García
Poissa
|
|
Vastaus #75 : 05.08.2011 klo 00:12:02 |
|
Miten päättyi, kauan pelasi?
Osasuna voitti 2-1, peliajasta ei tietoa. Edit: Hidas
|
|
|
|
kapten
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki suomalainen jalkapalloilu
|
|
Vastaus #76 : 05.08.2011 klo 13:57:45 |
|
Näyttäisi siltä, että Jukka tosiaan on hankittu pelaamaan. Jos vastuu jatkuu La Liga -kaudella niin tässä on mahtava mahdollisuus kehittyä. La Ligassa oikeasti pärjäävä laitapakki olisi Suomen maajengille kultaakin kalliimpi. Tässähän jo melkein tulee housuihin...
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
|
Vastaus #77 : 08.08.2011 klo 12:05:25 |
|
Jukka ei ollut mukana Italian leirin viimeisessä harjoitusottelussa eilen Novara Calciota vastaan. Osasunan sivut kommentoivat asiaa: Vadócz y Raitala se marchan con sus selecciones
Abandonan la concentración italiana
Los dos jugadores del CA Osasuna abandonarán mañana domingo a mediodía la concentración de los rojillos en Italia Krisztian Vadócz y Jukka Raitala han sido convocados por sus respectivas selecciones nacionales y mañana domingo, por tanto, abandonarán la concentración del CA Osasuna en Italia.
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #78 : 08.08.2011 klo 12:22:53 |
|
Eli siis Raitala ei ollut mukana, koska on kutsuttu Suomen maajoukkueeseen.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #79 : 08.08.2011 klo 12:27:11 |
|
Eli siis Raitala ei ollut mukana, koska on kutsuttu Suomen maajoukkueeseen.
Joo, piti laittaa vapaa käännös mukaan, mutta unohtui.
|
|
|
|
Mahou.
|
|
Mahou.
Vastaus #80 : 08.08.2011 klo 14:29:39 |
|
Kiima nousee! Saapahan hyvän syyn lähteä 6. marraskuuta Madridiin katsomaan Real Madrid - Osasuna .
|
|
|
|
Bluejacket
Poissa
|
|
Vastaus #81 : 10.08.2011 klo 13:33:36 |
|
Valmentaja patistaa Raitalaa espanjan opintoihinLaitapuolustaja Jukka Raitalasta tulee alkavalla kaudella kolmas Espanjan La Ligassa pelannut suomalaisjalkapalloilija.
Raitalalle on näillä näkymin luvassa vastuuta Osasunassa, vaikka seuran kerrotaan etsivän edelleen vahvistuksia hänen pelipaikalleen puolustuksen vasemmalle laidalle. Päävalmentaja José Luis Mendilibar myöntää tarvitsevansa lisää näyttöjä Raitalan osaamisesta, sillä suomalaispelaaja on treenannut joukkueen mukana vasta reilun viikon.
- Raitala on nuori tulevaisuuden pelaaja, mutta hänen on vielä totuteltava liigaamme, pelirytmiin ja joukkueeseen. Kieliongelma on olemassa, mutta fiksuna kaverina hän selviää varmasti siitä nopeasti, Mendilibar sanoi pamplonalaisessa Diario de Noticias -lehdessä.
Baskivalmentaja patistaakin Raitalaa opettelemaan espanjan kielen mahdollisimman nopeasti, sillä tällä hetkellä kommunikointiongelmat vaikeuttavat yhteydenpitoa.
- Minulla on kääntäjiä ryhmässä, mutta en tiedä, välittävätkö he hänelle sen mitä haluan, koska hekään eivät aina ymmärrä minun espanjaani. En tiedä, minkälaisia käännöksiä hänelle tehdään. Luotan enemmän häneen, koska kyseessä on fiksu kaveri, jonka toivon oppivan nopeasti espanjaa, Mendilibar jatkoi.
Osasuna kohtaa La Ligan avauskierroksella Valencian lauantaina 20. elokuuta.
|
|
|
|
timmy
|
|
timmy
Vastaus #82 : 10.08.2011 klo 13:46:18 |
|
Noin lähtökohtaisesti kansainvälisessä työympäristössä työskentelevälle valmentajalle olisi helpompaa opetella itse Englantia.
|
|
|
|
huckerby
Poissa
|
|
Vastaus #83 : 10.08.2011 klo 13:48:37 |
|
Noin lähtökohtaisesti kansainvälisessä työympäristössä työskentelevälle valmentajalle olisi helpompaa opetella itse Englantia.
Tai edes espanjaa, jota kääntäjät ymmärtäisivät.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #84 : 10.08.2011 klo 13:49:03 |
|
Osasuna ei sinänsä ole kauhean multinationaalinen ryhmä. Toki tuosta paistaa läpi täydellinen englanninkielentaidottomuus ja niin edelleen. Jugi kyllä varmasti oppii espanjan ennen tammikuuta.
|
|
|
|
Bluejacket
Poissa
|
|
Vastaus #85 : 10.08.2011 klo 13:52:02 |
|
Riskillä nämä. Noin lähtökohtaisesti Espanjaan muuttavan ja siellä työskentelevän kannattaa opetella itse espanjaa. Valmentaja tuskin on Espanjan ulkopuolelle siirtymässä.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 10.08.2011 klo 13:54:07 |
|
Jugi muuten näyttäisi saaneen numeron kolme tulevalle kaudelle.
|
|
|
|
Pelto
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Tampere United
|
|
Vastaus #87 : 10.08.2011 klo 14:10:52 |
|
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Espanjalaiset eivät muutenkaan niin hanakasti englantia halua opetella, mutta eiköhän se Jukka siellä ihan väkisinkin kielen opi.
|
|
|
|
timmy
|
|
timmy
Vastaus #88 : 10.08.2011 klo 14:24:38 |
|
Valmentaja tuskin on Espanjan ulkopuolelle siirtymässä.
Isoimmilla Espanjan jengeillä alkaa olemaan jo tuollaiset 5 muuta kuin Espanjaa puhuvaa per joukkue. Eli kyllä se ongelma tulisi jo Espanjassa, jos siirtyisi toiseen jengiin. Vai lisätäänkö tulkkeja? Muutenkin pitäisi valmentajalla olla sen verran kielitaitoa, että esim. kansainvälisissä peleissä pystyisi tarvittaessa sanomaan medialle jotain.
|
|
|
|
Pelto
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 10.08.2011 klo 14:27:57 |
|
Isoimmilla Espanjan jengeillä alkaa olemaan jo tuollaiset 5 muuta kuin Espanjaa puhuvaa per joukkue. Eli kyllä se ongelma tulisi jo Espanjassa, jos siirtyisi toiseen jengiin. Vai lisätäänkö tulkkeja?
Muutenkin pitäisi valmentajalla olla sen verran kielitaitoa, että esim. kansainvälisissä peleissä pystyisi tarvittaessa sanomaan medialle jotain.
Tuo on kyllä ihan totta. Itseä ainakin hirvittää kun kaverit kommentoivat espanjaksi, italiaksi tai ranskaksi kansainvälisissä lehdistötiedotteissa.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 10.08.2011 klo 14:30:31 |
|
Epsanja taitaa toki olla maailman 2. puhutuin kieli, joten ei sen pitäisi mitenkään hirvittää.
|
|
|
|
Pelto
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 10.08.2011 klo 14:39:26 |
|
Epsanja taitaa toki olla maailman 2. puhutuin kieli, joten ei sen pitäisi mitenkään hirvittää.
Toki, mutta itse ja varmaan aika moni mieltää englannin yhteiseksi kieleksi jota kaikkien kuuluisi osata. Menee jo OT.
|
|
|
|
joe
Poissa
Suosikkijoukkue: .
|
|
Vastaus #92 : 10.08.2011 klo 15:30:25 |
|
JMT-topikissa tai Riskin blogissa nämä valitukset kun kaikissa maissa ei puhuta englantia.
|
|
|
|
Pallavolo
Poissa
|
|
Vastaus #93 : 10.08.2011 klo 18:41:06 |
|
JMT-topikissa tai Riskin blogissa nämä valitukset kun kaikissa maissa ei puhuta englantia.
Näin.
|
|
|
|
Juhana
Poissa
|
|
Vastaus #94 : 11.08.2011 klo 05:31:30 |
|
Tuo on kyllä ihan totta. Itseä ainakin hirvittää kun kaverit kommentoivat espanjaksi, italiaksi tai ranskaksi kansainvälisissä lehdistötiedotteissa.
Mua hirvittää aina, kun joku puhuu jotain muuta kun suomea!
|
|
|
|
Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: activity in the forest and streets
|
|
Vastaus #95 : 11.08.2011 klo 07:06:35 |
|
Mua hirvittää aina, kun joku puhuu jotain muuta kun suomea!
samaa mieltä. Yksi sukulaisakka oli oikeasti sitä mieltä, että serkun ruotsalaisen poikaystävän olisi ehdottomasti pitänyt opetella suomea, jotta hänen kanssaan olisi voinut keskustella. Luonnollisesti tää muija sitten puhui suomea mahdollisimman hitaasti, jotta varmasti ymmärtää. Mutta asiaan. Todella lupaavalta näyttää, että Raitala todella on pääsemässä pelaamaan. Maajoukkueen kannalta äärimmäisen tärkeetä.
|
|
|
|
Chingón
Paikalla
|
|
Vastaus #96 : 11.08.2011 klo 12:46:41 |
|
Toivotaan että Raitala nousee aavarin mieheksi! Ja timmy mitä vittua
|
|
|
|
Barcode Rolle
Poissa
|
|
Vastaus #97 : 11.08.2011 klo 12:50:12 |
|
Jokainen minuutti minkä pelaa La Ligassa on tärkeä, mutta toivotaan kokonaisia otteluja heti alusta asti.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #98 : 13.08.2011 klo 16:24:44 |
|
http://www.osasuna.es/dev/actualidad/ultimasnoticias/ome-he-sentido-muy-bien-acogidoo “Me he sentido muy bien acogido” Dice que espera estar a la altura El jugador finlandés ha ofrecido su primera rueda de prensa en el estadio Reyno de Navarra, tras su primer entrenamiento en Pamplona
Jukka Raitala ha relatado sus primeros días como jugador de Osasuna: “Me he sentido muy bien acogido. Todavía no hablo castellano, pero lo aprenderé pronto para comunicarme mejor. Mis sensaciones en estos primeros días son muy buenas”.
También ha contado como tomó la decisión de fichar por Osasuna: “Cuando recibí la oferta no me lo pensé. Es un equipo de la liga española. He visto un poco de este fútbol en la televisión”. Y con este conocimiento, ha desvelado como se encuentra con respecto a sus compañeros: “Físicamente estoy bien, porque llevaba cuatro semanas entrenando en Alemania. Tengo buen ritmo y lo estoy manteniendo. No obstante, debo ajustar mi juego a la liga española, donde se juega más rápido y su fútbol es más técnico”.
De hecho espera responder a las expectativas puestas en él tanto en Pamplona como en su país: “En mi país está teniendo una repercusión. Me siento honrado y orgulloso de representar a mi país en la liga española. Espero estar a la altura y dar la talla. Estoy a las órdenes del entrenador”.
Eilen esitelty Jukka Pamplonassa kotistadionilla. Toteaa että mesta vaikuttaa hyvältä paikalta jne. Meinaa opetella paikallisen kielen asappia. Sanoo olevansa fyysisesti hyvässä vedossa ja valmis vastuuseen. Lisäksi sama audiona ja neljä seksiä tihkuvaa valokuvaa kaupanpäälle.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
|
Vastaus #99 : 14.08.2011 klo 21:20:19 |
|
Jugille 82min 3-0 voitossa Real Santanderia vastaan.
|
|
|
|
|
|