FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
09.10.2024 klo 20:18:18 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 513
 
Kirjoittaja Aihe: HJK 2012 - Askel kohti ikuista dominanssia  (Luettu 1264259 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JDredd

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TF 141


Vastaus #150 : 17.11.2011 klo 18:09:29

Näin maallikon silmiin vain sattuu kipeän ikävästi se, että jopa Suomen Suurimmasta lähtenyt pelaaja vertaa harjoitusten intensiteettiä Sveitsin liigan joukkueen harjoituksiin ja sanoo että vaatimustaso on siellä "aidan toisella puolella" korkeampi. Kysymys ei ole mistään Espanjan liigasta, vaan Sveitsin. Haloo.

Ei kai se mitenkään yllättävää ole, että vaatimustaso on kovempi jos sveitsiläisjoukkueen penkkimiehet ovat Suomen liigan huippupelaajia? Totta kai Muurinen vaatii, että pelaajat juoksevat nopeasti ja puolustajat merkkaavat pelaajat hyvin erikoistilanteissa, mutta pelaajien yleistason ollessa huomattavasti kovempi sveitsiläisvalmentaja voi vaatia parempia suorituksia.

Eiköhän Jamaikan pikajuoksujoukkueen treeneissäkin vaatimustaso ole kovempi kuin Suomen pikajuoksujoukkueessa vaikka vaihtaisivat valmentajia päittäin.
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #151 : 17.11.2011 klo 18:49:23

Huomautetaan vielä, että Klubissa on pyritty nostamaan harjoitusten intensiteettiä parina viimevuotena. Perovuohan viimeksi on kommentoinut Klubin treenaamista verrattuna ruotsalaiseen seurajoukkueeseen ja oli tuolloin varsin tyytyväinen harjoitusten vaativuuteen.

On kuitenkin päivänselvää, että käytössä oleva materiaali vaikuttaa siihen, mikä on harjoitusten vaatimustaso. Klubilla on nyt ollut kasassa niin tasokkaita pelaajia, että treeneissä on voitu nostaa vaatimustasoa. Toivottavasti suunta on jatkossakin tämä.
sornari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #152 : 17.11.2011 klo 19:19:06

Joo, eikä toi markkinointipäällikkö nyt varmaankaan käske himmaamaan harjoituksissa :D

Tosiasiassa lehti ym. mainostelua lukuunottamatta markkinointi ei nyt oikein ole ammattimaisella tasolla.
Jo pelkkä kannanotto siihen ettei Klubissa nyt aiota panostaa sosiaaliseen mediaan, minkä taisin lukea kesällä jostain kertoo siitä että osaamista tarvitaan.
Ottelutapahtumien suhteen toiminta on tällä hetkellä surkuhupaisaa, kun esim fanikauppa käy eniten sillä jäbällä kuka myy kaulaliinoja Urheilukadulla.

Matseissahan ei ole nähty tarpeelliseksi edes myydä fanitavaraa, siis  porttien sisäpuolella, eikä liikaa voi kehua myöskään sitä valikoimaa. Jos oiken ymmärsin tähänkin haetaan muutosta.
Sitten on vielä tuo itse ottelupäivän markkinointi.
...ja olisi hyvä juttu että saataisiin tehtyä pelaajiakin tunnetummaksi (Starboja tullaan kattomaan), eikä vaan luotettaisi siihen, et kun meillä on Litti. Sanoisin että esim. Ringin potentiaalia ei oikein osattu hyödyntää markkinointimielessä, Pukki osattiin vissiin kaks matsia ennen siirtoa jne.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #153 : 17.11.2011 klo 19:37:05

Edvini-Bonsun tapauksessa kyllä hieman ihmetyttää se, että mies oli kuitenkin koko kauden näyteikkunassa ykkösessä esim. juuri Klubille. Sitten puhutaan, että ei jossain kahden päivän testijaksolla vakuuttanut vielä kun puhutaan jostain kauden jälkeisistä reeneistä (?!). Klubin pitäisi olla kyllä organisaatio, jonka pitäisi olla täysin perillä ilman mitään testijaksoja kaikista Suomessa pelaavista ja pelanneista pelaajista.

Ominaisuuksiltaan ja etenkin nopeusominaisuuksiltaan aika timanttinen kaverihan tuo REB oli, mutta eihän sitä kukaan osaa ennustaa miten mihinkin sopeutuu. Toivottavasti mistään kielimuurijutusta ei ollut kyse taas tällä kertaa.

Kyllähän Klubille kova markkinointipäällikkö olisi kullanarvoinen. Markkinointiin kun sisältyy paljon kaikkea muutakin kuin mainostaminen ja ilmaislippujen jakaminen ympäri kylää. Toki hyviä markkinointipäälliköitä on vaikea löytyy urheilubisnekseen ja usein jo pelkästään alkuperäinen työnkuva on ihan päin mäntyä.

Itse muutenkin etsisin mielummin ammattiatioista provisio/bonus-pohjaista myyntipäällikköä tai itseasiassa useampia. Markkinointi nyt on sellaista höpöhöpöä ja selittelyä. Myymisellä tehdään tulokset. Voisin kuvitella, että esim. A-Lehtien paras puhelinmyyjä myisi täyspäiväisellä provikalla kausareita moninkertaisesti sen verran mitä tämä uusi markkinointipäällikkö tulee myymään... Etenkin, jos vaikka näin joulun alla saisi kunnon soittolistat käsiinsä. Vesalainen saa muun duunin ohessa jollain huonolla Suomella kirjoitetuilla epäselvillä tekstareillakin varmaan sen 1000 katsojaa per matsi extraa. Ei luulisi olevan mahdotonta Suomen ykkösjengillekään, jos tuotetta alettaisiin oikeasti myymään.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011 klo 20:15:48 kirjoittanut Nice10 »
Mitä se Massimo Osti?

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Хельсинки


Vastaus #154 : 17.11.2011 klo 20:16:28

En jaksa uskoa että sellaista markkinointipäälikköä löytyy joka pystyisi onnistuneesti klubin brändiä luomaan, tai kasvattamaan, ei suomesta eikä muualta. Ensinnäkin pitäisi tajuta ettei jalkapallo ole mitään elokuvateatteritoimintaa tai yökerhon pyörittämistä, asiakkaita ei saada tempauksilla eikä perinteisellä mainostamisella. Pitäisi ymmärtää että termi asiakas on täysin väärä, jalkapallo on osa yhteisön arkea, vielä muitakin urheilulajeja korostetummin.

Ongelma on se ettei HJK näy missään, ei ole stadissa baaria, kahvilaa tai ravintolaa mistä löytäisi klubin huivia, klubiaiheista taulua tai seinämaalausta, saatika otteluohjelmaa esitteinä. Ei edes töölöössä. Kuinka monessa koulussa klubi näkyy? aivan, ei yhdessäkään, ei vaikka pyörittää stadin suurinta ip-kerho toimintaa, tuskin pantaisiin pahaksi vaikka klubin teettämää seinämaalausta tai vastaavaa, stokka on yksi perinteisimmistä yhteistyökumppaneista mutta sieltäkin löytyy vain jokereiden, ifkn, manun ja barcan tuotteita. Nyt mestaruushumussakin klubi on ollut käytännössä vailla medianäkyvyyttä, ei ole muutamaan viikkoon edarista uutisia sivuille, ei edes pätkiä HJK-tv:n tarjontaan.

 Talvella HJK on 6kk ilman mitään näkyvyyttä, sanokaa hulluksi mutta esim jääpalloon tai käsipalloon panostaminen olisi äärettömän fiksua, markkinoita löytyy ja yhdellä markkinointipäälikön palkalla saa mitaleista taistelevan joukkueen kasaan, kyseessä vieläpä perinteiset klubi-lajit, medianäkyvyys olisi kuitenkin kohtalaista ja kannattajille, siis yleisemmin klubin seuraajille, ei vain "hc" osastolle, olisi tarjolla ympärivuotista uutistulvaa.

Huono idea ei olisi myöskään jäsenyyden lanseeraaminen, saataisiin vähän havaintoa siitä todellisesta kannattajien määrästä, ja jollain kevyillä eduilla saataisiin sitoutettua perinteistä kannattajakuntaa seuraan entistä tiiviimmin. Perus jäsenyyden voisi saada vaikka kertakorvauksena ja sillä saisi mm etuosto-oikeuden isoihin matseihin ja 5v välein tulisi alennusta kausareihin, fanituotteisiin jne... voisi tulla vaikka klubilehteä kotiovelle.

e:typo
e2:
Toki fiksuinta olisi, jos toimiston väki lähettäisi tavaraa sporttibaareihin.

my point exactly
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011 klo 20:34:04 kirjoittanut Pikey Mickey »
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #155 : 17.11.2011 klo 20:24:58

Musta tossa Klubin huivien näkyvyydessä helsinkiläisbaareissa on jotain, mihin pystyisi periaatteessa itsekin vaikuttamaan. Riittää kun antaa baarille oman huivinsa.

Toki fiksuinta olisi, jos toimiston väki lähettäisi tavaraa sporttibaareihin.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #156 : 17.11.2011 klo 20:37:17

....

Asiallista pohdintaa. Kaikki tuo vaan on juurikin sitä passiivista mainostamista ja sitä, että toivotaan Klubin herättävän tunteita. En epäile etteikö niitä tunteita heräisi, mutta siitä on todella pitkä matka vielä siihen, että kausari on ostettu ja raha Klubin kirstussa. Kyllähän Klubilla varmaan on jonkinnäköinen paikka esimerkiksi jokaisella Klubissa aikanaan pelanneella ex-junnulla, näiden sukulaisilla ja monilla muillakin, jotka ovat jo ihan ruohonjuuritoiminnassa olleet mukana. No miksi nämä eivät käy peleissä tai etenkään maksa siitä?

Itse tuotetta (sitä kausaria ja sarjalippuja) pitäisi myydä agressiivisemmin hyödyillä (yhteenkuuluvuus, matsitapahtumat jne.). Hyvä myyntipäällikkö marssii sinnen vanhempien ja sukulaisten keskelle vaikkapa jossain Klubi-junnujen turnauksissa ja hyvillä perusteilla myy jokaiselle tai ainakin jokaiselle perheelle sen yhden kausikortin. Tai voi sinne sporttibaariinkin mennä ja jos markkinointi/myyntipäällikkö on niin hieno titteli, että ei tarvitse muka jalkatyötä tehdä ja ihmisille kasvotusten myydä, niin sitten palkataan vain myyntineuvottelijoita. Tämän ei pitäisi oikeasti olla vaikeaa. Kaikilla vanhoilla kausarin omistajilla pitäisi jo nyt olla se ensikauden kortti (vai keksikää yksikin syy miksi sama tuote ei tämän kiimakauden jälkeen kiinnostaisi?). Soitto kauden jälkeen asiakkaalle ja varmistetaan vain, että mikä on sopiva eräpäivä vai haluaako maksaa esim. erissä. Samalla kysytään, että kuka tuttu tai sukulainen haluaa kortin myös vaikkapa pukinkonttiin. Samalla toivotetaan tervetulleeksi joulun alla toimistolle glögille pelaajien ja seuraihmisten kanssa juttusille. Pari leffalippuakin voi heittää ysärityyliin perään paketoitavaksi. Lopuksi tehdään asiakkaalle selväksi kuinka ylpeä tämä voi olla siitä, että saa olla mukana Klubin kaltaisen tekijän onnekas kausarinomistaja.

Joku 70 euron etelä-päädyn kausari on nykyinflaatiolla niin halpa tuote, että terveisiä perseestä, mutta kun netissäkin on kaupan 2011-vuoden kausareita, niin ei mikään ihme, ettei pääty ole vielä täynnä.

Yritykset tietysti ovat aina haaste, mutta siellä on myös se potentiaalikin. Ammattimiehiä kontaktoimaan ja leipomaan kokonaispakettia. Vesalainen saa jyskylässä firmat vip-tilaisuuksiin, vaikka tuolla suunnalla vip-tilaisuudet tarkoittavat sitä, että vieraat paistavat itse makkaransa ja juodaan Vesalaisen keittämää pontikkaa. Avainsana on aktiivisuus ja asiakkaaseen yhteydessä oleminen. Suora yhteys vaikkapa nyt alkuun tavalla tai toisella 50 000 pääkaupunkiseudun laji-ihmiseen, harrastajaan, sukulaiseen, opiskelijaan jne. Tapahtumaa, jalkautumista, soittoa ja väsymätöntä myyntiä.

Sitten voi taas puoli vuotta keskittyä muihin asioihin kun +5000 kausaria on koossa ennen kauden alkua. Ei tarvitse mainostella joka paikassa enää kesällä ja keräillä satunnaisia katsojia ilmaislipuiolla kun pohjat on tuossa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011 klo 20:49:16 kirjoittanut Nice10 »
Boris Pugo

Poissa Poissa


Vastaus #157 : 17.11.2011 klo 20:42:41

Eiköhän tuon kausarin taas tänäkin vuonna pysty pukin konttiin ostamaan. Turha tässä täristä vielä marraskuussa. Artolla nämä. ;)

p.s. klubi pelaa talvella jääkiekkoa ja taitoluistelua eikä siellä kukaan käy. Joku käsis ei oikeasti futismiehiä vois vähempää kiinnostaa.
Arpin Lusène

Poissa Poissa


Vastaus #158 : 17.11.2011 klo 21:24:38

Kannattaisi Klubin toimistolla olla nyt hereillä ja palkata nimimerkki Nice10 tekemään suhdetoimintaa. Nuori bisnesleijona kauppaisi sen reilut 5000 kausaria alta aikayksikön ja kun viinakin maistuu vähintään yhtä hyvin kuin tamperelaisille kiekkopomoille, niin yritysmyyntikin kääntyisi jyrkkään nousuun. Ylos
villejs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907


Vastaus #159 : 17.11.2011 klo 21:34:12

p.s. klubi pelaa talvella jääkiekkoa ja taitoluistelua
???
Aarniza

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #160 : 17.11.2011 klo 21:48:11

http://www.youtube.com/watch?v=yyGdhZpdIjc Berat Sadik 2011
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #161 : 17.11.2011 klo 21:54:35

Kannattaisi Klubin toimistolla olla nyt hereillä ja palkata nimimerkki Nice10 tekemään suhdetoimintaa. Nuori bisnesleijona kauppaisi sen reilut 5000 kausaria alta aikayksikön ja kun viinakin maistuu vähintään yhtä hyvin kuin tamperelaisille kiekkopomoille, niin yritysmyyntikin kääntyisi jyrkkään nousuun. Ylos

No ei nyt tarvitse vittuilla, kunhan herätän keskustelua.

Se nyt vaan lienee fakta(?), että esimerkiksi JJK:n yleisökeskiarvot ovat nuorelle seuralle melko korkeita sen vuoksi, että Vesalainen lienee ainoita seurajoukkuepomoja Suomessa, joka myy ja panostaa myymiseen. Ja nimen omaan myös tavalliseen kuluttajaan, joka ne isot yleisömäärätkin tekee. Kyllä yritysmyyntiin on aina satsattu, koska sieltä tulee suurimmat rahat, mutta yleisömäärät eivät yrityskestitsemisellä ja rahan vonkaamisella kasva.

Vaikka forkalla sentään on aika hc-futisniiloja, niin en usko, että edes joka kymmenes kirjoittelija saa säännöllisesti omalta suosikkijoukkueeltaan kontaktia, edes sähköpostilla. Kuinka monelle henkilökohtaisesti on tarjottu kausikorttia vuosittain esim. puhelinsoitolla tai kasvotusten? Ei liigassa taida olla ainuttakaan seuraa, jonka nykyistä koko kausikorttikantaa ei pystyisi toimiston väen voimin kontaktoimaan muutamassa päivässä?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011 klo 22:34:40 kirjoittanut Nice10 »
scorpion kick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #162 : 17.11.2011 klo 22:30:11

Nice10 kanssa samaa mieltä että tuotteistamiseen paukkuja niin kansan syvät rivtkin löytävät klubin. Kunhan vaan normaalista poiketen palkkaisivat pätevän eikä saunakaveria.
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy


Vastaus #163 : 17.11.2011 klo 22:32:26

Kuinka monelle henkilökohtaisesti on tarjottu kausikorttia vuosittain esim. puhelinsoitolla tai kasvotusten?
Hep!
sornari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #164 : 17.11.2011 klo 22:35:03

Nice10 kanssa samaa mieltä että tuotteistamiseen paukkuja niin kansan syvät rivtkin löytävät klubin. Kunhan vaan normaalista poiketen palkkaisivat pätevän eikä saunakaveria.

Joo Eiks Wallen (ja Litti?) oo varmaan ens kauden jälkeen lopettamassa. Siinä markkinointi- ja avainasiakaspäällikkö.
Boris Pugo

Poissa Poissa


Vastaus #165 : 17.11.2011 klo 22:44:38

Kannattaisi Klubin toimistolla olla nyt hereillä ja palkata nimimerkki Nice10 tekemään suhdetoimintaa. Nuori bisnesleijona kauppaisi sen reilut 5000 kausaria alta aikayksikön ja kun viinakin maistuu vähintään yhtä hyvin kuin tamperelaisille kiekkopomoille, niin yritysmyyntikin kääntyisi jyrkkään nousuun. Ylos

Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #166 : 17.11.2011 klo 22:45:11

::)
Boris Pugo

Poissa Poissa


Vastaus #167 : 17.11.2011 klo 22:46:14

???

http://www.helsinginjaakiekkoklubi-hjk.fi/
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #168 : 17.11.2011 klo 22:47:49



Muuten hyvä, mutta Paten tilalle jotain stadilaista. Saisko Reetun ja wallpaper-koossa?
_Antisankari_

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Juventus, Raiders, Patriots


Vastaus #169 : 17.11.2011 klo 22:48:01

Dominanssi alkaa siitä kun hankitaan kunnon maalintekijä Ylos Piste ja aamen.
Pikasika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #170 : 17.11.2011 klo 22:48:32

Dominanssi jatkuu kun hankitaan kunnon maalintekijä Ylos Piste ja aamen.

Korjasin Ylos
Stadin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #171 : 18.11.2011 klo 00:30:11

Hyvää settiä Nice10:ltä! Laita toi vaan Haapiaiselle ja kysy hänen mielipiteitä tuosta ja että jos näin ei tehdä jatkossakaan, niin miksi ei.
Marquinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #172 : 18.11.2011 klo 08:18:25


Boratille Tuoppi Ylos

Lainaus käyttäjältä: Tresor 10.11.2011
Maalintekouhkana Sadikin päätä ei ole syytä pitää (tekikö yhtään maalia päällä tänäkään vuonna?)

Asiantuntijoille "Ylos"
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #173 : 18.11.2011 klo 09:23:22

Boratille Tuoppi Ylos

Täydellisen sama.

Mistä muuten Beratin aikaisempi maine tuittuilevana pelaajana ja vaikeana persoonana johtui? Klubi-ajan perusteella Berat käyttäytyy kentällä todella ammattimaisesti ja on joukkueessa pidetty pelaaja. Tämän muuten pystyy myös aistimaan maalikoosteesta.

Saisi olla hieman nopeampi ja puskuissaan päästä useammin pallon päälle, mutta hieno mies ja pelaaja Ylos
Conky

Poissa Poissa


Vastaus #174 : 18.11.2011 klo 10:23:49

Mistä muuten Beratin aikaisempi maine tuittuilevana pelaajana ja vaikeana persoonana johtui? Klubi-ajan perusteella Berat käyttäytyy kentällä todella ammattimaisesti ja on joukkueessa pidetty pelaaja. Tämän muuten pystyy myös aistimaan maalikoosteesta.

Eikös Boratia nyt kuitenkin ainakin kerran rangaistu kauden aikana, kun ei oikein ollut tyytyväinen vaihtokomennukseen ja lähti näin suoraan kentältä ovet paukkuen koppiin (vai himaan?) mököttömään? Selitteli myöhemmin anteeksi pyydellen tapahtuman johtuneen omasta turhautumisestaan maalintekoon. Vai muistanko nyt ihan väärin? :D
« Viimeksi muokattu: 18.11.2011 klo 10:26:02 kirjoittanut Conky »

 
Sivuja: 1 ... 6 [7] 8 ... 513
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa