FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.04.2024 klo 02:49:00 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2
 
Kirjoittaja Aihe: SMJK:n historiikki  (Luettu 25678 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Loordi

Poissa Poissa


: 11.09.2011 klo 15:01:09

Kuulin luotettavista hallituslähteistä, että historiikista on ollut vähe alusta puhetta. Mitähän asialle meinataan tehdä ja milloin? Kyseeseen tulisi tietenkin kohtuullisen ns. ammattimainen setti eikä mikään räpellys. Tiedä sitten tietenkään mitä semmoinen maksaa. Fakta lienee se, että mitään mahdottoman hurjia myyntilukuja se ei ehkä keräisi. Toisaalta onhan tuossa jäsenpohjaa, jos porukka sittenkin innostuisi sen ostamaan.

Katson asiakseni avata keskustelun, koska nimeni tulee esiintymään siinä melkoisen alkupuolella ::)

Jonkinlaista kiinnostusta voisi myös olla asian eteen jotain tehdäkin, jos semmoista tarvetta ilmenisi. Eikö se ole kuitenkin selvää, että historiikki tarvitaan ja nyt olisi jotakuinkin oikea aika ???
euroflex

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 11.09.2011 klo 15:09:58

Asiasta ei vielä ole tehty mitään radikaalimpia päätöksiä/aikatauluja/suunnitelmia tms.

Sovittiin vain,että pelataan nämä syksyn maaottelut ensin läpi ja senjälkeen on aikaa enempi paneutua tuleviin asioihin.

Tämä nyt minun käsitys asiasta,ei hallituksen ja aktiivien virallinen totuus.
päätykatsomo

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 12.09.2011 klo 17:55:45

Ehdottomasti toteutukseen. Ostan samantien.
mandela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SalPa, Besiktas


Vastaus #3 : 12.09.2011 klo 19:29:52

Ilmoittaudun kiinnostuneeksi tekijäksi, kohtuullista korvausta vastaan. 3 historiikkiä plakkarissa, joista yksi on urheiluseuran 100-vuotishistoria. Vuodenvaihteen jälkeen olen työtön, joten mitä tässä enää odotellaan, nimiä paperiin! :)
D mies

Poissa Poissa


Vastaus #4 : 12.09.2011 klo 19:39:25

Joo, suunnitelmissa on ensi vuoden aikana julkaista jonkinmoinen historiikki SMJK:n ensimmäisestä kymmenestä vuodesta. Ilmestynee varmaankin jonkinlaisena "HuSen! erikoisnumerona". Kiinnostuneet tekijät voivat ottaa yhteyttä, ja jos jollakulla on kuvia sun muuta matskua eritysesti yhdistyksen toiminnan alkuvuosilta, niin laittakaahan tulemaan. Vakavammin tätä ruvetaan pohtimaan ja työstämään heti alkuvuodesta.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011 klo 19:45:42 kirjoittanut D mies »
Loordi

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 13.09.2011 klo 00:40:30

Joo, suunnitelmissa on ensi vuoden aikana julkaista jonkinmoinen historiikki SMJK:n ensimmäisestä kymmenestä vuodesta. Ilmestynee varmaankin jonkinlaisena "HuSen! erikoisnumerona".

Mikä historiikki tuollainen olisi? Sen verran isosta yhdistyksestä on kyse ja 10 vuotta on aivan kelpo aika eli rehellistä kovakantista kirjaa peliin >:(

Muutamia tarinoita on, mutta valokuvia ei ainakaan minulla ole.
globalizer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Gotham City


Vastaus #6 : 13.09.2011 klo 05:34:59

Ehdottomasti Lasunkin pioneerityötä tehnyt pulju Suomen A-maajoukkueen Fan Club sekin mukaan. Useampikin veteraaniforumnisti taisi olla siinä jäsenenä.

D mies

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 13.09.2011 klo 08:27:15

Mikä historiikki tuollainen olisi? Sen verran isosta yhdistyksestä on kyse ja 10 vuotta on aivan kelpo aika eli rehellistä kovakantista kirjaa peliin >:(

Noh, ehkä kymmenvuotiaan ja parituhatjäsenisen yhdistyksen historiikista olisi hieman pröystäilevää (ja kallista) paukattaa kovakantista historiikkia. Mutta hallitushan tuon loppukädessä päättää.
Elmo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: @JyvaskylanFutis


Vastaus #8 : 13.09.2011 klo 08:58:20

Minä olen ymmärtänyt, että nykypäivänä ja nykytekniikalla kirjan kansiin laitto ei ole mitenkään kovissa hinnoissa. Muistaakseni jo kymmenen vuotta sitten inssityön kansituskaan ei ihmeitä maksanut, joten kannattaa ainakin selvittää tuokin vaihtoehto. Toisihan se ihan toisella lailla arvokkuutta sille, ainakin jos siitä yli 10 sivuinen tulisi.
FCSTOKE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Jokerit SalPa LoPa Stoke City UD Las Palmas HSV


Vastaus #9 : 13.09.2011 klo 10:01:19

elmokin saa oslon reissun laiva vessa jekusta maininnan.tosin se oli tehty toiselle henkilölle.missähän mr ajax muuten on kun ei ole näkynyt.
mandela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SalPa, Besiktas


Vastaus #10 : 13.09.2011 klo 10:17:55

Minä olen ymmärtänyt, että nykypäivänä ja nykytekniikalla kirjan kansiin laitto ei ole mitenkään kovissa hinnoissa. Muistaakseni jo kymmenen vuotta sitten inssityön kansituskaan ei ihmeitä maksanut, joten kannattaa ainakin selvittää tuokin vaihtoehto. Toisihan se ihan toisella lailla arvokkuutta sille, ainakin jos siitä yli 10 sivuinen tulisi.
Työstän nykyiselle työnantajalle parhaillaan 112-sivuista (koko A5) historiikkia, josta 96 ensimmäistä värisivuja. Pehmeillä kansilla 500 kappaleen halvin tarjous oli alle 1900, kallein 4000. Eli halvimmillaan ei kyllä kappalehinnaksi tule kovin paha.
päätykatsomo

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 13.09.2011 klo 11:16:00

Työstän nykyiselle työnantajalle parhaillaan 112-sivuista (koko A5) historiikkia, josta 96 ensimmäistä värisivuja. Pehmeillä kansilla 500 kappaleen halvin tarjous oli alle 1900, kallein 4000. Eli halvimmillaan ei kyllä kappalehinnaksi tule kovin paha.

No ei todellakaan ja varmasti tuommoinen 500 kpl myytäisiin varmasti.
Chevron

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #12 : 13.09.2011 klo 16:26:43

Eiköhän korruptioyhdistys kaavi kunnon katteet kumminkin ja rahat menevät jonkun taskuun...
Pelto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Tampere United


Vastaus #13 : 13.09.2011 klo 17:17:17

Olen vapaaehtoinen taittamaan ja kokoamaan historiikin tietokoneella, jos on tarvetta.
Valentin Varennikov

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BLACKBERRY


Vastaus #14 : 13.09.2011 klo 18:40:04

Eiköhän korruptioyhdistys kaavi kunnon katteet kumminkin ja rahat menevät jonkun taskuun...

Hallitus tekee korruptiomatkoja lentopallon EM-kisoihin?
Loordi

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 13.09.2011 klo 22:28:21

No ei todellakaan ja varmasti tuommoinen 500 kpl myytäisiin varmasti.

Jos se on minkään näköinen, niin varmasti jotain 15 euroa voi helposti pyytää, siitä voi sitten laskea Ylos

Sitten kun melkein koko painos jää myymättä, niin myöhemmin vitosella, mutta se on sen ajan murhe. Olen itsekin ymmärtänyt, että kirjanteko ei ole kovinkaan kallista, onhan nykyään niitäkin, että lähetät omia valokuvia ja saat kirjan postissa takaisin. Tuskin ne voivat ihmeitä maksaa, koska kuka niitä muuten teettäisi.
päätykatsomo

Poissa Poissa


Vastaus #16 : 14.09.2011 klo 00:13:02

Olen itsekin ymmärtänyt, että kirjanteko ei ole kovinkaan kallista, onhan nykyään niitäkin, että lähetät omia valokuvia ja saat kirjan postissa takaisin. Tuskin ne voivat ihmeitä maksaa, koska kuka niitä muuten teettäisi.

Muistaakseni maksavat jotain 30-60e suunnilleen. Riippunee hitusen minkälainen vaihtoehto kyseessä. Eli aika halpaa touhua tuo nykyään on.
ALPPIK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taylor Swift: You Belong With Me


Vastaus #17 : 02.02.2012 klo 13:54:54

Loppukesästä taitaa tulla yhdistykselle 10 vuotta täyteen, löytyykö vapaaehtoisia tekijämiehiä vai käykö kuin HuSen tämän syksyn numeroille ???

Vuodesta 2002 lähtien olen ollut jäsenenä ja annan toki haastattelun, jos pyydetään.
mandela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SalPa, Besiktas


Vastaus #18 : 03.02.2012 klo 10:06:55

Tämän topikin innoittamana kirjoitin vilpittömän kiinnostuneena (mielestäni varsin hyvän) sisällysluetteloluonnoksen historiikkiin. Lähetin sen vieläpä SMJK:n hallitukselle sopivasti ennen hallituksen kokousta. Kerroin myös työhistoriastani, joka olisi nähdäkseni mainiosti tukenut tällaista tehtävää, sekä hyvistä (lue: edullisista) kontakteistani painotaloihin.

Pyysin kuitenkin työstä myös kohtuullista ja neuvoteltavissa olevaa palkkiota, mikä ehkäpä johti siihen lopputulokseen, että pihaustakaan ei koskaan kuulunut vastaukseksi. Se oli iso pettymys - näin kuitenkin asian eteen aidosti vaivaa, joten olisin arvostanut edes lauseen mittaista "kiitos mutta ei kiitos" -kuittausta.

Toivottavasti edes jonkun muun kirjoittajan ylivoima vei hallituksen mielenkiinnon, koska minusta 10-vuotias yhdistys ansaitsee itsestään historiikin. 10-vuotisteoksen arvon näkee monien tahojen 20- tai 30-vuotishistoriikeista: kun toiminta on ollut aluksi pienimuotoista, ei sitä ole välttämättä myöskään aina koettu kunnolla muistiinkirjoitettavan arvoiseksi. Ja se taas tekee myöhemmästä historiankirjoituksesta huomattavasti hankalampaa. Muisti haalistuu.
ALPPIK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taylor Swift: You Belong With Me


Vastaus #19 : 03.02.2012 klo 10:51:44

Kummallista, ettet saanut edes vastausta. Hallituksen kokouksiin en ole pitkään aikaan osallistunut enkä varmaan tule lähiaikoina osallistumaankaan, mutta onkohan asiasta edes keskusteltu ja pitääkö hallituksessa kukaan koko historiikkia vaivan arvoisena juttuna.

mandelan olen tavannut ihan elävässä elämässä ja minun puolestani projektin voisi antaa hänen vastuulleen, kohtuullisen palkkiopyynnön suuruuteen en ota kantaa (kun en sitä tiedä). Aiempien vuosikokousten perusteella yhdistyksellä olisi jonkin verran säästöjä ja olisi mukava kuulla, että mihin niitä aiotaan mahdollisesti käyttää.
mandela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SalPa, Besiktas


Vastaus #20 : 03.02.2012 klo 11:35:09

Kummallista, ettet saanut edes vastausta. Hallituksen kokouksiin en ole pitkään aikaan osallistunut enkä varmaan tule lähiaikoina osallistumaankaan, mutta onkohan asiasta edes keskusteltu ja pitääkö hallituksessa kukaan koko historiikkia vaivan arvoisena juttuna.

mandelan olen tavannut ihan elävässä elämässä ja minun puolestani projektin voisi antaa hänen vastuulleen, kohtuullisen palkkiopyynnön suuruuteen en ota kantaa (kun en sitä tiedä). Aiempien vuosikokousten perusteella yhdistyksellä olisi jonkin verran säästöjä ja olisi mukava kuulla, että mihin niitä aiotaan mahdollisesti käyttää.
Se on tietysti täysin mahdollista, että hallituksessa ei ole koettu historiikkia vaivan arvoiseksi asiaksi, ja siihen heillä on tietysti täysi oikeus. Harmittamaan lähinnä jäi se täydellinen hiljaisuus.
Isoveivi

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 03.02.2012 klo 12:00:12

En kuulu hallitukseen mutta olen itsekin ollut jossain määrin mukana historiikkiin liittyvissä keskusteluissa ja tiedän että hallitus päätti ettei projektiin lähdetä herra Mandelan ehdottamalla laajuudella. Jonkinasteista, pienimuotoisempaa historiikkia on toivon mukaan kuitenkin luvassa myöhemmin vuoden 2012 puolella.

Siinä, ettei minkäänlaista vastausta kantautunut sinänsä ansiokkaasta asian kartoituksesta huolimatta on hallitukselle ehdottomasti sattunut jonkinasteinen lapsus. Täysin vapaaehtoisvoimin pyöritettävässä yhdistyksessä tällainen on edelleen valitettavasti mahdollista.


mandela

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SalPa, Besiktas


Vastaus #22 : 03.02.2012 klo 12:06:33

En kuulu hallitukseen mutta olen itsekin ollut jossain määrin mukana historiikkiin liittyvissä keskusteluissa ja tiedän että hallitus päätti ettei projektiin lähdetä herra Mandelan ehdottamalla laajuudella. Jonkinasteista, pienimuotoisempaa historiikkia on toivon mukaan kuitenkin luvassa myöhemmin vuoden 2012 puolella.
Ok, kiitos tiedosta!
Loordi

Poissa Poissa


Vastaus #23 : 03.02.2012 klo 12:16:05

En kuulu hallitukseen mutta olen itsekin ollut jossain määrin mukana historiikkiin liittyvissä keskusteluissa ja tiedän että hallitus päätti ettei projektiin lähdetä herra Mandelan ehdottamalla laajuudella. Jonkinasteista, pienimuotoisempaa historiikkia on toivon mukaan kuitenkin luvassa myöhemmin vuoden 2012 puolella.

Joku perustelu olisi kiva, kun sitä rahaakin tosiaan eri lähteitten mukaan on. Ja sitä jäi yli lisää, koska HuSea ei vaivauduttu tekemään >:(

Kuulostaa puuhastelulta ja väkipakolla tekemiseltä nyt taas tuo sitten. Mielummin ei historiikkia kuin joku "pienimuotoinen", paha pelko miten semmoisessa hassuttelussa käy. Sain vuosikokouskutsun, mutta en tosin ole tulossa tai muutenkaan kuulumassa hallitukseen. Noin muuten olen toki käytettävissä oman osuuteni suorittamiseen, mutta kai siihenkin pitää joku raja laittaa millaiseen versioon nimensä haluaa.
ALPPIK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taylor Swift: You Belong With Me


Vastaus #24 : 03.02.2012 klo 16:45:09

En kuulu hallitukseen mutta olen itsekin ollut jossain määrin mukana historiikkiin liittyvissä keskusteluissa ja tiedän että hallitus päätti ettei projektiin lähdetä herra Mandelan ehdottamalla laajuudella. Jonkinasteista, pienimuotoisempaa historiikkia on toivon mukaan kuitenkin luvassa myöhemmin vuoden 2012 puolella.

Siinä, ettei minkäänlaista vastausta kantautunut sinänsä ansiokkaasta asian kartoituksesta huolimatta on hallitukselle ehdottomasti sattunut jonkinasteinen lapsus. Täysin vapaaehtoisvoimin pyöritettävässä yhdistyksessä tällainen on edelleen valitettavasti mahdollista.



Jos tuo historiikki päätetään toteuttaa edes pienimuotoisena, niin olisi suotavaa että sille olisi vastuuhenkilö. Kyseiseksi vastuuhenkilöksi tulisi nimittää joku, jonka voidaan elämänhallintansa, sosiaalisten kykyjensä ja työmoraalinsa puolesta olettaa selviävän kyseisestä tehtävästä. Eiköhän siellä sisäpiirissä ymmärretä HuSe:n viime aikojen julkaisuaikataulujen pohjalta, että kenelle tätä hommaa nyt ei ainakaan kannattaisi nakittaa.

 
Sivuja: [1] 2
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa