FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2024 klo 18:43:26 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 8
 
Kirjoittaja Aihe: Liigajoukkueiden sosiaalisen median käyttö/markkinointi  (Luettu 26333 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
A.I.Virtanen

Poissa Poissa


Vastaus #100 : 13.05.2012 klo 22:48:16

Estääkö jokin liigajoukkueita käyttämästä talkootyötä samoihin juttuihin? Ei estä.

No ei estä, mutta se tuo taas uusia ongelmia (kateus), jos osalle porukasta maksetaan palkkaa sellaisesta työstä minkä talkoolainen tekee paremmin ja tehokkaammin.
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna


Vastaus #101 : 14.05.2012 klo 00:30:32

Nojoo, voihan sitä tietysti kaikenlaista pelätä ja jättää sen varjolla tekemättä.
Pikka

Poissa Poissa


Vastaus #102 : 14.05.2012 klo 01:33:34

No ei estä, mutta se tuo taas uusia ongelmia (kateus), jos osalle porukasta maksetaan palkkaa sellaisesta työstä minkä talkoolainen tekee paremmin ja tehokkaammin.
:D

Jo on kumma kun ei suomifutis kehity...
Totaalvoetbal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sex on the pitch with Antti Muurinen


Vastaus #103 : 25.05.2012 klo 21:27:37

Liigan omat mainosbannerit kyllä naurattavat omalla tökeryydellään. Ei uskoisi että tälläisiä saa katsella vielä vuonna 2012....

Yrjänä

Poissa Poissa


Vastaus #104 : 30.05.2012 klo 22:42:05

No ei estä, mutta se tuo taas uusia ongelmia (kateus), jos osalle porukasta maksetaan palkkaa sellaisesta työstä minkä talkoolainen tekee paremmin ja tehokkaammin.

Ei helvetti, eiköhän tämä(kin) johdu siitä J:llä alkavasta, jota puuttuu suomalaisesta urheilutoiminnasta surullisen paljon.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #105 : 31.05.2012 klo 07:53:06

Tällä hetkellä tilanne:

(13 500) HJK Helsinki 1907
(4900) FC JJK
(3400) FC Inter Turku
(2900) FC TPS
(2300) FC Honka
(2000) FC Lahti
(1700) FF Jaro
(1500) Kuopion Palloseura
(1300) Vepsu
(1200) IFK Mariehamn
(600) Myllykosken Pallo - 47
(500) FC Haka Valkeakoski

Edes vähää alusta, minne katosi Hakan kannattajat?
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #106 : 31.05.2012 klo 11:27:17

Laitetaan taas muutkin otsikon mukaiset mediat ja näiden kahden katto-organisaation viritelmät:

(500) Veikkausliiga
(3300) Huuhkajat


Youtube: (Latausten näyttökerrat tuhansien tarkuudella)

(440 000) HJK Helsinki 1907 Liittymispäivä 28.02.2009
(144 000) FC Honka TV 05.02.2010
(72 000) FF Jaro TV 25.08.2010
(46 000) FC TPS 1922 21.02.2012
(43 000) VPS 1924 22.03.2011
(42 000) FC JJK 26.10.2010
(34 000) IFK Mariehamn 1919 12.01.2011
(32 000) FC Inter Turku 28.06.2011
(9 700) KuPS 1923 15.03.2011
(4 400) KuhnuriTV 13.04.2012
(4 300) MyllykoskenPallo47 27.04.2012
Haka?

Twitter: (Seuraajat kymmenen tarkkuudella)

(1090) HJK Helsinki 22.03.2011
(470) FC TPS 10.02.2012
(440) JJK 1923 29.06.2011
(350) IFK Mariehamn 06.03.2010
(340) VPS 1924 16.02.2012
(240) MYPA 29.09.2009
(190) KuPS 1923 29.01.2012
(170) FC Honka 07.03.2012
(160) FCINTERofficial 21.03.2012
Haka?
Lahti?
Jaro?

Vertailuna sitten toiseen pääsarjaan ja näiden sosiaalisen mediaan seuraajamääriin. Toki sillä koolla ei nyt ole väliä vaan miten sitä käyttää, mutta se on sitten ihan eri arviointia kuin nämä luvut. HJK:lla alkaa olla Facebookissa tuollainen kendoliigan keskikastin seuraajan luokkaa oleva määrä. Twitterin suhteen HJK pääsee kendoliigan seuroihin verrattuna jo TOP-5 sakkiin ja TPS ja JJK alempaan keskikastiin tuossa sektorissa. Sen lisäksi myös kendoliigassa Twitterin käyttö on pieni musta aukko.

Surullisinta on sitten liigan markkinointi/viestintätoimiston toiminta sosiaalisessa mediassa. Facebookiin toki vihdoin pääsivät ja saivat videonsa Youtube-formaattiin, mutta Twitteristä ei olla kuultu. Sama koskee Palloliittoa. Nämä siis vertailuna jo SM-liigaan ja Jääkiekkoliittoon. Mutta kun ei osata, ei haluta, ei kiinnosta, ei ymmärretä etc. :(

Twitterissä olevat Veikkausliigan pelaajat voisi tähän myös laittaa kun julkista ammattia harrastavat:

HJK: Nikolai Alho
        Joel Pohjanpalo
        Janne Saksela
        
TPS: Juho Lähde
        Kennedy Eriba

JJK: -

IFK Mariehamn: Aleksei Kangaskolkka
                        Mason Trafford
                        Rezgar Amani
                        Johannes Nordström

VPS: Sebastian Strandvall
        Tero Koskela
        Riku Heini
        Kim Böling
        Liam O'Neill

MyPa: Tuomas Aho

KuPS: Jan Berg

Honka: Dani Hatakka
           Duarte Tammilehto

FC Inter: Mika Ojala
              Severi Paajanen
              Eemeli Reponen
              Solomon Duah
              Ville Nikkari

              Job Dragtsma
              Jani Meriläinen

Haka:     Sami Sanevuori
              Shane Robinson
              Marco Matrone
              Shane McFaul

Lahti:     Ibrahim Köse

Jaro:      Papa Niang

Lisää varmaan löytyy, mutta tuossa ainakin nyt osa.
          
« Viimeksi muokattu: 01.06.2012 klo 12:35:29 kirjoittanut Willer »
elhadjidiouf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #107 : 31.05.2012 klo 13:33:18

Lisää Hakan twiittaajia:

http://twitter.com/#!/shaneywaney4
http://twitter.com/#!/shanerobinson7
http://twitter.com/#!/MarcoMatrone8
Rantis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Itäpääty Turku


Vastaus #108 : 01.06.2012 klo 12:31:23

Lisätään Interin twiittaileviin pelaajiin Ville Nikkari. Myös maalivahtivalmentaja Jani Meriläinen twiittailee.
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #109 : 01.06.2012 klo 12:37:20

Lisätty ja lisään jossain vaiheessa osoitteet kun ehtii/jaksaa jos ei topicin avaaja innostu.

Vertailuna vielä muihin Pohjoismaihin eräältä alan blogisivustolta dataa: http://digital-football.com/featured/nordic-football-clubs-using-social-media/
pyry

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Start 09.08.1942


Vastaus #110 : 02.06.2012 klo 10:35:23

Vertailuna vielä muihin Pohjoismaihin eräältä alan blogisivustolta dataa: http://digital-football.com/featured/nordic-football-clubs-using-social-media/

On muuten varsin mielenkiintoinen linkki. Jälleen kerran käy ilmi, miten paljon me Suomessa olemme muita Pohjoismaita jäljessä.
elhadjidiouf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #111 : 02.06.2012 klo 12:20:23

Edes vähää alusta, minne katosi Hakan kannattajat?
Ties monennenko kerran mainitsen tässä topicissa; Haka perusti virallisen FB-sivustonsa, joka on kerännyt tähän mennessä tuon ~500 tykkääjää. Vanha  epävirallinen sivusto on edelleen olemassa, mutta sitä ei enää aktiivisesti päivitetä.
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #112 : 02.06.2012 klo 15:26:23

Ties monennenko kerran mainitsen tässä topicissa; Haka perusti virallisen FB-sivustonsa, joka on kerännyt tähän mennessä tuon ~500 tykkääjää. Vanha  epävirallinen sivusto on edelleen olemassa, mutta sitä ei enää aktiivisesti päivitetä.

Miksiköhän Haka ei voinut alkaa tehdä yhteistyötä tämän epävirallisen FB-sivuston kanssa? Tässähän missattiin hyvä mahdollisuus tehdä SoMea yhdessä fanien kanssa. Nyt vanhalla sivustolla, jota ei aktiivisesti päivitetä, on 500 "menetettyä" seuraajaa.
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #113 : 02.06.2012 klo 17:35:05

On muuten varsin mielenkiintoinen linkki. Jälleen kerran käy ilmi, miten paljon me Suomessa olemme muita Pohjoismaita jäljessä.

Jees, tälläkin osa-alueella kuten kaikessa muussakin. Suomi on tullut hieman jälkijunassa tässäkin eli mielenkiintoista nähdä missä mennään vuoden päästä. DIF:ä itse seuraan Twitterissä eikä heidän sisällöntuotantonsa ainakaan paljon eroa aktiivisemmista suomalaisseuroista.

Uutinen
The Nordic leagues prove that Football Social Media is growing in popularity and that traditional concerns such as budget, awareness and impact are increasingly becoming weak excuses for no activity.


Hyvä kysymys on se, että päteekö ylläoleva paikkaansa Suomen kohdalla...
Juho 11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pohjalan Palloveikot


Vastaus #114 : 02.06.2012 klo 18:38:49

En itse jaksa muita laittaa, mutta Mypalla on Youtubessa tuhansiin pyöristettynä 5000 katsojaa.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #115 : 11.06.2012 klo 17:36:12

JJK:lla kohta 5000 täyteen Facebookissa. Onnittelut jo etukäteen.

Klubilla 13700 täynnä. Ylos
Malkamäki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Se, joka pärjää.


Vastaus #116 : 12.06.2012 klo 09:54:51

En itse jaksa muita laittaa, mutta Mypalla on Youtubessa tuhansiin pyöristettynä 5000 katsojaa.

Päivän "video views" -lukema on tätä kirjoitettaessa 4882. Kanavalla on kaikkiaan kuusi videota, eli keskimäärin yhtä videota on katsottu pyöreästi 800 kertaa. Kanavalla on tilaajia 29.

Twitterissä MyPalla seuraajia 237 ja Facebookissa puolestaan tykkääjiä 582.
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #117 : 12.06.2012 klo 10:19:41

Päivitetään sitten taas kun about kuukausi mennyt...

Facebook: (Jäsenmäärä sadan tarkkuudella)

(600) Veikkausliiga
(3400) Huuhkajat

(13 800) HJK Helsinki 1907
(5000) FC JJK
(3500) FC Inter Turku
(2900) FC TPS
(2400) FC Honka
(2100) FC Lahti
(1700) FF Jaro
(1500) Kuopion Palloseura
(1300) Vepsu
(1200) IFK Mariehamn
(600) Myllykosken Pallo - 47
(500) FC Haka Valkeakoski

Youtube: (Latausten näyttökerrat tuhansien tarkuudella)

(447 000) HJK Helsinki 1907 Liittymispäivä 28.02.2009
(149 000) FC Honka TV 05.02.2010
(73 000) FF Jaro TV 25.08.2010
(48 000) FC TPS 1922 21.02.2012
(44 000) VPS 1924 22.03.2011
(42 000) FC JJK 26.10.2010
(35 000) IFK Mariehamn 1919 12.01.2011
(33 000) FC Inter Turku 28.06.2011
(10 000) KuPS 1923 15.03.2011
(5000) KuhnuriTV 13.04.2012
(5000) MyllykoskenPallo47 27.04.2012
Haka?

Twitter: (Seuraajat kymmenen tarkkuudella)

(1130) HJK Helsinki 22.03.2011
(490) FC TPS 10.02.2012
(450) JJK 1923 29.06.2011
(360) IFK Mariehamn 06.03.2010
(340) VPS 1924 16.02.2012
(240) MYPA 29.09.2009
(190) KuPS 1923 29.01.2012
(170) FC Honka 07.03.2012
(170) FCINTERofficial 21.03.2012
Haka?
Lahti?
Jaro?

Twitterissä olevat Veikkausliigan pelaajat voisi tähän myös laittaa kun julkista ammattia harrastavat:

HJK: Nikolai Alho
        Joel Pohjanpalo
        Janne Saksela
        
TPS: Juho Lähde
        Kennedy Eriba

JJK: -

IFK Mariehamn: Aleksei Kangaskolkka
                        Mason Trafford
                        Rezgar Amani
                        Johannes Nordström

VPS: Sebastian Strandvall
        Tero Koskela
        Riku Heini
        Kim Böling
        Liam O'Neill

MyPa: Tuomas Aho

KuPS: Jan Berg

Honka: Dani Hatakka
           Duarte Tammilehto

FC Inter: Mika Ojala
              Severi Paajanen
              Eemeli Reponen
              Solomon Duah
              Ville Nikkari

              Job Dragtsma
              Jani Meriläinen

Haka:     Sami Sanevuori
              Shane Robinson
              Marco Matrone
              Shane McFaul

Lahti:     Ibrahim Köse

Jaro:      Papa Niang

Listaan pelaajien osoitteet...pian.
          
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #118 : 12.06.2012 klo 11:13:36

Ja sitten jos katsotaan FB:n "sitouttamisprosenttia" (engagement rate) neljän osalta, niin näyttää tältä:

HJK 1,04
TPS 0,94
JJK 0,21
FC Inter 0

Eli HJK tuntuis hallitsevan tälläkin puolella.

Noin yleisesti ottaen, yli 1 on hyvä, yli 0,5 on ok ja jos jää alle tuon 0,5, niin sitten voidaan kysyä miksi on edes FB sivu olemassa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 klo 11:27:49 kirjoittanut pirlonpoika »
Rantis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Itäpääty Turku


Vastaus #119 : 12.06.2012 klo 13:23:29

FB:n "sitouttamisprosenttia" (engagement rate)

Mikäs se tällainen on?

e: KVG. Mielenkiintoinen formula. Olenkin odottanut jo sitä, että yrityksistä tai vaikkapa futisjoukkueista puhuttaessa se, että ollaan fb:ssa tai Twitterissä, ei sinällään olisi enää uutinen. Pitäisi pikku hiljaa miettiä mitä siellä oikeasti tehdään.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 klo 14:04:27 kirjoittanut Rantis »
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #120 : 12.06.2012 klo 16:10:57

Mikäs se tällainen on?

e: KVG. Mielenkiintoinen formula. Olenkin odottanut jo sitä, että yrityksistä tai vaikkapa futisjoukkueista puhuttaessa se, että ollaan fb:ssa tai Twitterissä, ei sinällään olisi enää uutinen. Pitäisi pikku hiljaa miettiä mitä siellä oikeasti tehdään.

Joo siis tuolla mitataan miten paljon firma/seura/x ja seuraajat oikeasti on vuorovaikutuksessa. Ja kaava menee jokseenkin näin: tietyn pv tykkäämiset + kommentit + jaot / postauksien määrä / seuraajien kokonaismäärällä * 100

Laskutapoja on pari erilaista, mutta antavat kaikki jokseenkin samantyyppisiä tuloksia. Siitä vain laskemaan kaikkien seurojen tulokset :)
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna


Vastaus #121 : 12.06.2012 klo 17:30:31

Joo siis tuolla mitataan miten paljon firma/seura/x ja seuraajat oikeasti on vuorovaikutuksessa. Ja kaava menee jokseenkin näin: tietyn pv tykkäämiset + kommentit + jaot / postauksien määrä / seuraajien kokonaismäärällä * 100

Laskutapoja on pari erilaista, mutta antavat kaikki jokseenkin samantyyppisiä tuloksia. Siitä vain laskemaan kaikkien seurojen tulokset :)
"Kertaa sata" tarkoittanee sitä että lopputuloksen on tarkoitus olla prosenttia.

Esimerkiksi HJK ja TPS eilen 11.6. (eilinen valittu, koska TPS ei ole tänään postannut fb:iin mitään):

Er(HJK 11.6.)=[(234+9+0)/1]/(13882)*100% -> ~1,75% eli 0,017505
Er(TPS 11.6.)=[(28+1+0)/1]/(2886)*100% -> ~1,00% eli 0,010049

Nuoko luvut ovat hyviä? Noin 1-2% tykkääjistä oli siis peukuttanut, kommentoinut tai jakanut tuon päivän postauksen. Lupilla lisäksi tuossa oli mukana poikkeuksellisen paljon peukuttelua (kuva Fäirisestä treeneissä).

edit. otetaas vielä nuo pari lisää.

inter(viimeisin l. lauantai)=[(15+1+1)/1]/(3516)*100% -> ~0,48% eli 0,004835
JJK(sunnuntai, jottei KuPSin eilen suorittama raiskaus vaikuttaisi lukemaan)=[(29+17+0)/4]/(4981)*100% -> 0,22% eli 0,00208

Ovatko nämä hyviä vai huonoja prosentteja johonkin muuhun verrattuna, sitä en osaa sanoa. Tarkoitus oli vain korostaa sitä että puhutaan siis prosentin, parin (tai jopa alle) engagement ratesta.
Akitus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, suomalaiset maailmalla


Vastaus #122 : 12.06.2012 klo 17:33:59

Joo siis tuolla mitataan miten paljon firma/seura/x ja seuraajat oikeasti on vuorovaikutuksessa. Ja kaava menee jokseenkin näin: tietyn pv tykkäämiset + kommentit + jaot / postauksien määrä / seuraajien kokonaismäärällä * 100

Laskutapoja on pari erilaista, mutta antavat kaikki jokseenkin samantyyppisiä tuloksia. Siitä vain laskemaan kaikkien seurojen tulokset :)

Tuosta kun nyt ei vielä käynyt ilmi, niin tähän voi siis käyttää sitä "puhuvat tästä" -lukua. Se kertoo viimeiselle seitsemän päivän ajalta tuon vastaavan aktiviteetin. Päiväkohtaisia arvoja en lähtisi kyttäilemään muulloin kuin sisällöntuottajan pallilla, jos haluaisi sisältöä optimoida.

E: Eli vaikka Klubin tapauksessa 403/13 825 = 2,9 %. Tarkoittaen siis, että viimeisen 7 päivän aikana 2,9 % Klubin tykkääjistä on tykännyt, kommentoinut, jakanut, vastannut eventtiin, postannut seinälle, jne. Ja mun mielestä toi on hyvä lukema. Täytyy kuitenkin muistaa, että noista 13 000 fanista tuskin edes kolmasosa (jossain puhuttiin n. 12 %), jos eivät vietä paljon aikaa Facebookissa, selaa aina news feediä kokonaan ja lisäksi vielä ole osoita sitoutuneisuutta Klubiin.

Toki tykkääjien määrä ei ole ollut sama koko tuon seitsemän päivän ajan, mutta harvoin noissa niin räjähdysmäistä nousua taitaa ainakaan liigajengeillä olla, ettäkö se hirveästi haittaisi.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 klo 17:49:23 kirjoittanut Akitus »
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #123 : 12.06.2012 klo 18:09:26

Mikäs se tällainen on?

e: KVG. Mielenkiintoinen formula. Olenkin odottanut jo sitä, että yrityksistä tai vaikkapa futisjoukkueista puhuttaessa se, että ollaan fb:ssa tai Twitterissä, ei sinällään olisi enää uutinen. Pitäisi pikku hiljaa miettiä mitä siellä oikeasti tehdään.

Niinpä.

Hyvin pirlonpoika toi asian esille.
J-P Papin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi


Vastaus #124 : 14.06.2012 klo 15:17:20

.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2012 klo 18:34:11 kirjoittanut J-P Papin »

 
Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 8
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa