Vastapallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo
|
|
: 19.06.2011 klo 13:10:45 |
|
Ja nyt on kyse siis ääneenkannattamisesta. Heikoissa kantimissa ollaan tällä hetkellä. Hakapeliitoilla alkaa olemaan jo molemmat jalat haudassa ja enää odotellaan sitä, milloin kuilun reuna sortuu niin, että sinne montun pohjalle pudotaan lopullisesti. Nyt meitä on ollut matseissa keskimäärin neljä ja jos tsäntti/puoliaika -tahtia on kyetty vetämään, niin hyvä. Ja kyllä mä ymmärrän niitäkin, jotka hommaa vierastaa. Onhan se vaikeampi tulla neljän hengen porukkaan viidenneksi mukaan kuin vaikka 24 hengen porukkaan 25:nneksi. Hakapeliittojen lisäksi ympäri Tehtistä on tietääkseni kuitenkin muutama 20-30 vuotiaiden kollien muodostama kaveriporukka, jotka huutaa aina kännissä. Ja tuomarille välillä muutenkin. Olisiko näitä porukoita mahdollisuus yhdistää jonnekin päin Tehtistä? Ihan sama mikä katsomo, ihan sama mikä on porukan nimi.
Ok, mun tajuntaan mahtuu sekin kannattamisen muoto, että istutaan hiljaa koko matsi keittolounaasta nauttien ja annetaan hyville suorituksille muutamat korrektit aplodit. Eikä mulla ole sinällään ongelmaa siirtyä takaisin kivikatsomoon nauttimaan pelistä, jos kiinnostusta ei herää. Sieltä mun Haka-taipaleeni on joskus muinoin alkanutkin. Siitä huolimatta mun mielestä olisi vaan helvetin hienoa, jos Tehtikselle (ja vierasmatseihinkin) saataisiin edelleen kasaan porukka, joka toisi vähän ääntä ja tunnelmaa stadionille. Tässä otsikossa olisi siis tarkoitus puida Haka-henkisten forumistien kesken sitä, että onko asialle tehtävissä jotain?
Heitetään nyt vielä jotain avainkysymyksiä?
- Kiinnostaako matsin aikainen huutelu ylipäätään? - Onko olemassa joku, jota kiinnoistaisi toimia jonkinasteisena capona? - Mikä katsomo? Pois päädystä? - Hakapeliitat historiaan ja uutta porukkaa pystyyn? - Vierasreissut, onko jollain kiinnostusta yrittää järjestellä bussikyytejä?
Sillä välin kun me Haka-henkiset palstalaiset puimme täällä kotijoukkueen ääneenkannattamista Tehtiksellä, niin muut voitte soittaa vaikka ninjanumeroon 0700-6528834 ja kertoa milloin viimeksi teillä on vetänyt ihan täyttä mustiin?
|
|
|
|
H-A-K-A
Poissa
Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka
|
|
Vastaus #1 : 19.06.2011 klo 13:32:27 |
|
-kiinnostaa - capoilu tullee luonnostaan jos saadaan porukka ylipäätään kiinnostuun - vanhaan puukeskus katsomoon mars, joku porukan ulkopuolella olevakin vois innostua vahingossa - porukan nimellä ei kai sinällään oo väliä mutta jotain uutta fantsua vois koittaa - vierasreissuihin olis teoriassa jo nyt järjestäjiä mutta vaatisi seuran/isohkon joukon asiaan sitoutuneita kattaan kulut jos väkeä ei lähde tarpeeksi kun erinäisistä syistä kaikki täytyy hoitaa käteisellä.
|
|
|
|
viherkenttä
Poissa
|
|
Vastaus #2 : 19.06.2011 klo 16:41:09 |
|
Ehdottoman kannatettava idea, peliitoissa ei ole ikinä tullut mukana oltua, mutta pidemmän aikaa jo kaivannut jotain porukkaa johon liittyisi... En tiedä miten muilla, mutta minulle uuteen porukkaan on helpompi mennä mukaan kuin pitkään kasassa olleeseen joten puhtaalta pöydältä aloittaminen käy. Tässä voisi katsella ilmestyykö asiasta kiinnostuneita ja vaikka ennen jotain Hakan peliä järjestää jonkun "miitin" jossa asiasta kiinnostuneet voisivat tavata, keskustella ja suunnitella asioita.
|
|
|
|
Laaka
Poissa
|
|
Vastaus #3 : 19.06.2011 klo 17:03:40 |
|
Samoin olen kaivannut jotain porukkaa mihin liittyä. Syy miksi Hakapeliittoihin en ole liittynyt: on jäänyt vähän sellainen kuva että se on ollut vähän sellainen kaverinporukan muodostama huutosakki. En tiä pitääkö paikkaansa. Mielelläni kannattaisin jossain porukassa, saataisiin jotain eloa uudestaan Tehtikselle. Muitakin kaveriporukan ryhmittymiä tehtiksellä pyörii, nyt vain täytyisi keksiä joku keino millä saada ne koottua.
|
|
|
|
H-A-K-A
Poissa
|
|
Vastaus #4 : 19.06.2011 klo 17:32:16 |
|
Tässä voisi katsella ilmestyykö asiasta kiinnostuneita ja vaikka ennen jotain Hakan peliä järjestää jonkun "miitin" jossa asiasta kiinnostuneet voisivat tavata, keskustella ja suunnitella asioita.
Tähän vahva sama, jaro peliinkin on sen verran aikaa, että jonkinmoinen nippu olis toteutettavissa jo siihen mennessä jos motivaatiota löytyy, ei se älämölön pitäminen mitään rakettitiedettä ole.
|
|
|
|
elhadjidiouf
Poissa
|
|
Vastaus #5 : 19.06.2011 klo 17:50:43 |
|
Sama kaikkeen
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
|
Vastaus #6 : 19.06.2011 klo 20:47:13 |
|
Samoin olen kaivannut jotain porukkaa mihin liittyä. Syy miksi Hakapeliittoihin en ole liittynyt: on jäänyt vähän sellainen kuva että se on ollut vähän sellainen kaverinporukan muodostama huutosakki. En tiä pitääkö paikkaansa. Kaveriporukkahan se, mutta toisaalta en minä sieltä itsekään ketään tuntenut, kun porukkaan mukaan lähdin keväällä 2006. Hyvin pääsi jengiin sisälle siitä huolimatta. Joka tapauksessa jotain tälle touhulle pitää tehdä. Toimistolta voisi ainkin kysellä, että onko paikkaa ylipäätään mahdollista vaihtaa, vai haluavatko he meidän mölisevän N-katsomossa edelleen.
|
|
|
|
Balla
Poissa
|
|
Vastaus #7 : 19.06.2011 klo 21:21:12 |
|
- Onko olemassa joku, jota kiinnoistaisi toimia jonkinasteisena capona?
Joko Jari Roittoa on kysytty?
|
|
|
|
viherkenttä
Poissa
|
|
Vastaus #8 : 20.06.2011 klo 07:55:28 |
|
En tiedä yhtään miksi Hakapeliittojen touhu hiipui, mutta Valkeakosken kokoisella paikkakunnalla haasteensa kannattajatoimintaan tekee se, että useat nuoret (eli potentiaaliset kannattajatoiminnasta kiinnostuneet) muuttavat opiskelujen, työn yms. asioiden perässä Valkeakoskelta muualle eli kiinteää, vakituista jengiä on vaikea kasata.
Täältä myös kannatusta siihen, josko kokeiltaisiin muuta katsomoa kuin pääty. Jos/kun saadaan esim. Kivikatsomossa hyvä meno päälle uskon että sitä kautta uusien henkilöiden on helpompaa tulla mukaan kuin jos oltaisiin päädyssä. Päätykatsomo kun ei ole suurimmalle osalle se mieluisin katsomispaikka.
Mikä oli Hakepeliittojen vahvuus parhaimmillaan?
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
|
Vastaus #9 : 20.06.2011 klo 07:57:03 |
|
Mikä oli Hakepeliittojen vahvuus parhaimmillaan?
Muutamassa matsissa meitä taisi joskus olla joku 35-40, mutta normaalisti lukemat pyörivät siinä 10-20 haarukassa.
|
|
|
|
elhadjidiouf
Poissa
|
|
Vastaus #10 : 20.06.2011 klo 13:02:02 |
|
Muutamassa matsissa meitä taisi joskus olla joku 35-40, mutta normaalisti lukemat pyörivät siinä 10-20 haarukassa.
Joskus taidetiin kellottaa päälle 50 lukemiakin, mutta silloin mukana oli tutun tuttuja ja muita tunnelmanhaistelijoita. Tuo ydinporukka koostui parhaimmillaan tuommoisesta 15-25 henkilöstä, mutta loppuvaiheessa homma meni siihen että, meitä oli neljä seisomassa sielä hölmistyneenä.
|
|
|
|
krevis
Poissa
Suosikkijoukkue: 1923
|
|
Vastaus #11 : 20.06.2011 klo 13:48:04 |
|
Ja loput oli vaihtopenkillä.
|
|
|
|
elhadjidiouf
Poissa
|
|
Vastaus #12 : 20.06.2011 klo 15:16:17 |
|
Ja loput oli vaihtopenkillä. Pojat pitää tsänttiä yllä vaihtopenkillä.
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
|
Vastaus #13 : 01.07.2011 klo 10:06:58 |
|
Nostan tämän ylemmäs, jotta Jaro-matsin otteluotsikko säilyy pelispekulaatioilla. Juhannus siis meni ja Jaro-matsi, josta edellä oli puhetta, kolkuttelee ovella. Mä en ite ehdi Koskiin ennen Jaro-matsia ja maanantainakin tuun paikalle vasta pelin kynnyksellä, mutta mä oon kyllä avoin kaikille vaihtoehdoille. Pääasia, että näen samalla myös pelin.
|
|
|
|
yoshi
Poissa
Suosikkijoukkue: Pääty kii
|
|
Vastaus #14 : 04.07.2011 klo 22:22:23 |
|
Ja sitten taas off-topic :
Vähän heitettiin ilmaan josko siirrettäis kaikki kannustajat Puukeskukseen, tänään oli mukavasti väkeä sekä Nordeassa että Puukeskuksessa ja taputuksiinkin lähdettiin mukaan, se on paljon jo täällä. Onhan tuo SAP:n touhu vähän kuollutta, ehkä ihmiset lähtisivät paremmin kannustamaan jos se mökä tulisi siitä "läheltä" eikä jostain toiselta puolen kenttää.
Oikeasti ei olisi iso juttu järkätä tota kuntoon, nyt kaikki vähääkin ääntä suustaan laskevat, niin vanhat kuin nuoretkin ovat eri puolilla katsomoa. Tietysti ketään ei voi pakottaa mihinkään ja kausarit jne mutta täällä pystyttäis parempaan JOS myös seuran taholta niin haluttaisiin. En tiedä, tuli vaan jo ekalla puoliaikaa fiilis että ihmiset nyt koolle ja samaan paikkaan. SAP:iin ei varmasti ketään meidän lisäksi saada, sen uskaltaisin jo sanoa koska kokeiltuhan on.
Onko oikeasti ihmisiä ketä kiinnostaisi lähteä järkkäämään tätä koska tähän tarvisi seurakin ottaa mukaan? Ei kokeilemalla mitään ainakaan häviä.
|
|
|
|
elhadjidiouf
Poissa
|
|
Vastaus #15 : 04.07.2011 klo 22:38:06 |
|
Emmää ainakaa kehtaa huutaa koska naapurin perttikin on katsomossa! Ei vaan, jotain konkreettista pitäisi nyt touhulle tehdä. Löytyykö vanhemmasta kaartista paljonkin väkeä joita mahdollinen ääneenkannatushomostelu kiinnostaisi. Jos/kun löytyy, niin voisi noista jo kaikonneista ex-hakapeliitoistakin osa saapua posseen takaisin, kun huomaisivat että sielä huutaa Pera-40 w myös.
|
|
|
|
yoshi
Poissa
|
|
Vastaus #16 : 04.07.2011 klo 22:45:07 |
|
Ja nyt on kyse siis ääneenkannattamisesta. Heikoissa kantimissa ollaan tällä hetkellä. Hakapeliitoilla alkaa olemaan jo molemmat jalat haudassa ja enää odotellaan sitä, milloin kuilun reuna sortuu niin, että sinne montun pohjalle pudotaan lopullisesti. Nyt meitä on ollut matseissa keskimäärin neljä ja jos tsäntti/puoliaika -tahtia on kyetty vetämään, niin hyvä. Ja kyllä mä ymmärrän niitäkin, jotka hommaa vierastaa. Onhan se vaikeampi tulla neljän hengen porukkaan viidenneksi mukaan kuin vaikka 24 hengen porukkaan 25:nneksi. Hakapeliittojen lisäksi ympäri Tehtistä on tietääkseni kuitenkin muutama 20-30 vuotiaiden kollien muodostama kaveriporukka, jotka huutaa aina kännissä. Ja tuomarille välillä muutenkin. Olisiko näitä porukoita mahdollisuus yhdistää jonnekin päin Tehtistä? Ihan sama mikä katsomo, ihan sama mikä on porukan nimi.
Ok, mun tajuntaan mahtuu sekin kannattamisen muoto, että istutaan hiljaa koko matsi keittolounaasta nauttien ja annetaan hyville suorituksille muutamat korrektit aplodit. Eikä mulla ole sinällään ongelmaa siirtyä takaisin kivikatsomoon nauttimaan pelistä, jos kiinnostusta ei herää. Sieltä mun Haka-taipaleeni on joskus muinoin alkanutkin. Siitä huolimatta mun mielestä olisi vaan helvetin hienoa, jos Tehtikselle (ja vierasmatseihinkin) saataisiin edelleen kasaan porukka, joka toisi vähän ääntä ja tunnelmaa stadionille. Tässä otsikossa olisi siis tarkoitus puida Haka-henkisten forumistien kesken sitä, että onko asialle tehtävissä jotain?
Heitetään nyt vielä jotain avainkysymyksiä?
- Kiinnostaako matsin aikainen huutelu ylipäätään? - Onko olemassa joku, jota kiinnoistaisi toimia jonkinasteisena capona? - Mikä katsomo? Pois päädystä? - Hakapeliitat historiaan ja uutta porukkaa pystyyn? - Vierasreissut, onko jollain kiinnostusta yrittää järjestellä bussikyytejä?
Sillä välin kun me Haka-henkiset palstalaiset puimme täällä kotijoukkueen ääneenkannattamista Tehtiksellä, niin muut voitte soittaa vaikka ninjanumeroon 0700-6528834 ja kertoa milloin viimeksi teillä on vetänyt ihan täyttä mustiin?
Boltatut oleellisimpia ehkä nyt aluksi. Tiedän ja varmasti muutkin tietää jengiä jotka käy aina peleissä omalla kaveriporukalla ja mesoaa sitten sen kesken jos mesoaa. Tiedän senkin että Hakapeliittoihin tuskin tota porukkaa saadaan, ollaan joskus jo leimauduttu "junnuiks" joten se siittä. Olen keskustellut asiasta aika monenkin kanssa ja lähinnä siinä syy ettei tulla. Oma ehdotukseni on että valitaan Puukeskuksen toinen laita ja sinne tarjottaisiin mahdollisuus ihmisille tulla kannustamaan, vaikka sitten halvemmalla ottelulipulla aluksi siihen osaan. Kyllä se nopeasti käy ilmi että ketä sinne tulee - miksi, ja miten homma toimii. Tärkeintä olisi saada ihmiset samaan paikkaan kuten jo aiemmin todettua. Maksakoot lippu vaikka sen 6e kannattajakatsomoon, kaikki aikuiset maksaa kuitenkin tuplat tohon. Pelin kun näkee sieltä kannattaja-alueeltakin niin miksi maksaa 13e (?) ja mennä istumaan turpa kiinni jonnekkin muualle, kun sinne missä saa (PITÄÄ) huutaa ja on muitakin näin tekeviä. http://www.nymander.com/images/2000s/Kunnat/2004_10_09_B_Valkeakoski/139_3993.jpgJoskus aikoinaan oli kaljakatsomo juuri vastakkaisessa päädyssä Puukeskusta. Ehdottaisin tuota kuvassa lähimpänä näkyvää kulmaa. Alueella onko kausareita jne, en tiedä (tämä täytyy selvittää). Pitäisi kuitenkin jotenkin rajata tuo alue. Lisäksi ehdottaisin että katsomon yläosaan tuotaisiin kalja-siideri tarjoilu ja hintaa voisi laskea 5e -> 3e. Alueelta ostetut juomat luonnollisesti nautittaisiin tuossa katsomon osassa jne ja ainoastaan tuohon katsomon osaan ostaneet ihmiset voisivat tuota kaljaa-siideriä ostaa tuohon hintaan. Catch a fish. Tuskimpa tässä nyt menetettäisiin parilla kolmella kokeilulla niin isoja tuloja että niistä oikeasti olisi tappiota. Itse ainakin uskon että tuolla systeemillä saataisiin ne nyt hajallaan olevat immeiset paremmin kohdennettua oikeaan paikkaan. Juu ostakaa vaan 5e sidu ja 15e lippu Puukeskukseen. edit. korjaan nyt tähän sitä että mihinkään helvetin takalaitaan missä nyt oli pieni terassi, ei mielestäni kannata mennä. Ei näe, ei mahdu ja saako porukkaa mukaan yhtä hyvin kun läheltä katsomosta.
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011 klo 22:48:11 kirjoittanut yoshi »
|
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
|
Vastaus #17 : 04.07.2011 klo 22:53:56 |
|
Tosta katsomonvaihdosta tarvii olla yhteydessä toimistolle ja kysyä niiden kanta siihen. Ainakin mun mielestä. Joka tapauksessa mä olisin ainakin valmis siirtymään tohon "Puukeskuksen ylänurkkaan". Pelin näkee paremmin ja varmaan olis sillä verukkeella helpompi saada muutakin porukkaa mukaan. Onkohan tuo liian lähellä vieraskannattajia? Puukeskuksen Tehtaanpuoleinen pää ei ainakaan olisi. No, kysellään toimistolta, eiköhän sieltä saada jotain järkevää mielipidettä asiaan.
|
|
|
|
yoshi
Poissa
|
|
Vastaus #18 : 04.07.2011 klo 22:57:53 |
|
Tosta katsomonvaihdosta tarvii olla yhteydessä toimistolle ja kysyä niiden kanta siihen. Ainakin mun mielestä. Joka tapauksessa mä olisin ainakin valmis siirtymään tohon "Puukeskuksen ylänurkkaan". Pelin näkee paremmin ja varmaan olis sillä verukkeella helpompi saada muutakin porukkaa mukaan. Onkohan tuo liian lähellä vieraskannattajia? Puukeskuksen Tehtaanpuoleinen pää ei ainakaan olisi. No, kysellään toimistolta, eiköhän sieltä saada jotain järkevää mielipidettä asiaan.
Vieraskannattajat kävi mielessä kanssa, no onhan siellä tosiaan se tehtaanpää. Voisin pistää tohon paperille ihan konkreettisen ehdotuksen ja pistää sitä sitten vaikka eteenpäin liitteenä toimistolle.
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
|
Vastaus #19 : 04.07.2011 klo 22:58:26 |
|
Laita vaan.
|
|
|
|
yoshi
Poissa
|
|
Vastaus #20 : 04.07.2011 klo 23:00:51 |
|
Laita vaan.
Se on huomena aamulla sun sähköpostissa edit. Katotaan mitä saan aikaan, aika paha yrittää selittää tota ihmisille jotka on ns. eri näkökulmalla asian suhteen mutta yritän runoilla jtn.
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011 klo 23:03:24 kirjoittanut yoshi »
|
|
|
|
|
yoshi
Poissa
|
|
Vastaus #21 : 04.07.2011 klo 23:17:11 |
|
On muuten suht. vaikeaa koittaa selittää tilannetta, mistä alkoi - miksi ja miten parantuisi. Haluaako porukka että laitan tekstin tänne, mitenkään salainenhan tää ei ole.
|
|
|
|
yoshi
Poissa
|
|
Vastaus #22 : 04.07.2011 klo 23:22:57 |
|
Eliminoikaa mulle tilanne missä x-hintasen kannattajalipun ostanut henkilö tulee juuri sinne katsomonosaan eikä muualle koska noita lippujahan ei tarkasteta katsomoissa. Miten saadaan tohon joku toimiva systeemi joka estää väärinkäyttämisen noiden lippujen kohdalla koska se ei ole tarkoitus. Jos lippu on 6-7e ja bisse sen kolmisen euroa niin kyllä tossa isompi tuotto tulee ottelua kohti kun ihmiset juo / syö lisäksi, kuin 15e Puukeskukseen ja kuivinsuin ja turpa kii.
|
|
|
|
Vastapallo
Poissa
|
|
Vastaus #23 : 04.07.2011 klo 23:24:46 |
|
Mä luulen, että tohon ei vielä tässä vaiheessa kannata liittää mitään kovin syvällisiä analyyseja lipunhinnoista tai kalja-alennuksista. Mun mielestä keskustelunavaukseks riittää kysymys toimiston mielipiteestä katsomonvaihtoasiaan höystettynä toki muutamalla perustelulla, että miksi sitä katsomoa halutaan vaihtaa.
e: Painun nukkumaan, jatkan aamulla.
|
|
|
|
elhadjidiouf
Poissa
|
|
Vastaus #24 : 04.07.2011 klo 23:25:03 |
|
On muuten suht. vaikeaa koittaa selittää tilannetta, mistä alkoi - miksi ja miten parantuisi. Haluaako porukka että laitan tekstin tänne, mitenkään salainenhan tää ei ole.
Tuskin on joo mitään salaist, joten tänne vaan kun täällä tuppaa kymmenittäin/sadoittain Hakahenkisiä kuitenkin olevan.
|
|
|
|
|
|