En jaksa lähteä tähän juupas eipäs keskusteluun, mutta minunkin on pakko kysyä Lorenzolta ja Murdocilta seuraavaa:
Tunnetteko te kenties kyseisen perheen? Jos ette, niin miten voitte julkisesti väittää, että vanhemmat pilaa lapsen eikä kanna vastuuta? Miten te voitte tietää, mikä on parasta Mikolle jos ette häntä tunne? Oletteko te oikeasti oikeita ihmisiä neuvomaan toisia vanhempia?
Jos Mikon blogi on ollut niin vastenmieleinen, niin miksi ihmeessä TE olette sinne menneet? Jos televisiosta tulee minulle vastenmielinen ohjelma, niin käännän kanavaa. En tosiaankaan katso ohjelmaa loppuun ja ala sen jälkeen kirjoitella nimimerkillä keskustelupalstalle, kuinka vahingollinen kyseinen ohjelma olikaan.
Missähän kohtaa olen väittänyt, että vanhemmat pilaavat lapsen? Jos kirjoitukseni tulkitsee neuvoiksi, niin mitä pahaa neuvomisessa on? Kyllähän jokainen terve aikuinen ihminen osaa ottaa asiallista palautetta vastaan.
Luin blogia kerran kun nimimerkki 10 puukkoa siitä tässä topicissa mainitsi. Samana päivänä blogi poistettiin/suljettiin. Mun mielestä siellä ei ollut mitään kiinnostavaa ja olisin varmasti unohtanut koko blogin olemassaolon ilman sen poistamista. Kunhan olet saanut pyyhittyä kuolan suupielistä niin lue vaikka mun kirjoitukseni uudestaan ja kerro mistä olet eri mieltä, äläkä hyökkää mielikuvitusmörköjen kimppuun:
Sama. Toivottavasti Miko nauttii elämästään, eikä tarvitse olla aikuisena katkera siitä miten isä on riistänyt lapsuuden. Blogin poistaminen ehdottomasti positiivinen juttu, ei lasten asioita kannata koko maailmalle julistaa, vaikka se aikuisen mielestä olisi miten hyvä idea tahansa. Käsittämätöntä, että vielä 2010-luvulla löytyy ihmisiä, jotka eivät ymmärrä miten internet toimii.
Ei kai kukaan ole valittanut siitä, että Miko Virtanen harjoittelee päämäärätietoisesti tullakseen isona ammattilaisjalkapalloilijaksi.
Nimimerkki Örnelli kirjoitti, että blogia lukiessa ei voi välttyä ajatukselta, että isä elää unelmaansa pojan kautta. Samanlaisen käsityksen sain itsekin. Periaatteessa siinä ei ole mitään pahaa ja koko idea lasten tekemisessähän on juuri siinä, että voi siirtää oman subjektiivisen maailmankuvansa jälkeläisilleen. Lisäsin vain, että toivottavasti Mikolle ei tule aikuisena paskaa fiilistä tästä (jos asia näin olisi).
On se kumma, että asioista ei voi keskustella ihan rauhallisesti ilman jonkun myötäloukkaantumista ja suu vaahdossa kiihkoilua mustankipeydestä... vain Suomessa!
Miksi TPV:n tai minkään muunkaan seuran junnujen olisi ollut hyvä seurata blogia?
En tiedä, kerro sinä minulle.
Tai 12-vuotiaan Messin vanhempien kokemuksista vieraassa maassa ja isän englantilaisen jalkapallokulttuurin/poikansa hehkuttamisesta.