dunu
Poissa
Suosikkijoukkue: Turun Palloseura
|
|
Vastaus #700 : 29.07.2019 klo 13:37:52 |
|
Morjesta.
Onko kukaan ollut Arka Gnydia - Lechia Gdansk matsissa (Gnydiassa)? Onko miten helppo saada tickettiä matsiin ja onnistuuko lippujen osto netistä etukäteen ja mitä tulisi muuta asiasta tietää jos tuonne lähtee. Gdanskissa ja Krakovassa oon matseja ollut katsomassa joten täysin tuntematonta hommaa Ekstraklasan matsien chekkailu livenä ei ole.
Kiitos tiedoistanne etukäteen.
Gdynia. Kävin katsomassa Arka-Legia. Lippuja sai normaalisti stadionin tiskiltä passilla.
|
|
|
|
Rakim187
Poissa
|
|
Vastaus #701 : 29.07.2019 klo 19:20:55 |
|
Gdynia. Kävin katsomassa Arka-Legia. Lippuja sai normaalisti stadionin tiskiltä passilla.
Kiitos infoista. Yritän kuitenkin säätää tiketit jo etukäteen jos vain mahdollista koska kyseessä paikallismatsi.
|
|
|
|
Wilde Horde
Poissa
Suosikkijoukkue: HIFK
|
|
Vastaus #702 : 29.07.2019 klo 19:38:49 |
|
Morjesta.
Onko kukaan ollut Arka Gnydia - Lechia Gdansk matsissa (Gnydiassa)? Onko miten helppo saada tickettiä matsiin ja onnistuuko lippujen osto netistä etukäteen ja mitä tulisi muuta asiasta tietää jos tuonne lähtee. Gdanskissa ja Krakovassa oon matseja ollut katsomassa joten täysin tuntematonta hommaa Ekstraklasan matsien chekkailu livenä ei ole.
Kiitos tiedoistanne etukäteen.
Lippukauppa näyttäisi antavan rekisteröityä pelkällä passinumerolla joten ostaminen pitäisi olla mahdollista ihan netistä. Kyseessä on kuitenkin yksi Puolan agressiivisimmista derbyista joten voi olla rajoituksia ketkä saa ylipäätänsä lippuja ostaa. Tällä kaudella ensimmäistä kertaa pariin vuoteen vieraskannatajat pääsevät myös stadionille. https://www.youtube.com/watch?v=iiKAR0MvyPsMelkein suosittelisin ottamaan yhteyttä seuraan ja kysellä mahdollisista rajoituksista. Matsi myy nimittäin aivan varmasti loppuun stadionin kapasiteetin ja otteluparin kiinnostuksen vuoksi. Mikäli jäät ilman lippua niin samana viikonloppuna Varsovassa pelataan Legia vs Lech, mikä varmasti toimii pätevänä korvaajana. Tänne varmasti saa liput matsipäivänä kunhan on vain hyvissä ajoin lippuluukulla ennen ottelua.
|
|
|
|
Bunuel
Poissa
Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo
|
|
Vastaus #703 : 30.07.2019 klo 13:04:03 |
|
Olen lähdössä Gdanskiin eikä taida oikein osua mitään sopivia matseja omaan aikatauluun... Mutta oisko jollain heittää shoppailuvinkkejä casual-osastolle?
|
|
|
|
laardi79
Poissa
Suosikkijoukkue: Großverdiener
|
|
Vastaus #704 : 01.08.2019 klo 18:46:11 |
|
Olen lähdössä Gdanskiin eikä taida oikein osua mitään sopivia matseja omaan aikatauluun... Mutta oisko jollain heittää shoppailuvinkkejä casual-osastolle?
Kasuaalit aika vähissä tuolla suunnalla, paremmin löytää Suomesta. Parhaat osumat löytynevät täältä: https://www.galeriabaltycka.pl/en/ Parhaat löydöt Puolasta olen tehnyt Tescossa, jossa luonnollisestikaan ei sitten taas noita geareja ole. Addun kenkiä saa kaupungin ostareista sopuisaan hintaan. Fänikaupasta ostin Lechian addu-hupparin, joka on mielestäni varsin hehkeä.
|
|
|
|
Razr
Poissa
|
|
Vastaus #705 : 10.08.2019 klo 17:07:02 |
|
Huomiseen cracovian kotipeliin lippu hommattu. Vastustaja ei vissiin kovin kummonen ole, mutta hauska päästä tsekkaamaan extraklasa.
e. Jos jotakuta kiinnostaa, niin lipun ostin stadionin edessä olevilta lippukopeilta ja passin tosiaan halusivat nähdä. Stadionhan on sopivasti kaupunkiin lentokentältä tulevan bussilinjan 252 varrella, niin siinä samalla matkalla oli lippu kätevä noutaa.
ee. Tietääkö joku onko cracovian faneilla baaria jossa kokoontuvat ennen matsia / jälkeen?
