FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2024 klo 10:02:48 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 59 [60] 61 ... 63

Kirjoittaja Aihe: Sami Hyypiä Akatemia  (Luettu 210529 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Helmaritar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helmarit, Umeå IK, Malmö FF

Vastaus #1475 : 21.10.2015 klo 16:22:07

Ystäväni poika valittiin Sami Hyypiä Akatemian toimintaan. Asia oli todella iso juttu 10 - 11 vuotiaalle pojalle.
Futis on ollut hänelle aina elämän tärkeimpiä asioita. Lähtöpäivä oli vihdoin koittanut. Matkaan lähti iloinen ja innostunut poika.
Takaisin oli tullut itkua pidättävä poika, joka haluaa lopettaa jalkapallon.
Miksi näin oli päässyt käymään?
Asiasta oli kotona keskusteltu ja syyksi hän oli sanonut vähäisen peliajan. Oli saanut pelata 3-4 pelissä yhteensä 3 minuuttia.
Onko SHA:ssa käytössä kaikki pelaa sääntöjä tai mitään peli takuuta?
Normaalia toimintaa akatemiassa?
Pelit videoidaan ja käydään läpi. Pyritään kehittää pelaajia.
Miten toiminta kehittää poikaa pelamaan paremmin?
Olen aina liputtanut akatemian puolesta ja kehunut paikkaa pojan vanhemmille. Kehut loppui nyt.
Tarinan urhea pikkupoika jatkaa kaikkien iloksi jalkapalloa, mutta ei kuulemma halua enään osallistua Sami Hyypiä Akatemian toimintaan.
ZZlatan

Poissa Poissa

Vastaus #1476 : 21.10.2015 klo 16:40:50

Ystäväni poika valittiin Sami Hyypiä Akatemian toimintaan. Asia oli todella iso juttu 10 - 11 vuotiaalle pojalle.
Futis on ollut hänelle aina elämän tärkeimpiä asioita. Lähtöpäivä oli vihdoin koittanut. Matkaan lähti iloinen ja innostunut poika.
Takaisin oli tullut itkua pidättävä poika, joka haluaa lopettaa jalkapallon.
Miksi näin oli päässyt käymään?
Asiasta oli kotona keskusteltu ja syyksi hän oli sanonut vähäisen peliajan. Oli saanut pelata 3-4 pelissä yhteensä 3 minuuttia.
Onko SHA:ssa käytössä kaikki pelaa sääntöjä tai mitään peli takuuta?
Normaalia toimintaa akatemiassa?
Pelit videoidaan ja käydään läpi. Pyritään kehittää pelaajia.
Miten toiminta kehittää poikaa pelamaan paremmin?
Olen aina liputtanut akatemian puolesta ja kehunut paikkaa pojan vanhemmille. Kehut loppui nyt.
Tarinan urhea pikkupoika jatkaa kaikkien iloksi jalkapalloa, mutta ei kuulemma halua enään osallistua Sami Hyypiä Akatemian toimintaan.

Surullinen tarina, joka tosin olisi voinut tapahtua missä tahansa "turnauksessa". Joukkueiden omat valmentajathan peluutuksesta päättävät. Todella heikkoa toimintaa heiltä :(
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo

Vastaus #1477 : 21.10.2015 klo 18:20:52

Niin en nyt tiedä miten koko asia edes liittyy SHA:han mitenkään muuten kuin tapahtumapaikkana? Kuten ZZlatan kirjoitti niin joukkueen omat koutsit SHA:ssa peluuttaa aivan samalla tavalla kuin muussakin pelitapahtumissa. Meillä ainakin perusohjeena on ollut se, että kaikki pelaa ekassa (tilastoitavassa) pelissä väh. puolet pelistä ja lopuissa peleissä katsotaan peluutusta vähän tilanteen mukaan. Siis ei pelitilanteen vaan pitkän leirin muuttuvien tilanteiden mukaan. 
Snoopy

Poissa Poissa

Vastaus #1478 : 22.10.2015 klo 07:24:05

Siis, tietenkin on jokaisen pelaajan ja vanhemman ymmärrettävä se asia, että edustuksessa pelaaminen ei mene enää "kaikki pelaa" idean mukaan, ei monessa pienemmässäkään kilparyhmässä. Mutta hyvin hoidettu edustus antaa kaikille pelaajilleen samat lähtökohdat ja toteuttaa ideaansa samalla periaatteella kaikkiin pelaajiin, vaikka kaikki eivät olisikaan kaikissa tapahtumissa mukana.

Mutta edustuksen valmentajien taitamattomuus tulee kyllä hyvin esille, mikäli ei osata suhteuttaa pelaajamääriä tapahtuman mukaan tai että tapahtumaan otetaan mukaan pelaajia joille ei ole tulossa peliaikaa. Kyllä valmentaja tietää jo ennen pelitapahtumaa onko pelaajalle tulossa peliaikaa vai ei, ei ketään penkitetä yht´äkkiä.

SHA on monelle pelaajalle iso asia, koska sen ympärillä pyörii paljon hehkutusta ja koska se asettaa pelaajat tiettyyn asemaan joukkueen sisällä. Pelaajien puheita kuunnellessa tulee hyvin selväksi, miten itsetietoisia pelaajat ovat ja mikäli joku saa kolme minuuttia peliaikaa, niin sen jälkeen kyllä lapsi itse ja muut tietävät pelaajan aseman joukkueessa. Mikäli tilanne menisi yht¨äkkiä toistepäin, kysyisin valmentajalta, että oletko nyt ihan kartalla mitä teet, koska ei ns. aallotus ole todellakaan kehittävää pelaajan kehityksen näkökulmasta vaan tasaisuus on se mikä tuo turvaa ja kehitystä.

SHA:sta on todella paljon hyötyä, mutta pahimmillaan se tekee pelaajalle erittäin huonoa, aivan niin kuin mikä tahansa muukin tapahtuma/turnaus/peli mitä pelaaja on odottanut paljon. Itse olen nähnyt useamman vastaavan tapauksen ja täytyy sanoa, että tuo ei todellakaan ole ainoa paikka tai kerta, vaan pelaajia on mennyt ulkomailla samoilla minuuttiluvuilla... Juuri siksi sinne tulisi lähettää vain joukkue joka oikeasti pelaa joukkueena ja enemmän osoittaisin syyttävää sormea kohti joukkueen valmentajia ja itse pitäisi erittäin suuren mietintä tauon, että onko tämä toiminta sitten sitä mitä pelaaja ja pelaajan vanhemmat haluavat? Onko joukkue oikeasti se mikä kehittää ja minkä kautta pelaaja kehittyy? Peliminuutit, ne ovat ne mitkä ratkaisevat, ei se mikä on joukkueen nimi. Sen suuntaan olen aina huutanut, kritisoinut edustustoimintaa ja saanut vääntää asiasta paljon kättä, mutta millään muulla ei ole niin paljon väliä kuin peliminuuteilla.

-Snoopy-
Linkki

Poissa Poissa

Vastaus #1479 : 22.10.2015 klo 09:36:39

Pari vuotta sitten omasta haasteporukastani nostettiin yksi poika kilparyhmään ja suoraan SHA:n leirille, jossa ei peliaikaa minuuttiakaan. Ei siis minuuttiakaan. Meinasin antaa palautetta edustuksen valmentajalle painiotteen muodossa, mutta jätin väliin. Perusteena peluutukselle oli, että jos joku loukkaantuu, niin hyvä olla varamies. Käsittämätöntä, ja mielestäni peluutuksesta pitäisi myös SHA:n ohjeistaa valmentajia. Pojalla kesti pitkään, että lähti seuraavan kerran kilparyhmän matkaan yhtään mihinkään, vaikka omaehtoisen harjoittelun tuloksena meni kyllä hukkaan haasteryhmässä.
Snoopy

Poissa Poissa

Vastaus #1480 : 22.10.2015 klo 22:20:28

Itse olen jo pitkään toivonut, että pelaajia kohdeltaisiin enemmän yksilöinä, mutta liian usein useassa seurassa pelaajat ovat yhtä isoa massaa. Helposti oletetaan, että kaikkien tulee olla samoissa tapahtumissa mukana ja kaikki haluavat samoja asioita, mutta kun puhutaan näistä 10-12v pelaajista, ovat he täysin lapsia kaikilla mittareilla ja heitä tulisi käsitellä juuri sen mukaan. Toiset ovat herkempiä kuin toiset ja kyllä osaava valmentaja näkee sen hyvin nopeasti. Mikäli pelaajalle on tärkeää olla mukana, mutta ei ehkä kuulu niihin pelaajiin jotka saisivat juurikaan peliaikaa, niin asiasta tulisi puhua avoimesti ja etsiä tapoja jolla pelaaja saa olla mukana ilman, että siitä koituu haittaa pelaajalle. Itse olen katsonut vierestä (aivan vierestä) kuinka valmentaja jättää pelaajia penkille koko kaudeksi, ilman sen suurempaa selittelyä, vain ettei taso riitä sille joukkueelle.

Tämä on asia mitä en saa päähäni millään ja tämä on kaikissa suurissa kaupungeissa. Hyvin harvassa seurassa on oikeaa liikkumista joukkueiden / ikäluokkien välillä, päinvastoin. Vieläkin kuulee, että mikäli et kuulu ikäluokkaan ei sinua voida pitää mukana toiminnassa. Siis miksi ei? Onko valmentajilla olettamus, että on vain yksi joukkue missä pelaaja kehittyy, ei voi olla muita tukevia joukkueita?

Otetaan esimerkki. Pelaaja pelaa seuransa edustusjoukkueessa, on yksi kahdeksastatoista pojasta. Usein valmentajalla on kentällinen luottopelaajia ja kolme - neljä pelaajaa jotka ovat joukkueen mukana toiminnassa potentiaalinsa takia, mutta joiden taidot eivät kuitenkaan riitä aloituskokoonpanoon. Koska edustusjoukkue pyrkii etsimään pelkkiä kovia ja mahdollisimman tiukkoja vääntöjä on useimmiten näiden "bottom" pelaajien aloituspaikka vaihtopenkki. Usein vaihtopenkillä on tuo neljä, viisi jopa pahimmillaan kuusi pelaajaa. Valmentaja ei kuitenkaan vaihda pelaajia kuin vasta hyvin loppuvaiheessa peliaikaa, pelataanhan kuitenkin aina kaikissa peleissä voitosta, edustusjoukkueella ei ole ns. helppoja pelejä koska ne eivät kehitä.

Ymmärrän hyvin, että nämä pelaajat kehittyvät harjoitellessaan itseään parempien kanssa, mutta miksi ihmeessä näitä pelaajia ei saada pelaamaan omien peliminuuttiensa lisäksi oman seuran muihin joukkueisiin? Ja kyllä, olen katsonut tosiaankin aivan vierestä miten pelaajia viedään ulkomaille turnauksiin ja saavat siellä vain muutamia minuutteja peliaikaa, siis koko turnauksessa. Kuinka useampi pelaaja pelaa muutamia minuutteja per kuukausi, koska pääsee kentälle aivan viime minuuteiksi, jopa harjoitusotteluissa on pelaajia jotka eivät käy pelaamassa minuuttiakaan.

Tämä raivostuttaa minua suunnattomasti, koska kun nyt jokaisen valmentajan pitäisi tietää, niin tämän ikäiset pelaajat kehittyvät vain niillä peliminuuteilla sekä vastuulla, kukaan ei kasva erinomaiseksi pelaajaksi istumalla vaihdossa ja seuraamassa pelejä. Miksi otetaan täytepelaajia? Jos joku loukkaantuu ei ole mikään syy pilata nuoren peli-iloa, varsinkaan kun kukaan ei enää edes muista kuka voitti viime viikolla, vain sillä on merkitystä miten hyvän itsetunnon pelaaja pystyy kehittämään, että hänen kehittymisensä olisi vakaalla pohjalla. Miksi ylipäänsä edustuksessa on pelaajia usein aivan liikaa, varsinkin kun sieltä haasteesta nostaminen toisi vain entisestään kehittymisen halua niille pojille, mutta nyt sieltä ei nosteta ketään, koska jo omasta takaa on liikaa pelaajia.

Se mitä itse olen nähnyt, niin melkein jokainen SHA joukkue saa asiassa katsoa peiliin, vain muutama joukkue tuntuu toimivan hyvin ja näkee paperilla peliminuutteja ja jaksaa tehdä töitä löytääkseen jokaiselle pelaajalle hyvän pohjan kehittymiseen.

-Snoopy-
rukkanen

Poissa Poissa

Vastaus #1481 : 23.10.2015 klo 08:28:50

En ymmärrä ollenkaan, miten peluuttaminen voi olla niin vaikeaa. Kokoonpanoon mukaan pelkästään sellaisia pelaajia, joille kyseinen pelitapahtuma on tasoltaan mielekäs, ja sopiva määrä siten, että jokaista ehtii kunnolla peluuttaa. Tätä jos ei valmentaja ymmärrä niin voi hyvää päivää.
Finte

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Münchenin punaiset & siniset, DFB & Huuhkajat

Vastaus #1482 : 23.10.2015 klo 11:18:51

Toivottavasti tämä viimeinen lause ei pidä vastausten jälkeen enää paikkaansa. Toivottavasti jatkat kehumista paremman tietopohjan avulla.

Ainakaan itse en näe tarinan perusteella SHA:n toiminnassa mitään vikaa.
drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat

Vastaus #1483 : 23.10.2015 klo 15:24:44

Surullinen tarina, joka tosin olisi voinut tapahtua missä tahansa "turnauksessa". Joukkueiden omat valmentajathan peluutuksesta päättävät. Todella heikkoa toimintaa heiltä :(

Jos kysymys todella on valmentajan taitamattomuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta, niin ymmärrän tällaiset valitukset. Mutta jos kysymys on siitä, että joukkueessa on aito ja rehti kilpailu ja kaikki ymmärtävät, missä mennään, niin en ymmärrä. Jos Sami Hyypiä Akatemian toimintaan osallistutaan, niin eiköhän sinne kuitenkin mennä ihan tosissaan ja kilpailullisesti harjoittelemaan ja pelaamaan. Siinä nyt vaan on se riski, että voi joutua penkitetyksi, jos ei sillä kertaa satu onnistumaan ihan yhtä hyvin kuin muut kilpailijat. Uusia tilaisuuksia tulee kyllä. Eikä elämä ees oo epistä, vaan reilua!
Sergi

Poissa Poissa

Vastaus #1484 : 23.10.2015 klo 16:13:29

Ikävä pojan kannalta, mutta täähän on nyt ihan sama jos haukkuis piirin toimintaa siitä että poika ei pelannut piirisarjapelissä. Toivottavasti aiemmat vastaukset tosiaan selvensi mistä SHA:ssa on kyse..
OneFour

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJS

Vastaus #1485 : 23.10.2015 klo 16:39:54

Tŝitŝikov maksoi kuolleista sieluista. Lampikov veloittaa eläviltä sieluilta 200-350 euroa. Riippuen sielun sijaintipaikasta. Sielut eivät tietenkään ole tasa-arvoisia vaan toisten sielujen euroilla saapi enemmän kuin toisten. Leikkisästi voisi sanua, että sielut on jaettu Alfauroksiin, joiden yksi euro vastaa sieluindikaattorissa 2 euroa ja Oomeganaaraihin, joiden yksi euro on sieluindikaattorissa 0,30 centtiä.
Kaihlamo

Poissa Poissa

Vastaus #1486 : 23.10.2015 klo 17:02:41

Tŝitŝikov maksoi kuolleista sieluista. Lampikov veloittaa eläviltä sieluilta 200-350 euroa. Riippuen sielun sijaintipaikasta. Sielut eivät tietenkään ole tasa-arvoisia vaan toisten sielujen euroilla saapi enemmän kuin toisten. Leikkisästi voisi sanua, että sielut on jaettu Alfauroksiin, joiden yksi euro vastaa sieluindikaattorissa 2 euroa ja Oomeganaaraihin, joiden yksi euro on sieluindikaattorissa 0,30 centtiä.

Jaa - ei meillä ainakaan ole kertaakaan ollut noin kallista...
Jokelan Spede

Poissa Poissa

Vastaus #1487 : 23.10.2015 klo 21:45:27

Jaa - ei meillä ainakaan ole kertaakaan ollut noin kallista...

Jaa - menevätköhän muut bussilla, eikä vanhempien kuljetuksilla? Saadaanhan sitä TPS:n vuosikustannusta näin pienemmäksi! Samoin muutenkin kaikki vieraspelit mennään vanhempien kuljetuksilla, eihän se mitään maksa...
Kaihlamo

Poissa Poissa

Vastaus #1488 : 23.10.2015 klo 22:59:31

Jaa - menevätköhän muut bussilla, eikä vanhempien kuljetuksilla? Saadaanhan sitä TPS:n vuosikustannusta näin pienemmäksi! Samoin muutenkin kaikki vieraspelit mennään vanhempien kuljetuksilla, eihän se mitään maksa...

Eihän niille kuljettaville vanhemmille mitään maksetakaan koskaan. Näistä kun on ihan ohjeistus olemassa mainitussa seurassa. Kai se on kuitenkin jokaisen joukkueen vanhempien päätettävissä miten matkat halutaan hoitaa. Silloin ei ihan hirveästi kannata ulkopuolisten huudella. Se mennäänkö kävellen, henkilöautoilla, bussilla vai helikopterilla on ihan sama, kun jokatapauksessa maksetaan samasta lähteestä eli vanhempien kukkarosta kaikissa seuroissa ja joukkueissa Suomessa. Tokihan bussilla matkustaminen kannattaa jos se on halvempaa, mutta alle 200 km etäisyyksillä ja pienillä pelaajamäärillä se on aika harvoin sitä.

Fakta on se, että SHA:n hinta on 140 euroa/pelaaja, jonka päälle tulee sitten pelaajakohtaisesti jyvitettynä osallistuvien toimareiden maksut ja mahdolliset matkakustannukset. Kauempaa maksaa enemmän tulla se on selvä, mutta ei millään matikalla hinnaksi voi tulla (aiemminkin) mainittua 350 euroa, jos vähänkään on järki mukana.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2015 klo 23:01:33 kirjoittanut Kaihlamo »
NOPEAMUSTAMIES

Poissa Poissa

Vastaus #1489 : 24.10.2015 klo 09:56:50

Sanoisin tylysti valmentajan epäonnistuneen, jos ei ole valmennettavaansa pystynyt opettamaan sen verran, että pystyy isossa kuvassa täysin merkitsemättömissä peleissä peluuttamaan. Toisaalta olen pettynyt, jos Sami Hyypiä akatemia päästää näitä läpi.
Pussikalja

Poissa Poissa

Vastaus #1490 : 24.10.2015 klo 14:52:52

Akatemia on ihan hyvä. Mutta kyllähän se on seurojen ikäluokille seurojen välinen kilpailuareena, jossa on mukana myös toivottuja elementtejä yhteistyöstä ja parhaiden käytäntöjen jakamisesta.

Sitä se ei poista, että pelaajan etu ei ole vain sijoitus turnauksessa. Ja valmennuksesta kertoo todella paljon jos sen hetkinen kehitys määrittää peliajan, tilanne siinä hetkessä, 11 vanhoille pitäs jo olla selvää pelipaikat ja roolit, oikesti joukkueen peli ei kärsi vaikka pelaaja vaihtuu. Selittää voi aina yksilökehityksellä miksi ei uskalleta antaa pelaajien pelata. Jos päivässä kolme peliä se paras yksilö ikävaiheessa hyötyisi kaikista eniten pelatessaan päivän ensimmäisen ja viimeisen pelin, huilaisi sen keskimmäisen oli vastassa ihan kuka vaan. Mut ei riitä usko, ei maltti ei muna valkuilla. Seuran pitää voittaa. Tärkeimmässä vaiheessa isolla kentällä taas etsitään reserveistä, mistä riittävästi pelaajia C:n B:n peleihin.
Lenko

Poissa Poissa

Vastaus #1491 : 25.10.2015 klo 12:15:32

Ihan normaalia toimintaa tuo peluuttaminen. Ei ole SHA:n vika. Valmentajat haluavat voittaa ja pelaajakehitys keskitetään ihan sen hetkiseen terävimpään kärkeen. Sillä perusteella sitten paras 11 pelaa niin paljon kuin jaksaa ja pysyy ehyenä. Muut saavat jämäminuutit, jos niitä jää. Tämä ei koske vain isojen kaupunkien kilpajoukkueita vaan sama vaivaa myös haastajapuolella ja pienissä seuroissa. Olen minäkin ollut tilanteissa, joissa olisi pitänyt peluuttaa ryhmän heikointa jäsentä ja sitten valinnut kuitenkin toisin, koska olen pitänyt tärkeänä voittaa. Olen sitten koettanut kompensoida toisissa peleissä. Ongelma vain tahtoo olla, että se kompensointi jää tekemättä ja sitten meillä on niitä 10-vuotiaita penkkiveikkoja.
Snoopy

Poissa Poissa

Vastaus #1492 : 25.10.2015 klo 12:32:19

Ihan normaalia toimintaa tuo peluuttaminen. Ei ole SHA:n vika. Valmentajat haluavat voittaa ja pelaajakehitys keskitetään ihan sen hetkiseen terävimpään kärkeen. Sillä perusteella sitten paras 11 pelaa niin paljon kuin jaksaa ja pysyy ehyenä. Muut saavat jämäminuutit, jos niitä jää. Tämä ei koske vain isojen kaupunkien kilpajoukkueita vaan sama vaivaa myös haastajapuolella ja pienissä seuroissa. Olen minäkin ollut tilanteissa, joissa olisi pitänyt peluuttaa ryhmän heikointa jäsentä ja sitten valinnut kuitenkin toisin, koska olen pitänyt tärkeänä voittaa. Olen sitten koettanut kompensoida toisissa peleissä. Ongelma vain tahtoo olla, että se kompensointi jää tekemättä ja sitten meillä on niitä 10-vuotiaita penkkiveikkoja.

Itse kerran tehnyt ulkomaisessa turnauksessa niin, että yksi pelaaja ei pelannut pronssiottelussa minuuttiakaan, muissa otteluissa kylläkin pelaaja sai peliaikaa. Tuosta ottelusta opin kuitenkin sen, että tätä en enää koskaan tee uudelleen! Vaikka tarkoitukseni ei tämä ollutkaan, niin silti se morkkis oli todella suuri, kun kaveri sanoi, että olisi uskonut voivansa auttaa joukkuetta. Olin kokematon.

En ota mukaan yhtään pelaajaa joka ei saa peliaikaa kaikissa otteluissa, en siis todellakaan ymmärrä miksi kukaan ottaa SHA:n mukaan pelaajia joiden pelaamiseen ei luoteta peliminuuttien ajan.

-Snoopy-
Pussikalja

Poissa Poissa

Vastaus #1493 : 25.10.2015 klo 20:36:17

Kyllä on tullut peluutettua pelejä voitosta ja siten et osa ei pelaa minuuttiakaan. Mut vasta B-junnuissa, joskus rangaistuksena kun ei käy treeneissä, joskus vain siksi et leikki on loppu ja alkaa harjoittelu. Koskaan D-junnuissa saati nuoremmissa en yksinkertaisesti ole uskaltanut jättää ketään ilman peliaikaa. En ole mikään futuristi, pelaajilla kehitys on tosi arvaamatonta kunhan aikaa kuluu. Ja väärin olen arvioinut jopa B-ssä, pelaaja josta en ikinä olisi uskonut pelaa nyt edustuksessa hyviä minuutteja. Se laihtui ja treenas omalla ajallaan.
Hieronymus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaikki tarkoituksensa ymmärtävät seurat

Vastaus #1494 : 26.10.2015 klo 19:59:03

Aina välillä voi olla hyvä pysähtyä ja miettiä sitä, miksi ja kenelle näitä tapahtumia ylipäätään järjestetään. Samalla voi funtsia sitä, miten valmentaja saa omien valmennettaviensa kehitystä arvioiduksi ja millaisissä tilanteissa se onnistuu parhaiten.

Pitää sanoa, että on karmivaa lukea täällä tällaisista peluutustavoista, mikäli niille ei ole ollut mitään esim. kurinpidollisia perusteita.

Noihin kustannuksiin omaa kommenttia sen verran, että oman pojan seurassa on maksettu aikanaan ainoastaan osallistumismaksu (silloin 130 Euroa) ja kuljettaville vanhemmille yhteisvastuullisesti osallistuvien pelaajien kesken kilometreistä 0,15snt/km eli noin 40 Euroa per auto eli 10-15 Euroa per poika.

Kauempaa matkaaville joukkueille vanhempien saaminen kuljettajiksi arkena on tietenkin vaikeampaa, mutta minibussien vuokrat ovat nykyään varsin kohtuullisia.
Snoopy

Poissa Poissa

Vastaus #1495 : 26.10.2015 klo 20:39:33

Nyt ei ole kyse SHA:sta, eli näitä tulee olla ja mielellään vastaavia pienemmässä mittakaavassa enemmänkin. Aina ei todellakaan tarvitse olla reissussa useampaa päivää, että saadaan aikaiseksi tapahtumia, jotka palvelevat hyvin pelaajia. Vastaavia tulisi tehdä motivoituneille ei kilpapelaajille myös, pelkät edustusjoukkueet ja akatemiat eivät saisi olla ainoa ryhmä joka saa nauttia tällaisista tapatumista, vaan tätä tulisi jopa laajentaa.

Se taas minua ottaa päähän on se, että pelaajia luokitellaan yhdeksi massaksi joita voi käsitellä miten tahtoo. Ja edelleenkään en päästäisi syytöksestä juuri yhtään joukkuetta ja hyvin harvoin edustusjoukkueissa tai akatemioissa on valmentajia jotka uskaltavat pelata pelaajakehityksen ehdoilla. Ryhmä koot ovat liian suuria, koska ei voida tai uskalleta sanoa, että tämä ei ole sinun ryhmäsi. Usein nähdään vain se tietty pelaajarypäs joukkueessa ja jätetään tietoisesti osa pelaajista toisten varjoon. Juuri erästä ulkomaista turnausta seuranneena oli todella mukava huomata, että ympäri Eurooppaa tuli juniori joukkueita 7v7 peleihin joissa oli joukkueessa 1-3 vaihtomiestä mukana. Kaikille luvassa paljon peliaikaa ja vastuuta. Tuntuu, että suomalaisiin tapahtumiin on pakko viedä mukana kaksi kentällistä poikia, melkein väkipakolla ja kaksi kolmannesta peliajasta pelaa tietyt pojat ja loput odottavat vuoroaan tulevaisuutta varten?? Peliminuutit, ne ovat ne mitkä ratkaisevat. Pelaa joukkueen kanssa paljon, luo tapahtumia ja anna kaikille vastuuta omalla tasolla.

-Snoopy-
Josse

Poissa Poissa

Vastaus #1496 : 26.10.2015 klo 22:01:11

Pystyisikö joku asioista hieman enemmän perillä oleva kertomaan syyn sille, minkä vuoksi KäPa jatkaa -03 ikäluokassa tasolla 1 ja KuPS pudotettiin tasolle 2? Millään tätä ei voi perustella ottelutulosten ja/tai testitulosten perusteella. Ja vastaanko itse itselleni, jos sanon että -04 ikäluokka pelasti Käpylän ja pudotti Kuopion?

Peliminuuteista en jaksa nyt lässyttää. Ainakin silloin kun oma kundini oli tuolla, niin jengissä oli tapana pelata "puoliksi" nuo pelit tuolla että kaikki saisi vertailudataa ja klippejä.

Tuohon omaan lainaukseeni, kuulemma HJK-Käpa tänään 11-0 -03 ikäluokassa. Edelleen kysyn, että olisiko jollain, esim. Kaihlamolla infoa miksi Käpylä pidettiin korkeimmalla tasolla tuossa ikäluokassa? Tuskin nuo tulokset antavat kummallekaan jengille mitään fiksua.
nozick

Poissa Poissa

Vastaus #1497 : 26.10.2015 klo 22:25:32

Tuohon omaan lainaukseeni, kuulemma HJK-Käpa tänään 11-0 -03 ikäluokassa. Edelleen kysyn, että olisiko jollain, esim. Kaihlamolla infoa miksi Käpylä pidettiin korkeimmalla tasolla tuossa ikäluokassa? Tuskin nuo tulokset antavat kummallekaan jengille mitään fiksua.
Tasojako menee luullakseni kahdelle ikäluokalle yhdessä. Tänä vuonna muistaakseni 02 ja 03. KäPalla on vahva 02 joka pitää 03:kin ykköskorissa?
Kaihlamo

Poissa Poissa

Vastaus #1498 : 26.10.2015 klo 22:35:51

Tasojako menee luullakseni kahdelle ikäluokalle yhdessä. Tänä vuonna muistaakseni 02 ja 03. KäPalla on vahva 02 joka pitää 03:kin ykköskorissa?

Tämä kai se syy on.
poikapelaa

Poissa Poissa

Vastaus #1499 : 27.10.2015 klo 18:03:36

Tänään pelattu ainakin:

TPS-Käpa 5-0
Honka-Käpa 10-0

Nämä pelit olivat 03 Käpylän ensimmäiset 11v11 pelit ikinä. Treenejäkin vedetty viikon verran.
Sitä en tiedä miksi tällainen linja on valittu kun nämä muut jengit ovat ysipelien lomassa jo pitkään pelaneet myös isoa kenttää.

HJK-Honka 1-0

Sivuja: 1 ... 59 [60] 61 ... 63

Siirry: