka on koottu demokraattisin perustein? Mietipä itsekin, kumpi on asiantuntevampi, SMJK vai Sauli Niinistö? Kumman itse valitsisit päättämään asioista, liittyen suomalaiseen jalkapalloon? Itse valitsisin mieluummin SMJK:n...
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #235 : 23.10.2010 klo 20:57:17

Eikös SMJK:llakin ole hallitus, joka on koottu demokraattisin perustein? Mietipä itsekin, kumpi on asiantuntevampi, SMJK vai Sauli Niinistö? Kumman itse valitsisit päättämään asioista, liittyen suomalaiseen jalkapalloon? Itse valitsisin mieluummin SMJK:n...
Niin todennäköisesti minäkin. Se oli sellainen niin kutsuttu vitsi...No vituikshan sekin män
Ja eikös sale ole lähinnä keulakuva, joka kyllä siunaa suuret päätökset, muttei itse mitään radikaalia päätä.
pilkku seiska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Just leave me alone - I know what i´m doing


Vastaus #236 : 23.10.2010 klo 21:37:23

Niin todennäköisesti minäkin. Se oli sellainen niin kutsuttu vitsi...No vituikshan sekin män
Ja eikös sale ole lähinnä keulakuva, joka kyllä siunaa suuret päätökset, muttei itse mitään radikaalia päätä.

En itsekään tarkoittanut vastausta pahalla sävyllä... SMJK:n tuominen päättämiseen olisi kansainvälisestikin uniikkia, eikä varmastikaan huonontaisi Huuhkajien "koriasetelmia"..
bergebach

Poissa Poissa


Vastaus #237 : 23.10.2010 klo 22:01:08

Lähe Baxter menee. Stuart get lost.
kieran

Poissa Poissa


Vastaus #238 : 27.10.2010 klo 15:29:57

Uutinen
Kannattajat vaativat eroa - näin Baxter vastaa
27.10.2010 15:12   

Baxter myöntää, ettei kolmea tappiota yhtä monessa EM-karsintaottelua voi mitenkään selitellä.

 Suomen jalkapallomaajoukkueen kannattajayhdistys vaati EM-karsintojen Unkari-tappion jälkeen päävalmentaja Stuart Baxterin eroa.

Baxter ei aio jättää Huuhkajia, mutta sanoo ymmärtävänsä fanien ärtymyksen.

- Faneilla on oikeus mielipiteeseensä ja sanoin tämän pelin jälkeen. En kritisoinut kannattajia, vaikka jossain lehdessä niin väitettiin.

- Kannattajilla ei kuitenkaan ole samaa perspektiiviä kuin valmentajalla tai joukkueen lähellä olevilla. Faneille intohimo on kaikki kaikessa.

- Olen ennenkin ollut tilanteissa, joissa fanit haluavat minulle potkuja kauden alussa, mutta kauden lopussa olen sankari, Baxter sanoo.

Näin kävi Baxterille Tukholman AIK:ssa keväällä 1998. Vimmastuneet kannattajaryhmä Black Armyn jäsenet lähettivät valmentajalle tappouhkauksia ja tunkivat kuolleita rottia alas hänen postilaatikostaan, kun alkukausi oli mennyt pieleen.

Baxter sai seuran kurssin kuitenkin käännettyä ja syksyllä 1998 AIK juhli mestaruutta.

- Näissä tilanteissa pitää osata sulkea mielestä pois kaikki epäolennainen, Baxter tietää.

Hän myöntää EM-karsinnan alun olleen paha pettymys.

- Kolmea tappiota ei voi selittää pois. Tämä on tulosbisnestä ja sillä selvä.

- Voin kuitenkin taata sen, että kukaan ei ole ollut yhtä käärmeissään tuloksista kuin minä. Olen ainoa tässä maassa, joka voi saada potkut näiden tappioiden takia. Pelaajilla, Palloliiton johdolla, medialla tai kannattajilla ei ole yhtä paljon pelissä.

Pettymys oli myös Baxterin Unkari-ottelun jälkeisen purkauksen taustalla. Päävalmentaja otti lehdistötilaisuudessa yhteen suomalaismedian kanssa.

- Saatan reagoida lehdistötilaisuudessa ja hyökätä osaa mediaa vastaan, kun tunnen, että he ovat hyökänneet minun kimppuuni. Mutta tämä on osa intohimoa ja koko juttua.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/t/jalkapallo/2269297
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #239 : 27.10.2010 klo 15:35:02

Kaikesta huolimatta melko asiallinen vastaus Ylos
PG

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dynaaminen taitotasoylivoima pienessä tilassa


Vastaus #240 : 27.10.2010 klo 15:35:36

Kaikesta huolimatta melko asiallinen vastaus Ylos

Kyllä. Vaikken itse miehestä pidä, niin puhuu varmasti totta.
Velmu

Paikalla Paikalla


Vastaus #241 : 27.10.2010 klo 15:43:17

Hyvä että jotenkin edes huomioi tuon SMJK:n tiedotteen! Ylos

Mutta ikävä tosiasia on se että 99,9% varmuudella näiden karsintojen jälkeen Baxteria ei pidetä sankarina suomessa.

Lisäksi tämä kommentti häiritsi:
Lainaus
- Saatan reagoida lehdistötilaisuudessa ja hyökätä osaa mediaa vastaan, kun tunnen, että he ovat hyökänneet minun kimppuuni. Mutta tämä on osa intohimoa ja koko juttua.
Eikös Baxterin kuitenkin pitäisi olla ammattilainen, joten hänen täytyisi pysyä rauhallisena ja asiallisena jos häntä kohtaa esitetään asiallisia kysymyksiä, vaikka ne kysymykset hänen mielestään eivät mukavia olisikaan. Yleensähän tuollainen vastaan hyökkääminen kertoo siitä ettei ole itsellä enää mitään perusteita ja argumentteja vastatakseen kysyjälle, kuten täällä foorumilla jokainen on huomannut.
Pilluharja

Poissa Poissa


Vastaus #242 : 27.10.2010 klo 15:58:37

Kaikesta huolimatta melko asiallinen vastaus Ylos

Oli. En Baxterin ihailijoihin kuulu, mutta vastaus oli hyvä ja minun täytyy arvostaa häntä lausunnostaan. Toisin kuin Antti Muurista. Muistin virkistämiseksi Antin kannanotto kannattajien erottamisvaatimuksiin takavuosilta

Lainaus
Erityisen närkästynyt Muurinen on ottelupäiväksi masinoiduista mielenilmaisuista. Muurinen joutui Hollanti-ottelun alla myös ns. Maajoukkuekannattajien mielenosoituksen kohteeksi. Päävalmentaja myöntää, että se riipaisi syvältä.

- Suomessa tällaiset kapinat ovat harvinaisia. Minäkin olen vain ihminen, joten pahalta se tuntuu. Jotenkin siitä nousi semmoinen tunne, että siellä halutaankin ettei pärjättäisi, Muurinen mietti.
Thouni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #243 : 27.10.2010 klo 16:08:03

Kaikesta huolimatta melko asiallinen vastaus Ylos
Totta. Silti olisin erittäin halukas kuulemaan miehen vastauksen kysymykseen koskien lupauksia erota pestistään, jos sitä vaaditaan.
Natte

Poissa Poissa


Vastaus #244 : 27.10.2010 klo 16:10:48

Totta. Silti olisin erittäin halukas kuulemaan miehen vastauksen kysymykseen koskien lupauksia erota pestistään, jos sitä vaaditaan.

Taisi viitata työnantajaan, eikä kannattajiin tuolla lausunnolla. :) Itse en ainakaan muista nähneenin haastattelua, jossa olisi sanonut, että eroaa, jos kannattajat haluavat.

Ihan asiallinen vastine kuitenkin Baxterilta myös minun mielestäni.
Crosby

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK


Vastaus #245 : 27.10.2010 klo 16:11:38

Suostui sentään vastaamaan, mutta tuon olisi voinut jättää mieluusti sanomatta, että nousi AIK:ssa lopulta sankariksi. Se on kuitenkin sen verran selvä jo, että ihmeitä saa tapahtua ennen kuin Baxter on edes puhdistanut maineensa täällä Suomessa/Suomen kannattajien keskuudessa ts. hyvittänyt ja korjannut tähän mennessä tapahtuneet epäonnistumiset niin pelikentällä kuin sen ulkopuolella.

Samoin tuo kohta on täyttä paskaa, että kenelläkään ei ole niin paljon pelissä kuin hänellä. Koko Suomen jalkapallolla on melkoisesti pelissä, jos A-maajoukkue sählää ja kyntää syvällä. Stulle tämä on vain keikkajobi (ja hyväpalkkainen sellainen), jonka hän vielä näyttää hoitelevan vasemmalla kädellä. Jos Stu on panostanut muka täysillä nämä kaksi vuotta ja antanut kaikkensa niin en edes halua ajatella mitä olisi tapahtunut, jos Baxter olisi ollut vaikka vain 70% mukana. Karmiva ajatuskin.
Knight

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Reppana-modet


Vastaus #246 : 27.10.2010 klo 16:23:03

Taisi viitata työnantajaan, eikä kannattajiin tuolla lausunnolla. :) Itse en ainakaan muista nähneenin haastattelua, jossa olisi sanonut, että eroaa, jos kannattajat haluavat.

Milloin työnantaja vaatii työntekijää eroamaan?! Kyllä sitä silloin kutsutaan potkuiksi/irtisanomiseksi/erottamiseksi/jne. Eihän kukaan muu voi vaatia jonkun eroa kuin alaiset/työkaverit/perheenjäsenet/media/asiakkaat (urheilussa fanit kuuluvat tähän viimeiseen kategoriaan). Sekä media että "asiakkaat" ovat vaatineet eroa, joten jos on mennyt lupaamaan eroavansa sellaisessa tilanteessa niin sitten pitäisi seistä sanojensa takana.
Jörö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: A-maajoukkue


Vastaus #247 : 27.10.2010 klo 16:28:46

Selvästi on Stu oppinut läksynsä, ja ymmärtänyt ettei mediaa vastaan käytävää taistelua voi mitenkään voittaa. Tätä taustaa vasten ihan odotettu puolittainen anteeksipyyntö, ei mitään yllättävää.

Baxterilla tulee takuuvarmasti ennen ensi kesää sen verran tarjouksia, että halutessaan pääsee kyllä vaihtamaan maisemaa. Huonosta valmentajasta ei kuitenkaan ole kyse. Kaiken tämän loanheiton ja myllerryksen jälkeen on päivänselvä homma, ettei Baxia nähdä enää ensi kesänä päävalmentajana.
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat


Vastaus #248 : 27.10.2010 klo 16:35:03

Sekä media että "asiakkaat" ovat vaatineet eroa, joten jos on mennyt lupaamaan eroavansa sellaisessa tilanteessa niin sitten pitäisi seistä sanojensa takana.

Kyllä hän edelleen puhui Palloliiton johdosta ja heidän halusta, ei vaatimuksesta. Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta jotain tällaista se oli: "jos heillä (Palloliitto) on joku, kuka hoitaa paremmin työni kuin minä, tulee heidän kertoa se minulle. Jos he haluavat minun eroavan, niin teen sen."

Ja tällä viimeisellä virkkeellä tarkoitettiin todennäköisesti sitä ratkaisua, että julkisuudessa ilmoitetaan Baxterin eroavan itse, vaikka todellisuudessa kyse on vain muodollisuudesta, jossa hänelle ei ole tarvinnut maksaa välttämättä aivan kaikkia saataviaan.
Natte

Poissa Poissa


Vastaus #249 : 27.10.2010 klo 16:36:14

Milloin työnantaja vaatii työntekijää eroamaan?! Kyllä sitä silloin kutsutaan potkuiksi/irtisanomiseksi/erottamiseksi/jne. Eihän kukaan muu voi vaatia jonkun eroa kuin alaiset/työkaverit/perheenjäsenet/media/asiakkaat (urheilussa fanit kuuluvat tähän viimeiseen kategoriaan). Sekä media että "asiakkaat" ovat vaatineet eroa, joten jos on mennyt lupaamaan eroavansa sellaisessa tilanteessa niin sitten pitäisi seistä sanojensa takana.

Periaatteessa näin. Käytännössä kuitenkim ihan normitilanne eli työnantaja toivoo eroa ja lupaa maksaa tästä käypän korvauksen. Tuskinpa maailmallakaan valmentajat eroavat hyvää hyvyyttään. vaihtoehtona on yleensä potkut ja kasvojen menetys.

 
Sivuja: 1 ... 9 [10] 11
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa