FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.02.2025 klo 05:52:09 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 ... 269

Kirjoittaja Aihe: Jari Litmanen 2007-2008 - Kuningas pelasti Fulhamin vaikka ei edes pelannut  (Luettu 453527 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
falc

Poissa Poissa

Vastaus #250 : 15.04.2007 klo 19:46:17

vain kuningas.... vain kuningas....  :(
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti

Vastaus #251 : 15.04.2007 klo 20:07:43

Mukava haastattelu.  Ylos
suomifutiksen Janne Tähkä

Poissa Poissa

Vastaus #252 : 15.04.2007 klo 20:14:28

Oli kyllä ensimmäinen kerta, kun nauroin Litin loukkaantumiselle  :D

Sama :D
tosi roudari

Poissa Poissa

Vastaus #253 : 15.04.2007 klo 20:19:24

ei tää oo mahollista enään :D
alkaa tuntua jo että litti välttelee liigassa pelaamista ja keskittyy vaan maajoukkueeseen ::)
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #254 : 15.04.2007 klo 20:21:17

Toinen kerta kun Litin loukkaantuminen huvitti.
Hans "Resistance is futile" Borgin korkin neppaaminen silmään hymyilytti jo aikanaan.

Ei tää ole enää todellista.
Josef K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt

Vastaus #255 : 15.04.2007 klo 20:49:12

Tahattomalle komiikalle Ylos
Puolijalka-Pallosilmä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Arto 92 @ http://soccer.kiekko.tk

Vastaus #256 : 15.04.2007 klo 21:25:55

Ei reps, oli pakko nauraa ku näin ton uutisen. Miten Litille voikin tapahtua tollasta kaikkea ihmeellistä  :D
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa

Vastaus #257 : 15.04.2007 klo 21:37:19

selkä ja niska kipeenä kun kaatunut maidonhakureissulla ??? :-[

Koko rahalla Tuttelia.  :D
Mika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Las Vegas Bingo

Vastaus #258 : 15.04.2007 klo 21:39:46

kyllä se Litti osaa joskus vielä ne portaat kävellä ::)
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti

Vastaus #259 : 15.04.2007 klo 21:43:20

Referaattia haastattelusta:

Lainaus
Litin selkä ja niska ovat kipeinä ja liikkuvuus ei ole paras mahdollinen. Perjantaina hän kävi spesialistin luona Amsterdamissa. Ongelma on ollut kolme kuukautta.

- Kaaduin rapuissa, kun hain lapselleni maitoa aikaisin aamulla. En voi kääntää päätäni ja kroppaani kunnolla oikealle. Se oli hyvä muutama päivä sitten, mutta paheni taas. Olen kuitenkin voinut harjoitella koko ajan.

On erikoista, että Litmanen raottaa ovea yksityiselämäänsä kertoessaan syytä viimeisimpään vammaansa. Litmanen on jalkapallon Greta Garbo. Kaikki tietävät hänet, mutta hänestä ei tiedetä mitään.

Jos keskustelee sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat seuranneet läheltä Litmasen uraan, ei tule juuri viisaammaksi. Suomalaistoimittajat sanovat hänen olevan vaikeasti tavoiteltava ja etäinen, kun kyse on hänestä itsestään ja ammatistaan.

Puolitunkeileviin kysymyksiin Litmanen vastaa puoli-ironisesti. Hänen kanssaan ei kannata yrittää keskustella jostain muusta kuin jalkapallosta. Joskus ei edes siitäkään, sillä Litmanen on mestari käyttämään huumoria sisällöttömissä vastauksissaan, joiden avulla hän voi mahdollisimman pian päättää keskustelun. Sydvenskanin tavatessaan hän on kuitenkin rento ja myötämielinen.

Litmanen on yksi Suomen suurimmista urheilijatähdistä koskaan. Siksi myös jahdattu ja "hyväksikäytetty" henkilö.
- Voit kuvitella itse miltä tuntuu, kun lehtikuvaaja yhtäkkiä ilmestyy kotiisi, kun nautit aamukahvia terassilla.

Hän haluaa pitää yksityisyytensä salassa myös siksi, että hänellä ei ole julkisuudelle mitään erityistä annettavaa.
- Tulen tavallisesta perheestä tavallisine ammattineen. Meissä ei ole mitään erikoista. Elämme niin kuin useimmat muut.

Litmanen sanoo yrittävänsä suojella sillä oikeastaan perhettään ja ystäviään, jotka eivät halua olla julkisuudenhenkilöitä.

Jalkapallo on aina ollut tärkeä osa Litmasen elämää. Geenit tulevat perheestä. Sekä isä että äiti pelasivat korkealla tasolla. Olavi Litmanen oli kova keskikenttäpelaaja Lahden Reippaassa 60- ja 70-luvulla ja pelasi 5 A-maaottelua. Lahdessa on myös paljon jalkapallokulttuuria, sillä kaupungissa pelasi kaksi joukkuetta pääsarjatasolla. Lahdessa myös rakennettiin ensimmäinen sisähalli jalkapallolle 1980.
- Se merkitsi tietysti paljon kehitykselleni, kun sain pelata vuoden ympäri.

36-vuotias pelimoottori on intohimoisen kiinnostunut jalkapallosta. Hänellä on rautaista tietoa lajista. Kovin moni ei voita Litmasta jalkapallotietämyksessä.
- Luin paljon jalkapallosta, kun olin urani huipulla. Kun asui jatkuvasti hotelleissa oli aikaa lukea. Nykyisin katson lähinnä televisiota, mutta pysyn ajan tasalla. Minulla on hyvä muisti.

Kiinnostus urheiluun käsittää myös muita lajeja huipputasolla. Jari Litmanen ei ole erityisen kiinnostunut amerikkalaisesta jalkapallosta, mutta katsoo mielellään kauden huippufinaalin Super Bowlin. Samoin hän katsoo mielellään koripalloa ja golfia.
- Olympialaiset ovat kivat, kun voi katsoa lajeja, joita ei muuten ikinä katso. Olen itse pelannut jääkiekkoa ja minulla on joukko ystäviä NHL:ssä. Tässä eräänä iltana katsoin loppuottelua.

Viime vuosina Litmanen on pelannut golfia, mutta ei tunne sitä omakseen ja pitää sitä pitkäveteisenä. Mitä hänellä on handicapissa (huom. myös vamma) on salaisuus.
- Joo, mulla on handicap, hän sanoo ja nauraa.

Jalkapallossa kovin monella ei ole samanlaista meriittilistaa kuin Jari Litmasella. Hänen CV:nsä on vaikuttavaa luettavaa. Ajax, Barcelona ja Liverpool ovat seuroja, joissa toiset vain unelmoivat pelaavansa. Vuosien myötä hänestä on tullut vähän vauraampi mies, mutta Litmanen sanoo, ettei ole tietoisesti valinnut hyvin maksavia seuroja.

- Olen valinnut seurat sydämelläni koko urani ajan. Minulla on henkilö, joka huolehtii rahoistani. Raha ei kiinnosta minua. Emme ikinä keskustelleet rahasta perheeni kanssa, kun kasvoin. Aloitin jalkapallon pelaamisen, koska se oli hauskaa ja sitä se on edelleen ja no, ehkä ei aina niin hauskaa (nauraa). Minulle jalkapallo ei ole ikinä tuntunut työltä. Se on harrastukseni.

EM-lopputurnaus ensi vuonna on tärkeä sytyke Jari Litmaselle. Samoin pisteet, joita hän hankkii Malmö FF:ssä.
- Olen saavuttanut suurta menestystä seuratasolla, mutta en ikinä maajoukkueessa, joten on selvää, että haluaisin menestyä maajoukkueen kanssa. Jalkapallo on mennyt 15 maajoukkuueessa pelaamani vuoden aikana vahvasti eteenpäin. Tuntuu siltä, että meillä on edelleen hyvät mahdollisuudet EM-karsinnoissa.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2007 klo 21:53:06 kirjoittanut Ezsi »
analoogi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-47

Vastaus #260 : 15.04.2007 klo 21:47:01

Ei jumalauta taas :o
Haastattelulle tosin kehut, hyvää juttua. Ylos
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa

Vastaus #261 : 15.04.2007 klo 21:47:57

Lainaus
Ishockey har jag spelat själv och så har jag en del kompisar i NHL. Bara häromkvällen satt jag och tittade på en slutspelsmatch.

Litti se vaan valvoo yöt ja katsoo kendoa. Ei ihmekään kun väsyneenä kaatuu rappusissa.
Puolijalka-Pallosilmä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Arto 92 @ http://soccer.kiekko.tk

Vastaus #262 : 15.04.2007 klo 21:58:12

Toki positiivista tapauksessa oli, ettei menny luita poikki, muuten olis ollu varmaan uran lopetus ehkä harkinnassa?
Jack the Ripper

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IF Gnistan, sympatiat AFCW, SAFC

Vastaus #263 : 15.04.2007 klo 22:16:31

Pakko myöntää, että itsekin tipahdin, kun luin Kuninkaan viimeisimmästä loukkaantumisesta  :D No, kesäkuussa iskussa taas.  Ylos Tuoppi
Lisuke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EI VAAN NOUSE!

Vastaus #264 : 15.04.2007 klo 22:40:11

Eli kaatui rappusissa, kun haki penskalleen maitoa. Kuitenkin pystynyt treenaamaan koko ajan eli ei pitäisi olla mikään kovin paha... Toivottavasti..
:D :D :D :D

rip. Litin mummo :(
Viinioksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fingland

Vastaus #265 : 15.04.2007 klo 22:52:58

Litin mummon poismeno ja Litin kaatuminen portaissa tapahtui muuten kuulemma täsmälleen samaan aikaan. Henkimaailmaan juttuja.  ???
Lätkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS, CAS

Vastaus #266 : 15.04.2007 klo 22:53:34

Alkaa kieltämättä menemään koomiseksi  :D :D :D :D
Conky

Poissa Poissa

Vastaus #267 : 15.04.2007 klo 23:19:10

Kesakuuksi kuntoon Ylos
Laitalibero

Poissa Poissa

Vastaus #268 : 15.04.2007 klo 23:36:58

Voi hyvänen aika sentään :(

Onko Hasse Borgilla alibi?
Tonton Zola Moukoko

Poissa Poissa

Vastaus #269 : 16.04.2007 klo 00:13:32

Hasse Borg virittänyt siiman Litin rappusiin.  >:(
Luyindula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Oulu! Forever and ever, babe.

Vastaus #270 : 16.04.2007 klo 00:17:27

:D :D :D

Nyt kävi näin.
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets

Vastaus #271 : 16.04.2007 klo 00:29:27

Repeilyttää :D :(

Hasse Borgin ristiretkelle suomifutista vastaan :D :D :D Tuoppi Tuoppi Tuoppi Ylos Ylos Ylos
eerosol

Poissa Poissa

Vastaus #272 : 16.04.2007 klo 03:29:42

hasse borg tietaa mita tekee, ylistavilla lausunnoillaan ja hiippailullaan malmon yossa kohti litmasen rappusia
Gunner

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta

Vastaus #273 : 16.04.2007 klo 06:12:53

:(
Aachi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee

Vastaus #274 : 16.04.2007 klo 06:39:34

Hesarissa juttua tästä loukkaantumisesta  Pallo

Sivuja: 1 ... 10 [11] 12 ... 269

Siirry: