FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 17:18:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 23
 
Kirjoittaja Aihe: Valmentajakoulutukset  (Luettu 90148 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #50 : 14.03.2008 klo 16:36:54

Pohjois-Suomen piirin D-pelikäsitys -kurssi jaettu kahteen osioon ja koulutuspäivät ovat 4.-5.4. ja 14.-15.6. Tuli melko suurena yllätyksenä, onneksi olen itse sijoitettu tuohon aiempaan ryhmään, sillä en todellakaan haluaisi sumplia kesäkuun viikonloppuna valmentajana kurssien ja pelien yhteensovittamista. Toivottavasti joku tuonne edes suostuu menemään, niin saa ensimmäiselläkin kurssilla vähän yksityiskohtaisempaakin opetusta.
BrDead
Vastaus #51 : 15.03.2008 klo 12:07:37

Syksyllä suunnittelin, että josko laittaisi vähän omaa aikaansa siihen, että ryhtyy junnuvalmentajaksi. Tutun kautta meni tieto kiinnostuksestani valmennushommiin paikallisen seuran junioripäällikölle. Halua olisi itselläni ollut käydä kursseja ja kehittyä valmentajana, mutta seura ei kuulemma tarvitse junnukoutseja tällä hetkellä. Hyvä tilanne siis seuroilla tällä seudulla, jos junnuvalmentajia on enemmän kuin tarpeeksi. Itse olin ollut siinä luulossa, että näistä olisi ollut pulaa ja jatkuva tarve työhön sitoutuvista henkilöistä.

Ei ole todellista. Vaikka kuinka hyvä tilanne olisi, niin valmentajien koulutus on satsausta tulevaisuuteen. Eihän sitä ikinä tiedä, kuinka kauan itse kullakin virtaa riittää. Eikä apuvalmentajia ole ikinä liikaa. Helpompi suunnitella harjoituksetkin, jos joukkueessa on useampia valmentajia.
Derik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro


Vastaus #52 : 16.03.2008 klo 14:17:39

Ei ole todellista. Vaikka kuinka hyvä tilanne olisi, niin valmentajien koulutus on satsausta tulevaisuuteen. Eihän sitä ikinä tiedä, kuinka kauan itse kullakin virtaa riittää. Eikä apuvalmentajia ole ikinä liikaa. Helpompi suunnitella harjoituksetkin, jos joukkueessa on useampia valmentajia.

Yllättihän tuo itsenikin aika lailla. Olin jotenkin olettanut, että asialleen omistautuneista, itseään valmentajana kehittävistä junnuvalmentajista olisi pulaa ja tarvetta olisi ollut uusille kasvoille toimintaan. Apuvalmentajanahan sitä lähdettäisiin oppia keräämään, mutta ilmeisesti nyt tarvetta ei ollut. Jotenkin itselle jäi se kuva, että aika paljon luotetaan siihen että jonkun faija toimii apuvalmentajana. Ehkä pitää ruveta tekemään itse sitä superjunnua valmennettavaksi 8)

Ihan lähialueellakaan kun ei montaa aktiivista junnukasvattajaseuraa ole, niin ei noita vaihtoehtojakaan itselle montaa jää. Jotenkin kun veri kuitenkin vetäisi olemaan futiksen kanssa tekemisissä oman "peliuran" loputtua, ja junnuvalmennus olisi musta loistava tapa tähän.
BrDead
Vastaus #53 : 16.03.2008 klo 14:22:14

Yllättihän tuo itsenikin aika lailla. Olin jotenkin olettanut, että asialleen omistautuneista, itseään valmentajana kehittävistä junnuvalmentajista olisi pulaa ja tarvetta olisi ollut uusille kasvoille toimintaan. Apuvalmentajanahan sitä lähdettäisiin oppia keräämään, mutta ilmeisesti nyt tarvetta ei ollut. Jotenkin itselle jäi se kuva, että aika paljon luotetaan siihen että jonkun faija toimii apuvalmentajana. Ehkä pitää ruveta tekemään itse sitä superjunnua valmennettavaksi 8)

Ihan lähialueellakaan kun ei montaa aktiivista junnukasvattajaseuraa ole, niin ei noita vaihtoehtojakaan itselle montaa jää. Jotenkin kun veri kuitenkin vetäisi olemaan futiksen kanssa tekemisissä oman "peliuran" loputtua, ja junnuvalmennus olisi musta loistava tapa tähän.

