FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.12.2024 klo 06:34:17 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 257 [258] 259 ... 273

Kirjoittaja Aihe: Laulukirja  (Luettu 803886 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jalitsumies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nigel Winterburnin munat ja pekoni

Vastaus #6425 : 18.11.2023 klo 01:52:01

Helvetin hyviä chantteja. Ainut mihin oli vaikea yhtyä tietämättä sanoja oli numero 4 sen energisyyden ja tempon vuoksi. Tuo sha-la-la -osuus varmasti raikui juuri tästä syystä alkua kovempaa.

Rytmi on kuitenkin erittäin tarttuva ja toivottavasti tätä lauletaan jatkossakin, koska näitä energisiä chantteja tarvitaan lisää Ylos
Sandels

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi

Vastaus #6426 : 18.11.2023 klo 02:19:05

Suomi Finland Perkele lähti hyvin Ylos
Mateush

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sgt. Siler

Vastaus #6427 : 18.11.2023 klo 02:43:06

Eka mä olin että onpa hyvä meno tässä chantissa. Sitten tuli Suomi - Finland ja olin että ok, mutta sitten tuli lisäksi että Perkele jota korostettiin. Tuntui että Perkele oli se tärkein asia siinä, ei ainakaan henkilökohtaisesti iskenyt. Tämä on mun mielipide ja tuskin olen jatkossakaan mukana tässä chantissa. Toisaalta jos jäsenkenttään resonoi, niin mikäs minä olen vastustamaan. Tätä chanttia en vain oikein ymmärtänyt, että.. niin mikä sen pointti on?

Kuulostanpa kukkahattutädiltä :D

t. setämies
Villahousu

Poissa Poissa

Vastaus #6428 : 18.11.2023 klo 05:27:56

Tätä chanttia en vain oikein ymmärtänyt, että.. niin mikä sen pointti on?

Mikä nyt yleensä kannatuslaulujen pointti on? Päätellen miten hyvin se toimi uutuudestaan huolimatta, niin kyllä sillä tuntui aika hyvin "pointtia" olevan. Tuo 'Suomi Finland Perkele' on ihan vakiintunut, itseironinen ilmaus (vrt. sauna, viina ja kirves). 
Mikä olisi sinusta hyvä parempi viimeinen sana siihen: ehkä astetta kansainvälisempi 'Suomi Finland Innovations & Investments'? Vai ehkä astetta rankempi 'Suomi Finland Vittu'?
Kamreeri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP

Vastaus #6429 : 18.11.2023 klo 08:27:40

Mikäs tämä? Tässähän vanha hevimies ihan herkistyy.

Hyvä uusi chantti, mutta sitä en tiedä onko Impaled Nazarene toiminut innoittajana tässä.
JHKHKI

Poissa Poissa

Vastaus #6430 : 18.11.2023 klo 08:42:59

E katsomossa ei kyl saanu mitään selvää sanoista pl suomi finland…
Kuhnuri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #6431 : 18.11.2023 klo 09:29:16

Peukkua erityisesti Suomi-Finland-Perkeleelle ja kakkoselle, sekä kolmoselle. Pelipäivä oli jotenkin vaisuhko ja sopisi paremmin marssille ja ennen peliä hoilattavaksi, mutta ei mielestäni itse otteluun.
linnunlaulu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JIPPO, Suomi, Juventus

Vastaus #6432 : 18.11.2023 klo 10:33:02

Hyvä uusi chantti, mutta sitä en tiedä onko Impaled Nazarene toiminut innoittajana tässä.
Itselläkin tämä tulee tästä heti mieleen, mutta luultavasti ei ole ollut innoittajana.
Kankea puolustaja

Poissa Poissa

Vastaus #6433 : 18.11.2023 klo 10:37:24

Jossain videopätkää jossa näitä Suomi Finland perkelettä ja 90 langia pääsisi kuulemaan?
_simo

Poissa Poissa

Vastaus #6434 : 18.11.2023 klo 10:41:05

Oooo Suomi Finland Perkele Tuoppi
Pemari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF3

Vastaus #6435 : 18.11.2023 klo 10:42:06

Muistelisin, että Suomi Finland Perkelettä on kuultu Stadikalla jo joskus ysärillä pienten ryhmien toimesta. En tiedä, onko tuolloin sytykkeenä ollut Impaled Nazarene vai mikä, mutta nyt näkisin sen saunan, viinan ja kirveen tapaisena itseironisena läppänä. Toimii hyvin, kun vähän löysää pipoa.

e. Etsiskelin Forumilta vanhoja mainintoja Suomi Finland Perkeleestä, niin törmäsin oheiseen Callitin upeaan vuoropuheluehdotukseen, jossa nykyinen Koilliskaarre pääsisi vastaamaan.

Ei riitä. Nämä ovat valitettavasti liian vaikeita, kun suomi-fanit tuppaavat olemaan möllöttäviä tuppisuita. Maamme-laulu kajahtaa välillä komeasti, tai ainakin Anfieldillä 2001. Muutoin ei ole paljoa kajahdellut, jollei mukaan lasketa junttimaisuuden ja alemmuudentunteen symbioosia "suomi-finland-perkele", jota välillä hoilataan.

Mikä sitten innostaisi porukan? Mielestäni tarvitaan erittäin yksinkertaiset sanat ja helppo sävel sekä ripaus junttihuumoria. Niinpä ehdotan seuraavaa kaksijakoista systeemiä Gary Glitterin ja Aki&Turon tahdissa.

1. rivi:
"suomi on voittaja,voittaja, voittaja. -
suomi on voittaja"
2. rivi karjahtaa:
"ei oooo!"
1. rivi:
"suomi on voittaja,voittaja, voittaja. -
suomi on voittaja"
2.rivi:
sama uudestaan, kunnes 3. tai 4:nnellä kerralla toinen rivi:
No vittu JOOOOOO!

Riittävän yksinkertainen ja siihen on helppo yhtyä. Ja tietysti jokainen haluaa kerrankin huutaa julkisella paikalla VITTU, jos kerran perkeleeseenkin innostutaan.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2023 klo 10:59:52 kirjoittanut Pemari »
Seeteufel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Röda, Stock Aitken Waterman

Vastaus #6436 : 18.11.2023 klo 11:56:41

Kaikki uudet ja "uudet" (Suomi Finland) oli hyviä, 90 minuten varsinkin toi kaivattua agroa riveluutioiden ja muiden jälkeen. En tiedä oliko Lod-chäntti improvisoitu vai onko sitä vedetty joskus ennenkin, mutta joka tapauksessa peukkua.
Logech

Poissa Poissa

Vastaus #6437 : 18.11.2023 klo 12:18:27

Uusille chanteille Ylos

Mutta itsekään en tykännyt Suomi Finland perkeleestä yhtään. Tulee jotenkin kendojuntteilu mieleen. Kotona tai missä vaan voisi myös ehkä muuttaa kun on melkein sama kuin pohjoiskaarteessa tai missä vaan. Esim.

Kotona ja kaikkialla
Huuhkajille lauletaan
Maailmalla marssitaan
Stadikalla juhlitaan

Alku ei rimmaa, mutta lähtisi siitä rakentumaan joten mielestäni voisi toimia myös.

Nämä vain omia mielipiteitä, mutta hienoa että uusia lauluja kehitetään.
Pemari

Poissa Poissa

Vastaus #6438 : 18.11.2023 klo 12:29:29

Mutta itsekään en tykännyt Suomi Finland perkeleestä yhtään. Tulee jotenkin kendojuntteilu mieleen.

Eiköhän siitä tule kaikille junttimaisia mielleyhtymiä, mutta eikös me suomalaiset olla silloin tällöin vähän juntteja? Ja ajetaanhan me saunan jälkeen viinapäissämme kirveen kanssa vaimo lumihankeen. Ei kannata aina ottaa itseään liian vakavasti.

Monesti muuten ulkomaalaisista etenkin ruotsalaiset vastaavat jollain "Soumi perkkelle" -hassuttelulla, jos kuulevat jonkun olevan Suomesta. Chantti saattaa siis aueta muillekin kuin suomalaisille.
Kanootti

Poissa Poissa

Vastaus #6439 : 18.11.2023 klo 12:41:28

Jossain videopätkää jossa näitä Suomi Finland perkelettä ja 90 langia pääsisi kuulemaan?

Tässä ainakin Suomi Finland Perkele
https://twitter.com/TaraJaakkola/status/1725774106442846450
Kankea puolustaja

Poissa Poissa

Vastaus #6440 : 18.11.2023 klo 12:45:15

Ihan helvetin kova. Mahtavaaa.
Kalakalle

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MP

Vastaus #6441 : 18.11.2023 klo 13:29:54

Kaikki uudet olivat kyllä mainioita. Erityismaininta Suomi Finland perkeleelle. Sanat nyt tietysti alkuun vähän hukassa kun ei viitsinyt forkkaa pitää koko ajan aukia ja lappua en saanut kun en tällä kertaa marssilla ollut.
Terry

Poissa Poissa

Vastaus #6442 : 18.11.2023 klo 13:38:30

Eiköhän siitä tule kaikille junttimaisia mielleyhtymiä, mutta eikös me suomalaiset olla silloin tällöin vähän juntteja? Ja ajetaanhan me saunan jälkeen viinapäissämme kirveen kanssa vaimo lumihankeen. Ei kannata aina ottaa itseään liian vakavasti.

Monesti muuten ulkomaalaisista etenkin ruotsalaiset vastaavat jollain "Soumi perkkelle" -hassuttelulla, jos kuulevat jonkun olevan Suomesta. Chantti saattaa siis aueta muillekin kuin suomalaisille.

Mielummin tuota chanttaa kuin näitä viina chantteja. Toki niihinkin tulee osallistua.
V.Jano

Poissa Poissa

Vastaus #6443 : 18.11.2023 klo 13:53:00

Tässä ainakin Suomi Finland Perkele

Tuo lähti kyllä komeasti. Junttia ehkä joo, mutta toimivaa junttia.

Se Milanin ralli oli ehkä uusista vaisuin?
Soycule

Poissa Poissa

Vastaus #6444 : 18.11.2023 klo 14:22:02

Tuo lähti kyllä komeasti. Junttia ehkä joo, mutta toimivaa junttia.

Se Milanin ralli oli ehkä uusista vaisuin?

Tää on varmaan aika odotettavaa ensimmäisellä kerralla, että yksinkertasin ja helpoin lähtee parhaiten, ja kaikista nopeatahtisin, ja sitä kautta ehkä vaikein on vaisuin. Toivottavasti näitä pidempiäkin uusia jaksetaan harjotella ja kokeilla, olis kyllä laatuchänttejä kaikki repertuaariin kuhan porukka ottaa kunnolla haltuun.
V.Jano

Poissa Poissa

Vastaus #6445 : 18.11.2023 klo 14:33:34

olis kyllä laatuchänttejä kaikki repertuaariin kuhan porukka ottaa kunnolla haltuun.

Ehdottomasti näin!

Chino

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat & KPV

Vastaus #6446 : 18.11.2023 klo 14:56:56

Huhhuh, kylmät väreet.
Lettu81

Poissa Poissa

Vastaus #6447 : 18.11.2023 klo 15:00:39

Kaikki uudet chäntit toimi olosuhteisiin nähden mahtavasti! Milanin ralli erinomainen, mutta tarvitsee toki pari peliä lisää harjoitusta taakseen. Toivottavasti maltetaan ajaa sisään, koska sen nopeampi tempo on juuri sitä mitä on kaivattu.
Micky Lee

Poissa Poissa

Vastaus #6448 : 18.11.2023 klo 15:48:27

Eka mä olin että onpa hyvä meno tässä chantissa. Sitten tuli Suomi - Finland ja olin että ok, mutta sitten tuli lisäksi että Perkele jota korostettiin. Tuntui että Perkele oli se tärkein asia siinä, ei ainakaan henkilökohtaisesti iskenyt. Tämä on mun mielipide ja tuskin olen jatkossakaan mukana tässä chantissa. Toisaalta jos jäsenkenttään resonoi, niin mikäs minä olen vastustamaan. Tätä chanttia en vain oikein ymmärtänyt, että.. niin mikä sen pointti on?

Kuulostanpa kukkahattutädiltä :D

t. setämies
Tästä tosiaan matsin jälkeen puitiinkin mut täytyy myöntää, että jos jotain pätkiä tosta kuuntelee, niin toi kyl toimii erittäin hyvin. Vaikka kaikki vitut ja pilluperseet chanteissa aina häiritseekin setämiesosastoa. Mut onneks kaarteessa voi kauempana ja ylempänä elää ihan omassa kuplassaan rauhassa olutta siemaillen.

Muista uusista chanteistä en oikeen saanut selvää eli katellaan sit myöhemmin.
Pemari

Poissa Poissa

Vastaus #6449 : 18.11.2023 klo 16:20:15

Vaikka kaikki vitut ja pilluperseet chanteissa aina häiritseekin setämiesosastoa.

Itse en osaa rinnastaa erilaisia sukuelimistä käytettyjä nimityksiä ja perkelettä. Vittu särähtää aivan eri tavalla korvaan kuin ukkosenjumalaan tai paholaiseen viittaava voimasana, jolla on pitkä ja monivivahteinen historia suomenkielessä.

Juuri tuollaista PERKELEESTÄ tulevaa pientä aggressiivisuutta laulukirja on kaivannut rallatusten ja trallatusten keskelle.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2023 klo 16:22:51 kirjoittanut Pemari »

Sivuja: 1 ... 257 [258] 259 ... 273

Siirry: