FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.04.2024 klo 10:46:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]
 
Kirjoittaja Aihe: OPS - JIPPO lauantaina 6.8 klo. 16:00 Raatissa  (Luettu 3901 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alain Robbe-Grillet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dans le labyrinthe ja Vihavaisen tahtotila


Vastaus #25 : 06.08.2011 klo 20:31:17

Viihdyttävä ja jännittävä peli. OPS oli alussa altavastaaja mutta pääsi 1-0 johtoon Hosion komella puskumaalilla joka kimposi tolpan kautta maaliin. OPS hallitsi tämän jälkeen peliä mutta alkoi toisella puoliajalla varmistelemaan 1-0 voittoa ja Jippo sai paineen lopussa. Empä ihmettele vaikka Jippo oli hävinnyt vain 3 ottelua tätä ennen sillä niin kova oli tsemppi lopussa. OPS oli hätää kärsimässä ja Juvonen otti ensin keltaisen ja sitten punaisen kortin. Lopussa Jipolla oli ihan avopaikka mutta pusku meni yli maalin. Näin OPS:lle arvokas 1-0 voitto.
OPS on siis edelleen nousutaistossa ja hienossa pisteputkessa. Tuo putki on koetuksella ensi kierroksella kun puolustuksen Juvonen on pelikiellossa. Keväällä Juvonen otti suoran punaisen ja se näkyi karmella tavalla varsinkin kotipelissä PK-35:tä vastaan puolustuksen ollessa ihan hukassa. Tärkeä mies on pelikiellossa mutta 3 pistettä tuli ja taistelu jatkuu.

Viihdyttävyydestä ja jännityksestä voi olla montaa mieltä. Satunnaisen katsojan, jonka sympatiat eivät olleet kummankaan joukkueen puolella, näkökulmasta peli ei nossut millään tasolla klassikoiden joukkoon. Joukkueet olivat tasavahvoja ja kun kyseessä on kaksi keskinkertaista joukkuetta, pelikin oli mielikuvituksetonta ja keskinkertaista puurtamista. Ensimmäisellä jaksolla Jipolla oli hetki, jolloin peli kulki jokseenkin jouhevasti ja toisella puoliajalla OPSi onnistui hetken liikuttelemaan yhdenkosketuksen syötöillä palloa varsin mallikkaasti, mutta otteluun vaivautuneiden katsojien pettymykseksi tätä kesti vain hetken ja sen jälkeen joukkueet puolustivat kuten jalkapallon oppikirjoissa on opetettu tiiviinä joukkueena puolustamaan ja hyökkäävä joukkue, kuten suomalaiset joukkueet yleensä, oli kyvytön liikuttelemaan palloa tavalla jolla tuo näennäisen tiivis paketti olisi pystytty ohittamaan. Näennäisen sen vuoksi, että jostakin kumman syystä näennäisen tiiviisti puolustavaa joukkuetta vastaan hyökkäävien joukkueiden sormi menee suuhun siinä vaiheessa kun pallo pelataan verkkaisesti laitaan johon vastustaja luonnollisesti lentää kuin varpusparvi. Tämän jälkeen hyökkäävä joukkue 11 kertaa 10:stä yrittää väkisin survoa siitä kohti läpi jossa prässi on kovinta. Ehkäpä joskus olisi hyvä vilkaista ympäriilleen ennen kuin palloa on jalassa ja miettiä, että jospa kerrankin syöttäisi pallon jonnekkin muualle sen sijaan, että yrittäisi kuskata pallon tuon loputtoman ihmismuurin läpi. No, ehkäpä vielä jonain kauniina päivänä jalkapallokenttiä kaunistaa joukkue jonka pelaajilla on tarpeeksi taitoa ja malttia syöttää pallon vaikka alaspäin ja koittaa jotakin toista vaihtoehtoa tämän iänikuisen puolustusmuuriin puskemisen sijaan. Mutta ehkäpä vielä joskus näin käy.

Punaisista vielä sen verran, että OPSin onni oli, että tuomari ei antanut joukkueen maalivahdille punaista korttia kun hän tyylipuhtaasti taklasi vastustajan hyökkääjän nurin rangaistusalueen ulkopuolella.
andyman

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tre GB, welcome stadi mut mikähän seura?


Vastaus #26 : 06.08.2011 klo 20:48:54

Viihdyttävyydestä ja jännityksestä voi olla montaa mieltä. Satunnaisen katsojan, jonka sympatiat eivät olleet kummankaan joukkueen puolella, näkökulmasta peli ei nossut millään tasolla klassikoiden joukkoon. Joukkueet olivat tasavahvoja ja kun kyseessä on kaksi keskinkertaista joukkuetta, pelikin oli mielikuvituksetonta ja keskinkertaista puurtamista. Ensimmäisellä jaksolla Jipolla oli hetki, jolloin peli kulki jokseenkin jouhevasti ja toisella puoliajalla OPSi onnistui hetken liikuttelemaan yhdenkosketuksen syötöillä palloa varsin mallikkaasti, mutta otteluun vaivautuneiden katsojien pettymykseksi tätä kesti vain hetken ja sen jälkeen joukkueet puolustivat kuten jalkapallon oppikirjoissa on opetettu tiiviinä joukkueena puolustamaan ja hyökkäävä joukkue, kuten suomalaiset joukkueet yleensä, oli kyvytön liikuttelemaan palloa tavalla jolla tuo näennäisen tiivis paketti olisi pystytty ohittamaan. Näennäisen sen vuoksi, että jostakin kumman syystä näennäisen tiiviisti puolustavaa joukkuetta vastaan hyökkäävien joukkueiden sormi menee suuhun siinä vaiheessa kun pallo pelataan verkkaisesti laitaan johon vastustaja luonnollisesti lentää kuin varpusparvi. Tämän jälkeen hyökkäävä joukkue 11 kertaa 10:stä yrittää väkisin survoa siitä kohti läpi jossa prässi on kovinta. Ehkäpä joskus olisi hyvä vilkaista ympäriilleen ennen kuin palloa on jalassa ja miettiä, että jospa kerrankin syöttäisi pallon jonnekkin muualle sen sijaan, että yrittäisi kuskata pallon tuon loputtoman ihmismuurin läpi. No, ehkäpä vielä jonain kauniina päivänä jalkapallokenttiä kaunistaa joukkue jonka pelaajilla on tarpeeksi taitoa ja malttia syöttää pallon vaikka alaspäin ja koittaa jotakin toista vaihtoehtoa tämän iänikuisen puolustusmuuriin puskemisen sijaan. Mutta ehkäpä vielä joskus näin käy.

Punaisista vielä sen verran, että OPSin onni oli, että tuomari ei antanut joukkueen maalivahdille punaista korttia kun hän tyylipuhtaasti taklasi vastustajan hyökkääjän nurin rangaistusalueen ulkopuolella.

Ei kait kun se oli ollut "tyylipuhtaasti". Tosi hyvä raportti ja varmaan pisin sinun tekemä koskaan! Nyt sain vihdoin kunnon käsityksen mitä oikeasti tapahtui, eli turhaan lukea joukkueiden omia rapsoja, jatkahan samaan malliin.
Valentin Varennikov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BLACKBERRY


Vastaus #27 : 06.08.2011 klo 21:51:23

lässyti lässyti

Niin katkeraa niin katkeraa :D Ylos

Katsopas, pöljä, sarjataulukkoa? :D

..ja sen jälkeen sitten muutama tappouhkaus pöytään, eiks ne? Vai lähetäänks Laiskaan Kissaan lyömään huteja?
Alain Robbe-Grillet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dans le labyrinthe ja Vihavaisen tahtotila


Vastaus #28 : 06.08.2011 klo 22:15:40

Niin katkeraa niin katkeraa :D Ylos

Katsopas, pöljä, sarjataulukkoa? :D

..ja sen jälkeen sitten muutama tappouhkaus pöytään, eiks ne? Vai lähetäänks Laiskaan Kissaan lyömään huteja?

Minulla on parempi idea. Lähdetään katsomaan OPSin peliä. Ai, niin ethän sinä käy OPSin peleissä. Supon ja KRPn kanssa seurustelemisen sijaan, voisit viettää enemmän aikaa "kannattamasi" seuran peleissä. Vaikka en OPSin kannattaja olekkaan, olen Palloseuran peleihin kantanut enemmän rahaa kuin sinä, jonka "kannattaminen" on Futisforumilla OPSn topikissa suunsoitto. Tuo suunsoittokin on välillä lähinnä vittuilua OPSin suuntaan. Se, että äitisi on aikonaan pelannut OTPssa ja itse olet 1990-luvulla omien sanojesi mukaan käynyt keskuskentällä katsomassa OPSin pelejä, joka tuskin pitää paikkansa kun ottaa huomioon nykyisen innokkuutesi käydä Palloseuran peleissä, ei tee sinusta kovinkaan uskottavaa kannattajaa, joten kaikille, myös sinulle, olisi parempi kun lopettaisit OPSn topikeihin spämmäilyn.
Valentin Varennikov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BLACKBERRY


Vastaus #29 : 06.08.2011 klo 23:16:35

Sähän oikein einsteini olet. Mä oon nähny Juntusen pelejä miljoona kertaa enemmän kuin sinä pahainen puskajussi. Mä oon sentään sivistynyt etelän mies.
Alain Robbe-Grillet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dans le labyrinthe ja Vihavaisen tahtotila


Vastaus #30 : 06.08.2011 klo 23:37:48

Sähän oikein einsteini olet. Mä oon nähny Juntusen pelejä miljoona kertaa enemmän kuin sinä pahainen puskajussi. Mä oon sentään sivistynyt etelän mies.

Sori vaan. Einsteini on jäänyt vähemmälle lukemiselle. Einsenteinista tiedän vähän enemmän, mutta hänestäkään en tarpeeksi. Mutta jos lähtökohtana on montaasi Juntunen-OPS, epäilen kovasti, että et juurikaan ole Juntusen pelejä nähnyt. Ainakaan OPSin kontekstissa. Mitä taas tuohon sivistykseen tulee, Mannista mukaillen, tuskinpa olet ranskalaisesta kulttuuripiiristä oppejasi ammentanut, joten unohda sivistyneisyytesi. Saksalaisten vastine sivistykselle kulttuurikaan tuskin sinua kuvaa, olettaen, että Varennikovilla viittaat itään, joten eikähän sivistys ja kulttuuri ole kiertäneet sinut kaukaa.
Valentin Varennikov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BLACKBERRY


Vastaus #31 : 06.08.2011 klo 23:43:56

Itse olen ammentanut sivistykseni tamperelaisessa eliitti lukiossa, opiskellut latinaa ja antiikin filosofiaa, ja sittemmin käynyt läpi Punaisen Yliopiston samaisessa kaupungissa. Olen intellektuelli vailla vertaa ja samasta sattuneesta syystä eräs Juntunen täällä pelailu koko lapsuuteni ajan. TPV ei kaatunut Juntuseen, vaan Juntusen muuttamiseen Ouluun. Oulun futis on nousussa.

Yhteistyöterveisin:
Bortsa.
Alain Robbe-Grillet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dans le labyrinthe ja Vihavaisen tahtotila


Vastaus #32 : 06.08.2011 klo 23:58:07

Itse olen ammentanut sivistykseni tamperelaisessa eliitti lukiossa, opiskellut latinaa ja antiikin filosofiaa, ja sittemmin käynyt läpi Punaisen Yliopiston samaisessa kaupungissa. Olen intellektuelli vailla vertaa ja samasta sattuneesta syystä eräs Juntunen täällä pelailu koko lapsuuteni ajan. TPV ei kaatunut Juntuseen, vaan Juntusen muuttamiseen Ouluun. Oulun futis on nousussa.

Yhteistyöterveisin:
Bortsa.

Joo. En hirveästi ole perehtynyt punaiseen marxismi-leninismiin, mutta kummalliselta tuo sinun syy-seuraussuhde "eliitti lukio, latinan ja antiikin filosofian opiskelu ja Punaisen Yliopiston läpikäynti ja se, että Juntunen on pelaillut Tampereella koko lapsuutesi" tuntuu kummalliselta kun kyse on Juntusen pelaamisesta ja OPSista. Siinä tapauksessa jos Juntunen pelasi OPSissa Tampereella lapsuudessasi asia on ymmärrettävä, mutta muussa tapauksessa, epäilen, että et ole nähnyt ensimmäistäkään Juntusen peliä OPSissa. Mitä taas tulee tuohon antiikin filosofiaan, paljon on vettä virrannut Tammerkoskessa antiikin filosofian jälkeen joten kannattaisi tutustua myös siihen filosofiaan jota on filosofoitu antiikin jälkeen. Mutta antiikin filosofin ystävänä ymmärrät varmaan, että kun ohjenuoranasi on Platonin luolavertaus, Juntunen on ainoa todellisuus jonka näet.
Valentin Varennikov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BLACKBERRY


Vastaus #33 : 07.08.2011 klo 00:00:47

haistapa vittu, senkin barbaari
Pöhnä

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 07.08.2011 klo 00:01:46

haistapa vittu, senkin barbaari

Loppuko argumentit? :D
mazza

Poissa Poissa


Vastaus #35 : 07.08.2011 klo 00:48:26

Maalikooste: http://www.ops.fi/galleria
Alain Robbe-Grillet

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Dans le labyrinthe ja Vihavaisen tahtotila


Vastaus #36 : 07.08.2011 klo 01:07:29


Muuten hyvä, mutta katsojan näkökulmasta jäin odottamaan toisen puoliajan tilannetta jossa OPSin maalivahdin ja jipon hyökkääjä taistelivat samasta pallosta. Katsomoon näytti siltä, että maalivahti oli myöhässä ja pelasi hyökkääjän pois, joten voisko tuon tilanteen lisätä koosteeseen?
JM

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 07.08.2011 klo 10:40:03

Mutta antiikin filosofin ystävänä ymmärrät varmaan, että kun ohjenuoranasi on Platonin luolavertaus, Juntunen on ainoa todellisuus jonka näet.

:D Ylos
JussiR

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 07.08.2011 klo 16:18:22

Itse olen ammentanut sivistykseni tamperelaisessa eliitti lukiossa, opiskellut latinaa ja antiikin filosofiaa, ja sittemmin käynyt läpi Punaisen Yliopiston samaisessa kaupungissa. Olen intellektuelli vailla vertaa ja samasta sattuneesta syystä eräs Juntunen täällä pelailu koko lapsuuteni ajan. TPV ei kaatunut Juntuseen, vaan Juntusen muuttamiseen Ouluun. Oulun futis on nousussa.

Yhteistyöterveisin:
Bortsa.

Äidinkielen opiskelu (esim. yhdyssanat) on jäänyt kuitenkin vähemmälle?

 
Sivuja: 1 [2]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa