FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2024 klo 20:34:02 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Rankataan seuroja ja junioritoimintaa eri piireissä sekä paikkakunnilla  (Luettu 2921 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
hatsi

Poissa Poissa

: 29.09.2011 klo 13:41:56

Eli tilannehan on tämä, että sain kummikomennuksen muodossa ilon ja kunnian kustantaa lapsen palloiluharrastuksen.
Vanhempansa tietysti hoitavat kuljetukset ja minä toimin siis pankkina, kun kerran kauempana asustan.
Koska luonnollisesti haluan rahoilleni parasta vastinetta (ja onhan se tietty superjunnunkin etu) niin kertokaahan...
Espoosta pitäisi löytää seura, jolta ei puutu harjoituspaikkoja, harjoitusaikoja, valmetajilta kyvykkyyttä ja eritoten paloa lajiin jne.
Hyvä junioriseura siis. Paskat välitän edustusjoukkueen sarjatasosta, vaan juurikin niille ensimetreille.
Niin ja mitä ne hyvän junnuseuran kriteerit sitten ovat. Onko muita kuin harjoitusmahdollisuudet ja hyvä valmennus?
Tommy Tykki

Poissa Poissa

Vastaus #1 : 29.09.2011 klo 14:28:23

Minkä ikäinen kummipoika on?

Itse en veisi ainakaan Honkaan, koska siellä ollaan ainoastaan kiinnostuneita huipuista.
Hongalla hyvät, mutta kalliit harjoitusolosuhteet. Itse harkitsisin EPS:ää tänä päivänä, ellet asu jossakin "hevon*** jne".
EPS treenaa, ymmärtääkseni, Espoonlahdessa ja siellä on nykyään hyvät olosuhteet. Myös hyviä junnuvalmentajia.
Mikäli kummipoika asuu lähellä toista kuntaa kanattaa miettiä onko ruoho vihreämpi siellä (Vantaa, Helsinki., Nurmijärvi...).
Kannattaa selvittää mitkä joukkueet harjoittelevat esim. Keskiespoon hallissa (EBK?), joka voi olla hyvä vaihtoehto koska voit huilata treenien aikana kahvikupposen äärellä = kahvila.

Anna pojalle riittävän hyvät olosuhteet ja seuraa tarkkaan mitä seura/joukkue tekee. Vastaako se sitä mitä kummipoika haluaa? Älä koskaan pakota treeneihin (mikäli on alta 10 v.) vaikka oletkin pankkina. Saatat aiheuttaa suomalaiselle jalkapallolle karhunpalveluksen. Kummipoikasi voi innostua uudestaan hieman myöhemmin.
Onnea ja menestystä!

Edit: Harkitse myös Grania, eli GrIFK.
koera

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 29.09.2011 klo 15:01:42

Olen kanssa kuullut monesta lähteestä hyvää EPS:n toiminnasta, hyvin johdettu ja toiminta suunnitelmallista. 
nozick

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 30.09.2011 klo 07:20:30

Itse en veisi ainakaan Honkaan, koska siellä ollaan ainoastaan kiinnostuneita huipuista.
Tätä en allekirjoita.

Yleisesti ottaen seura näkyy toiminnassa vähemmän kuin joukkueenjohto ja valmennus. Minä siis valitsisin joukkeen niin, että etsisin sopivan harjoituspaikan tai paikat, selvitän mitkä joukkueet siellä harjoittelevat ja sitten tutustun joukkueen toimintaan. Mikäli miellyttää niin sitten mukaan toimintaan.
feedback

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 30.09.2011 klo 09:56:20

Arpapeliä. Joka seurassa on niin hyviä kuin huonojakin valmentajia ja kaikkea siltä väliltä. Aivan nuorimpien valmentajaksi sitä paitsi valikoituu erittäin isolla prosentilla joku vanhemmista. Näistäkin moni ihan ok, ja ihan yhtä moni ei tajua lajista tai valmentamisestä ylipäätään yhtään mitään. Huutava pula osaavista valmentajista tietenkin on ja vielä harvempi näistä osaavista valmentajista haluaa alkaa valmentaa alle kouluikäisiä tai juuri koulun alottaneita.

Oma superjunnu kävi kolmessa Espoolais seurassa, kunnes meni hermot aivan luokattomaan isi-äiti "valmennukseen". Neljännessä aloin sitten itse valmentajaksi.

Pyydä vanhempia viemään superjunnu eri seurojen/joukkueiden harkkoihin kunnes löytyy itselle sopiva joukkue. Isommissa seuroissa on yleensä ikäluokkaa kohden montakin täysin itsenäistä joukkuetta. Osa niistä on enemmän päiväkodin jatkeita kuin joukkueita ja osa sitten jo pienimmissä ikäluokissa kilpailullisia. Riippuu täysin vetäjän/valmentajan intresseistä.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2011 klo 10:05:23 kirjoittanut feedback »
referee3000

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelainen jalkapallo & futsal

Vastaus #5 : 30.09.2011 klo 22:04:13

Sen verran peesaan edellistä kirjoittajaa, että eiköhän se ole vähän kokeiltava missä ruoho (tai nykyään tekonurmi) on vihreintä. Fakta on kuitenkin se, että Suomesta ei löydy vielä yhtään seuraa, jossa jokaisen ikäluokan jokaisessa joukkueessa on hyvät valmentajat ja innostava ilmapiiri. Hyviä seuroja löytyy, mutta ne seurat täytyy löytää tai hakea. Uskoisin alkuperäiseltä kysyjältä löytyvän sen verran omaa näkemystä ja muiden näkemyksiä tukena, että hän osaa ohjata kyseisen superjunnun ns. oikeaan paikkaan.
hatsi

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 30.09.2011 klo 22:19:44

Jep.
Eli ihan nuorimmasta päästähän tää pelimies on ja muutakin on jo tehnyt ja tekee jatkossakin.
Aikaa ja intoa on, joten antaa tehdä kun tehdä tahtoo.
Itsekin justiinsa pidemmän linjan (tai monessako vuodessa se pitkän linjan valmentaja sitten määritellään) valkkuna, olen sitä mieltä että olisi kyllä hyvä löytää porukka, jossa valkut harrastavat omana harrastuksenaan eri porukassa kuin omat pojat.
Itse ainakin tein parin ekan vuoden jälkeen niin, että omat kölvit harrastivat kokonaan eri seurassa kuin minä.
Siispä treeneihin käypi tie ja jos tuntuu, että ei ehkä, niin kurkkaamaan toisen porukan mukaan, kunnes mieleinen löytyy.
Oikopolkuahan tähän olin vähän hakemassa, kun en itse espoota tunne, saatikka seuratoimintaa siellä päin.

edit. en siis tietenkään dissaa mitenkään isä-poika valmentajasuhteita. itselleni se ei ollut paras ratkaisu.
siinähän sitä on pojan kanssa hauskaa yhteistä kivaa tekemistä kun käydään katsastelemassa porukoita ja katsellaan junnun tekemistä sekä mielialoja

tai sit voisin ehdottaa junnun vanhuksille muuttoa tampereelle.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2011 klo 22:25:18 kirjoittanut hatsi »
Perotti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EsPa, GAIS, Pohang Steelers

Vastaus #7 : 30.09.2011 klo 22:47:53

Tommy Tykin kanssa samaa mieltä Hongasta. EPS hyvä vaihtoehto kuten myös LePa:kin jonka juniorityöskentely on parantunut huomattavasti viime vuosina. FC Kasiysi ja EBK myös ihan varteenotettavia vaihtoehtoja riippuen asuinpaikasta.
Puolustava puolustaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #8 : 01.10.2011 klo 11:23:40

Eli tilannehan on tämä, että sain kummikomennuksen muodossa ilon ja kunnian kustantaa lapsen palloiluharrastuksen.
Vanhempansa tietysti hoitavat kuljetukset ja minä toimin siis pankkina, kun kerran kauempana asustan.
Koska luonnollisesti haluan rahoilleni parasta vastinetta (ja onhan se tietty superjunnunkin etu) niin kertokaahan...
Espoosta pitäisi löytää seura, jolta ei puutu harjoituspaikkoja, harjoitusaikoja, valmetajilta kyvykkyyttä ja eritoten paloa lajiin jne.
Hyvä junioriseura siis. Paskat välitän edustusjoukkueen sarjatasosta, vaan juurikin niille ensimetreille.
Niin ja mitä ne hyvän junnuseuran kriteerit sitten ovat. Onko muita kuin harjoitusmahdollisuudet ja hyvä valmennus?
Joudun olemaan ainakin osin eri mieltä em. kirjoitusten kanssa. Hongassa on ehdottomasti hyvä aloittaa pallon potkiminen, mikäli kriteerinä on "hyvä junioriseura". Fasiliteetit ovat kohdillaan, talven harjoitusolosuhteet mahdollisesti koko Suomen parhaat. Hongalta löytyy laadukkaita ja asiansa osaavia juniorivalmentajia, tämäkin osasto kestää vertailun melkein mihin tahansa seuraan Suomessa. Taito ja kykykoulut alkavat jo melko varhaisessa vaiheessa, ja seurassa panostetaan junioreiden perustaitotasoon todella paljon. Mikäli haluaa (kummi)pojan laadukkaimpaan valmennukseen ja huippu olosuhteisiin, niin oma valintani olisi Honka.

Fc Espoon kasvattajaseuroissa tehdään nykyään myös nousujohteista juniorityötä. LePalla on uusi pätevä valmennuspäällikkö, ja hyvät talviharjoitteluolosuhteet (Laakolahden halli, Keski-Espoon halli). Nappuloiden valmennus on kuitenkin vielä pitkälti isien vapaaehtoistoiminnan varassa. Kasiysi on ollut näistä FcE kasvattajaseuroista pitkään ns. "isoveli" jonka juniorityöskentely on ollut parempaa ja valmennus laadukkaampaa. Molemmat seurat ihan hyviä vaihtoehtoja.

EBK:sta on säännöllisesti noussut yksilöitä Tulevaisuus-ikäluokka vaiheessa Hongan ja Fc Espoon edareihin. Keski-Espoossa on uusi, hieno jalkapallohalli, joka parantaa entisestään EBK:n ja muiden espoolais seurojen talviharjoittelua. Haukilahdesta olevan HooGeen alueelle on jokunen vuosi sitten tullut hiekkatekonurmen viereen uusi, lämmitettävä (?) tekonurmi, ja espoonlahdesta "kotoisin" olevalle EPS:lle vanha, heikossa kunnossa ollut hiekkatekonurmi korvattu myös uudella tekiksellä. Kaiken kaikkiaan tästä nopeasti silmäiltynä huomaat, ettei se Espoossa jää ainakaan olosuhteista kiinni :)

Sivuja: [1]

Siirry: