FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 02:40:16 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 13
 
Kirjoittaja Aihe: Joni Vesalainen - Kaikkien aikojen pölynimurikauppias?  (Luettu 64610 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pub

Poissa Poissa


Vastaus #50 : 04.11.2010 klo 23:01:05

http://www.youtube.com/watch?v=UTFec_mrD-c
Landespede

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 06.11.2010 klo 11:35:50

Veikkaan, että kovin moni muu veikkausliigajoukkueen toimitusjohtaja ei kysele faneilta, että kenelle pitää saada jatkosopimus ja minkäpituinen...
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #52 : 06.11.2010 klo 11:37:01

Veikkaan, että kovin moni muu veikkausliigajoukkueen toimitusjohtaja ei kysele faneilta, että kenelle pitää saada jatkosopimus ja minkäpituinen...

Toki en jaksa uskoa, että sillä kyselemisellä mitään oikeaa vaikutusta sinänsä on, mutta kiva, että luodaan edes sellaista illuusiota. Kuin olisimme kaikki mukana päättämässä.
klumpen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Väärin kannatettu.


Vastaus #53 : 06.11.2010 klo 14:56:45

Veikkaan, että kovin moni muu veikkausliigajoukkueen toimitusjohtaja ei kysele faneilta, että kenelle pitää saada jatkosopimus ja minkäpituinen...
Suotavaa kuitenkin olisi, että muidenkin seurojen tj:t halua(isi)vat pitää seuransa kansan huulilla, tai tässä tapauksessa Facebook-seinillä, myös offseasonilla.

(Tämä siis mitään tietämättä ja sinällään kantaa ottamatta siihen, mitä muiden seurojen kohdalla Facebookissa tapahtuu tai on tapahtumatta.)
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #54 : 06.11.2010 klo 15:23:15

Veikkaan, että kovin moni muu veikkausliigajoukkueen toimitusjohtaja ei kysele faneilta, että kenelle pitää saada jatkosopimus ja minkäpituinen...

Eikä kyllä pitäisikään kysellä. Seuran pystyy halutessaan pitämään ihmisten huulilla muillakin keinoin.
smiba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: fucking guy


Vastaus #55 : 06.11.2010 klo 17:20:23

Voi elämä. Kyllähän tässä taas tiedotellaan faneille seuran tekemisistä aivan väärin
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #56 : 06.11.2010 klo 17:52:23

Seuran pystyy halutessaan pitämään ihmisten huulilla muillakin keinoin.

Eipä ole Hakasta mitään kuultu sitten Sedun lähdön ;)
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #57 : 06.11.2010 klo 17:54:00

Onhan, vai etkö lue kuin seiskaa ja maikkarin tekstarin viihdeuutisia. ???
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #58 : 06.11.2010 klo 18:02:02

Eipä ole Hakasta mitään kuultu sitten Sedun lähdön ;)

Ei ole ei. Ilmeisesti siis ei ole haluttu pitää seuraa otsikoissa.

Onhan, vai etkö lue kuin seiskaa ja maikkarin tekstarin viihdeuutisia. ???

Joenmäellä ja Ikävalkolla nämä.
honkala

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Savon vapautusarmeija


Vastaus #59 : 06.11.2010 klo 23:11:21

Hauskaa Ylos
JiiPee

Poissa Poissa


Vastaus #60 : 07.11.2010 klo 12:01:50

Eikä kyllä pitäisikään kysellä. Seuran pystyy halutessaan pitämään ihmisten huulilla muillakin keinoin.

Miksi ei ja millä tavalla?
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #61 : 07.11.2010 klo 12:12:37

Miksi ei ja millä tavalla?

Ei tässä minun mielestäni ole sen kummemmasta kyse kuin siitä, että seurajohdon ei pitäisi kysellä kansan mielipidettä siitä kenelle jatkosopimus pitäisi sorvata, tai minkä pituinen jatkosopimus jollekin sorvataan. Facebookissa voisi ihan yhtä hyvin kysellä jotain muuta ympäripyöreää seuraan liittyvää, jotta kannattajat pääsevät osallistumaan, tai paikalliseen mediaan voi spämmätä uutisia siitä miten joukkueen kapteenin joulusiivous sujuu, tai vaikka Tommi Karin pilkkivihjeitä ensi talveksi.

Keinoja seuran ja joukkueen pitämiseksi esillä on paljon, kuten esimerkiksi tuo jatkuvasti kasvava sosiaalinen media, mutta sopimusneuvottelut kaikissa muodoissaan ovat joukkueen sisäisiä asioita, joihin ei minun mielestäni kuulu kysellä edes kulissimielipidettä yleisöltä.
JiiPee

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 07.11.2010 klo 12:35:30

Ei tässä minun mielestäni ole sen kummemmasta kyse kuin siitä, että seurajohdon ei pitäisi kysellä kansan mielipidettä siitä kenelle jatkosopimus pitäisi sorvata, tai minkä pituinen jatkosopimus jollekin sorvataan.

Tuo ei vielä vastannut siihen miksi-kysymykseen. Ymmärrän että olet tuota mieltä ja se sallittakoon, mutta ihmettelen edelleen että miksi? Ilmeisesti ajattelet, että siitä on jotain haittaa jollekin, mutta mitä ja kenelle?

Se on tietysti selvää, että noin ei yleensä toimita, mutta onko mitään järkeä olla toimimatta niin, jos olemattomalla vaivalla (status-päivityksellä) saadaan kannattajat mukaan keskusteluun siten että seura kuulee? Fanit joka tapauksessa keskustelevat sopimuksista ja siirroista keskustelupalstoilla ja kahvipöydissä - se on tällä pitkällä off-seasonilla taatusti kaikkein mielenkiintoisin spekulaation aihe, joten kun faneja kiinnostaa ottaa joka tapauksessa kantaa asiaan ja fanien mielipide seuraa kiinnostaa, niin eikö sitä voi yhtä hyvin ennemmin kysyä helposti suoraan kuin yrittää onkia jostain topiccien uumenista ja rivien välistä?

Tämä on nähdäkseni juuri niitä pieniä asioita, joita Vesalainen tekee positiivisesti eri tavalla kuin muut tuoden seuraa lähemmäksi tavallista tallaajaa, enkä itse pysty tuossa mitään pahaa näkemään.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #63 : 07.11.2010 klo 12:36:28

Facebookissa voisi ihan yhtä hyvin kysellä jotain muuta ympäripyöreää seuraan liittyvää

Kyllä näitäkin on nähty ja paljon :)

JJK (Vesalainen) on todella aktiivinen Facebook rintamalla(kin). Mikä minusta on hienoa, tavallaan tuo antaa hyvän syyn olla mukana JJK:n Facebook ryhmässä, kun siellä on elämää. Turhan moni ryhmä Facebookissakin on sellainen, ettei siellä ryhmän avaamisen jälkeen tapahdu yhtään mitään.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #64 : 07.11.2010 klo 15:53:41


Olisit lukenut koko viestini, niin olisi ehkä käynyt ilmi, että miksi. Minun mielestäni sopimus- ja siirtoasiat ovat joukkueen sisäisiä asioita, joihin ei mielipidettä pitäisi joukkueen ulkopuolelta kysellä. Se antaa jopa jossain määrin ammattitaidottoman kuvan seuratoimijoista, jos he tarvitsevat ulkopuolista mielipidettä sopimus- tai siirtoasioissa.

Tottakai fanit pui näitä asioita netissä, kahviloissa ja saunojen lauteilla - niin pitääkin toimia. Ja jos seuran tj haluaa välttämättä näitä mielipiteitä lukea, niin täältähän niitä löytää. Julkisesti niitä ei kuitenkaan minun mielestäni pidä kysellä, edes gallupina sosiaalisessa mediassa.

Kyllä näitäkin on nähty ja paljon :)

JJK (Vesalainen) on todella aktiivinen Facebook rintamalla(kin). Mikä minusta on hienoa, tavallaan tuo antaa hyvän syyn olla mukana JJK:n Facebook ryhmässä, kun siellä on elämää. Turhan moni ryhmä Facebookissakin on sellainen, ettei siellä ryhmän avaamisen jälkeen tapahdu yhtään mitään.

Hyvä että löytyy ja aktiivinen pitääkin olla, en minä sitä kiellä.
Metsurin koira

Poissa Poissa


Vastaus #65 : 07.11.2010 klo 16:47:33

Olisit lukenut koko viestini, niin olisi ehkä käynyt ilmi, että miksi. Minun mielestäni sopimus- ja siirtoasiat ovat joukkueen sisäisiä asioita, joihin ei mielipidettä pitäisi joukkueen ulkopuolelta kysellä. Se antaa jopa jossain määrin ammattitaidottoman kuvan seuratoimijoista, jos he tarvitsevat ulkopuolista mielipidettä sopimus- tai siirtoasioissa.
::) => :D Ylos
JiiPee

Poissa Poissa


Vastaus #66 : 07.11.2010 klo 18:50:51

Minun mielestäni sopimus- ja siirtoasiat ovat joukkueen sisäisiä asioita, joihin ei mielipidettä pitäisi joukkueen ulkopuolelta kysellä. Se antaa jopa jossain määrin ammattitaidottoman kuvan seuratoimijoista, jos he tarvitsevat ulkopuolista mielipidettä sopimus- tai siirtoasioissa.

Tottakai fanit pui näitä asioita netissä, kahviloissa ja saunojen lauteilla - niin pitääkin toimia. Ja jos seuran tj haluaa välttämättä näitä mielipiteitä lukea, niin täältähän niitä löytää. Julkisesti niitä ei kuitenkaan minun mielestäni pidä kysellä, edes gallupina sosiaalisessa mediassa.

Ja tämä siis siksi, että ne ovat joukkueen sisäisiä asioita ja seurajohto antaa itsestään ammattitaidottoman kuvan? Minulle ei kylläkään tule yhtään yllätyksenä, että seura saattaa neuvotella pelaajan kanssa, jolla on sopimus loppumassa. Nämä ovat lähinnä niitä juttuja, jotka kaikki kyllä tietävät joka tapauksessa, mutta niistä ei saisi puhua julkisesti, koska ei saa. Se, mitä haittaa tästä on, ei tiedä kukaan, mutta kun ei saa, niin ei saa. "Ammattitaidoton kuva" tulee tämän kylkiäisinä ja Suomessahan jalkapallopiireissä on yleensäkin tapana seistä itse paskakasassa ja kerrostalokytätä toisten joukkueiden ammattitaidotonta tekemistä, joten se on aika subjektiivista se.

Mitä tulee tuohon ulkopuolisen mielipiteen "tarvitsemiseen", niin olen satavarma siitä, että kaikkien joukkueiden toimistolla seurataan FF-keskusteluja näistä aiheista varsin tarkkaan ja haetaan sitä ulkopuolistakin mielipidettä. Ehkä tämä onkin ammattitaidon puutetta, mutta silloin JJK:n ja muiden seurojen ero on vain siinä, että JJK tekee sen avoimesti.

Muistaakseni muuten joitakin kausia sitten itse Real Madrid järjesti galluppia fanien toivomasta Galacticosta, saattaa olla että tekevät sitä vuosittainkin.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2010 klo 18:55:51 kirjoittanut JiiPee »
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #67 : 07.11.2010 klo 19:17:12

Ja tämä siis siksi, että ne ovat joukkueen sisäisiä asioita ja seurajohto antaa itsestään ammattitaidottoman kuvan? Minulle ei kylläkään tule yhtään yllätyksenä, että seura saattaa neuvotella pelaajan kanssa, jolla on sopimus loppumassa. Nämä ovat lähinnä niitä juttuja, jotka kaikki kyllä tietävät joka tapauksessa, mutta niistä ei saisi puhua julkisesti, koska ei saa. Se, mitä haittaa tästä on, ei tiedä kukaan, mutta kun ei saa, niin ei saa. "Ammattitaidoton kuva" tulee tämän kylkiäisinä ja Suomessahan jalkapallopiireissä on yleensäkin tapana seistä itse paskakasassa ja kerrostalokytätä toisten joukkueiden ammattitaidotonta tekemistä, joten se on aika subjektiivista se.

Mitä tulee tuohon ulkopuolisen mielipiteen "tarvitsemiseen", niin olen satavarma siitä, että kaikkien joukkueiden toimistolla seurataan FF-keskusteluja näistä aiheista varsin tarkkaan ja haetaan sitä ulkopuolistakin mielipidettä. Ehkä tämä onkin ammattitaidon puutetta, mutta silloin JJK:n ja muiden seurojen ero on vain siinä, että JJK tekee sen avoimesti.

Muistaakseni muuten joitakin kausia sitten itse Real Madrid järjesti galluppia fanien toivomasta Galacticosta, saattaa olla että tekevät sitä vuosittainkin.

Saattaahan tuollaiset gallupit näyttää asianomaisten pelaajienkin silmissä hieman kyseenalaisilta. Kyllä minä ainakin pelaajana miettisin asioita toiseenkin kertaan, jos minun jatkostani seurassa kyseltäisiin sosiaalisessa mediassa, jossa kuka tahansa voi käydä vaikuttamassa äänestystulokseen. Enkä missään nimessä tarkoittanut, että tuollainen toiminta antaisi automaattisesti ammattitaidottoman kuvan. Siksi kirjoitinkin, että saattaa antaa jossain määrin jopa ammattitaidottoman kuvan seurajohdosta, eli se on todellakin subjektiivista kuten totesit. Minun silmissäni tuo kallistuu sinne puuhastelun puolelle.

Kyllähän tuon jokainen aktiivisesti forumia seuraava tietää, että suomalaisia seurajohtajia ja muita jalkapallovaikuttajia täällä pyörii. Osa jopa kirjoittaakin. Sekin on hieman kaksiteräinen miekka, sillä täällä on aika pirun paljon jos jonkinlaista mutuilijaa seassa säätämässä ja jos tämän hurlumhein antaa vaikuttaa omaan päätöksentekoon seurajohtamisessa liikaa, niin silloin ollaan vaarallisella tiellä. Tietoa ja näkemyksiä pitää toki kaivaa esille, myös täältä, mutta toivottavasti Vesalaisella ja muilla seurajohtajilla suodatin on tarpeeksi tiheä.

Ja Realin siirtopolitiikan vetäminen tähän on yhtä tyhjän kanssa, koska kyseisen megaseuran Galactico-filosofia on jotain joka on onneksi todella kaukana Suomifutiksesta.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #68 : 07.11.2010 klo 19:20:31

Onneksi Hakasta on puuhastelu kaukana ja touhu ammattimaista, tai oli niin kauan kuin tehdas maksoi viulut, joten oli ihan sama miten puuhasteltiin. Tulevina vuosina hyvää matkaa kakkoseen.

Ihmeen kitivittuja taas raapustelemassa tännekin.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #69 : 07.11.2010 klo 19:25:31

Onneksi Hakasta on puuhastelu kaukana ja touhu ammattimaista, tai oli niin kauan kuin tehdas maksoi viulut, joten oli ihan sama miten puuhasteltiin. Tulevina vuosina hyvää matkaa kakkoseen.

Ja tämä kieltää kommentoimisen muissa ketjuissa? Koitahan nyt propellihattusi surinalta huomata se, että minun mielestäni Vesalainen tekee JJK:n julkisuuskuvan kanssa helvetin hyvää duunia tätä yhtä yksityiskohtaa lukuunottamatta.
JiiPee

Poissa Poissa


Vastaus #70 : 07.11.2010 klo 22:15:04

Saattaahan tuollaiset gallupit näyttää asianomaisten pelaajienkin silmissä hieman kyseenalaisilta. Kyllä minä ainakin pelaajana miettisin asioita toiseenkin kertaan, jos minun jatkostani seurassa kyseltäisiin sosiaalisessa mediassa, jossa kuka tahansa voi käydä vaikuttamassa äänestystulokseen. Enkä missään nimessä tarkoittanut, että tuollainen toiminta antaisi automaattisesti ammattitaidottoman kuvan. Siksi kirjoitinkin, että saattaa antaa jossain määrin jopa ammattitaidottoman kuvan seurajohdosta, eli se on todellakin subjektiivista kuten totesit. Minun silmissäni tuo kallistuu sinne puuhastelun puolelle.

Kyllähän tuon jokainen aktiivisesti forumia seuraava tietää, että suomalaisia seurajohtajia ja muita jalkapallovaikuttajia täällä pyörii. Osa jopa kirjoittaakin. Sekin on hieman kaksiteräinen miekka, sillä täällä on aika pirun paljon jos jonkinlaista mutuilijaa seassa säätämässä ja jos tämän hurlumhein antaa vaikuttaa omaan päätöksentekoon seurajohtamisessa liikaa, niin silloin ollaan vaarallisella tiellä. Tietoa ja näkemyksiä pitää toki kaivaa esille, myös täältä, mutta toivottavasti Vesalaisella ja muilla seurajohtajilla suodatin on tarpeeksi tiheä.

Boldatussa tuli aikalailla se oleellinen, näin se menee. Joissain tapauksissa fanit voisivat olla ulkopuolisesta näkökulmastaan jopa resurssi valistuneelle seurajohdolle.

Ensimmäiseen kappaleeseen sen verran, että onhan sulla ihan hyvä pointti tuossa. En usko mainittua ongelmaa olevan tällaisissa Latikan ja Misin kaltaisissa suosituissa pelureissa, joiden osalta on tiedossa, että fanit tykkäävät (voi tietysti kysyä, onko gallupissa tällöin mitään mieltäkään). Ehkä enemmänkin sitten jos jostain Lada Lahtisen sopimuksesta käytäisiin seurajohtoista debattia, niin se voisi mennä hieman kiusalliseksi pelaajan kannalta. Toisaalta nämä ovat sinällään olemassaolevia asioita, jotka eivät muutu siitä, ovatko ne näkyvillä vai eivät, mutta toisaalta onhan se keskustelu astetta vakavampaa oikeilla nimillä käytäessä ja sikälis ehkä "herkempää".

Sivumennen mainiten, JJK:n lumenluontikampanja Haka-ottelun alla toteutettiin nimenomaan Facebookissa, mikä oli aika konkreettinen ilo myös teille hakalaisille. :) En tiedä, olisiko se onnistunut ilman tällaista tietynlaista yhteisöllisyyttä, jonka Vesalainen on päivityksillään naamakirjaan luonut. Kuten Elmo sanoi, JJK:n FB-sivut ovat ainakin seuraamisen arvoiset.
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo


Vastaus #71 : 07.11.2010 klo 22:21:31

Sivumennen mainiten, JJK:n lumenluontikampanja Haka-ottelun alla toteutettiin nimenomaan Facebookissa, mikä oli aika konkreettinen ilo myös teille hakalaisille. :) En tiedä, olisiko se onnistunut ilman tällaista tietynlaista yhteisöllisyyttä, jonka Vesalainen on päivityksillään naamakirjaan luonut. Kuten Elmo sanoi, JJK:n FB-sivut ovat ainakin seuraamisen arvoiset.

Tässähän se Vesalaisen vahvuus tulee esille. Tuskin olisi liiga päättynyt Hakan osalta ajallaan, jos Vesalainen ei olisi agitoinut tuota vapaaehtoisjoukkoa hommiin. Kuten todettua niin tuo mainittu gallup-yksityiskohta asettaa Vesalaisen futisosaamisen minun silmissäni kyseenalaiseen valoon, mutta JJK:n julkisuuskuvalle Vesalainen on toistaiseksi tehnyt muilla tempauksillaan pelkästään hyvää. Enkä epäile etteikö niin tapahtuisi jatkossakin.
Metsurin koira

Poissa Poissa


Vastaus #72 : 07.11.2010 klo 22:27:08

Sivumennen mainiten, JJK:n lumenluontikampanja Haka-ottelun alla toteutettiin nimenomaan Facebookissa, mikä oli aika konkreettinen ilo myös teille hakalaisille. :) En tiedä, olisiko se onnistunut ilman tällaista tietynlaista yhteisöllisyyttä, jonka Vesalainen on päivityksillään naamakirjaan luonut. Kuten Elmo sanoi, JJK:n FB-sivut ovat ainakin seuraamisen arvoiset.
Eiköhän tuossa ole koko jutun juoni. Tuskin kukaan kuvittelee, että JJK tekee mitään päätöksiä fb/ff-spämmin perusteella. Toki on mukavaa, että joku JJK:n konttorilta jaksaa olla aktiivinen fb:nkin suhteen ja onhan se mukava saada oma mielipiteensä kuuluville vaikka sillä ei loppupelissä olekaan hevon haituvan merkitystä tehtävien päätösten osalta.

Ja kannattaa tietenkin muistaa, että kyselyissä on ollut fanien lempilapset - Misi, Latikka, Virtanen, joten negatiivista palautetta ei juurikaan ollut odotettavissa. Missä viipyy vastaavat kyselyt vaikkapa Lahtisen, Abahassinen tai Sundin osalta, kysyn vaan! ;)   
L-A

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK


Vastaus #73 : 07.11.2010 klo 22:32:17

Täähän on loistavaa perus suomalaista juntti meininkiä.. jos joku haluaa olla esillä niin ne kateelliset jotka ei keksi mitään haukkuu et aivan mautonta.. ja samalla miettii toimistolla pään puhki et millä saisi edes jotenkin näkyvyyttä..kuitenkin kaikki esillä olo kuitenkin jää ihmisten mieleen jollakin tavalla... Hyvä Vesalainen  lisää vaan vettä myllyyn...!
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #74 : 07.11.2010 klo 22:34:51

Luulisi pelaajia vituttavan tuollainen, eli Vastapallon wagonissa tässä. Lumenluontihommat ja ihmisten duunipaikoista päättäminen on hieman eriasia. Tosin en usko, että tosissaan tuollaista kyselevät, kunhan pelleilee naamakirjan kanssa.

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 13
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa