ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #225 : 25.05.2007 klo 13:15:47 |
|
Sain tietoa, että laulukirjaa tullaan jakamaan laajemmallekin katsomoon, eli kenenkään yksittäisen forumistin ei tarvitse alkaa talkoilemaan sen kans. Yksityiskohdista ei enempää, mutta hyvä homma että asia järjestyy. Tunnusta väriä tapahtuman olutteltassa voisimme viritellä lauluja, koitan järjestää asian niin, että laulukirjaa on myös siellä saatavilla. Viedään porukalla tunnelmaa eteenpäin ja tuetaan maajoukkeemme voittoon molemmissa peleissä.
Ja tietenkin jos osa forumisteista menee kalliolle aloittelemaan niin ottakaa sinne kans matkaan ja laulakaa, tarttuu muuhunkin porukkaan pitemmän päälle.
|
|
|
|
Bootlegger
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, SAPA, Roma.
|
|
Vastaus #226 : 25.05.2007 klo 13:37:25 |
|
Tuohon painettuun laulukirjaan kannattaisi laittaa jokaiseen biisiin se alkuperäinen kappale, jotta ihmiset tajuaa tajuaa miten se laulu menee.
|
|
|
|
ozku
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Honka
|
|
Vastaus #227 : 25.05.2007 klo 15:07:01 |
|
Tuohon painettuun laulukirjaan kannattaisi laittaa jokaiseen biisiin se alkuperäinen kappale, jotta ihmiset tajuaa tajuaa miten se laulu menee.
En usko että tarvittais, SMJK alottaa niin melodia uppoo helposti päähän ja sanoja voi luntata paperista.
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
|
Vastaus #228 : 25.05.2007 klo 19:26:16 |
|
En usko että tarvittais, SMJK alottaa niin melodia uppoo helposti päähän ja sanoja voi luntata paperista.
30m kun ottaa etäisyyttä SMJK katsomoon niin ei sinne saakka enää melodiat tms kuulu...se vain ikävä totuus. Lauluvihkoidea on loistava,mutta näin "ensiaskeleilla" se tulee koskettamaan vain fanikatsomoa ja viereisiä katsomoita. veikkaan siis.. Tokikin esim joku "way to amarillo" saatais soimaan stadikan äänentoiston kautta ja laulu alkuperäisillä/omilla sanoilla.....se olisi hyvä askel opettaa ihmisiä askel eteenpäin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.05.2007 klo 19:27:49 kirjoittanut euroflex »
|
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
|
Vastaus #229 : 25.05.2007 klo 23:49:08 |
|
30m kun ottaa etäisyyttä SMJK katsomoon niin ei sinne saakka enää melodiat tms kuulu...se vain ikävä totuus.
Näinhän se varmaan on sitten kun peli on käynnissä ja muut katsomot huutaa päälle "suomi *klap-klap-klap*", "maali, maali.." yms. Toivottavasti B20:ssa on SMJK:n porukkaa hyvissä ajoin ennen pelin alkua, jotta ne laulujen melodiat kuuluisi hieman pidemmällekin ja perusjanaritkin oppisivat vähän alusta biisejä..
|
|
« Viimeksi muokattu: 25.05.2007 klo 23:53:10 kirjoittanut Hadji »
|
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
|
Vastaus #230 : 26.05.2007 klo 11:57:35 |
|
Näinhän se varmaan on sitten kun peli on käynnissä ja muut katsomot huutaa päälle "suomi *klap-klap-klap*", "maali, maali.." yms. Toivottavasti B20:ssa on SMJK:n porukkaa hyvissä ajoin ennen pelin alkua, jotta ne laulujen melodiat kuuluisi hieman pidemmällekin ja perusjanaritkin oppisivat vähän alusta biisejä..
+ jos olisi se hullunrohkea,mukaansatempaava ja asiansa osaava magafonimies joukkoa johtamassa..
|
|
|
|
Vesku
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United & Suomi
|
|
Vastaus #231 : 26.05.2007 klo 12:14:45 |
|
+ jos olisi se hullunrohkea,mukaansatempaava ja asiansa osaava magafonimies joukkoa johtamassa..
Ja tämä ei sitten tarkoita sitä lauantaina 3 promillen humalassa olevaa kaveria joka yhtäkkiä tunteekin uskaltavansa ja pystyvänsä megafonihommiin
|
|
|
|
bergebach
Poissa
|
|
Vastaus #232 : 26.05.2007 klo 18:52:54 |
|
Voisikohan tästä porukasta pyytää ukkoja "lainalle". Todistettavasti olen kuullut että sieltä löytyy ainakin asiansa osaava megafonimies (toiv. myös på finska) ja rumpali
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
|
Vastaus #233 : 26.05.2007 klo 22:49:51 |
|
Nyt joku virtuoosi kehittää tästä http://www.youtube.com/watch?v=gX-HP7V4aaw biisin Suomelle. Loistava ja yksinkertainen sävel ja tarttuu helposti muihinkin faneihin. Tuon "sos cagonin" tilalla voisi olla esim. "Litmaanen, Litmanen tai Su-ooo-mii, Suomi jne." Luonnollisesti tuo hyppely kuuluu asiaan. Homma etenemään
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.05.2007 klo 23:33:10 kirjoittanut Hadji »
|
|
|
|
|
Louke
Poissa
Suosikkijoukkue: HockeyTeam Vaasan Sport, Jalkapallomaajoukkue, VPS
|
|
Vastaus #234 : 27.05.2007 klo 00:20:01 |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.05.2007 klo 00:21:51 kirjoittanut Louke »
|
|
|
|
|
Väärinkannattaja
Poissa
|
|
Vastaus #235 : 27.05.2007 klo 22:36:43 |
|
Voisikohan tästä porukasta pyytää ukkoja "lainalle". Todistettavasti olen kuullut että sieltä löytyy ainakin asiansa osaava megafonimies (toiv. myös på finska) ja rumpali Kieltämättä ainakin hiljattain Finskillä HJK:ta vastaan GMM:n laulunjohto oli hyvin hoidettu. Megafonista taisi matsin aikana kuulua ainakin parin ukon esilaulua. Laulujen sävelet oli muuten näitä yleisiä / kansainvälisiä ja sanat riittävän yksinkertaisia, jotta niitä uskaltaa ääneen laulaa muutkin kuin laulujen sanoittajat ja eniten rohkaisujuomaa nauttineet.
|
|
|
|
|
Panda
Poissa
Suosikkijoukkue: LoPa
|
|
Vastaus #237 : 30.05.2007 klo 16:25:17 |
|
Eikös tätä jota ulkomailla ja Suomessakin monet hoilaavat voisi vetää matseissa:
Shala-laa-la-laa-la-laa-la (klap klap) Shala-laa-la-laa-la-laa-la (klap klap) Shala-laa-la-laa-la-laa-la (klap klap) Karusta pohjoisesta (<--- tuohon voi keksiä jotain parempaa)
En ainakaan nähnyt, että tätä olisi ehdotettu.
|
|
|
|
euroflex
Poissa
|
|
Vastaus #238 : 30.05.2007 klo 16:38:46 |
|
Eikös tätä jota ulkomailla ja Suomessakin monet hoilaavat voisi vetää matseissa:
Shala-laa-la-laa-la-laa-la (klap klap) Shala-laa-la-laa-la-laa-la (klap klap) Shala-laa-la-laa-la-laa-la (klap klap) Karusta pohjoisesta (<--- tuohon voi keksiä jotain parempaa)
En ainakaan nähnyt, että tätä olisi ehdotettu.
Tarkoitat varmaan tässä topicissa jo useaan kertaan mainittu ja youtubetettu Amarillo?
|
|
|
|
Panda
Poissa
|
|
Vastaus #239 : 30.05.2007 klo 16:56:33 |
|
Joo, sitä tarkoitan. En jaksanut selata kokonaan Vedetäänkö tuota jollain sanoilla??
|
|
|
|
oman_elämänsä_marco_di_vaio
Poissa
|
|
Vastaus #240 : 30.05.2007 klo 18:25:40 |
|
Vaikka olen "myöhässä" ja pelissäkin B18-katsomossa niin ajattelin silti pistää jotain kommentteja tänne. Mielestäni kaikkein parhaita vetoja on sellaset, joissa lauletaan "oo-oo", "oo-ee" jne eli niihin pystyy yhtymään suht kivuttomasti sekä myös taputtamaan päälle. Kuten lainauksen esimerkissäkin on... Esim. go westin tahtiin "oo-ee, me ollaan Suomi" tms. Biisi on sen verran tuttu, että käytännössä jokainen halukas pystyy varmasti osallistumaan... Joskus tuli myös mieleen, että Litmaselle voisi vetästä veisun täti Monikan tahtiin (jos pelaa ja etenkin jos tekee nyytin), mutta se on varmaankin liian vaikea - ainakin vielä toistaiseksi. "On meillä oma kunkku/kuningas/Litti, tuo Jari Litmanen, kun Litti menee maalille on näky komea, kas näin heiluu verkko, ja verkko heiluu näin, (kaksi viimesintä riviä *2)" Ja herkimmille tiedoksi, etten halua dissata kenenkään aktiivin tekemää hyvää työtä, kunhan vain toin jotain omia ideoitani ja ajatuksiani tänne. Toivottavasti peleissä saadaan ainakin B18-B20 väleille hyvä, toimiva meteli/laulanta päälle ja tunnelma korkealle.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.05.2007 klo 18:27:01 kirjoittanut Pienis »
|
|
|
|
|
|
laivakoira
Poissa
Suosikkijoukkue: Joken lompakko
|
|
Vastaus #242 : 31.05.2007 klo 01:26:52 |
|
On tässä maassa itsepäinen kansa, Ystävät jos pitää toisistansa, Ei siinä erottaa muu, silloin voi kuin yksin kuolema ja virkavalta vain, Me käymme vastamäkeen sielu surren, Mutt' sitä nousemme hammasta purren, Me mutkan jälkeen käymme mutkaan nähdäksemme, että tännne tultiin voittaaksemme On täällä elämä raskasta työtä, Ja siinä tänään on onni myötä, Sen tietää vain, yksin suomalainen. On stadi' ooonillaaa Tää koti mulla mainen, Mä futiksesta laulan, Sillä oonhan suomalainen Mä rakkaudesta laulan, On siinä mies ja pallo Fanikatsomossaaaa, laulaa suomalainen On tässä maassa itsepäinen kansa, Ystävät jos pitää toisistansa, Ei siinä erottaa muu, silloin voi kuin yksin kuolema ja virkavalta vain, Me käymme vastamäkeen sielu surren, Mutt' sitä nousemme hammasta purren, Me mutkan jälkeen käymme mutkaan nähdäksemme, että kannattaaaaa On täällä elämä raskasta työtä Ja siinä tänään onni on myötä, Siksi laulaa suomalainen ja toistetaan tämäOn stadi' ooonillaaa Tää koti mulla mainen, Mä futiksesta laulan, Sillä oonhan suomalainen Mä rakkaudesta laulan, On siinä mies ja pallo Fanikatsomossaaaa, laulaa suomalainen[/tt] Ja niille jotka ei tajuuneet, niin Kari Tapio ja biisi oli "olen suomalainen", ja siitä hieman muokattuja sanoja http://www.youtube.com/watch?v=CrC9Gln4gV8Tosta mallia. ja sanoja saa muokata lisää sitä mukaa kun fiilistä tulee, mutta kertosäkeessä on potentiaalia, saatana
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.05.2007 klo 01:27:57 kirjoittanut laivakoira »
|
|
|
|
|
Filosofi
Poissa
Suosikkijoukkue: Urjalan Palloseura
|
|
Vastaus #243 : 31.05.2007 klo 13:21:42 |
|
Kertosäe on todellakin hyvä
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
|
Vastaus #244 : 31.05.2007 klo 13:28:02 |
|
Hyvä yritys, mutta taitaa olla hiukan liian pitkä veisu toimiakseen... :
|
|
|
|
kuusysi
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajalauma
|
|
Vastaus #245 : 31.05.2007 klo 14:21:57 |
|
Pirun hyvä! Kaikille tuttu ja sopivan reipas! Mä laulan ainakin jos lähtee käyntiin! (Toki tiedossa ne "virallisetkin" biisit mutta vähän jäi pari epäselväksi. Noh, eiköhän ne aukea viimeistään lauantaina!)
|
|
|
|
Panda
Poissa
|
|
Vastaus #246 : 31.05.2007 klo 14:23:05 |
|
On stadi' ooonillaaa Tää koti mulla mainen, Mä futiksesta laulan, Sillä oonhan suomalainen Mä rakkaudesta laulan, On siinä mies ja pallo Fanikatsomossaaaa, laulaa suomalainen
Kertosäe on loistava Jos tuon säkeen jälkeen laulettaisiin vaan laulun sävelen mukaan, lalalaalalaala...lalalalaalalaa... ja siiten uudestaan: on stadi´ooonillaa, tää koti mulla mainen...jne
|
|
|
|
kuusysi
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajalauma
|
|
Vastaus #247 : 31.05.2007 klo 14:25:29 |
|
On tässä maassa itsepäinen kansa, Ystävät jos pitää toisistansa, Ei siinä erottaa muu, silloin voi kuin yksin kuolema ja virkavalta vain, Me käymme vastamäkeen sielu surren, Mutt' sitä nousemme hammasta purren, Me mutkan jälkeen käymme mutkaan nähdäksemme, että tännne tultiin voittaaksemme On täällä elämä raskasta työtä, Ja siinä tänään on onni myötä, Sen tietää vain, yksin suomalainen.
On stadi' ooonillaaa Tää koti mulla mainen, Mä futiksesta laulan, Sillä oonhan suomalainen Mä rakkaudesta laulan, On siinä mies ja pallo Fanikatsomossaaaa, laulaa suomalainen
Tätä (siis Kartsan versiota) on harjoteltu niin paljon karaokessa että menis ainakin multa hyvin (= kovaa )... Vähän ehkä pitkä ja hidas kokonaisena mut kertosäe pelaisi ainakin. Esim. säkeistö lämmittelyksi pienemmällä porukalla, ja kertosäkeeseen mukaan 35 000 (no okei, 100...) fania, ja sitä pari kertaa!
|
|
|
|
SirLoser
Poissa
Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat
|
|
Vastaus #248 : 31.05.2007 klo 16:35:09 |
|
Kertosäe on loistava Jos tuon säkeen jälkeen laulettaisiin vaan laulun sävelen mukaan, lalalaalalaala...lalalalaalalaa... ja siiten uudestaan: on stadi´ooonillaa, tää koti mulla mainen...jne Kyllä, kertosäe toimii erittäin hyvin - tämä on ehkä paras kehitelmä yhdessä Kapteeni koukun kanssa.
|
|
|
|
Hadji
Poissa
|
|
Vastaus #249 : 31.05.2007 klo 18:40:49 |
|
Pelkkä kertosäe niin ehkä ihan ok
edit: ja sovitaanko, että ainakaan SMJK:sta ei kukaan aloita Suomi klapklapklappia, koska tuulipuvut tekevät sitä jo ihan tarpeeksi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 31.05.2007 klo 18:41:56 kirjoittanut Hadji »
|
|
|
|
|
|
|