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.08.2019 klo 19:09:21 kirjoittanut Razr »
|
|
|
|
|
Kiharatukka
Poissa
|
|
Vastaus #706 : 19.08.2019 klo 14:05:24 |
|
Perjantaina olin katsomassa Wisla Krakow-LKS Lodz. Stadionille pääsee helposti bussilla, linjan numeroa en muista. Itse kuljin uberilla, maksaen muutaman kilometrin matkasta muutaman euron. Itse stadion oli hieno, tunnelmallinen. Liput toiselle sivustalle kustansivat 20zlotya, eli vajaan vitosen euroissa.
Tunnelma oli mahtava, päälle 17k katsojaa todistivat Wislan 4-0 kotivoittoa. Suosittelen, mikäli Krakovassa päin liikkuu käydä katsomassa Wislan peliä.
e. Jostain syystä pelissä ei alkoholia myyty, tästä toki miinusta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.08.2019 klo 14:10:24 kirjoittanut Kiharatukka »
|
|
|
|
|
Alty
Poissa
|
|
Vastaus #707 : 19.08.2019 klo 14:14:59 |
|
Perjantaina olin katsomassa Wisla Krakow-LKS Lodz. Stadionille pääsee helposti bussilla, linjan numeroa en muista. Itse kuljin uberilla, maksaen muutaman kilometrin matkasta muutaman euron. Itse stadion oli hieno, tunnelmallinen. Liput toiselle sivustalle kustansivat 20zlotya, eli vajaan vitosen euroissa.
Tunnelma oli mahtava, päälle 17k katsojaa todistivat Wislan 4-0 kotivoittoa. Suosittelen, mikäli Krakovassa päin liikkuu käydä katsomassa Wislan peliä.
e. Jostain syystä pelissä ei alkoholia myyty, tästä toki miinusta.
Siihen on kyllä syynsä miksi eräissä maissa ei myydä alkoholia peleissä. 😊
|
|
|
|
Rakim187
Poissa
|
|
Vastaus #708 : 19.08.2019 klo 18:25:50 |
|
Siihen on kyllä syynsä miksi eräissä maissa ei myydä alkoholia peleissä. 😊
Alkoholitonta bisseä sai vielä Wislan matisissa keväällä mutta ehkä sekin on jo sitten boikotissa tuolla mutta kun tietää millaista toi meno on tuolla väliin ollut niin on aika selvä juttu ettei olutta tarjoilla.
|
|
|
|
BFS
Poissa
Suosikkijoukkue: Marraskuu
|
|
Vastaus #709 : 19.08.2019 klo 18:28:48 |
|
Polonian matsissa olut (0,5l 7 zlotya) virtasi, Legian pelissä tykitettiin kannabista...
|
|
|
|
|
BFS
Poissa
|
|
Vastaus #711 : 20.08.2019 klo 09:22:13 |
|
Polakkien kuviot jaksaa hämmästyttää... Polonian vihuja olivat Legia ja Lodz (kumpikohan Lodz?). Ystäviä taas Cracovia. Ja puolestaan Cracovia ja Lodz ovat ystävyysseuroja. Joku taulukko näistä olisi mielenkiintoinen nähdä
|
|
|
|
CaptainFantastic
Poissa
Suosikkijoukkue: Satamakaupunkien jengit, Feijenoord, Liverpool
|
|
Vastaus #712 : 20.08.2019 klo 09:32:24 |
|
Polakkien kuviot jaksaa hämmästyttää... Polonian vihuja olivat Legia ja Lodz (kumpikohan Lodz?). Ystäviä taas Cracovia. Ja puolestaan Cracovia ja Lodz ovat ystävyysseuroja. Joku taulukko näistä olisi mielenkiintoinen nähdä En tiedä onko tämä tositietoa, mutta Wikipedian artikkeli aiheesta on ihan laaja ja vaikuttaa kattavalta: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_derbies_in_Poland
|
|
|
|
Wilde Horde
Poissa
|
|
Vastaus #713 : 20.08.2019 klo 13:10:54 |
|
Joku taulukko näistä olisi mielenkiintoinen nähdä Suoraa taulukkoa ei taida olla, mutta tältä sivulta saa katsottua joukkuekohtaisesti viholliset (Kosy:) & "ystävät"(Zgody) kohdasta Ekipy: https://stadionowioprawcy.net/ Polakkien kuviot jaksaa hämmästyttää... Polonian vihuja olivat Legia ja Lodz (kumpikohan Lodz?). Ystäviä taas Cracovia. Ja puolestaan Cracovia ja Lodz ovat ystävyysseuroja.
https://stadionowioprawcy.net/ekipy/polonia-warszawa/Tämän mukaan "ystäviä" ovat vain Sandecja Nowy Sącz, vihollinen ŁKS Łódź. Veikkaisin että Varsovalaisten seurojen vihollisia ovat aina joukkueet Łódźista ja toisinpäin. Polonia muutenkin seurana on hyvin mysteerinen nykyään niin hankala sanoa mikä on totuus.
|
|
|
|
BFS
Poissa
|
|
Vastaus #714 : 20.08.2019 klo 13:35:23 |
|
Cracoviaa nuo itse sanoivat ystävikseen ja stadionin baarin seinillä olikin Cracovian huiveja Polonian kamojen seassa. Lodz oli tuolloin samassa sarjassa ja niitä vihattiin...
|
|
|
|
abracadabra
Poissa
Suosikkijoukkue: Chubby Boys
|
|
Vastaus #715 : 20.08.2019 klo 19:02:48 |
|
Cracoviaa nuo itse sanoivat ystävikseen ja stadionin baarin seinillä olikin Cracovian huiveja Polonian kamojen seassa. Lodz oli tuolloin samassa sarjassa ja niitä vihattiin...
Välit ovat edelleen jokseenkin lämpimät tai vähintään neutraalit komean historian johdosta (vielä voimissa ollessaan Puolan pisin liitto), mutta virallinen ystävyys loppui jo edellisvuonna. Cracovialle oli lopulta liikaa Polonian järjestäessä juurikin Widzewin kannattajille paikat vieraspeliin Varsovaan.
|
|
|
|
pallourpoilija
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Inter Turku, FC Boda, Fortuna Düsseldorf
|
|
Vastaus #716 : 20.08.2019 klo 20:20:09 |
|
Välit ovat edelleen jokseenkin lämpimät tai vähintään neutraalit komean historian johdosta (vielä voimissa ollessaan Puolan pisin liitto), mutta virallinen ystävyys loppui jo edellisvuonna. Cracovialle oli lopulta liikaa Polonian järjestäessä juurikin Widzewin kannattajille paikat vieraspeliin Varsovaan.
Nää on aina yhtä viihdyttäviä tarinoita, meno on kuin saippuasarjoista
|
|
|
|
Erkka
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, RFC Liége
|
|
Vastaus #717 : 22.08.2019 klo 22:06:18 |
|
Oman Krakovan retken nurkilla pelataan Cracovia - Piast Gliwice. Viime kaudella ko. fikstuuri veti paikalle helmikuisena lauantaina hiukan alle Cracovian koko kauden keskiarvon ja lienee turvallista olettaa, että Piastin mestaruus johda tuon määrän triplaantumiseen tämän vuoden syyskuussa.
Joku voi kuitenkin tulla vielä vahvistamaan oletukseni siitä, että a) riittää kun asioin lipunmyyntipisteessä ottelua edeltävänä päivänä b) mukanani henkilöllisyystodistus c) Karta kibicat, aiemmat ostohistoriat yms. hössötykset eivät tämän tason fikstuurissa ole kovin merkittäviä d) suurin murhe otteluun pääsylle, noin 40% toteutumistodennäköisyydellä tapahtuva ottelun pelaaminen sunnuntaina.
Niinhän siinä kävi, että d)-kohtaan kaatui. Joten varasuunnitelma käyttöön ja edellisen viestin uteluihin kohteeksi Raków Częstochowa - Arka Gdynia.
|
|
|
|
Pipo
Poissa
Suosikkijoukkue: Piłka nożna dla kibiców
|
|
Vastaus #718 : 23.08.2019 klo 08:44:29 |
|
Niinhän siinä kävi, että d)-kohtaan kaatui. Joten varasuunnitelma käyttöön ja edellisen viestin uteluihin kohteeksi Raków Częstochowa - Arka Gdynia.
Ottelu pelataan Belchatowissa koska Rakowin stadion on remontissa, joten tarkista kulkuyhteydet ajoissa esim e-podroznik.pl sivustolta. Raków kuuluu ns. "Lechia familyyn" joten katsomoissa kuullaan varmasti kuittailua puolin ja toisin.
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.08.2019 klo 08:47:05 kirjoittanut Pipo »
|
|
|
|
|
TeukkaS
Poissa
Suosikkijoukkue: MEILTÄHÄN TÄMÄ KÄY!
|
|
Vastaus #719 : 29.08.2019 klo 12:23:34 |
|
Sunnuntaina mahdollisesti tarkoitus käydä katsastamassa Legian matsi ja speksit tähän selvillä, mutta olisin kysellyt asiantuntijoiden vinkkejä hyvistä MYLLYvaatekaupoista Varsovassa?
|
|
|
|
laardi79
Poissa
Suosikkijoukkue: Großverdiener
|
|
Vastaus #720 : 29.08.2019 klo 13:05:49 |
|
Sunnuntaina mahdollisesti tarkoitus käydä katsastamassa Legian matsi ja speksit tähän selvillä, mutta olisin kysellyt asiantuntijoiden vinkkejä hyvistä MYLLYvaatekaupoista Varsovassa?
Ei taida olla sen parempaa valikoimaa, kuin Suomessakaan, mitä reissuilla Gdsanskissa ja Varsovassa olen nähnyt. Paikallinen myllygear koostuu myllyadduistga, hupparista ja vyölaukusta.
|
|
|
|
Cafffkaff
Poissa
Suosikkijoukkue: Temesta IF
|
|
Vastaus #721 : 04.09.2019 klo 14:21:50 |
|
Nyt on hanskassa liput Krakovan derbyyn. Olipas se mielenkiintoista ja opettavaista säätöä puolalaisessa internetissä, vaan eipä viitsinyt jättää asiaa roikkumaan kun 2/3 kapasiteetista näyttää olevan jo varattu.
|
|
|
|
Wilde Horde
Poissa
|
|
Vastaus #722 : 05.09.2019 klo 17:18:43 |
|
Itsekkin hommasin liput Krakovan derbyyn eilen. Harmittavaa että Cracovian kannattajat on porttikiellossa otteluun ja lapset täyttävät vieraskatsomon. Tämä ei voi ikävä kyllä olla vaikuttamatta ottelun kiimaan. Wisłan kannattajat laittavat varmasti shown pystyyn ja matsi myös myy lähes loppuun. Varmasti hieno kokemus silti ja itselle tämä on ensimmäinen derby Krakovassa. Viikko aikaisemmin lauantaina Wrocławissa on myös kova derby kun Śląsk pelaa Zagłebietä vastaan. Suosittelen päätymään mestoille jos tuona viikonloppuna joku esimerkiksi Krakovassa vaikuttaa. Tässäkin ottelussa paikalla. Cracovia pelaa seuraavana päivänä Legiaa vastaan ja luulen että hulinaa on tiedossa kun pääkaupunkilaiset saapuu vieraaksi ja Krakovan derbyyn ei ole asiaa.
|
|
|
|
Leopoldo Luque
Poissa
Suosikkijoukkue: nuori Hector
|
|
Vastaus #723 : 17.09.2019 klo 17:25:23 |
|
Vähän puskista tuli yllätystyömatka Krakovaan ja siellähän ois tulopäivänä 6.10. Cracovia vs Gornik Zabrze. Sinne kai sitä sit
|
|
|
|
Herrahuuru
Poissa
Suosikkijoukkue: Tadej Pogačar
|
|
Vastaus #724 : 20.09.2019 klo 17:03:26 |
|
Humalaisen päähänpiston seurauksena olisi lennot Gdanskiin ja kyseiselle viikonlopulle merkitty Lechia Gdańsk-ŁKS Łódź. Kaksi oletusta korjatkaa jos olen väärässä. 1. peli on pe-su akselilla 2. riittää kun olen passin kanssa lippujonossa pelipäivänä.
|
|
|
|
|
|