FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.04.2024 klo 04:03:22 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 224 [225] 226 ... 262
 
Kirjoittaja Aihe: Laulukirja  (Luettu 753300 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #5600 : 06.09.2021 klo 18:44:28

Pelaajachantit on hyviä varsinkin kun niillä reagoidaan pelitilanteisiin. Esim. Jolle ja Arajuuri -chantit toimii sellaisenaan oikein hyvin ilman eritteitä. Ja Teemu Pukki baby.

Alkuperäinen konteksti Luke-chantissakin oli se, että kaveri nappasi pilkun EM-kisoissa. Sitä ei siis tarvitsisi huutaa joka väliin joukkueen kannatuksena, vaan tuolla Luke juhlii -versiolla voisi nimenomaan juhlia hienoa torjuntaa. Juhlii-versio toimii muutenkin paljon paremmin.

Pelaajachanttien ajoituksissa on tosin usein parantamisen varaa. Esimerkiksi Kazakstan-matsissa "Luke nussii..." taisi lähteä ensimmäistä kertaa Kazakstanin hyökkääjän puskettua pallo ohi maalin. Arajuuri-chantti taas taisi lähteä ensimmäistä kertaa jossain tavallisessa pääpallotilanteessa. Jollelle taas chantattiin ensimmäistä kertaa ennen varsinaista mainetekoa.

Ei ole tarkoitus nillittää, mutta näistä pelaajachanteista katoaa vähän teho ja ainutlaatuisuus, mikäli niitä viljellään vähän joka välissä väkisin, ikään kuin itse tarkoitus olisi chantti ja sitten odotellaan kunnes pelissä tapahtuu edes etäisesti jotain sellaista, että chantin voisi luikauttaa ilmoille. Sen sijaan, että Arajuurella chanttailtaisiin jonkun arajuurimaisen kaksinkamppailuvoiton jälkeen, Jollelle maalin jälkeen tai vaihdosta tullessaan/sinne mennessään ja Lukelle kiitokseksi tärkeästä torjunnasta tai pelastuksesta.

Oma ehdotukseni Luke-chattiin: "Luke rokkaa Stadikalla", viitaten noh, Stadionin rokkaamiseen.
bhootnike

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, C.F Pachuca, Chelsea FC, Huuhkajat, Meksiko


Vastaus #5601 : 06.09.2021 klo 18:51:35

Alatyylisyydet kyllä sopii suosiolla jättää pois. Ne ei tee chanteista erityisen hauskoja tai oivaltavia juuri koskaan, vaan pikemminkin kannattamisesta kiusallista lapsille, joita tuolla nyt vihdoin on taas on enemmän ja niissä se tulevaisuus on. Wales-matsissa nähtiinkin kylmät väreet -osaston menoa kun skidit huudatti kuka voittaa, Kaarre vastasi ja palkitsi aplodeilla. Tätä ei nyt enää tehdä vain jollekin omalle sisäpiirille vaan olisi oikeasti ihan hyvä jos meno olisi mukaan kutsuva.

Ja näin. Homoeroottisia chantteja ja muita nussinta- ja rakastelulauluja voidaan lauleskella omassa porukassa vaikkapa pelin jälkeen baarissa, mutta jos tavoitteena on saada Pohjoiskaarteeseen lisää väkeä ja ääntä, lapset ja naiset mukaan lukien, ei kannata tehdä kannattamisesta tieten tahtoen epähoukuttelevaa tai kiusallista.

P.S. En ole televisiosta pelejä katsova perheenisä. Ja tiedän kyllä, että Italiassa tai Argentiinassa "äitisi on huora!" lähtee katsomossa sujuvasti kymmenvuotiailtakin, mutta Suomessa jalkapalloväki on keskimäärin hieman sivistyneempää.
Zazar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dreams can't be buy


Vastaus #5602 : 06.09.2021 klo 19:07:33

Ei ole tarkoitus nillittää, mutta näistä pelaajachanteista katoaa vähän teho ja ainutlaatuisuus, mikäli niitä viljellään vähän joka välissä väkisin, ikään kuin itse tarkoitus olisi chantti ja sitten odotellaan kunnes pelissä tapahtuu edes etäisesti jotain sellaista, että chantin voisi luikauttaa ilmoille. Sen sijaan, että Arajuurella chanttailtaisiin jonkun arajuurimaisen kaksinkamppailuvoiton jälkeen, Jollelle maalin jälkeen tai vaihdosta tullessaan/sinne mennessään ja Lukelle kiitokseksi tärkeästä torjunnasta tai pelastuksesta.

Eri. Pelaajachantteja on aina vedetty ihan liian vähän ottaen huomioon, että ne vuorenvarmasti innostavat myös chanttien kohteena olevia pelaajia kentällä. Jatketaan samaa rataa kuin Kazakstania vastaan, kiitos. Ylos
Hunaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Barbara Pravi, Elli Haloo & Dorothea Wierer <3


Vastaus #5603 : 06.09.2021 klo 19:41:06

Eri. Pelaajachantteja on aina vedetty ihan liian vähän ottaen huomioon, että ne vuorenvarmasti innostavat myös chanttien kohteena olevia pelaajia kentällä.

Tästäkin kyllä samaa mieltä. Hieman malttia vain, jäitä hattuun ja tilannetajua. Niitä hyviä suorituksia chanttien kohteena olevilta pelaajilta kyllä tulee joka ottelussa ja näiden jälkeen chantit on mukava kajauttaa ansaitusti ilmoille. Luke torjuu sekä ottaa kiinni kulmapotkuja jne. Arajuuri katkoo sekä voittaa kaksinkamppailuja ja Jolle tekee mitä Jolle tekee.
Durden

Poissa Poissa


Vastaus #5604 : 06.09.2021 klo 20:01:55

Mikäs vika Peppi-tsäntissä on? Sehän on hyvä ja helppo ja oikein passeli vekkulille miehelle. Eikös Luke tuota itse toivonut Eintracht-vuosinaan?
Kratos

Poissa Poissa


Vastaus #5605 : 06.09.2021 klo 20:20:09

Mikäs vika Peppi-tsäntissä on? Sehän on hyvä ja helppo ja oikein passeli vekkulille miehelle. Eikös Luke tuota itse toivonut Eintracht-vuosinaan?

Sama ihmetyttää. Jatkoon laittaisin itse.
jalmutin

Poissa Poissa


Vastaus #5606 : 06.09.2021 klo 21:09:42

Mikäs vika Peppi-tsäntissä on? Sehän on hyvä ja helppo ja oikein passeli vekkulille miehelle. Eikös Luke tuota itse toivonut Eintracht-vuosinaan?
Hyvä tsänttihän tuo on Ylos nuo ”Luke nussii”-hommat lähti katsomosta, ei tornista
linnunlaulu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JIPPO, Suomi, Juventus


Vastaus #5607 : 06.09.2021 klo 22:20:52

Mikäs vika Peppi-tsäntissä on? Sehän on hyvä ja helppo ja oikein passeli vekkulille miehelle. Eikös Luke tuota itse toivonut Eintracht-vuosinaan?
Näinhän se on. Suurin osa pelaajien tsänteistä lähteekin spontaanisti muualta kaarteessa eikä tornista. Jos Pepistä jättäisi pomput pois niin ehkä toimisi spontaanisti paremmin.
kaksi vasenta jalkaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjat


Vastaus #5608 : 07.09.2021 klo 12:28:11

Krista Kiuru-tsänttiä yritäneille :center:
Delta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kommunisti


Vastaus #5609 : 07.09.2021 klo 13:05:45

Tuo Luke nussii-chäntti on vain yksinkertaisesti huono vitsi, joka huononee kerta kerralta.

Arajuuri-chäntti "multa tulee jo"-versiona, niin kuin se on helppo kuulla vaikka pulkkana laulettaisiinkin, ontuu myös. Mikä pulkka? Pulkkataklaus? Onko se muka käsite, jonka kaikki futista seuraavat tajuavat tuosta heti? Itse oon seurannut aktiivisesti jo lähes 40 vuotta elämästäni ja silti piti miettiä, mitä sillä tarkoitetaan? Eikö tohon nyt mitään parempaa keksittäis? Sävelhän on sinänsä hyvä ja tarttuva. Paulus ansaitsis kyllä vaikka useammankin chäntin. Irtoisko ton sen aina positiivisen olemuksen ja kovan taistelijan maineen kautta mitään tyyliin: "Paulus, Paulus, hymyilevä kostaja, sua ei kukaan ohita, ha-ha-ha-ha-ha!"?

Huudot voi kyllä olla persoonallisia, rajuja ja humoristisia ilman eritehuumoriakin. Kyllä tossa vois oikeasti ajatella niitä lapsikatsojiakin ja kannatuskultuurin mainetta ja tulevaisuutta. Ja itselläni ei muuten ole lapsia, eikä onneksi tulekaan, että ei tarvitse alkaa itkeä, että iskä-ihminen siellä nyt valittaa.

Persoonallisia ja erityisesti pelaajia yksin ja yhdessä ylistäviä chänttejä kaipaisin. Suomenkin voisi yhdistää lähinnä jalkapalloon. En mä ainakaan ole siellä katsomossa mitään Suomen valtion ylemmyyttä tai luonnonkauneutta ylistämässä vaan sen jalkapallojoukkuetta kannustamassa. Sen toki toivon olevan muita parempi. Nykyiset SMJK-chäntit on paatoksessaan isoksi osaksi aika tylsiä ja ykstotisia niin kuin on olleet aina. Joskus jopa jakoivat Finlandian sanoja katsomossa...

Miljoonsateen Marraskuuhun tehty viisu on muuten kova! Lisää sen tyyppisiä chänttejä...

Julkea bulbul

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU (JJK)


Vastaus #5610 : 07.09.2021 klo 13:39:11

Eri mieltä, pulkka-Arajuuri toimi hyvin. Ylos
Gambinamiäs

Poissa Poissa


Vastaus #5611 : 07.09.2021 klo 13:45:39

Eri mieltä, pulkka-Arajuuri toimi hyvin. Ylos
Sama. Sopivan humoristinen ja tajusi kyllä heti, mistä se pulkka siihen tulee.
kalajärven pirlo

Poissa Poissa


Vastaus #5612 : 07.09.2021 klo 14:07:08

Krista Kiuru-tsänttiä yritäneille :center:
Tää oli kyllä väsynyt veto :D. Kesti toki ehkä viisi sekuntia ja huutelijoita ehkä kymmenen.
Chino

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & KPV


Vastaus #5613 : 07.09.2021 klo 14:20:02

Eri mieltä, pulkka-Arajuuri toimi hyvin. Ylos
Hyvin toimii Ylos Hämmentävää kyllä jos on 40-vuotta ollut pelin parissa, eikä tosiaan tiedä mitä pulkka tarkoittaa.
2fst4u

Poissa Poissa


Vastaus #5614 : 07.09.2021 klo 17:29:25

Tuo Luke nussii-chäntti on vain yksinkertaisesti huono vitsi, joka huononee kerta kerralta.

Tähän sama, etenkin jos/kun halutaan lapsia/naisia/varttuneempia mukaan.

Itseasiassa itse kuuntelinkin tvn välityksellä lauantaina ensin, että huuto oli muokattu muotoon "Luke juhlii..." ja ajattelin, että tämähän sopiikin hyvin.
Hiiritin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #5615 : 07.09.2021 klo 17:56:34



Arajuuri-chäntti "multa tulee jo"-versiona, niin kuin se on helppo kuulla vaikka pulkkana laulettaisiinkin, ontuu myös. Mikä pulkka? Pulkkataklaus? Onko se muka käsite, jonka kaikki futista seuraavat tajuavat tuosta heti? Itse oon seurannut aktiivisesti jo lähes 40 vuotta elämästäni ja silti piti miettiä, mitä sillä tarkoitetaan? Eikö tohon nyt mitään parempaa keksittäis? Sävelhän on sinänsä hyvä ja tarttuva. Paulus ansaitsis kyllä vaikka useammankin chäntin. Irtoisko ton sen aina positiivisen olemuksen ja kovan taistelijan maineen kautta mitään tyyliin: "Paulus, Paulus, hymyilevä kostaja, sua ei kukaan ohita, ha-ha-ha-ha-ha!"?


”Pulkka tulee jo” on hemmetin hauska, samoin sen variaatio. Ja kyllä kaikki tietä mitä pulkka tarkoittaa :D ja jos ei tiedä, niin entä sitten?

Jostain lapsista nyt on ihan turha jeesustella. Nehän vaan diggaa kun on ronskia ”aikuisten” läppää. Kannattaa myös joskus tsekata millaista musaa ne kuuntelee. Joku ”multa tulee jo” on aika mietoa kamaa sen rinnalla.
heppahullu

Poissa Poissa


Vastaus #5616 : 15.09.2021 klo 22:20:42

Tune: Oolannin sota

Esim. https://youtu.be/Q3htTc7RHZc

Ja se huuhkajien lento on niin mahtavaa
Hurraa, hurraa, hurraa
Kun yhdellätoista pelaajalla
Koittaa vastustaja Olympia stadikalla
Huuhkajat, huuhkajat, kestää meidän huuhkajat
Hurraa, hurraa, hurraa

Vaikka [Vastustajan nimi]kin hyökkäys on voimakasta
Hurraa, hurraa, hurraa
Että nousevat molemmilta laidoilta
Ja ampuvat pahoilta paikoilta
Huuhkajat, huuhkajat, kestää meidän huuhkajat
Hurraa, hurraa, hurraa

Mutta Suomen pojat ne ampuvat
Hurraa, hurraa, hurraa
Että maaliverkotkin ne heiluvat
Ja stadikan lehterillä raikuvat
Huuhkajat, huuhkajat, voittaa meidän huuhkajat
Hurraa, hurraa, hurraa
Musta Aurinko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #5617 : 15.09.2021 klo 23:04:44

Minne on muuten jäänyt Haloo Helsinki chantti vai oliko liian mollivoittoinen nykymenolle?
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #5618 : 15.09.2021 klo 23:40:40

Sävel: Herms Niel, Erika

Oodi Skanskalle ja Stadion-säätiölle

Näätkö tuoll' on eessä ylväin rakennus, valkoinen, stadion
Se on myöskin kaikkein kaunehin, kansallisstadion
Verta vuoti siellä monet kai
Niin sai katteen kuntoon Pöllis vain
Skanska sai myös silloin suuren palkinnon, kun valmistui, stadion

Verkkosaaren konteilta me tehtiin kai, valkoinen, stadion
Sydämessäin tunne en mä kauniimpaa, kuin valkoinen, stadion  
Skanska meiltä ensin passit vei,
Orjan roolin antoi yksin tein,
Mutta viimein sain mä parhaan palkinnon, kun valmistui, stadion

Pomot silloin meitä öisin tarkisti, kun valmistui, stadion
Tappouhkauksinkin joskus palkitsi, niin valmistui, stadion
Passi lähti kakskyt euroo palkkaa sain,
Mutta mieltä silti lämmittää mun ain,
Että saatiin meille Suomeen valkoinen, kaunehin, stadion
Että saatiin meille Suomeen valkoinen, kansallisstadion
Animal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #5619 : 16.09.2021 klo 23:24:03

Saku Eriksson debyyttimatsissaan, ahaa, ahaa
Saku Eriksson debyyttimatsissaan, ahaa, ahaa
Saku Eriksson debyyttimatsissaan
Otti pilkun kiinni ögallaan
Ahaa, ahaa, ahaa
Djortikkaeff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Edgelordit


Vastaus #5620 : 17.09.2021 klo 06:52:43

Luke Hradecky Parkenin illassa, ahaa, ahaa
Luke Hradecky Parkenin illassa, ahaa, ahaa
Luke Hradecky Parkenin illassa
Nussi rankkarin löysällä kullillaan
Ahaa, ahaa, ahaa
Voyage voyage

Poissa Poissa


Vastaus #5621 : 20.09.2021 klo 16:17:11

Minne on muuten jäänyt Haloo Helsinki chantti vai oliko liian mollivoittoinen nykymenolle?
Samaa olen miettinyt, vaikka kieltämättä tuota oli aina vaikea saada toimimaan. Mielestäni ajatuksen, sanojen ym. puolesta itse asiassa erityisen hieno chantti, mutta tempo ei saisi laahata vaan pitäisi olla lähempänä levyversiota, eli rumpu saisi pitää reipasta tahtia yllä. Olisi hienoa koettaa tuota vielä esim. Ukraina-kotiottelussa.
kisapuiston kummitus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit


Vastaus #5622 : 20.09.2021 klo 18:16:28

.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2021 klo 21:58:30 kirjoittanut kisapuiston kummitus »
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni


Vastaus #5623 : 26.09.2021 klo 23:02:43

Stadionin porteille saavuttaessa:

Shaalalaalalaalaalaalaalaa, WC-maailmaaan! Shaalalaalaalaalaalaalaaa kohta helpottaaaaaa!
Krannan Valderrama

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Staffi


Vastaus #5624 : 26.09.2021 klo 23:15:51

Ylos :D

Katarin valtausta ei viitsikkään lauleskella.

 
Sivuja: 1 ... 224 [225] 226 ... 262
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa