FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 22:39:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 8
 
Kirjoittaja Aihe: Harrastajat maksamaan erotettujen maajoukkuevalmentajien palkkoja?  (Luettu 8014 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #50 : 02.12.2010 klo 23:48:02

Ootteko Forza jotain sukua ?
http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4

Eli jos minulla on pubi ja sinä tulet kymmenelle oluella 0,5l / a 5 euroa.
Neljä ekaa on normaalisti puolen litran mukeja, sitten myyn sulle välissä yhden 0,3 l tuopin ja taas noita 0,5 tuoppeja,niin minä en voittanut, etkä sinä hävinnyt koska sait sen haluamasi 10 tuoppia ?

Se yksi tuoppi siellä välissä oli vaan vähän lyhyempi.

Huoh... ::) Tässä kun on ihan eri logiikka ja jos luet noita mun (ja muutaman muun) viestejä niin ymmärrät ettei tässä ole mitään suurta huijausta, rahaa ei katoa tai ilmesty jostain.

Edit:
Jos tämä menee tuopeilla helpommin kaaliin (pun intended) niin tuohon alkuun kuuluu lause: "sulta jäi viime kerrasta tuoppiin 0,2l ja juot ne ensin pois".
« Viimeksi muokattu: 02.12.2010 klo 23:51:27 kirjoittanut ForzaInter »
Höltsä

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 02.12.2010 klo 23:52:49

väännetään asia sulle toisin päin.

Päätänkin lopettaa pelaamisen siten että pelaan vuoden 2011 futissarjan loppuun + vielä perään futsalkauden.

Joudun siis ostamaan tammi-maaliskuulle 2012 3 kk futsal lisenssin.
Mihin se 3 kk nyt katosi.

Tosiaan liitto ei saa enempää rahaa, minä saan vain rahallani vähemmän aikaa.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #52 : 02.12.2010 klo 23:57:40

väännetään asia sulle toisin päin.

Päätänkin lopettaa pelaamisen siten että pelaan vuoden 2011 futissarjan loppuun + vielä perään futsalkauden.

Joudun siis ostamaan tammi-helmikuulle 2012 3 kk futsal lisenssin.
Mihin se 3 kk nyt katosi.

Tosiaan liitto ei saa enempää rahaa, minä saan vain rahallani vähemmän aikaa.

Ei se 3kk mihinkään katoa vaan maksat tuosta 2012 3kk:sta tässä tapauksessa koko vuoden hinnan (jollei futsaliin ole erillistä lisenssiä, en tiedä onko? Nyt sille voisi periaatteessa olla markkinat, koska futsalkausi jatkuu jalkapallolisenssikauden yli, eikö). Mielestäni kukaan ei saa enempää rahaa kuin normaalisti, mutta sinä maksat tässä skenaariossa kolmesta kuukaudesta koko vuoden lisenssin (olettaen siis nuo aiemmat).
Höltsä

Poissa Poissa


Vastaus #53 : 03.12.2010 klo 00:05:05

Ei se 3kk mihinkään katoa vaan maksat tuosta 2012 3kk:sta tässä tapauksessa koko vuoden hinnan (jollei futsaliin ole erillistä lisenssiä, en tiedä onko? Nyt sille voisi periaatteessa olla markkinat, koska futsalkausi jatkuu jalkapallolisenssikauden yli, eikö). Mielestäni kukaan ei saa enempää rahaa kuin normaalisti, mutta sinä maksat tässä skenaariossa kolmesta kuukaudesta koko vuoden lisenssin (olettaen siis nuo aiemmat).

Niin eli min' maksan enemmän ja liitto saa rahaa enemmän, katsos kun jalkapallolisenssi sisältää futsallisenssin, eli vanhassa systeemissä saa pelata futsalkauden loppuun saakka, eli 31.3 asti.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #54 : 03.12.2010 klo 00:11:27

Niin eli min' maksan enemmän ja liitto saa rahaa enemmän, katsos kun jalkapallolisenssi sisältää futsallisenssin, eli vanhassa systeemissä saa pelata futsalkauden loppuun saakka, eli 31.3 asti.

Maksat käytön mukaan, rakas Watson. Nyt kävi näin ja suosittelen kyselemään josko futsalpelaajille saisi oman lisenssin, koska tuo uusi systeemi palvelee enemmistön (jalkapallo) intressiä, muttei vähemmistön (futsal). Esim. sellaisen jolla saisi vain tuon 3kk. Joka tapauksessa vuositasolla kukaan ei menetä rahaa tai palloliitto saa sitä enempää, kuten on väitetty.

Jos blogitekstisi olisi kertonut pelkästään futsalia pelaavan arjesta niin koko keskustelu olisi ollut ihan erilainen.
tamman siika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu


Vastaus #55 : 03.12.2010 klo 00:12:08

Tämän verran jaksan asiaa vielä pähkäillä: Oletetaan, että olen esim. sanomalehden kestotilaaja: Minulle ilmoitetaan, että vuoden kestävän laskutusjakson alku- ja loppupäivämäärät muuttuvat, ja tästä syystä välissä on 9kk tilausjakso, mutta hinta on sama kuin 12kk tilauksessa. Tässä kuviossa asiakas ei siis häviä mitään?
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #56 : 03.12.2010 klo 00:16:11

Tämän verran jaksan asiaa vielä pähkäillä: Oletetaan, että olen esim. sanomalehden kestotilaaja: Minulle ilmoitetaan, että vuoden kestävän laskutusjakson alku- ja loppupäivämäärät muuttuvat, ja tästä syystä välissä on 9kk tilausjakso, mutta hinta on sama kuin 12kk tilauksessa. Tässä kuviossa asiakas ei siis häviä mitään?

..."Ja 3kk ilmaisia lehtiä." Ei häviä ei.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 klo 00:18:21 kirjoittanut ForzaInter »
tamman siika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu


Vastaus #57 : 03.12.2010 klo 00:27:42

..."Ja 3kk ilmaisia lehtiä.".

???
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat


Vastaus #58 : 03.12.2010 klo 01:05:57

Mennyt tällainen huumoriavaus täysin ohitse. :D

Jatkakaa toki.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #59 : 03.12.2010 klo 08:40:40

???

En mää oikeesti jaksa enää.

Tehdään elämä helpoksi: laskekaa mitä maksatte tulevina vuosina vuosittain ja miettikää onko se sama summa kuin aikaisemmin. Näillä tiedoilla on. Ja sitä futsal-lisenssiä kannattaa rumuttaa.
James Bondage

Poissa Poissa


Vastaus #60 : 03.12.2010 klo 10:21:41

Kysehän tässä ei ole siitä, että kiistettäisiin se, että pitkässä juoksussa lisenssimaksut tasoittuvat tai että yksittäisen maksajan tilanne ei muuttuisi.

Kyse on siitä, että muuttamalla tilikauden pituutta ja pitämällä lyhyemmän lisenssikauden lisenssihinta samana, luodaan tilinpidossa keinotekoinen tilanne, jossa menojen ja tulojen suhde tietyllä tarkasteluhetkellä muuttuu, kun sitä verrattaan pitkän aikavälin keskiarvoon. Eli Palloliiton kustannukset nousevat vähemmän kuin hetkellinen tulo, jota ei siis ole korvamerkattu lisenssitoiminnasta aiheutuviin menoihin.

Nyt siis voidaan käyttää laskennallisesti lisenssikautta muuttamalla saatu hetkellinen käteistulo (jonka kirjaamishetki voi olla tulevaisuudessa), eli käytännössä sitä vastaava kassassa oleva raha, johonkin muuhun. Tällä kassassa olevalla rahalla voidaan esimerkiksi maksaa Maajoukkueen päävalmentajan irtisanomisesta tai työehtojen muuttamisesta aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Eli kyse on siitä, että Palloliitolla ei ole kassassa ylimääräistä rahaa, vaan ne on kaikki korvamerkitty joihinkin tiettyihin menoihin. Kuvatunlaisessa tilanteessa voidaan kassassa oleva raha vapauttaa johonkin muuhun kuin pakollisiin varauksiin.

ja editointi:
pitkän aikavälin tarkastelussa voidaan tämä hetkellinen tulo ja sen käyttö paikata kuluremontilla tai sponsorihankinnalla. Tärkeintä tässä on se, että Palloliitolla on äkillinen käteistarve, jonka ei uskota ratkeavan kuluremontilla (liian hidas vaikutus) tai sponsorihankinnalla (liian epävarmaa).

Ja tämä skenaario perustuu siihen olettamukseen, että lisenssimaksujen korottamisen taustalla on käteisvarojen hetkellisen kasvattamisen tarve.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 klo 10:25:41 kirjoittanut James Bondage »
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #61 : 03.12.2010 klo 10:33:38

Kysehän tässä ei ole siitä, että kiistettäisiin se, että pitkässä juoksussa lisenssimaksut tasoittuvat tai että yksittäisen maksajan tilanne ei muuttuisi.

Kyse on siitä, että muuttamalla tilikauden pituutta ja pitämällä lyhyemmän lisenssikauden lisenssihinta samana, luodaan tilinpidossa keinotekoinen tilanne, jossa menojen ja tulojen suhde tietyllä tarkasteluhetkellä muuttuu, kun sitä verrattaan pitkän aikavälin keskiarvoon. Eli Palloliiton kustannukset nousevat vähemmän kuin hetkellinen tulo, jota ei siis ole korvamerkattu lisenssitoiminnasta aiheutuviin menoihin.

Nyt siis voidaan käyttää laskennallisesti lisenssikautta muuttamalla saatu hetkellinen käteistulo (jonka kirjaamishetki voi olla tulevaisuudessa), eli käytännössä sitä vastaava kassassa oleva raha, johonkin muuhun. Tällä kassassa olevalla rahalla voidaan esimerkiksi maksaa Maajoukkueen päävalmentajan irtisanomisesta tai työehtojen muuttamisesta aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Eli kyse on siitä, että Palloliitolla ei ole kassassa ylimääräistä rahaa, vaan ne on kaikki korvamerkitty joihinkin tiettyihin menoihin. Kuvatunlaisessa tilanteessa voidaan kassassa oleva raha vapauttaa johonkin muuhun kuin pakollisiin varauksiin.

ja editointi:
pitkän aikavälin tarkastelussa voidaan tämä hetkellinen tulo ja sen käyttö paikata kuluremontilla tai sponsorihankinnalla. Tärkeintä tässä on se, että Palloliitolla on äkillinen käteistarve, jonka ei uskota ratkeavan kuluremontilla (liian hidas vaikutus) tai sponsorihankinnalla (liian epävarmaa).

Ja tämä skenaario perustuu siihen olettamukseen, että lisenssimaksujen korottamisen taustalla on käteisvarojen hetkellisen kasvattamisen tarve.


Näinhän tuo voi mennä. Oleellista on kuitenkin se, että budjettikikkailu ei liity siihen että lisenssinmaksajilta kynittäisiin jotenkin enemmän, kuten alussa annettiin virheellisesti ymmärtää. Editin maininta budjetin käytöstä taas ei liity itse asiaan mitenkään, vaan on sitä normaalia toimintaa jota yritys/yhdistys saa tehdä budjettinsa rajoissa. Yksi vaihtoehto tässä (valmentajanvaihto)skenaariossa (off topicia tämäkin) on se, että palloliitto tekee turskaa. Kuitenkaan tuota ei tämän lisenssikausimuutoksen perusteella makseta lisenssinmaksajien kustannuksella.

Edit: jos lisenssimaksu nousee dramaattisesti, voidaan tuota toki epäillä.
Edit2: ja tosiaan tuo käteisvarannon puute on vain yksi skenaario. Yksi voi olla, kuten Höltsä blogissaan mainitsikin, lisenssikauden integrointi palloliiton tilikauteen, joka helpottaa palloliiton, ja sen tilintarkastajien, elämää.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 klo 10:35:48 kirjoittanut ForzaInter »
lahkonen

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 03.12.2010 klo 11:14:42

Minulle lisenssi on aiemmin maksanut 120 euroa vuodessa. Mutta kun olen köyhä, niin olen tehnyt Palloliiton kanssa maksujärjestyn, jossa minun tililtäni veloitetaan joka kuukausi 10 euroa. Ja olen iloinen, että saan pelata palloa ja maksaa siitä 10 euroa kuukaudessa. Joulukuussa 2010 meni 10 euroa, Tammikuussa 2011 menee taas 10, ja helmi- ja maaliskuussa. Huhtikuussa menee taas.. MITÄ HELVETTIÄ 13 euroa ja 33 senttiä?! Ja touko- ja kesä- ja heinä- ja elo- ja syys- ja loka- ja marras- ja joulukuussa. Tammikuussa 2012 menee taas 10 euroa.

Jostain syystä minulta peritään yhdeksän kuukauden ajan joka kuukausi enemmän rahaa tililtä, mutta onneksi täällä joku talousnero selitti minulle, ettei minulta oikeasti peritä yhtään enempää ja että pitkässä juokussa Palloliitto ei olekaan ryöstänyt minulta 30 euroa vuonna 2011.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 klo 11:18:30 kirjoittanut lahkonen »
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #63 : 03.12.2010 klo 11:22:45

Minulle lisenssi on aiemmin maksanut 120 euroa vuodessa. Mutta kun olen köyhä, niin olen tehnyt Palloliiton kanssa maksujärjestyn, jossa minun tililtäni veloitetaan joka kuukausi 12 euroa. Ja olen iloinen, että saan pelata palloa ja maksaa siitä 12 euroa kuukaudessa. Joulukuussa 2010 meni 12 euroa, Tammikuussa 2011 menee taas 12, ja helmi- ja maaliskuussa. Huhtikuussa menee taas.. MITÄ HELVETTIÄ 13 euroa ja 33 senttiä?! Ja touko- ja kesä- ja heinä- ja elo- ja syys- ja loka- ja marras- ja joulukuussa. Tammikuussa 2012 menee taas 12 euroa.

Jostain syystä minulta peritään yhdeksän kuukauden ajan joka kuukausi enemmän rahaa tililtä, mutta onneksi täällä joku talousnero selitti minulle, ettei minulta oikeasti peritä yhtään enempää ja että pitkässä juokussa Palloliitto ei olekaan ryöstänyt minulta (ja kaikilta muilta jäseniltä) ylimääräistä kymppiä vuonna 2011.

Jos maksaisit kerran vuodessa säästäisit muutenkin sen 12*12€-120€=24€. Olet poikkeustapaus ("kaikilta muilta" ei tuota peritä) ja itse olen argumentoinut blogin pohjalta, koska asia ei minua sen enempää kiinnosta. Sitä en osaa sanoa miksi tuo korotus tuohon tulee kuukausierissä, mutta kertamaksulla tuota ei annettujen tietojen mukaan tule. Kertokaa nyt toki jos annettuihin tietoihin on vielä jotain lisättävää (futsal- ja kuukausimaksusysteemit tulleet uusina tietoina).

Edit: olitkin editoinut kympiksi. Nyt tuo onkin sitten paremmin selitettävissä, eli vuosimaksun hintahan tuo on ja häviät rahaa sen vuoksi että maksat kuukausimaksulla, eikä sen vuoksi että palloliitto kusettaa.
Edit2: ja jottei täällä besserwisserit narise, niin ei tuosta kuukausieräläisten 30€/lärvistä saa millään sitä miljoonaa josta blogissa puhutaan.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2010 klo 11:26:21 kirjoittanut ForzaInter »
lahkonen

Poissa Poissa


Vastaus #64 : 03.12.2010 klo 11:42:14

Edit: olitkin editoinut kympiksi. Nyt tuo onkin sitten paremmin selitettävissä, eli vuosimaksun hintahan tuo on ja häviät rahaa sen vuoksi että maksat kuukausimaksulla, eikä sen vuoksi että palloliitto kusettaa.
Edit2: ja jottei täällä besserwisserit narise, niin ei tuosta kuukausieräläisten 30€/lärvistä saa millään sitä miljoonaa josta blogissa puhutaan.

Jos tämä kaikki on trollailua, niin hyvin sen vedät. Lisenssiä ei voi tietääkseni maksaa kuukausierissä, yritin vaan rautalangasta vääntää paljonko minun ja kaikkien muiden yli sadan tuhannen lisenssin maksajan harrastaminen vuonna 2011 tulee maksamaan. Entä jos Palloliitto päättäisikin muuttaa lisenssikauden niin, että se alkaisi kesäkuussa, mutta perisi silti ensi vuonna täyden maksun huhti- ja toukokuulta ja sitten heti perään täyden maksun taas kesäkuussa? Huomaisitko tällöin mitä on tapahtunut? Tässä on kyse täysin samasta asiasta, peritään koko vuoden maksu, joka ei kata koko vuotta, vaan yhdeksän kuukautta.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #65 : 03.12.2010 klo 12:21:24

Jos tämä kaikki on trollailua, niin hyvin sen vedät. Lisenssiä ei voi tietääkseni maksaa kuukausierissä, yritin vaan rautalangasta vääntää paljonko minun ja kaikkien muiden yli sadan tuhannen lisenssin maksajan harrastaminen vuonna 2011 tulee maksamaan. Entä jos Palloliitto päättäisikin muuttaa lisenssikauden niin, että se alkaisi kesäkuussa, mutta perisi silti ensi vuonna täyden maksun huhti- ja toukokuulta ja sitten heti perään täyden maksun taas kesäkuussa? Huomaisitko tällöin mitä on tapahtunut? Tässä on kyse täysin samasta asiasta, peritään koko vuoden maksu, joka ei kata koko vuotta, vaan yhdeksän kuukautta.

En trollaa vaan otan asian matemaattiselta kannalta, joka on käsittääkseni se fiksuin tapa. Jos maksat kertamaksulla, maksat joka vuosi saman summan, olkoonkin että 2011 maksat siis yhdeksästä kuukadesta (kolme kuukautta kuuluu edelliseen maksuun). Häviät rahaa vain ja ainoastaan sen vuoksi että maksat kuukausierissä.
joks11

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy


Vastaus #66 : 03.12.2010 klo 12:52:09

Ihme rutinaa taas! Siirtyminen fiksumpaan kalenterivuoden mukaan menevään "pelikauteen" ja hirveä valitus jostain 10€:stä.

Yhdellekään pelaajalle ei tuo 10€ voi olla kynnyskysymys harrastamisen suhteen. Ja muutenkin paskablogi kirjoitus.

En toki väitä etteikö palloliittossa olisi moni asia päin vittua, mutta eihän tässä mielestäni nyt mitään oikein edes perseillä.
Sama. Blogissa sanotaan että muutos on hyvä mutta silti sanotaan että muutos on huono. Melko järkevää tekstiä.
Rikkiviisas

Poissa Poissa


Vastaus #67 : 03.12.2010 klo 13:17:47

Eli jos minulla on pubi ja sinä tulet kymmenelle oluella 0,5l / a 5 euroa.
Neljä ekaa on normaalisti puolen litran mukeja, sitten myyn sulle välissä yhden 0,3 l tuopin ja taas noita 0,5 tuoppeja,niin minä en voittanut, etkä sinä hävinnyt koska sait sen haluamasi 10 tuoppia ?
Se yksi tuoppi siellä välissä oli vaan vähän lyhyempi.

Tämä ketju alkaa oikeasti muistuttaa komediaa Ylos
Jatkakaa.

Tuo analogia kun ei toimi edes kuuluisaa vähää alusta.

Täytyy kyllä vielä näin jälkeenpäinkin myöntää, että en vieläkään hahmota, miten tuo vuoden 2011 jo maksettu alkuvuosi + täysihintainen loppuvuosi tasaantuvat nollasummaksi pitkässä juoksussa. Eli taloudellista voittoa ei tule tuolta siirtymäajalta. Voiko joku piirtää? :D

Rahan määrä lisääntyy 0 euroa.

Otetaan nyt kuvitteellisiin summiin perustuva esimerkki:
Kauden 2009 lisenssi 120 euroa
Kauden 2010 lisenssi 120 euroa
Kauden 2011 lisenssi 120 euroa
Kauden 2012 lisenssi 120 euroa

Ainoa mikä tuossa muuttuu on laskutusjakso ja siitä seuraa, että jos ajatellaan kuukausikohtaisesti niin yhdelle vuodelle toki tulee tällä tavalla isompi maksumäärä, mutta rahan määrä ei lisäänny. Tietysti voidaan keskustella siitä, että kauden 2011 lisenssi maksaisi 90 euroa, jolloin Palloliitto häviäisi 30 euroa, mutta vaaditaan melkoista matematiikkaa, että saadaan laskelma, jossa tulisi voittoa.
lahkonen

Poissa Poissa


Vastaus #68 : 03.12.2010 klo 13:24:59

Joo, periaatteessa samaa mieltä siitä, ettei 10 euroa ole paljoa rahaa. Mielelläni annan silloin tällöin ylimääräisen kympin sinne ja toisen tänne. Mielestäni olisi kuitenkin reilua Palloliitolta ilmoittaa rehellisesti, että vuonna 2011 kerätään lisenssimaksuina ylimääräinen miljoona, joka aiotaan käyttää siihen ja siihen. Kuten täällä käyty mikrotason keskustelu osoittaa, osa kansalaisista ei edes ymmärrä että heiltä viedään rahaa.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #69 : 03.12.2010 klo 13:33:58

Joo, periaatteessa samaa mieltä siitä, ettei 10 euroa ole paljoa rahaa. Mielelläni annan silloin tällöin ylimääräisen kympin sinne ja toisen tänne. Mielestäni olisi kuitenkin reilua Palloliitolta ilmoittaa rehellisesti, että vuonna 2011 kerätään lisenssimaksuina ylimääräinen miljoona, joka aiotaan käyttää siihen ja siihen. Kuten täällä käyty mikrotason keskustelu osoittaa, osa kansalaisista ei edes ymmärrä että heiltä viedään rahaa.

::)

Tarvitaanko tänne werner vääntämään tämä rautalangasta jos meitä tavan foorumisteja ei matemaattisissa asioissa uskota?
Jonatan

Poissa Poissa


Vastaus #70 : 03.12.2010 klo 13:35:33

Tuskin edes Werner osaa perustella sitä, miten ei mukamas synny voittoa, jos myydään yhdeksän kuukauden palvelu 12 kuukauden hinnalla.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #71 : 03.12.2010 klo 13:38:14

Tuskin edes Werner osaa perustella sitä, miten ei mukamas synny voittoa, jos myydään yhdeksän kuukauden palvelu 12 kuukauden hinnalla.

Tämä maksaa enemmän ainoastaan siinä tapauksessa että maksaa kuukauden kerrallaan, kuten on jo aiemmin huomattu.
Jonatan

Poissa Poissa


Vastaus #72 : 03.12.2010 klo 13:40:55

Tämä maksaa enemmän ainoastaan siinä tapauksessa että maksaa kuukauden kerrallaan, kuten on jo aiemmin huomattu.
:D

edit: miten se eroaa, maksanko sen koko summan kerralla vaiko yhdeksässä tasaerässä. Taitaa kuitenkin lopputuloksena lähteä tililtä aina sama summa.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat


Vastaus #73 : 03.12.2010 klo 13:45:14

:D

edit: miten se eroaa, maksanko sen koko summan kerralla vaiko yhdeksässä tasaerässä. Taitaa kuitenkin lopputuloksena lähteä tililtä aina sama summa.

Jos lukisit ketjua, tietäisit että tarkoitan tätä:

Minulle lisenssi on aiemmin maksanut 120 euroa vuodessa. Mutta kun olen köyhä, niin olen tehnyt Palloliiton kanssa maksujärjestyn, jossa minun tililtäni veloitetaan joka kuukausi 10 euroa. Ja olen iloinen, että saan pelata palloa ja maksaa siitä 10 euroa kuukaudessa. Joulukuussa 2010 meni 10 euroa, Tammikuussa 2011 menee taas 10, ja helmi- ja maaliskuussa. Huhtikuussa menee taas.. MITÄ HELVETTIÄ 13 euroa ja 33 senttiä?! Ja touko- ja kesä- ja heinä- ja elo- ja syys- ja loka- ja marras- ja joulukuussa. Tammikuussa 2012 menee taas 10 euroa.

Jostain syystä minulta peritään yhdeksän kuukauden ajan joka kuukausi enemmän rahaa tililtä, mutta onneksi täällä joku talousnero selitti minulle, ettei minulta oikeasti peritä yhtään enempää ja että pitkässä juokussa Palloliitto ei olekaan ryöstänyt minulta 30 euroa vuonna 2011.

Kyse ei siis ole vuosimaksun maksamisesta erissä vaan erikseen sovitusta maksusuunnitelmasta palloliiton kanssa. Poikkeustapaus siis hyvinkin vahvasti.
tamman siika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu


Vastaus #74 : 03.12.2010 klo 14:01:57

Ainoa mikä tuossa muuttuu on laskutusjakso ja siitä seuraa, että jos ajatellaan kuukausikohtaisesti niin yhdelle vuodelle toki tulee tällä tavalla isompi maksumäärä, mutta rahan määrä ei lisäänny. Tietysti voidaan keskustella siitä, että kauden 2011 lisenssi maksaisi 90 euroa, jolloin Palloliitto häviäisi 30 euroa, mutta vaaditaan melkoista matematiikkaa, että saadaan laskelma, jossa tulisi voittoa.

Ok, eli katsotaan nyt ymmärsinkö oikein: Palloliiton saama rahamäärä ei kokonaissummaa kasvata, mutta yksittäinen harrastaja saa ylimenokaudella maksuaan vastaan tavallista lyhyemmän vakuutusjakson (9kk vs. 12kk)?

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 8
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa