Tervetuloa valmentaja Keeney "to the real world"! Joukkue kasassa marraskuussa on jokavuotinen toivomus mutta ulkomaalaisvahvistuksilla operoivalla joukkueella ei ole rahaa pitämään "ammattilaisia" 12 kuukautta vuodessa palkkalistoillaan.
Kaikki vahvistukset ei varmaan kannata roudata Tammisaareen jo marraskussa, mutta sopimuksethan voidaan toki allekirjoittaa ennen kun pelaaja liittyy harjoitusrinkiin. Valmentajalle on varmaan paljon helpompi suunnitella asioita jos tietää miltä roosteri näyttää. Varmasti joitakin sopimuksia venyy myöhempään, mutta loistava asia että seuralla on jo nyt suunnitelmia ensi kaudella. Tämä on aika harvinaista EIF:ssä.
Vahvistuksista jatkoon vain Timoska ja Sawchak, Mulvaneylle löytyy paikkaajia omasta takaa, toppariosastolle sitten kunnon vahvistuksia eikä niin kuin tämän vuoden löydöt(paitsi Ali).
Minä yrittäisin kyllä pitää Mulvaney joukkueessa. Hän oli parhaimmillaan loistava vahvistu, vaikka hiipui loppua kohdenkin. Muitakin pelaajia hänen paikalle toki löytyy mutta uskoisin että kaikkia tarvitaan pitkän kauden aikana. Puolustukseen hankkisin ehdottomasti Alin tyyppistä kovaa vahvistusta, Walkerin ja Lehdon sijaan. Etelän artikkelissahan Keeney nimenomaan totesi että ensi kaudella pitää olla 2-3 luottotopparia joukkueessa jotka pelaavat sitten kaikki ottelut.
Ammattimainen toiminta on kyllä kova tavoite Kakkosen tasolla
Kuten täällä on jo todettu niin ammattimaisempi on eri asia
Mitä nyt itse näin muutaman EIFin pelin tällä kaudella niin mun mielestä suurin kysymysmerkki ja kehittämiskohde ensi kaudeksi on hyökkäysosasto. Kuqi ei vaikuttanut riittävän kovalta ykköshyökkääjältä nousua tavoittelevalle jengille ja muut vaihtoehdot kärkeen taitavat olla todella vähissä.
Samaa mieltä olen itsekin. Kuqi oli liian ailahteleva ja pelkkä Källbergin hankkiminen ei välttämättä riitä. Paras ratkaisu olisi mielestäni hankkia Källberg + uusi hyökkäjä Kuqin tilalle. Uusi hyökkääjä tulisi olla kova viimeistelijä ja Källberg toisi enemmän nopeutta ja suoraviivaisuutta peliin.
Ammattimaisempi ja ammattimainen eivät ole sama asia.
Tuo varmastikin tarkoittanee sitä että Keeney haluaa kaikkien joukkueessa olevien keskittyvät futikseen ensisijaisesti ja futsalia ykköslajinaan pitävät eivät kuulu suunnitelmiin. Tai näin itse kuvittelisin ainakin.
En usko että ollaan ihan niin tylyjä että kaikki ne jotka pitävät futsalia ykköslajinaan joutuvat pihalle. Mutta osittain tässä on Keeneyn lausunnoissa varmaan pointti. Jatkossa pelaajat pitää olla valmiita satsaamaan kunnolla futikseen saadakseen peliaikaa, ei riitä että tulee mukaan harjoituksiin vasta huhtikuussa. Uskonkin että useimmat ovat valmiita tähän. Niitä futsalia päälajinaan pitäviä ei loppujen lopuksi kauhean monta ole, lähinnä mieleen tulee Estlander, Brotkin, Ekström ja Sjöblom. Näistä uskoisin ainakin Estlanderin ja Brotkinin olevan Keeneyn suunnitelmissa jatkossakin. Muuthan ovat jo täällä huhuttu Hankoonkin. Myös Forsströmit ja Eklund kuuluvat futsal miehistöön, mutta näille futis on varmaan tärkeämpää. Vaikka pelaa futsalia tavella niin voihan siinä hyvin sivulla käydä harjoittelemassa EIF:n kanssa, futsalharjoituksia kun ei ole niin tiuhaan
Harjoituspelien kanssa voi tietysti olla ongelmia, mutta kyllähän niiden ajankohtia voi pikkasen säätääkin.