FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 17:20:15 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 10
 
Kirjoittaja Aihe: Antti ja Putoamispeikko  (Luettu 55829 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dial Square FC

Poissa Poissa


Vastaus #50 : 30.07.2007 klo 17:08:13

Maarianhaminan kesäsää on kaunis ja Putoamispeikon mielestä alkaa jo karista aiempi apaattisuus. Sitä paitsi hyviäkin uutisia on. Näyttää, että saarella saattaisi saada asustella koko kesän, lentoyhteys Ouluun on suora ja Anttikin lupautui aurinkorannalla käväisemään. Putoamispeikon mieleen palaavat pitkästä aikaa vanhat tutut, joiden kanssa olisi kiva pitää yhteyttä. Se kaivaa puhelimen esiin ja haeskelee hetken oikeaa numeroa.

- Eurokiimakeiju.
- No Putoomispeikko tässä moro! Mitäs äijä? Ei olla hetkeen nähty.
- No eipä kyllä... Ei oo paljon siellä Suomessa tullu pyörittyä, on vähän kansainvälisemmät hommat kato.
- Joo, viimeks ysikasi oot täällä käyny vai?
- Sillonhan sitä, Antin kanssa saunoteltiin joo. Se oli mukava kaveri. Missäs päin maailmaa nykyään?
- Kyllä se täällä vielä koutsailee.
- Ai jaa? Ei oo eurokentillä näkynyt?
- Joo, ennemmin on ollut mun kanssa porukoissa.
- Okei. Saattaa muuten olla keikka tulossa sinne, en tosin oo varma. Joku joka väitti olevansa Zico soitteli ja kyseli... venaas...
Taustalta kuuluu paperien selaamista
- ...joo, Tampereelle. Kerrankin joku muu kun se brittiläinen törkynaama. Sen luona en kyllä käy. Mutta Zicohan on Turkissa?
- Joo, se on meidän paikallinen Zico. Hjelmi. Ei oo mulle tuttu, mutta kai se ihan kelpo kaveri vois olla. Antilta voit kysellä, yks vanhan saunaporukan jermu, Wissin Jallu on siellä pelaamassa.
- Ai perhana. Oiskohan se sitten käytävä katsomassa. Tähän aikaan kaudesta on köykäsempiä kuitenkin nää duunit.
- Tuu hei! Mennään Antin kans saunomaan!
- Joo, ja eikös se Zeddykin vielä siellä vaikuta? Sen kanssa oli kovaa menoa Rovaniemellä joskus... Määpä soitan sille Hjelmille ja sovin, että tuun ens viikoks!

Eurokiimakeiju kaivaa repaleisen paperilapun kulmaan raapustetun numeron esiin ja näppäilee...

Huikeaa  Ylos
Jorma Teräs

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 30.07.2007 klo 17:10:43

Antti taisi tosin tehdä Putoamispeikolle oharit Alas

Mutta onneksi Turusta löytyy uusia vanhoja ystäviä :) Ylos
a-wiik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, Ilves, El Diego


Vastaus #52 : 31.07.2007 klo 10:32:10

- 7-2-1? Ei jumalauta, liian rohkeaa. Kyllä kasi-yks-ykkönen riittää...
- Mutta eikös kotona pitäis koittaa maalia?

Taktiikkataulun edessä revitään Tampereella tukkaa. Zico siirtelee nappuloita ja esikunta koettelee maestron ajatuksia.

- Otetaan loppuminuuteilla sitten vapari ja Jallu pistää siitä pöysän?
- Ei muuten pistä tässä pelissä...

Hiljaiseen ääneen viimeisen kommentin lausunut apuvalmentaja kalpenee kun huomaa, mitä kipeä muistutus päävalmentajassa aiheuttaa. Seuraa noin kymmenen minuutin sarja painokelvotonta tekstiä, joka loppuu vasta kun toimitusjohtaja tulee sanomaan, että moinen häiritsee yritysvieraita, jotka kuitenkin ovat seuran toiminnan A ja O. Sitten soikin päävalmentajan puhelin.

- Kuka mulle nyt kesken taktiikkapalaverin soittaa? Jos se on Palloliitosta, niin turha itkee mua enää maajoukkueeseen, kun se britti on jo pilannut nää karsinnat. MM-karsintoihin voi taas kysellä...

Zico marssii kuitenkin puhelimen luo.

- Zico.
- Oon nähnyt oikeankin Zicon, mutta alkoi kiinnostaa tämä tamperelaisversiokin. Odotelkaa eurokiimaa tiistaiksi.
- Jumankauta sää soitit!
(sivuun) - Se on Eurokiimakeiju!
- Mää en olis uskonut että Antilla on edes oikeaa numeroa enää olemassa! Tervetuloa vaan juu, pannaan Ilveksestä huone varaukseen! Ja meillä on stadionilla komeat VIP-tilat!
- Ei tarvitse, mulla on kavereita siellä. Mitäs teillä oikein oli ohjelmassa?
- Levski Sofia tänne on tulossa.
- Ai-ai... Ei oo ihan helppo matsi.
- No ei nyt mikään mahdotonkaan. Me ollaan hyviä joukkueena!
- Ei varsinkaan nyt kun minä olen mukana. Ennenkin olen ihmeitä tehnyt. Kerrankin yhdessä finaalissa alkoi vaan ne italiaanot ärsyttää ja nostin sitten hiukan kiimaa briteissä, ja ne tuli kolmen maalin takaa tasoihin. Ja piruuttani pistin walesilaiselle pubijoukkueelle sen verran potkua, että kuskasivat jotain kovempaa porukkaa. Olisko ollut Suomesta muuten sekin?

Asioista sovitaan. Eurokiimaa nostatetaan jo ennakkoon katsojamäärän saamiseksi viisinumeroiseksi ja pelin aikana keiju lupaa panna bulgaarien rattaisiin ylimääräisiä kapuloita.

- Otetaan rohkea, hyökkäävä taktiikka! toteaa Zico puhelun jälkeen.
- Ai se 7-2-1?
- Ei nyt sentään! Kyllä se 8-1-1 silti riittää. Ettei pelata itteemme ulos tässä vaiheessa.

Eurokiimakeiju huitaisee sauvaansa Suomen suuntaan lipunmyynnin turvaamiseksi ja sopii saunaillan maanantaiksi Antin ja Putoamispeikon kanssa.

- Eikös sun pidä olla tiistaina hommissa? kysäisee Antti hiukan huolissaan. Antti nimittäin tietää, ettei mikään ole valmentajalle kurjempaa kuin se, että juuri se tärkeä peli menee pieleen. Sitä Antti ei halua Zicolle.
The Real Wolf

Poissa Poissa


Vastaus #53 : 31.07.2007 klo 13:35:42

"sellainen pikkupiru minussa asuu,että antakaa vaikka kuinka rupulijoukkue,niin kyllä minä siitä teen menestyvän".
jaanu$

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva


Vastaus #54 : 31.07.2007 klo 13:38:17

"sellainen pikkupiru minussa asuu,että antakaa vaikka kuinka rupulijoukkue,niin kyllä minä siitä teen menestyvän".

 Ylos
idänihme

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: suurseura


Vastaus #55 : 01.08.2007 klo 09:41:21

Paskat. Nimenomaan PK:lta löytyy lutuuria ja aitoa juurtumista Pohjois/Koillis-Helsingin yhteisöihin, et tiedä mistä puhut. PK on sitäpaitsi pihlajamäkeläinen seura. Lisäksi pätäkkää löytyy paikallisilta mesenaateilta  Ylos

Jatketaan nyt offtopikkina.

No se aito juurtuminen ei vaan ole kovin vahvasti näkynyt Myllypurossa ainakaan viime ja toissakautena. Jopa niistä avuttoman surkeista lautakatsomoista on löytynyt aina hyvin tilaa ja ainakin Hongan ja Rakuunoiden kannattajille jäi kotijoukkue äänessäkin jälkeen. Silti kyllä ihna symppis seura, ei vaan ehkä liiga-ainesta ::)

Toki kaikkea voi tapahtua, mutta en vaan usko että Kaupunki alkaa rakentamaan jälleen yhtä stadionia pihlajamäkeen. Myllypuroon tuskin kovin paljon väkeä koskaan saadaan, vaikka siellä kyllä olis varsin helppoa saada Tapiolan tasoinen stadikka aikaiseksi....
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.


Vastaus #56 : 03.08.2007 klo 12:32:06

Paskat. Nimenomaan PK:lta löytyy lutuuria ja aitoa juurtumista Pohjois/Koillis-Helsingin yhteisöihin, et tiedä mistä puhut.

Miksi kyseinen kulttuuriseura sitten pelaa kotipelinsä Myllypurossa, Itä-Helsingissä? Miksi katsojia divarissa on alle puolet siitä mitä nevehööd-Viikkareilla samaisella sarjatasolla?  :D
WiZ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KPV, Reima, Huuhkajat


Vastaus #57 : 03.08.2007 klo 12:38:05

Paskat. Nimenomaan PK:lta löytyy lutuuria ja aitoa juurtumista Pohjois/Koillis-Helsingin yhteisöihin, et tiedä mistä puhut. PK on sitäpaitsi pihlajamäkeläinen seura. Lisäksi pätäkkää löytyy paikallisilta mesenaateilta  Ylos
Jotenkin vain ihmetyttää kun katsojia peleissä sellanen 300 ja erään ottelutopikin yhteydessä yhtään PK-fanien postausta ei tainnut tulla eli ketä oikeasti seura kiinnostaa ellei ns. tosifani foorumistejakaan ole olemassa..
Ja miksi heillä oli sitten talousvaikeuksia, jos kerta fyffeä löytyy alueen ihmisiltä. Eivät halunneet investoida 'rakkaaseen' seuraansa vai? ::)
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #58 : 03.08.2007 klo 12:48:16

Pidettäiskö tämä topic putoamispeikon ja eurokiimakeijun temmellyskenttänä. Menkää te vaikka divaripuolelle tai Viikinkien kausiotsikon alle keskustelemaan. Tai vaikka futiskulttuuripuolelle. Kiitos.

Onkohan eurokiimakeiju huomenna katsomassa tulevan Herkkusieniliigan lohkovaiheen menestyjäjoukkueen eli VPS Vaasan peliä?
Lounasseuralainen

Poissa Poissa


Vastaus #59 : 06.09.2007 klo 10:49:17

Helsinkiläinen yksityisasunto. Syyskuun kuudes päivä. Kaksi miestä istuu korttipöydässä virvoitusjuomapullojen kanssa:

"Kapteeni Merikallio, kapteeni Merikallio... onhan se täällä. Rouva Merikalliooo noin, ja pari tuli. No niin, nyt mä saan ottaa toisen."

Viiksekäs, tasaisesti ruskettunut mies empii kahden kortin välillä ja vetää vihdoin vasemmanpuoleisen. "Himputti, Pekka tuli!"  Toinen rämähti nauramaan, mutta viiksekäs mies harmittelee ääneen. "Olis ollut nyt se vaatturin poika niin olisin voittanut."

"C'mon, Anti. Ethenpain on mentu. Onneks se ei ollut Hamalaisen Peka",  toinen pelikavereista sanoo ja nauraa taas. Viiksekästä miestä harmitti entistä enemmän ja hän päätti sanoa sen: "Mä en suoraan sanoen ymmärrä miten palloliiton puheenjohtaja tähän liittyy. Ja miten sä Keith olet noin hyvällä tuulella vaikka Ollis lopetti sun työsuhteesi?"

"Mulla on huva mieli just naturally. By the way, tama on sulle". Keithin kädessä olevassa muistilapussa on puhelinnumero.

"Mikä se on?"

"Soithopuundo"

"Mikä?"

"Soithopuundo. You know. Some bloke asked you to give him a ring."

"Jaha, varmaan Veikon kone. Pyysin tilaamaan isomman taulutelkkarin, että näkis paremmin huippupelaajia mestarien liigan peleistä. Ollis pyysi kehittämään ensi kaudeksi maalintekotaitoja ja mä ajattelin tarkkailla Torresin tekniikkaa. Mä kysyin Samilta että potkaiseeko se yleensä sisäsyrjällä vai ulkosyrjällä, mutta Sami ei ollut muistanut katsoa."

"Meilla Newcastlessa vedethiin aina vaan karkkareita. Thule khovempi podku."

"Mäpä soitankin heti, jos suot anteeksi....  nolla viis nolla kakskuusksskmsmksnllll... No nyt hälyttää"

"Putoamispeikko"

Antin leuka loksahtaa alas ja jää väpättämään viiksien alle. "Ei voi olla totta... Mitäs sä minusta haluat?"

"Terve vaan Antti. Long taim nou sii, niinku se sun vieressä istuva tanssipelle sanoisi. Mukava yllätys että sä olet palaamassa Helsinkiin. Mulla on nimittäin vähän bisneksiä siellä tässä syksyn mittaan ja ajattelin että voitais tavata."

"Tuota noin peikko, mulla on varmaan vähän kiireitä syksyllä enkä mä varmaan ehdi sinne Vuosaareen sua tapaamaan,,,"

"Hähhähhäh, kuka tässä on mistään Vuosaaresta puhunut! Enkä mä tarkoita Tapiolaakaan, mikäli ymmärrät. Hähhhähäh"

(jatkuu)
a-wiik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, Ilves, El Diego


Vastaus #60 : 13.10.2007 klo 15:06:38

"Kyllä se on nyt niin, että tältä pojalta on reissutyöt takana. On vähän niinkun kotiinpaluun aika!" totesi Antti Julisen Mahalle, joka oli pitkästä aikaa käymässä. Varmemmaksi vakuudeksi Antti vielä pisti päälle: "Ja on meinaan sellainen joukkue, että ei tarvi miettiä Putoamispeikon soitteluita. On Banjulin taikuria ja Hermanni Vuorista niin, että melkein tulee ysikasi mieleen..." Vanhojen muistelu herkisti aina Anttia, ja nytkin oli ihan kuin pala olisi noussut kurkkuun ja taisi kyynelkin poskelle vierähtää.

"Kelpasi sitä kotiinpaluu mullekin. Oon vähän odotellut soittoa Anjalankoskelta. Saas nähdä tuleeko sitä. Se voi tietysti olla, että ne ajattelee ettei niiden pelaajamateriaali ja budjetti enää kiinnosta tällasta korkeamman profiilin valmentajaa. No, jokos oot käynyt katselemassa uusia paikkoja?"
"En oo vielä ehtinyt. Mitä nyt pari peliä katsomosta tällä kaudella."
"No etkös vie mut nyt katsomaan paikkoja? Potkitaan pari ylänurkkaa ja testataan poreallas!"
"No himputti, mikäs ettei. Kyllähän tässä vähän rentoutusta tarvitaankin, kun ne Lahdessakin fanit huutelivat niin rumia, että meinas oikein hermo kiristyä joskus."
"Mitä ne sitten huusi?"
"Ei sitä viitsi muistella. Helsingissä mua rakastetaan, mä oon eurosankari. Täällä ei fanit käänny vastaan!"

Autossa soi Here Comes the Sun, kun Antti ja Maha kaartavat Finnair-stadionin pihaan ja marssivat Antin vanhan nahkakuulan kanssa tekonurmelle. "Ai ai! Katos kun osui mojovasti! Vielä on vanha vireessä!" hihkui Antti kun Maha rötkötti pitkin pituuttaan maalilla ja pallo pomppi verkossa. Antti saattoi oikein tuntea oikean jalkapallotunnelman. Hän muisteli Olympiastadionin huumaa ja syöksyessään puskemaan ilmaan heittämäänsä palloa, hän hihkui: "Kottila! He scores!"

Ilta sujui oikein mukavasti ja Maha ja Antti kylpivät porealtaassa Klubin tiloissa ja katselivat paikkoja. Kaikki oli priimaa, ja Antti saattoi pikkuisen ylpeyttä tuntien ajatella, että oli itse ollut osana hankkimassa tuota kaikkea. Kun Maha oli jo poistunut autolle, Antti jäi vielä hetkeksi katselemaan paikkoja. Hän aukoi ovia huoltajien tiloihin ja mietti, mitä hän olisikaan sellaisissa tiloissa edellisellä pestillään saanut aikaan. Yht'äkkiä Antti huomasi vielä yhden oven, jota ei ollut aiemmin huomannut. Ovessa oli vain raapustettu paperilappu, jossa luki: "PP". "Mitäs ihmettä tämä nyt on? Eikös PP pelaa Tampereella?" Antti mietti. Hän raotti varovasti ovea. Sisältä kaikui mahtava kuorsaus. Ovesta leviävä valokiila levisi hitasti kohti pienen huoneen reunaan levitetyllä hetekalla röhnöttävää muhkeaa hahmoa. "Ei kai nyt sentään täällä..." kuiskasi Antti hivenen kauhuissaan. Hän jähmettyi hetkeksi ja ilmeisesti ovesta lankeava valo herätti hahmon. "Terve vaan Ana. Luulitkos, että kausi on jo ohi? Mä kämppään täällä vakkariin nykyään", murahti hahmo ja pärskähti mahtavaan kupluttavaan nauruun.

(Jatkuu)   

« Viimeksi muokattu: 13.10.2007 klo 15:11:32 kirjoittanut a-wiik »
Johtaja Calu

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #61 : 13.10.2007 klo 15:09:20

Laatua  :D Tuoppi
Keskiviikko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Medo


Vastaus #62 : 13.10.2007 klo 18:15:30

...
Jäätävää settiä  :D
a-wiik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, Ilves, El Diego


Vastaus #63 : 30.03.2008 klo 11:54:54

- Fi-fi-fii, vihelteli Antti. Kevät oli tulossa pääkaupunkiin ja edellisen kauden jäljiltä putoamispeikon asuinsija Finskin kellarissa oli saatu tyhjennettyä. Kausi oli vasta tulollaan ja tähän aikaan vuodesta putoamispeikko vielä nukkui talviuniaan. Hallikausi oli parhaimmillaan, vaikka hiukan Anttia suretti kaikkien niiden puolesta, jotka joutuivat putoamaan. Cup-turnaukset olivat siitä kurjia.

Viimeistelyharjoitus oli mennyt mukavasti ja edessä olisi illaksi rattoisa kohtaaminen Antin entisen joukkueen, FC Lahden kanssa. "Kyllä ne lahtelaisfanit varmaan mulle vielä taputtavat. Jäi sellainen mielikuva, että kyllä ne kuitenkin musta pitivät, vaikka aina piti peleissä vähän riekkuakin, ilkimykset", jutusteli Antti löylytellessään itseään saunapuhtaaksi illan peliä varten. "Joo", myönteli Antin vasenta hartiaa vihtova Ville. "Näin on", vahvisti Antin oikealta puolelta vihtaa käyttelevä Mikko. Molemmat olivat jo viime kauden saunakavereita, ja vahvistivat Antin mukaan hyvin helsinkiläisseuran muuten vähän negatiivista saunomiskulttuuria. Nämä pojat osasivat myönnellä! Ylimpänä löylymestarina Antin saunassa hääräsi kuitenkin Vianderin Jani, vanha tuttu monen kauden ajalta, jopa siltä vuodelta 98...

- Aah, vuosi 98! Olenkos mä pojat kertonut siitä teille koskaan, kysyi Antti Mikolta ja Villeltä.
- Joo! Mutta kerro lisää! pojat kinusivat Anttia.
- No mä olin silloin vasta pari mestaruutta voittanut nuori valmentajanplanttu...

Antin leppoisa turina kuului saunasta ja sitä säestivät Villen ja Mikon innokkaat lisäkysymykset. Joskus löylymestarikin osallistui keskusteluun, olihan hän itse ollut paikalla. Samaan aikaan Finskin hämärissä tapahtui kuitenkin jotain outoa. Pieni tumma hahmo kulki tottuneesti käytävillä:

- Just. Thanne nain. Nut nopiaan! Ja tastha shisaan! kuiskaukset sähähtelivät käytävässä, kun hahmo opasti takanaan kulkevaa isompaa hahmoa eteenpäin.
- She viiksipelle ei shaa voitta mitaan talla kaudella, okay?
Isompi hahmo mörähti jotain vastaukseksi, mutta pieni hahmo tuuppasi sen sisään yhdestä ovesta ja kuiskasi perään:
- Odhotat siella nut 'till july. Sitten vasta tuut esiin, ok?
Vastauksena oli vain oven takaa kuuluva kuorsaus.
- I got you now, Antti, just wait 'till it wakes up, kihersi hahmo.

Silloin yksi ovista aukesi, ja valokeilaan astui valkoiseen pyyhkeeseen kääriytynyt, poikkeuksellisen tasaisen rusketuksen suomalaisessa talvessa hankkinut Antti.
- Keke! Mitäs sä täällä teet?
- Hmm. Mithas tassa. Katselen vaha paikkoja. Mä olin monta vuota tan paikan kunkku, Antti. Vaha haike olo.
- Joo, kyllä mä ymmärrän. Mut hei tuu heittään parit löylyt, mä voin samalla esitellä pari mun uutta vahvistusta.
- En mä nyt thaida... Pita menna Rovaniemelle, ois jotain coaching-hommaa siella.
- No se oiskin hauska kohdata ensi kaudella sut taas jonkun tiimin penkillä. Mä en yhtään tykkää, että aina tulee uusia kavereita. Vanhojen tyyppien kanssa on jotenkin lepposampi jutustella pelien jälkeenkin.

Pieni hahmo kääntyi tanssijan notkein lantein ja käveli poispäin. Antista tuntuu ihan kuin se olisi hihittänyt mennessään. Hän pudisti päätään ja kääntyi takaisin pukuhuoneeseen.
- Vielä yhdet löylyt pojat ja sitten hallille!
« Viimeksi muokattu: 30.03.2008 klo 17:37:14 kirjoittanut a-wiik »
Jones

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: FCL


Vastaus #64 : 30.03.2008 klo 13:10:36

 :) Ylos
jaanu$

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva


Vastaus #65 : 30.03.2008 klo 13:34:52

 Ylos
Kodiac

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter Turku


Vastaus #66 : 30.03.2008 klo 14:57:24

 Ylos Tuoppi
Waikku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: anarkistimartat


Vastaus #67 : 30.03.2008 klo 15:29:11


Mulle kans noita nappeja koko rahalla :D
G-G

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, Huuhkajat


Vastaus #68 : 30.03.2008 klo 16:01:08

Erityisen vahvaa suorittamista :D Ylos
Waikku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: anarkistimartat


Vastaus #69 : 30.03.2008 klo 16:12:33

Hallikausi oli parhaimmillaan, vaikka hiukan Anttia suretti kaikkien niiden puolesta, jotka joutuivat putoamaan. Cup-turnaukset olivat siitä kurjia.

Tässä on kyllä tavoitettu jotain olennaista  :D
DragonSlayer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Somewhere Chasing the Dragon!


Vastaus #70 : 30.03.2008 klo 18:39:14

Putoamispeikon jäätyä yksin finskin pimeään siivouskoppiin, hän päätti ajankuluksi soittaa vaikka parille entiselle kaverilleen. Hän valitsi kännystään pikavalintanäppäimellä numeron seitsemän ja jäi odottamaan hälyytysääniä.

- Hyppiksellä, vastattiin kohta toisesta päästä.
- Peikko tässä moro!, mitäs Janne muuta?
- Putoamispeikko !?! vastasi Janne hieman yllättyneenä ja jatkoi vapisemalla äänellää; - Mitäs sä tänne soittelet tähän aikaan vuodesta? Eihän kausikaan ole vielä alkanut.
- No, kun toi Keke toi mut tänne finskille piiloon jo valmiiksi Anttia varten, niin päätin vain ajankuluksi soitella ja kysellä mitens Kotkassa on alkannu lumet sulaa?
- Kotkassa??? En mä enää Kotkassa valmenna. Mähän olen nykyään Mypan valkku ja odottelen kovasti Eurokiimakeijun soittoa.
- Ai, siis olet vihdoinkin siirtynyt pohjois-kymenlaakson riesaksi. Eikö Vile pessyt enää kunnolla sun selkää vai saiko eurokiimakeiju sut yli puhuttua Ilen lähdön jälkeen? Missäs se muuten nykyään on?
- Ile on nykyään Antin paikalla Lahdessa ja Eurokiimakeiju tosiaan suositteli mulle tätä työtä. Vile otti mun lähdön tosi raskaasti, kun mä vein siltä vielä Nyksynkin pois. Nyt se uhkailee mua kokoajan roskaposti viesteillä sähköposti osotteen täydeltä, koska vein siltä herrasmiessopparin Mypan kanssa pois ja sain houkuteltua Illun ja Jaken meille.
- Sot-sot Janne. Mitäs sä oikein olet mennyt taas tekemään. Ei herrasmiessopparia saa noin vain mennä purkamaan! Mä taidankin tulla sieläkin käymään ensi kesänä tai sitten mä soitan keijulle ja kiellän sitä tulemasta sinne tänä kesänä.
- Älä nyt Peikko säkin nyt aloita tota, vastasi Janne peloissaan ja jatkoi, - En mä nyt noin pahasti tarkoittanut. Ihan tosi Peikko. En mä tarkoittanut mitään pahaa.
- Suu suppuun sorsa, nyt sukelletaan, vastasi putoamispeikko ja sulki puhelimen.

Putoamispeikko alkoi nyt tosissaan miettiä ankaraa rangastusta Jannen päänvaivaksi ja soitti heti Eurokiimakeijulle. Saatuaan keijulta lupauksen siitä, ettei hän antaisi Jannelle mitään erikoisoikeuksia europeleistä tällä kaudella, niin peikko soittikin seuraavaksi suoraan Vilelle, pikanäppäin 8:n kautta:

- Vilellä, vastasi Vile toisesta päästä.
- Putoamispeikko tässä moro! Mitäs sulle kuuluu pitkästä aikaa? Onkohan sun vuoro päästä tänä vuonna mun tukiopetukseen ja valvovan silmäni alle?
- Pu-pu-putoamispeik..... tuut,tuut,tuut

- No, prkln jätkä! Mullehan ei löydä luuria korvaan, prkle! kirosi peikko ja soitti uudelleen pikanäppäin 8:n kautta.

- Tuut, tuut, tuut... Vilellä Lissu (nimi muutettu) puhelimessa, vastasi yksi perheen pienimmistä.
- Ai, tota olisko toi sun isäs paikalla? vastasi peikko.
- Ei nyt taidan olla tai vartu, mä katon. Iskää! Iskää puhelimeen! huuteli Lissu puhelimen toisessa päässä.
- Olihan se vielä äsken siellä, kun just yritin soittaa sille, kummasteli peikko puhelimeen.
- Juu, tota iskää, ei nyt näy tai siis se ei nyt pääse puhelimeen. Se kolistelee jotain tuolla makkarin vaatekaapissa. Mihinköhän se tuota äiskän isoa matkalaukkua tarvii? Iskää, tuu nyt puhelimeen, tivasi Lissu.
- Nyt kyllä voit lopettaa sen puhelun ja alkaa pakata laukkuja. Me lähtään nyt....Tuut, tuut, tuut, kuului Vilen ääni puhelimesta ennen sen katkeamista.

- No, voi v***u mikä jätkä! Nyt taidan soittaa suoraan Augelle ja sanoa suorat sanat sen joukkueesta sille! P**le! V***u kun v***taa tollaset k-housut, manaili putoamispeikko ja etsi Augen numeroa kuumeisesti puhelimestaan.
- No, v***u! Eihän mulla sen numppaa vielä ole. Täytyy siis soitta yks-yks-kasiin.
- Yks-yks-kasi. Kuinka voin teitä palvella? vastasi naisääni toisessa päässä.
- Joo, tota, saisko ton Kautoskan Augen puhelinnumeron. Se asuu joko Lahessa tai jo nyt Kotkassa. Se on se entinen futaaja.
- Kautoskan Auge löytyisi Kotkasta. Lähetänkö vai yhdistänkö suoraan?
- Yhdistä vaikka suoraan, vastasi peikko.
- Siis yhdistän. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa teille.

- Siis v***n hyvää päivän jatkoa teillekin, manasi peikko itsekseen ja jäi odottamaan puhelun jatkumista.

- Tämä on Augen automaattinen puhelinvastaaja. En juuri nyt pääse vastaamaan sinulle. Olemme Vilen kanssa putoamispeikkoa piilossa, jossainpäin suomen maata. Soitathan uudestaan tossa Vapun jälkeen, niin saatamme vastata jo ehkä silloin. Kiitos ja anteeksi, kuului vastaajasta.

Tämän jälkeen putoamispeikon suusta tuli sen verran paljon painokelvotonta puhetta, että sitä ei viitsi nyt tässä ruveta painamaan. Samanaikaisesti kuului komerosta niin paljon ääniä (kuin pyörremysky olisi pöyrinyt komerossa), että tämä herätti jo saunasta pois tulleen Antinkin mielenkiinnon. Hän tuli ja avasi varovaisesti siivouskomeron oven. Samalla kun Antti tajusi kuka oli tuo outo hahmo, niin hän järkyttyi;

- Putoamispeikko? Mitä sä täällä teet? kyseli Antti vapisevin äänin.
- Empä juuri enää mitään. Mulle tuli just toinen keikka Kymenlaaksoon, vastasi peikko ja hävisi vähin äänin ulos ulko-ovesta.
- Huh, mä jo kerkesin pelästyä, sanoi päätään kuivailemaan jäänyt Antti.

(jatkuu ensi numerossa.)
« Viimeksi muokattu: 31.03.2008 klo 08:22:01 kirjoittanut DragonSlayer »
V

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #71 : 31.03.2008 klo 08:53:22

- Putoamispeikko? Mitä sä täällä teet? kyseli Antti vapisevin äänin.
- Empä juuri enää mitään. Mulle tuli just toinen keikka Kymenlaaksoon, vastasi peikko ja hävisi vähin äänin ulos ulko-ovesta.
- Huh, mä jo kerkesin pelästyä, sanoi päätään kuivailemaan jäänyt Antti.

(jatkuu ensi numerossa.)

Putoamispeikko lähti tallustelemaan kohti ratikkapysäkkiä. Työ oli kovaa, mutta palkka niin pieni, ettei se riittänyt taksiin. Matkalla pysäkille peikon puhelin pirahti.

-Tere Peikko, kuuntelin just vastaajan ja sä olit vissiin vahingossa soitellu mulle
-Joo, mulle kerrottiin, että Kotkassa päin olis tiedossa varmoja töitä
-No periaatteessa ymmärrän kyllä, kun on tää talvikausi menny vähän huonosti, mutta tiedän kyllä yhden vielä paremman paikan. Voin piffata sulle taksin lentoasemalle ja lentoliputkin odottaa sua jo asiakaspalvelupisteessä
-Ai jaa, Rovaniemelle vai?
-No ei sekään huono vaihtoehto olis, mutta mä tiedän jotain vielä parempaa. Pääset kaupunkiin, jossa on paljon pirun kauniita suomenruotsalaisia tyttöjä. Ja paikan ykkösbilemestassa eli Fontanassa on tiedossa varma saanti joka ikinen ilta ja kaiken lisäksi siellä näkee kaupungin parhaita futareita vähän väliä.
-Toi kuulostaa ihan pirun hyvältä! Ja nyt mä jo tiedänkin, mistä kaupungista sä puhut. Siellä mä vietin viime kesänäkin pitkiä aikoja ja hauskaa oli. Kunnes ne pirut hankki sen Josen kääntämään kelkkaa ja mä jouduin jättämään kaikki ne tytöt sinne ihan yksin. Täytyykin heti soittaa Stinalle ja Marialle ja kysyä, vieläkö siellä sängyssä olis tilaa kolmannelle...

(jatkuu taas...)
Pong

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP, Suomi


Vastaus #72 : 31.03.2008 klo 13:18:33

Mulla oli asiat hyvin. Mä pääsin takasin Stadiin, vähän niinku kotiin olis tullu. Eihän Töölö ihan sama asia oo kuin Kontula, mutta toisaalta sieltäkin mulla on tosi kivoja muistoja vuosien varrelta. Mä olin huomannu, ettei enää tarvii pelata sillä Olympiastadionilla vaan viereen ne oli rakentanu ihan jalkapalloa varten oman stadikan. Sieltä Olympiastadionilta mulle olikin jääny vähän huonoja muistoja. Vaikka kaikkee mukavaakin siellä sattui, niin päälimmäisenä kummitteli aina vaan se Hollanti-peli. Se uus stadikka oli kyllä aika hieno. Piru vie mä en vaan ymmärtäny, enkä ymmärrä vieläkään, miks tätä peliä ei voi oikeella nurmella pelata?! Noh, joka tapauksessa, eteenpäin oli menty.

Siinä sitten kevään korvilla Nullen ja Kottilan Mikan kanssa Saharassa höntsätessä tuli mieleen sellanen kiva idea. Me kolme alettiin muistella vuotta 1998 ja ihan melkein kyyneliin asti liikututtiin. Pojat oli ihan samaa mieltä mun kanssa siitä, että se mestarien liiga –homma pitäis ottaa uusiks. Kun oltiin aikamme siinä pelailtu, niin jatkettiin Finnair-stadionin saunaosastolle pohtimaan tätä ideaa. Kundit otti ihan oluet, mutta mulle riitti sillä kertaa kylmä jaffa virvokkeeksi. Siinä sitten aikamme saunottiin ja jätkät lupas hoitaa sen Eurokiimakeijun käymään meidän toimistolla. Enhän mä ees sen kaverin nimee olis muistanu, kun on niin pitkä aika kun viimeks ollaan törmäilty. Nulle kuitenki lupas Wissin Jallulta pyytää sen numeron. Pojat siinä alko tekemään lähtöä ja mäkin soitin kotiin, että laittaa lihapullat ja muusin lämpenemään. Tarkotus oli ihan vaan nopea solarium ottaa ja sen jälkeen lähteä kotia päin.

Mä melkein nukahdin siihen lämpimään kun kuulin sellasen pahaenteisen pitkän oven narahduksen pukuhuoneen puolelta. Vähän tuli epävarma olo, niin varmuuden vuoks nousin solkkuvalojen alta ja kiedoin pyyhkeen ympärilleni. Johan tuossa oli miltei kymmenen minuuttia tullut maattua. Vetäsin släbärit jalkaan ja läpsyttelin pukuhuoneen ovelle. Oven takaa vilahti joku epämääränen hahmo pukukaappien välissä. Siinä mä sitten hiffasin sen: Pojat oli kutsunu eurokeijun käymään jo heti saunalle! Nauroin viiksieni takaa ja huikkasin sille kaverille ”Hei, kiva kun pääsit käymään jo näin nopeesti! Oota siinä hetki, mä suihkuttelen itteni äkkiä niin voidaan jutella.” Iloisesti hymyillen riensin suihkuun ja mietin kuinka kovia jätkiä mulla olikaan kavereina. Sääli ettei niistä enää oikein kentälle oo.

Hymähtelin iloisena ja huikkasin oven toiselle puolelle keijulle: ”Olis kiva jos pystyisit jotain kehittämään jo ihan kauden-parin päästä, mutta jos sulla on muita kiireitä, niin mä oon kyllä aika kärsivällinen odottamaankin.” Vastaus ei kuitenkaan ollu ihan sitä mitä olin ajatellut. Heleän keijuäänen sijasta kolkon pukuhuoneen seinät kumisivat matalasta, lähes pavarottimaisen miehekkään möreästä vastauksesta: ”Ei sun tarvii mitään odotella. Mulla on sua varten oma suunnitelma ihan jo tulevan kauden varalta!” Vilkaisin varovasti ovenrakoon kauhun vallassa ja mun kasvot valahti samassa vaaleanruskeiks kun näin sen. Mä olin luullu että mun ja putoamispeikon jutut on jo ohi. ”Mutt... Mutt...”, änkytin ”Mitä sä nyt tänne? Mulla piti olla sen kiimakeijun kanssa treffit... Eihän tässä oo järkee... Enhän mäkään oo sulle mitään pahaa tehny, miks sä mua kiusaat?!” Peikon jylhä hahmo kohosi pukukaappien yläreunaan asti ja mä ihan oikeesti pelkäsin sitä. ”Se on nyt niin, että Eurokiimakeijun kanssa päätettiin lopettaa reissaaminen ja asettua pariks vuodeks aloillemme. Se jää Tampereelle ja mä pysyn pääkaupunkiseudulla. Nyt on sun vuoros!”

Mä jäin ihan sanattomana kakomaan kurkkuani samalla kun peikko laahusti raskain askelin sen pitkän käytävän päähän ulko-ovelle. Mä tärisin ihan kauttaaltaan ja enhän mä kotiin sitten lähtenyt. Laitoin muistaakseni puhelimen pois päältä ja vietin koko pitkän yön toimistolla. Mä olin ihan sekaisin. Kai siinä aamun pikkutunneilla jokunen kyynelkin poskelle vierähti. Eihän tän todellakaan näin pitäny mennä! Sen piti olla mun uran uus nousu, mut oikeestaan toi keväinen ilta tuhos mun koko valmennusuran.

Tän kohtalokkaan kauden jälkeen hoidin vielä pari pestiä, mut ei se homma oikein lähteny enää kulkemaan. Eihän mulla oikein enää ollut saunakavereitakaan ton kauden jälkeen. Ne jätkät jätti mut vaik mä en ollu koskaan jättäny niitä. Edes Nure ei vastannu mun soittopyyntöihin enää! Ne kaikki luuli, että mä olin itte hoitanu sen putoamispeikon sinne Finskille. Media ja kaikki syytti mua siitä, vaikka enhän mä piru vie mitään voinu!

Olis niin kivaa jos tässä maailmassa olis sellanen reilu peli, ettei mitkään keijut ja peikot pääse sotkemaan asioita. Ratkasun mä löysinki lähempää ku osasin ees ettiä. Mä soitin Hjallikselle ja sovittiin mulle toimisto Pasilasta. Se ymmärs mua oikein hyvin, kun jalkapallo oli aika ilkeesti sitäki aikoinaan kohdellu. Siellä Pasilan areenalla on paljo rennompi meininki. Siel ei oo putoamispeikosta mitään pelkoa eikä eurokiimakeijustakaan oo kukaan kuullu. Nyt mun elämä on taas lähteny jaloilleen ja mul on ihan kivoi kavereita. Välillä on haikeina hetkinä ikävä sitä Benfica-peliä, mutta oon ymmärtäny että täällä on mun uus koti. Sitäpaitsi täällä on paremmat saunat ja ilmasta Hartwallin jaffaa korikaupalla.
satiainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OPS


Vastaus #73 : 31.03.2008 klo 21:10:09

Koska julkastaan kirjasarja putoamispeikon seikkailuista?  :D Ylos
JTR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KISSA KAHVIO


Vastaus #74 : 31.03.2008 klo 21:59:24

Koska julkastaan kirjasarja putoamispeikon seikkailuista?  :D :yl os:

Ja kirjasarjan jälkeen leffa :D Ylos

 
Sivuja: 1 2 [3] 4 ... 10
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa