Edellisellä sivulla oli jo innostusta ryhtyä järjestämään charter-lentoja.
Tarttuuko SMJ asiaan tai löytyykö foorumisteista intoa?
(Eikä sitä tarvitse myydä omakustannehinnalla: 10€ järjestelypalkkiota per matkustaja ja jo parilla sadalla matkustajalla tienaa ihan mukavan työpalkkion.)
Tulihan noita jo kysyttyä...tässä vastauksia. en ole ehtinyjaksanuinnostunu näitä vielä laittamaan näkyville.
1. Matka-Saarikoski, asiallista palautetta ja jonkinmoinen lupaus tutkia Belgia,Portugalipelejä..
Terve Euroflex,
Olen nyt selvitellyt mahdollisuuksia ja paras saamamme tarjous/versio olisi
mielestäni Finnairin Airbus 319 -tyyppinen 123-paikkainen kone. 118 maksavaa
asiakasta + 5 vapaata versiolla hinta olisi 560 euroa (tot. 66080 euroa
netto) kaikkine kuluineen ja odotuksineen. Jos tuosta ottaa isomman koneen,
henkilöhinta vain nousee ja FinnComin suihkarilla mennään jo pitkästi yli
600 euroa. Onko hinta liian korkea?
toinen meili samalta :
Terve,
Ajankohta oli huono eli tuo päivämäärä. Finnairilla ei ollut mitään koneita
tai "yöpyviä" lähikentillä siellä suunnalla eli kuvio olisi pitänyt
toteuttaa odottavana koneena ja se valitettavasti ei ole sitä kaikkein
edullisinta hommaa. Meilläkin on Amsterdamiin charter ensi marraskuussa ja
se voidaan toteuttaa eri tavalla ja hinta on melkein puolta halvempi. Uskon,
että Virosta kuvio ei tule sen edullisemmaksi, lisäksi tulee kulut
kenttäkulut Helsingistä tai lauttakulut.
Loistava idea joka tapauksessa!
ja kolmas samalta :
Terve,
Tuo Belgia voisi olla hyvin kiinnostava vaihtoehto, koska ko. aikaan kesän
lomasesonki päättyy ja saattaa hyvinkin olla tyhjiä meno tai paluukoneita
lomakohteisiin. Laitan heti kyselyt menemään.
2. Suomen tilauslentopalvelu ts firma joka tässä ketjussa aikaisemmin jo mainittiin.. :
Tarjouspyyntöönne viitaten olemme laskeneet Teille kaksi eri tarjousvaihtoehtoa matkallenne Helsinki – Belgrad – Helsinki 8.9.2007.
Hinnat sisältävät matkat max 49 - 55 matkustajalle konetyypistä riippuen. Lähtö 8.9.2007 Helsinki-Vantaalta Belgradiin ja paluu saman vuorokauden aikana (yöllä) Helsinki-Vantaalle. Hinnat sisältävät koneiden ja miehistön päivän odotuskustannukset kohteessa (Jos paluu vasta 9.9.2007 koneen ja miehistön yöpymisestä kohteessa veloitamme 2.200 EUR). Lennon tarkka aikataulu asiakkaan toiveiden mukaan.
VAIHTOEHTO 1 Liikennesuihkukone Embraer ERJ-145
- kaksimoottorinen suihkukone
- max 49 matkustajaa
- lentoaika: Helsinki – Belgrad 2 h 35 min
HINTA 35.300 EUR (eli laskin hinnaksi 720 egee)
VAIHTOEHTO 2 Liikennelentokone ATR-72
- kaksimoottorinen potkuriturbiinikone
- max 55 matkustajaa
- lentoaika: Helsinki - Belgrad 3 h 45 min
HINTA 35.300 EUR (ja hintana 641 egee)
Hinnat sisältävät tarjoilun lentojen aikana.
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi koneiden varaustilanteen mukaan.
Eli aika järkkyjä hintoja. Toki joku asialla oleva voisi kysellä josko Air Finland rakentaa paketin vaikka budapestiin kun sinne muutenkin lentävät. eli Lento+bussi yhdistelmää....itsellä ei riitä nyt aikaa mihinkään. Tai sitten perusmatkatoimistolta kysellä jotka muutenkin käyttävät vuositasolla finnairia sadoilla tuhansilla euroilla.
Kun LrNMKy (koripallo) teki viime vuonna fanimatkan juuri Unkariin niin Finnair tuli vastaan kun seura käyttää lentoyhtiötä pelimatkoihin ja käytti viime vuoden eurocupin reissuissa vain Finskiä. Otin ja soitin heidän valmentajalleen ja hän avuliaasti forumistia infosi