Jos asenne on noin kummallinen, niin suosittelisin ottamaan yhteyttä suoraan niihin junnuvalmentajiin ja kysellä niiden tuntoja, jos seurajohto ei ole tehtäviensä tasalla. Luulenpa, että kukaan täysijärkinen valmentaja ei kieltäytyisi avusta. Jospa viesti saavuttaisi näin seurajohdonkin. Suosittelen ehdottomasti etenemään asiassa, asialleen omistautuneita innokkaita junnuvalmentajia ei todellakaan ole liikaa. Isävalmentajuudesta on enemmän haittaa pitkässä juoksussa kuin hyötyä.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #54 : 16.03.2008 klo 16:23:18

Nyt on sitten D-mv -koulutus käyty. Tähän mennessä ehdottomasti mielenkiintoisin kurssi. Tähän löytyy tasan kaksi syytä, ensinnäkin maalivahtivalmennus oli minulle pienoinen musta aukko futiksen saralla ja on edelleen totta kai suurimmaksi osaksi sekä toiseksi, koska kurssin vetäjä Mikko Väänänen oli ensimmäinen todella hyvin asiansa hoitanut kouluttaja, joka ei selvästikään ollut minkään "leirin" täysipainoinen jäsen.
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #55 : 22.03.2008 klo 21:57:09

 :)!
« Viimeksi muokattu: 23.03.2008 klo 08:00:30 kirjoittanut OneFour »
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #56 : 22.03.2008 klo 22:13:28

Kannattaakin mennä niinkuin Addick sanoo eikä Palloliiton mukaan.
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #57 : 22.03.2008 klo 22:23:41

 ???
« Viimeksi muokattu: 23.03.2008 klo 08:00:14 kirjoittanut OneFour »
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #58 : 23.03.2008 klo 00:33:08

Ilmeisesti valmennukseni on suoraan sanoen luokatonta, no ei kai tässä sitten auta muuta kuin mennä kouluttautumaan ja kysyä, että pääsisinkö valmentamaan mahdollisimman nuoria junnuja. Ei ainakaan ketään häiritsisi se, että minulta uupuu koulutuksia.

Ihmettelen kokonaisuudessaan mentaliteettia, jonka mukaisesti kuulen päin naamaa lähinnä kehuja ja sitten jossain nettifoorumilla kirjoitellaan nimettömänä solvauksia, joita ei millään kehdattaisi laukoa päin naamaa. Millä tavalla tällainen ilmapiiri vaikuttaa nuoriin ihmisiin, joiden kasvatuksesta myös valmentajilla on melko suuri vaikutus. Itse ainakin puhun ennemmin asiat suoraan niin kuin ajattelen, jolloin esimerkiksi penkille pudonnut pelaaja voi keskittyä harjoittelemaan itsensä irti heikkouksistaan, joiden takia hän on pelaavasta kokoonpanosta pudonnut.

Voihan tämä tuntua oudolta, jos ei tavallisesti ole tottunut puhumaan suoraan. Toisaalta olen itse sen kaltainen persoonallisuus, että tuskin aivan pienimpiin junnuihin minun kaltaistani valmentajaa kannattaisi laittaa, kokisin ehkä ongelmalliseksi sen, että vanhemmat olisivat ehkä hiukan liian suuressa roolissa pelaajien mielipiteisiin jalkapallon eri näkökulmista. Itse olen valmentamassa lähinnä pelaajien takia, en vanhempien, mikäli itse kehityn valmentaessani, niin se on ainoastaan boonusta.

E: Sannaa olen kuunnellut ainakin sen verran, että hän alunperin kysyi minua valmentamaan C-junnuporukkaa. Valitettavasti valmentajapula on sen verran selkeä Oulussa, että täysi keltanokka piti noinkin vanhoihin junioreihin valmentamaan heittää. Reilun vuoden projekti päättyi kuitenkin käsitykseni mukaan suhteellisen hyvin.

Mikäli nimimerkki OneFourin takana oleva henkilö haluaa vielä keskustella valmennustaidoistani, jotka aivan varmasti ovat vielä rajalliset, aivan kuten kenellä tahansa muullakin, olen valmis tällaisen keskustelun käymään. Itse en vain pidä tyylistä, jossa ensimmäiset kommentit jostakin henkilöstä tapahtuvat nimimerkin takaa nettifoorumilla, erityisesti sanoman ollessa kovin negatiivista.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2008 klo 00:36:21 kirjoittanut Addick »
Mursu

Poissa Poissa


Vastaus #59 : 23.03.2008 klo 23:22:52

???
Pyydä reilusti anteeksi älkä piiloudu smileyn taakse!
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #60 : 24.03.2008 klo 16:32:12

Miksi minun pitäisi pyytää anteeksi mielipidettäni, että mielestäni Palloliiton D-taso ei ole mittava koulutus, jos valmennettavat ovat B-junioreita. Miksi minun myöskään pitäisi pyytää anteeksi jotain, mitä en ole sanonut. En tunne kyseistä nimimerkkiä, en ikinä ole nähnyt hänen vetämiä harjoituksia enkä edes tiedä mitä joukkuetta hän valmentaa. Mielipiteessäni en arvostellut hänen persoonaansa enkä häntä valmentajana. Ainoa argumenttini oli, että mielestäni kyseinen D-taso ei ole mittava, kun valmennettavat ovat B-junioreita.

Jälkistrukturalismiin tutustuneena ymmärän, että de Saussure oli kenties väärässä, väittäessään, että merkitys on sidottu merkkiin. Kuten kyseessä oleva tapaus hyvin osoittaa, lukijan havainto vasta antaa merkille merkityksen ja kun tämä merkitys on sidottu lukijan identiteettiin eivät merkki ja merkitys aina kohtaa kirjoittajan tarkoittamalla tavalla. Myönnän, että olen kenties itsekin sortunut väärinlukemiseen, enkä ehkä ymmärtänyt kyseisen henkilön kenties ironiaksi tarkoitettua kommenttia koulutuksen mittavuudesta, sillä se on myös sitä, kun valmennettavat ovat B-junioreita.

Väärinlukemisen välttämiseksi haluan vielä sanoa, että olen osittain pragmatisti enkä usko, että Palloliiton koulutukset tekevät valmentajasta hyvän valmentajan ja sen vuoksi valmentajan pitää käydä kaikki mahdolliset tasot, ennen kuin hän pystyy valmentamaan vanhimpia junioreita.  Kyseinen henkilö on aikaisemmissa kirjoituksissa maininnut, että hänellä on ollut mahdollisuus seurata kokeneempien ja arvostettujen valmentajien työtä ja hänen seurassaan on aktiivinen valmennuspäällikkö, joten ymmärrykseni mukaan hän on kokemuksen kautta saanut sellaista arvokasta tietoa joukkueensa valmentamiseen - ja hänellä on myös mahdollisuus sitä tarvitessaan saada - jota yhdeltäkään Palloliiton kurssilta ei ikinä tule saamaan. 

Mitä tulee kyseisen henkilön anonymiteettiargumenttiin, epäilen, että jos forumeihin pitäisi kirjoittaa omalla nimellä, hyvin harva niihin kirjoittaisi.

Ja jotta kenellekään ei jää paha mieli,

ANTEEKSI ADDICK!!! Ja jos joskus tulen Ouluun, tulen katsomaan vetämiäsi treenejä ja sanon rehellisesti päin naamaa mitä mieltä niistä olen.
Johnny99

Poissa Poissa


Vastaus #61 : 31.03.2008 klo 16:55:51

Aavistuksen verran off topic, mutta tietääkö kukaan mistä saisi hommattua kätevän piirto-ohjelman harjoitusten
tekemiseen??

Tällaista ei itselle ainakaan ole tullut vielä vastaan. resultcoden yhteydessä taisi joku yritys olla, mutta se aiheutti lähinnä myöthäpeän varustamaa huutonaurua.

Itse suosittelen wordia/powerpointia, niillä saa ihan kelvollisesti juttuja tehtyä kunhan vähän niihin tutustuu.
Johnny99

Poissa Poissa


Vastaus #62 : 31.03.2008 klo 16:57:47

Itse olen C-valmentajaksi asti kouluttautunut ja jokaiselta kurssilta on paljon hyvää jäänyt mukaan. Erityisen antoisia ovat olleet Uudenmaan piirin tietoiskut nopeus- ja kestävyysvalmennuksesta sekä koulutuspäivä nuoren pelaajan fyysisestä valmentamisesta.
Lortto

Poissa Poissa


Vastaus #63 : 01.04.2008 klo 23:48:43

Tänään tuli Joensuussa käytyä Coerver valmennuksen kurssilla ja ihan antoisa nopea paketti oli, johon kuului kaksi mallihajoitusta, toinen Jipon 98-pojille ja toinen 93-pojille, jonka lisäksi pakettiin kuului parin tunnin luento. Itse pidän tällaisia koulutustilaisuuksia (siis missä käydään läpi enemmän harjoitusmalleja) paljon hedellmällisempänä kuin tuo liiton teoriakoulutus tähän mennessä (d-kurssi siis käytännössä suoritettu). Ainoa asia mikä jäi vaivaamaan, niin mitä olivat Joensuulaiset valmentajat puuhaamassa tuohon aikaan. Itse laskeskelin, että taisi olla 6 valmentajaa Joensuusta ja loput Kuopiosta, Varkaudesta ja Iisalmesta Alas
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #64 : 02.04.2008 klo 05:30:34

Tänään tuli Joensuussa käytyä Coerver valmennuksen kurssilla ja ihan antoisa nopea paketti oli, johon kuului kaksi mallihajoitusta, toinen Jipon 98-pojille ja toinen 93-pojille, jonka lisäksi pakettiin kuului parin tunnin luento. Itse pidän tällaisia koulutustilaisuuksia (siis missä käydään läpi enemmän harjoitusmalleja) paljon hedellmällisempänä kuin tuo liiton teoriakoulutus tähän mennessä (d-kurssi siis käytännössä suoritettu). Ainoa asia mikä jäi vaivaamaan, niin mitä olivat Joensuulaiset valmentajat puuhaamassa tuohon aikaan. Itse laskeskelin, että taisi olla 6 valmentajaa Joensuusta ja loput Kuopiosta, Varkaudesta ja Iisalmesta Alas

Tuo Coerver-kurssi olisi päivän mittaisena tulevana viikonloppuna Hämeenlinnassa ja itselläni se oli suunnitelmissa, mutta Ruotsin reissu samaan aikaan sotki aikataulut. Harmi, nämä tosiaan ovat niitä, mistä yleensä saa enemmän irti kuin monesta muusta. Mm. alkutalvesta järjestetty Suunnanmuutosnopeus-kurssi päivän mittaisena settinä oli todella antoisa....vaikkei pelkästään tietenkään jalkapallolle ollutkaan vaan valmentajia oli laidasta laitaan. Paikalla oli mm. Summasen Raimokin oppimassa uutta...
batteri

Poissa Poissa


Vastaus #65 : 02.04.2008 klo 08:37:38

Kyllä. Tuota lauantain Coerver-kurssia odotan innolla. Hämeenlinna suuntana. Paljon malliharjoitteita ja käytännön tietoutta ja materiaalia odotan...
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham


Vastaus #66 : 02.04.2008 klo 08:44:15

Kyllä. Tuota lauantain Coerver-kurssia odotan innolla. Hämeenlinna suuntana. Paljon malliharjoitteita ja käytännön tietoutta ja materiaalia odotan...

Kopiot mulle sit. ;)
batteri

Poissa Poissa


Vastaus #67 : 02.04.2008 klo 09:20:50

 :o Eikö Ilves hommaa jostain niitä?  ;)
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS


Vastaus #68 : 02.04.2008 klo 15:24:49

Kyllä. Tuota lauantain Coerver-kurssia odotan innolla. Hämeenlinna suuntana. Paljon malliharjoitteita ja käytännön tietoutta ja materiaalia odotan...

Materiaalia kyseisestä koulutuksesta ei hirveästi saa. Kirjallisessa materiaalissa on pari käytännön harjoitusta, eikä sitä tarvitse kopioida, koska sen saa .pdf -tiedostona. Lähettäminen riittää. Seura jolta on vähintään 3 osallistujaa saa dvd:n, jossa on harjoitteita. Sen lisäksi tilaisuudessa on myynnissä kolme levypakettia, joista yksi on maalivahtivalmennuksesta ja kaksi pelaajavalmennuksesta. Kallein viiden levyn paketti maksaa 90 euroa, mutta kurssilta sen saa 60 eurolla. Muiden levyjen hintoja en muista, mutta olivat halvempia. Viiden levyn paketista ainakin löytyy monta erilaista harjoitetta.
batteri

Poissa Poissa


Vastaus #69 : 05.04.2008 klo 19:59:29

Coerver coaching. Erinomainen kouluttaja Brad Douglas.  Ylos Tollasia lisää..

Puuduttavinta osuutta olivat Palloliiton hemmot, Kari Ukkonen ja Marko Viitanen. Meinas väsy iskeä pitkänä päivänä. Väkee Hämeenlinnassa noin 120 henkee...

 Ylos HJS kykykoulun isokokoiselle maalivahdille. Sai ainakin Bradin tuen uskomattomalla jalkatyöllä ja kikoillaan  :D Kaikenkaikkiaan HJS:n taitokoulun 13-15v. pojat oli ihan jäässä käytännön osuuden alussa... No lämpö nousi loppua kohden ja hyvin se meni. Pikkujunnut oli loistavia ja esittivät hienoja kikkoja.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #70 : 05.04.2008 klo 21:33:52

D-taso käyty ja C-tason käyminen jääkin sitten armeijan jälkeiseen aikaan, koska tämän kevään kurssi oli jo täynnä. D-pelikäsitys oli jo suhteellisen positiivinen ilmestys.
Hong Song

Poissa Poissa


Vastaus #71 : 08.04.2008 klo 17:14:03

Harmi kun itseltäni jäi tuo Coerver-koulutus väliin päällekkäisten seuran hommien vuoksi. Seuraavan kerran koulutukseen todennäköisesti syksyllä kun B-tasoa olisi tarkoitus lähteä suorittamaan.
nimim.huhkaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Josef Matula ja sen rökitykset!1!


Vastaus #72 : 08.04.2008 klo 17:22:33

Kannattaa kouluttautua sen jälkeen valmentajaksi, kun suomen kielen perusteet on hallussa :) :) :)
_rok

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United - Jämsänkosken Ilves


Vastaus #73 : 21.04.2008 klo 14:47:14

Eka osa käyty D:stä viikonlopun aikana. Ens viikonloppuna toinen osa.
Täytyy kyllä suositella kaikille valmennuksesta kiinnostuneille tätä kurssia. Vaikka pelkkää perushommien kertaamista tää on niin arvokasta tietoa tuolta kyllä irtoaa.
Mursu

Poissa Poissa


Vastaus #74 : 26.04.2008 klo 09:49:45

Kannattaa kouluttautua sen jälkeen valmentajaksi, kun suomen kielen perusteet on hallussa :) :)
Mitä?
Ettäkö Roy Hodgson oli turhaan kouluttautunut valmentajaksi.
Ei tainnu osata Suomea.
Tuskin on valmentaja-edellytys  ???

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 23
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa