|
Kiovan leipäkori
Poissa
|
|
Vastaus #1451 : 28.02.2012 klo 11:29:25 |
|
Veikkaan, että tuo 24% syöttötarkkuus on tuon saman lehden tilastoinnista, joka antaa meidän Jukalle aina paskimman arvosanan Menisi ainakin yksyhteen tilastojen ja arvostelun taso.
|
|
|
|
SirLoser
Poissa
Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat
|
|
Vastaus #1452 : 28.02.2012 klo 12:37:43 |
|
Ensinnäkään minä en pönkitä minkäänlaisia kantoja, ja päinvastoin minä olen pitänyt Jukkaa ihan kelvollisena pelaajana Primeraan ja todella ihmettelin penkitystä vuoden alussa, mikä taisi ainakin osaksi johtuakin jalkavaivoista. Kunhan nyt peliä tällä kertaa näkemättä ja siksi mitään kantaa esityksestä tänne kirjoittamatta vilkaisin tilastoja, niin pisti tuo poikkeuksellisen heikko syöttöprosentti silmään ja ajattelin sen tuovan lisäarvoa tähän keskusteluun, jossa ihmeteltiin jälleen Jukan heikkoa arvosanaa espanjalaislehdistössä. Faktojen kertominen reaktioista päätellen taitaa siis vaan olla väärin täällä, siis siinä tapauksessa kun ne tuntuvat ikäviltä meidän suomalaisten kannalta. Silloin pitää vaieta, positiiviset arvosanat ja tilastot kyllä tuntuu kelpaavan. Täysin alle arvostelun olevan syöttöprosentin lisäksi Jukan tilastot näyttivät itseasiassa keskivertoa selvästi paremmilta. En usko tilastoissa olevan virhettä.
Tilastot on Optan dataa käyttävästä aivan loistavasta sivustosta, whoscored.comista, josta löytyy kaikkien neljän suuren pääsarjan kattavat tilastot joka matsista. Suosisttelen.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012 klo 12:40:40 kirjoittanut SirLoser »
|
|
|
|
|
Jii
Poissa
|
|
Vastaus #1453 : 28.02.2012 klo 12:49:25 |
|
Veikkaan, että tuo 24% syöttötarkkuus on tuon saman lehden tilastoinnista, joka antaa meidän Jukalle aina paskimman arvosanan Menisi ainakin yksyhteen tilastojen ja arvostelun taso. Raúl tilastoi nämä kuvanauhalta ja lähettää toimitukseen. 24% syöttöprosentti on sellainen, joka täysin varmasti pistäisi silmään ottelua katsellessa. Siis haloo, yksi syöttö neljästä omille kyllähän täällä jengi katsoi peliä, pakkohan tuollainen olisi huomata?
|
|
|
|
Edmundo
Poissa
|
|
Vastaus #1454 : 28.02.2012 klo 12:54:28 |
|
Raitalalla myös 100% Aerials Won
47 Touches
|
|
|
|
Okan Sakset
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #1455 : 28.02.2012 klo 12:56:59 |
|
Lasketaanko rajaheitot syötöiksi? Jos näin on niin silloin tuo syöttöprosentti voisi olla jopa mahdollinen.
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
|
Vastaus #1456 : 28.02.2012 klo 12:58:10 |
|
Mä en syystä tahi toisesta pidä tuota mahdollisena. Alta 1/4 syöttötarkkuudella Jukin arvosana ei millään voi olla kentälle keskitasoinen niinkuin tuo samainen sivusto kuitenkin väittää.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012 klo 13:01:15 kirjoittanut erno »
|
|
|
|
|
hombre
Poissa
|
|
Vastaus #1457 : 28.02.2012 klo 13:03:03 |
|
Todella outo lukema kyllä.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1458 : 28.02.2012 klo 13:12:52 |
|
Ensinnäkään minä en pönkitä minkäänlaisia kantoja, ja päinvastoin minä olen pitänyt Jukkaa ihan kelvollisena pelaajana Primeraan ja todella ihmettelin penkitystä vuoden alussa, mikä taisi ainakin osaksi johtuakin jalkavaivoista. Kunhan nyt peliä tällä kertaa näkemättä ja siksi mitään kantaa esityksestä tänne kirjoittamatta vilkaisin tilastoja, niin pisti tuo poikkeuksellisen heikko syöttöprosentti silmään ja ajattelin sen tuovan lisäarvoa tähän keskusteluun, jossa ihmeteltiin jälleen Jukan heikkoa arvosanaa espanjalaislehdistössä. Faktojen kertominen reaktioista päätellen taitaa siis vaan olla väärin täällä, siis siinä tapauksessa kun ne tuntuvat ikäviltä meidän suomalaisten kannalta. Älä välitä, tällaista tapahtuu. Lohduttaudun itse sillä, että asia ei voi kehittyä kuin parempaan suuntaan. Esim. huonojen pelikavereiden mainitseminen on nyt harvinaisempaa kuin esim. kaksi vuotta siten. Ja tosiaan kiitokset lisäarvoa tuottaneista tiedoista. Noita aina kaivataan, vaikka olisivatkin sitten ns. ikäviä uutisia.
|
|
|
|
Julkea bulbul
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
|
Vastaus #1459 : 28.02.2012 klo 13:45:10 |
|
Ensinnäkään minä en pönkitä minkäänlaisia kantoja, ja päinvastoin minä olen pitänyt Jukkaa ihan kelvollisena pelaajana Primeraan ja todella ihmettelin penkitystä vuoden alussa, mikä taisi ainakin osaksi johtuakin jalkavaivoista. Kunhan nyt peliä tällä kertaa näkemättä ja siksi mitään kantaa esityksestä tänne kirjoittamatta vilkaisin tilastoja, niin pisti tuo poikkeuksellisen heikko syöttöprosentti silmään ja ajattelin sen tuovan lisäarvoa tähän keskusteluun, jossa ihmeteltiin jälleen Jukan heikkoa arvosanaa espanjalaislehdistössä. Faktojen kertominen reaktioista päätellen taitaa siis vaan olla väärin täällä, siis siinä tapauksessa kun ne tuntuvat ikäviltä meidän suomalaisten kannalta. Silloin pitää vaieta, positiiviset arvosanat ja tilastot kyllä tuntuu kelpaavan. Täysin alle arvostelun olevan syöttöprosentin lisäksi Jukan tilastot näyttivät itseasiassa keskivertoa selvästi paremmilta. En usko tilastoissa olevan virhettä.
Tilastot on Optan dataa käyttävästä aivan loistavasta sivustosta, whoscored.comista, josta löytyy kaikkien neljän suuren pääsarjan kattavat tilastot joka matsista. Suosisttelen.
Ei ollut tarkoitus aiheuttaa mielipahaa Kuka tässä nyt on väittänyt faktojen kertomisen olevan väärin? Onhan se melkoista bensan heittämistä liekkeihin heittää tänne tuollainen järjettömän heikko syöttöprosentti kohtuu kehutun pelin jälkeen kommentoimatta sitä mitenkään tai kertomatta esimerkiksi sellaista pientä tietoa kuin lähde. Sen verran kauan olet tänne kirjoittanut ja pääosin oikein mainiosti selväpäisen kriittisellä otteella, että etköhän tuollaisen puolihuolimattoman heiton vaikutukset osaa arvata? Olisiko ollut suuri vaiva kirjoittaa esim.: Tilastojen (whoscored.com, on muuten mainio sivusto) perusteella ainakin syöttöprosentti näyttää hämmentävän huonolta, mikä selittänee huonoa arvosanaa.
|
|
|
|
pyry
Poissa
Suosikkijoukkue: Start 09.08.1942
|
|
Vastaus #1460 : 28.02.2012 klo 13:56:33 |
|
Faktojen kertominen reaktioista päätellen taitaa siis vaan olla väärin täällä, siis siinä tapauksessa kun ne tuntuvat ikäviltä meidän suomalaisten kannalta. Älä välitä, tällaista tapahtuu. Lohduttaudun itse sillä, että asia ei voi kehittyä kuin parempaan suuntaan.
Katsoiko teistä kumpikaan peliä? Edellisissä viesteissähän pelin nähneet ovat ihmetelleet lähinnä sitä, miten tuo 1/4 omille voisi pitää paikkansa, kun pelin perusteella ei näyttänyt siltä. Kutsukaa sitä kieltämiseksi jos haluatte, mutta kyllähän myös (jonkun toisen havaintoihin perustuvat) tilastot on luonnollista kyseenalaistaa, jos omat havainnot eivät niitä kertakaikkiaan tue. Mielenkiintoisia ne ovat joka tapauksessa eli tosiaan kiitos SirLoserille siitä, että otti tuon lukeman esille. Jos rajaheitot lasketaan syötöiksi, luku on ymmärrettävämpi, niin kuin Okan Sakset jo totesikin. Niitä Raitala ei tuntunut saavan omille sitten millään.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #1461 : 28.02.2012 klo 14:10:02 |
|
Osasyy tuohon rajaheittojen huonoon prosenttiin tosin löytyy siitä että valmentaja ei ilmeisesti hyväksy alta 20 metrisiä tai taaksepäin tehtyjä suorituksia. Jos boksiin on alta 30m, niin aina lähdetään hakemaan "keskitysmäistä" rajaheittoa, jonka Osasuna sitten häviää tämän kauden otannalla about 100% varmuudella.
|
|
|
|
SirLoser
Poissa
Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat
|
|
Vastaus #1462 : 28.02.2012 klo 14:28:03 |
|
Lasketaan rajaheitot syötöiksi tai ei, mutta jos saa koko ottelussa 4/17 syöttöä omille, niin onhan se nyt ennätysmäisen surkea lukema, jota on aivan turha selitellä yhtään mitenkään. Keskityksiä, pitkiä palloja, purkupalloja jne. ei taideta edes laskea syötöiksi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012 klo 14:30:52 kirjoittanut SirLoser »
|
|
|
|
|
Kiovan leipäkori
Poissa
|
|
Vastaus #1463 : 28.02.2012 klo 14:46:54 |
|
Jos tuossa on kyseessä vain matalat syötöt niin lukema on lähes mahdoton, ellei pelipaidassa lue selkäpuolella Helin. Jos tuohon tosiaan lasketaan rajaheitot ja purkupallot, on lukema ymmärrettävämpi ja siinä tapauksessa mahdollinen, ettei Jukan kautta pelattu juurikaan Osasunan pitäessä palloa. Tätä puoltaa vielä se, jos kaikki rajaheitot on sivurajaa pitkin ylöspäin heitettyjä kukkuheittoja.
En itse katsonut tuota kyseistä peliä, mutta aika hämmentäviä lukuja täällä pyörii.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1464 : 28.02.2012 klo 14:57:17 |
|
Jukka-poika on kyllä aika hämmentävä ja ristiriitainen seurattava. Jo aikoja sitten tuli selväksi, että sen työskentelyn laatu hyökkäys- ja puolustussuuntaan poikkeaa sen verran rajusti toisistaan, että kokonaiskuvaa on vaikeaa muodostaa. Nyt ollaan jo siinä tilanteessa, ettei yksittäisen pelinkään otteista olla lähellekään yksimielisiä. Tohtori Jukka ja Mr Hyde? Odotan Jukan huomista Itävalta-peliä enemmän kuin mielenkiinnolla. Huonot pelikaverit - mä olin eka.
|
|
|
|
murdock
Poissa
|
|
Vastaus #1465 : 28.02.2012 klo 15:00:31 |
|
Hieno sivusto tuo whoscored.com. Kiitos SirLoserille linkistä.
OPTA tosiaan laskee rajaheitot syötöiksi. Pitkät pallot ja keskitykset ovat joskus mukana syöttöprosentissa, joskus ei. Noissa whoscored.comin tilastoissa veikkaisin, että pitkät pallot on laskettu mukaan maalivahtien alhaisista syöttöprosenteista päätellen. 17 syöttöä on pieni otanta ja en pitäisi tuota 24%:a mitenkään hälyttävänä, kun kyse on laitapakista, joka osittain joukkueensa pelitavan takia joutuu pelaamaan pitkiä ja vaikeita syöttöjä. Vaikka tietysti noin pieni syöttöprosentti on todella harvinainen.
Yleiseen tilastokeskusteluun, että on hyvin vaarallista katsoa pelkkiä tilastoja jalkapallossa ja tehdä päätelmiä niiden osalta, koska erilaisia syyseuraussuhteita on niin paljon erilaisia.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #1466 : 28.02.2012 klo 15:12:23 |
|
Nopealla laskennalla 11 rajaheittoa joista 10 kaiketi on laskettu hudeiksi. Pitäsköhän Jukin vihjasta Mendilibarille että tuo ei välttämättä ole paras taktiikka.
Kuusi jalalla lähtenyttä syöttöä matsiin on muuten myös melko fantsu lukema. Juki on taas onnistunut hyvin eristäytymispelissään.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1467 : 28.02.2012 klo 15:32:24 |
|
Nopealla laskennalla 11 rajaheittoa joista 10 kaiketi on laskettu hudeiksi. Pitäsköhän Jukin vihjasta Mendilibarille että tuo ei välttämättä ole paras taktiikka. Voi käydä niin, että Mendilibar käskee Jukan mennä pubiin harjoittelemaan tarkkuutta tikkataululla. Noista tilastoinneista toteaisin vielä, että on helvetin ikävää, ettei noihin ole saatu yleistä standardia. Esim. Optalla ei taideta tuntea 2-kamppailukäsitettä samalla tavalla kuin esim. Saksassa. On vain tilastot pelaajan itsensä tekemistä taklauksista ja niitten onnistumisista. Myös Fifalla on arvokisoissa ihan omat systeeminsä. Castrolrankingkin taitaa poiketa musita aika tavalla.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #1468 : 28.02.2012 klo 15:35:13 |
|
Opta taitaa kuitenkin tehdä esimerkiksi Bundesliga.de:n tilastot, tai näin ainakin ymmärsin kun olin taannoin työhaastateltavana sinne. Muuten ihan samaa mieltä kyllä.
|
|
|
|
Padre
Poissa
|
|
Vastaus #1469 : 28.02.2012 klo 17:37:07 |
|
Callit viitannee Kickerin tilastoihin tuolla kaksinkamppailuprosentilla.
|
|
|
|
valloittaja
Poissa
Suosikkijoukkue: AFC Ajax & Idän Punaiset Never Förget
|
|
Vastaus #1470 : 29.02.2012 klo 00:05:57 |
|
Yleiseen tilastokeskusteluun, että on hyvin vaarallista katsoa pelkkiä tilastoja jalkapallossa ja tehdä päätelmiä niiden osalta, koska erilaisia syyseuraussuhteita on niin paljon erilaisia.
Lisäksi kannattaa aina muistaa vanha viisaus: Vale, emävale, tilasto. Ei niin, etteivätkö tilastot futismatseista itseänikin kiinnostaisi tai peräti kiehtoisi. Saksassa ja jenkkien sarjoissa (ml. yliopistosarjat) on osunut omiin silmiini kattavin, suorastaan läkähdyttävän huikea tilastointi. Kateeksi käy. Näkisipä Suomessa joskus jotakin samanlaista, edes yhdessä matsissa näytteenomaisesti...
|
|
|
|
Woland
Poissa
|
|
Vastaus #1471 : 29.02.2012 klo 00:20:08 |
|
Kuusi jalalla lähtenyttä syöttöä matsiin on muuten myös melko fantsu lukema. Juki on taas onnistunut hyvin eristäytymispelissään.
Ja näistä ilmeisesti kaksi keskitystä ja kolme pitkää palloa tuon tilastosivun mukaan. Yksi lyhyt syöttö koko pelissä? Aika mielenkiintoinen suoritus, jos pitäisi paikkaansa.
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #1472 : 29.02.2012 klo 00:55:59 |
|
Opta taitaa kuitenkin tehdä esimerkiksi Bundesliga.de:n tilastot, tai näin ainakin ymmärsin kun olin taannoin työhaastateltavana sinne. Muuten ihan samaa mieltä kyllä.
Tämä oli minulle kyllä yllätys. Ovatkohan ostaneet sen bundesliigojen tilastoja tehneen firman. Siihen firmaan viitattiin joskus SportBildissä Imp-daten tms. Kickerissä ei ole 2-kamppalutilastoja.
|
|
|
|
kapten
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki suomalainen jalkapalloilu
|
|
Vastaus #1473 : 29.02.2012 klo 10:32:34 |
|
Ja näistä ilmeisesti kaksi keskitystä ja kolme pitkää palloa tuon tilastosivun mukaan. Yksi lyhyt syöttö koko pelissä? Aika mielenkiintoinen suoritus, jos pitäisi paikkaansa.
Osasuna ei taida paljon palloa kierrättää alhaalla puolustuslinjassa Olisi kyllä kiva nähdä tuo matsi videolta ja tehdä itse Jugin esityksestä tilastot.
|
|
|
|
Juhana
Poissa
|
|
Vastaus #1474 : 03.03.2012 klo 10:51:30 |
|
Jugi luonnollisesti mukana kokoonpanossa tänään.
|
|
|
|
|
|