FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
11.10.2024 klo 22:16:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 65 [66] 67 ... 513
 
Kirjoittaja Aihe: HJK 2012 - Askel kohti ikuista dominanssia  (Luettu 1264405 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MitäMitä

Poissa Poissa


Vastaus #1625 : 16.01.2012 klo 22:38:43

"Englantilaisia meistä ei tule, mutta ruotsalaisia ehkä."

Anna mun kaikki kestää.

No, eikun peukut pystyyn ja toivotaan parasta mahdollista, SINIVALKOISTA lopputulosta.
Ja ennen kaikkea ryhtiä siihen toimintaan.

Suomalaiselle heikolle itsetuntolle ei oikein sovi sellaiset lajit, joita ulkomailla pelataan paremmin kuin Suomessa. Erittäin vaikeaa siis Ruotsin tason saavuttaminen penkkiurheilijoissa, mutta toivotaan parasta.
Chief

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1626 : 16.01.2012 klo 23:43:16

Markkinointisignaus ylittänyt uutiskynnyksen Kauppalehdessäkin

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201201112935
Stadin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #1627 : 17.01.2012 klo 01:17:28

Olis voinut olla HJK TV:ssä pikkasen enemmän Lahti-matsin pelitapahtumista... vaikka toki Lodin tunnelmia oli mukava kuulla.

Uusi markkinointijohtaja vaikuttaa lupaavalta signaukselta Ylos
CPFC

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki


Vastaus #1628 : 17.01.2012 klo 01:21:04

Olis voinut olla HJK TV:ssä pikkasen enemmän Lahti-matsin pelitapahtumista... vaikka toki Lodin tunnelmia oli mukava kuulla.

Sama, huikeat yksi maali oli saatu koosteeseen.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1629 : 17.01.2012 klo 01:22:06

Mikkonen-Mannila on huippuvärväys markkinointipäälliköksi. Raudanluja mainonnan ja markkinoinnin ammattilainen, joka varmasti saa vauhtia toimiston ukkeleihin.

AAAT:n viestihistoriassa yksi viesti - tämä. :D

Hyvä kuitenkin, että AAAT on heti löytänyt näinkin keskeisen tietolähteen kuin ff2:n HJK-kausitopicin, ja ottaa sen välittömästi seurantaan. Tsemppiä hommiin, muista että niitä pikakamppiksia on tehty ennenkin ja tulokset ovat tiedossa.

Odotetaan pitkäjänteisempää ja kokonaisvaltaisempa otetta. Entisiä ja nykyisiä junnuja, iltapäiväkerholaisia vanhempineen, kaupunginosajoukkueiden väkeä, heitä on vaikka kuinka. Heidät on saatava tuntemaan edustusjoukkue omakseen. Samoin kausarikatsojista ja faneista on pidettävä kiinni.
Linde

Poissa Poissa


Vastaus #1630 : 17.01.2012 klo 01:41:14

Oi kuinka ihana sluti Ylos
Uuno Front

Poissa Poissa


Vastaus #1631 : 17.01.2012 klo 02:27:21



Odotetaan pitkäjänteisempää ja kokonaisvaltaisempa otetta. Entisiä ja nykyisiä junnuja, iltapäiväkerholaisia vanhempineen, kaupunginosajoukkueiden väkeä, heitä on vaikka kuinka. Heidät on saatava tuntemaan edustusjoukkue omakseen. Samoin kausarikatsojista ja faneista on pidettävä kiinni.

Tätä toitotettu 10 vuotta!
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1632 : 17.01.2012 klo 07:52:26

Niin on, mutta lähes koko markkinointi on kohdistettu paljon kauempana lajista ja seurasta oleville satunnaiskatsojille. On nyt ainakin muistettu toistaa myös tälle uudelle forumistille.
Hukkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hjk


Vastaus #1633 : 17.01.2012 klo 09:44:24

Helsinkiläisiä on jo 600 000, kyseessä maailman suosituin urheilulaji ja pystejä sataa ovista ja ikkunoista. Entisiä ja nykyisiä junnuja ja toimihenkilöitä löytyy omasta takaa kymmeniä tuhansia. Silti matseissa käy muutama tuhat ihmisistä, Mikkonen-Mannila sanoo.

Haiskahtaa ilmaislippukampanjoilta. Toivottavasti tässä nyt ei taas kerran lähdettäisi AM edellä, vaan koitettaisi miettiä pidemmän aikavälin juttuja eikä houkutella max määrä katsojia johonkin yksittäiseen peliin keinolla millä hyvänsä.

Faktahan on se, että klubi ei näy esim kaupungilla juuri mitenkään nykyään. Onneksi lehdissä on ollut viimeisen vuoden aikana juttuja tosi hyvin. 
niftan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #1634 : 17.01.2012 klo 10:02:18

http://maps.google.com/maps?q=h%C3%A4meentie+33&hl=en&ie=UTF8&ll=60.188316,24.963663&spn=0.010145,0.033023&sll=60.182427,24.956303&sspn=0.010147,0.033023&vpsrc=0&hnear=H%C3%A4meentie+33,+00500+Helsinki,+Finland&t=m&z=16&layer=c&cbll=60.188164,24.963301&panoid=n8LTZX3taY5f1EbVzoExHg&cbp=12,200.88,,0,-9.12

Tuollainen koko seinän kokoinen mainos suurella Klubin logolla, parissa taktisessa kohdassa, voisi toimia. Minkähän hintaisia nuo ovat?

Perstuntumalta sanoisin, että nuo tavoittaa hintaansa nähden huomattavasti paremmin kuin esim. televisiomainokset.
IFM

Poissa Poissa


Vastaus #1635 : 17.01.2012 klo 10:52:05

No nyt! Onnea uudelle markkinointi tirrikalle!
ranoki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Huuhkajat


Vastaus #1636 : 17.01.2012 klo 11:04:13

Helsinkiläisiä on jo 600 000, kyseessä maailman suosituin urheilulaji ja pystejä sataa ovista ja ikkunoista. Entisiä ja nykyisiä junnuja ja toimihenkilöitä löytyy omasta takaa kymmeniä tuhansia. Silti matseissa käy muutama tuhat ihmisistä, Mikkonen-Mannila sanoo.

Haiskahtaa ilmaislippukampanjoilta. Toivottavasti tässä nyt ei taas kerran lähdettäisi AM edellä, vaan koitettaisi miettiä pidemmän aikavälin juttuja eikä houkutella max määrä katsojia johonkin yksittäiseen peliin keinolla millä hyvänsä.


Itse näen asian hiukan erilailla. Mielestäni ilmaislipuilla pyritään saamaan nimenomaan satunnaiskatsojia peleihin ja Mikkonen-Mannilan haastattelun perusteella pääasiallinen kohderyhmä tulee olemaan jo jollainlailla Klubin toiminnassa mukana olevat, seuraan kosketuksissa olevat ihmiset. Esim. kausarimyynti tälle ryhmälle voisi olla järkevämpää kuin pelkät ilmaisliput.

Mikkonen-Mannila mainitsee juuri Klubi-brändin kirkastamisen ja mielestäni ilmaisliput eivät tähän ajatukseen istu. Se millä keinoilla AM:ää aletaan nostamaan odotan kyllä mielenkiinnolla ja on kyllä pettymys jos ilmaisliput on se ensimmäinen väline mitä aletaan käyttämään.
Kermaperunat

Poissa Poissa


Vastaus #1637 : 17.01.2012 klo 11:46:14

Onkohan mikään joukkue koskaan saanu pidempiaikaista hyötyä ilmaislipuista? Kivahan se on saada vähän täytettä stadionille, mutta huomattavasti tärkeämpää olis saada mahdolliset asiakkaat arvostamaan tuotetta sen verran, että nämä ovat valmiita maksamaan siitä. Ettei synny semmonen mielikuva, että suomifutis on ihan ookoo ajanvietettä, kunhan siitä ei tarvi maksaa.
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #1638 : 17.01.2012 klo 12:04:29

Itse näen asian hiukan erilailla. Mielestäni ilmaislipuilla pyritään saamaan nimenomaan satunnaiskatsojia peleihin ja Mikkonen-Mannilan haastattelun perusteella pääasiallinen kohderyhmä tulee olemaan jo jollainlailla Klubin toiminnassa mukana olevat, seuraan kosketuksissa olevat ihmiset. Esim. kausarimyynti tälle ryhmälle voisi olla järkevämpää kuin pelkät ilmaisliput.

Sama.

Kohderyhmä on selkeästi tunnistettu, ja tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että aktivointia on yritetty jo jonkin aikaa. Tehokkaita keinoja ei vain ole vielä löytynyt. Ongelma on se, että 90%:lle klubin junnuorganisaation pelaajista ja vanhemmista edustusjoukkue ei merkitse yhtään mitään. Näille vanhemmille voidaan spämmätä "kaikki kannustamaan Klubia sunnuntaina" tyyppisiä viestejä vaikka kuinka, mutta jos pohjalla on EVVK-asenne, ei vaikutusta ole.

Paljon hyvää kehitystä on näkynyt viime aikoina. Sonskia hyödynnetään omiin tapahtumiin tällä hetkellä paljon enemmän kuin ensimmäiseen 10 vuoteen. HJK-j:n nettisivut toimivat jo hyvin. Edustusjoukkueen linkkaaminen tähän kehitykseen on haaste, toivottavasti tämä rekry vie sitä eteenpäin.

Esimerkiksi pelaajien käymisestä pari kertaa vuodessa junnujoukkueiden harjoituksissa on puhuttu iät ja ajat, mutta sitä ei tapahdu juuri lainkaan. Junnujoukkueita voisi kutsua katsomaan edustuksen harjoituksia. Niiden jälkeen pienimmille junnuille nimmareita, yhteiskuvia pelaajien kanssa, junnuille pelaajatapaamisia matsien jälkeen, julisteita pelaajista jne. jne. Kun pikku-petterit saadaan ihailemaan oman seuran pelaajia ja nukkumaan nimmarilla varustettu paita päällä julisteen alle, ei varmasti ole vaikeaa saada näitä junnuja (ja vanhempia) matseihin näkemään pelaajia läheltä.

Ihan samanlaiset stoorit voi kirjoittaa yhteistyön kasvattamisesta Tähtien Klubi -yritysten ja fanien kanssa. Eihän tämä mitään rakettitiedettä ole.
vanHala

Poissa Poissa


Vastaus #1639 : 17.01.2012 klo 12:06:26

Onkohan mikään joukkue koskaan saanu pidempiaikaista hyötyä ilmaislipuista? Kivahan se on saada vähän täytettä stadionille, mutta huomattavasti tärkeämpää olis saada mahdolliset asiakkaat arvostamaan tuotetta sen verran, että nämä ovat valmiita maksamaan siitä. Ettei synny semmonen mielikuva, että suomifutis on ihan ookoo ajanvietettä, kunhan siitä ei tarvi maksaa.

Se tunteiden ja mielenkiinnon herättäminen onkin se vaikeus. Osa ehkäpä syttyy yhdessä matsissa seuraamaan toimintaa. Osa syttyy kun tulee euromenestystä. Osa, kun voitetaan veikkausliiga.

Pitää vain keksiä mikä herättää ihmisten ajatuksen ja mielenkiinnon ja toteuttaa niitä asioita, siten että massa kasvaa jatkuvasti.

Kun houkutellaan uusia ihmisiä katsomoihin, niin nähdäkseni se kannattaa toteuttaa henkilökuvien kautta, eikä joukkueen kautta. Joukkuemainos ilman jo syntyneitä tunteita, ei herätä juuri mitään tunteita, kun taas mielenkiinto jonkin pelaajan saavutuksiin tai nousevaan uraan voi nousta hyvinkin herkästi. Näillä HJK:n pelaajien henkilökuvilla ja tarinoilla pitäisi myydä ihmisille sitä tapahtumaa ja jalkapallokulttuuria.

Julkaistaan Hesarissa koskettava kertomus Aki Riihilahden urasta ja paluusta suomeen HJK:n paitaan ja lopuksi kannustetaan tulemaan Finnair stadiumille seuraavaan matsiin katsomaan kun Aki pelaa.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012 klo 12:17:36 kirjoittanut vanHala »
drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat


Vastaus #1640 : 17.01.2012 klo 12:22:01

Ongelma on se, että 90%:lle klubin junnuorganisaation pelaajista ja vanhemmista edustusjoukkue ei merkitse yhtään mitään.

Kyllä! Ja tämä ongelma on ISO.
Itse näen ainoana mahdollisuutena sen, että *omista* junioreista kasvaa uusia Teemu Pukkeja, jotka iskevät maaleja Schalken verkkoon.
Edustusjoukkueen ja junioripuolen yhteistyötä on tiivistettävä ja junioritoiminta saatettava viimeistä piirtoa myöten ammattilaistasolle.
Sitä kautta on luotava menestymisen perinne, joka on ainutlaatuinen Suomessa ja ehkä jopa koko maailmassa.

Ei ole mitään markkinoinnillisia taikatemppuja, joilla ihmiset saataisiin katsomoon.
Allekirjoittanutta esim. kendojoukkue HIFK:n ja Jokerien lapselliset mainontayritelmät lähinnä naurattavat.
vlainen

Paikalla Paikalla


Vastaus #1641 : 17.01.2012 klo 12:32:37

Allekirjoittanutta esim. kendojoukkue HIFK:n ja Jokerien lapselliset mainontayritelmät lähinnä naurattavat.

HIFKn mainokset ovat minun mielestäni taas aina olleet hyviä. Ne ovat sellaisia mainoksia millä vedotaan suureen yleisöön jaa saadaan sitä massaa sinnee katsomoihin.

Klubilta samantyyppiset mainokset kun Hifkillä oli (on) dösä ja sporapysäkeille? Jos siis rahaa halutaan laittaa puhtaaseen mainostamiseen.
straiter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg


Vastaus #1642 : 17.01.2012 klo 12:37:52

Tuollainen koko seinän kokoinen mainos suurella Klubin logolla, parissa taktisessa kohdassa, voisi toimia. Minkähän hintaisia nuo ovat?

Noita pidempiaikaisia seinämainoksia on niin harvassa, etten niistä osaa sanoa mutta siinä Brakua vastapäätä olevassa julkkaritelineessä mainostaminen maksaa 28 vuorokaudelta rapiat 20 k€.
drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat


Vastaus #1643 : 17.01.2012 klo 12:39:24

Klubilta samantyyppiset mainokset kun Hifkillä oli (on) dösä ja sporapysäkeille?

Kun lähdetään tehomainontaan, täytyy olla tarjolla laadukas tuote ja sille tilaus.
Klubin kohdalla tilanne on kendojoukkueisiin verrattuna sikäli haastavampi, ettei ole tilausta.
Myös tuotteessa on vielä parannettavaa. Siinä vaiheessa kun tuote on riittävän hyvä,
on myös tilaus. Suuri yleisö tuntee jo Teemu Pukin, mutta kuten Urheilugaala osoitti,
Granlundin ilmaveivi meni äänestyksissä heittämällä ohi Pukin kahdesta maalista Schalkea vastaan.
Granlund pelaa edelleen HIFKissä, Pukki ei enää Klubissa.

Eli lähtökohta on erilainen, ja sen ehdoilla on elettävä. Hätiköityjä päätöksiä ei kannata tehdä.
vlainen

Paikalla Paikalla


Vastaus #1644 : 17.01.2012 klo 12:44:30

Olet toki oikeassa tuossa.

Tuo oli lähinnä heitto, koska tuossa tapauksessa mainos oli näemmä tehonnut ja onnistunut kun muistin vielä parin vuodenkin jälkeen nuo mainokset. Mutta mielestäni ei ole väärin ottaa mallia esim. hifkistä joka osaa brändäämisen ja mielestäni myös mainostamisen.
okra

Poissa Poissa


Vastaus #1645 : 17.01.2012 klo 13:22:33

Esimerkiksi pelaajien käymisestä pari kertaa vuodessa junnujoukkueiden harjoituksissa on puhuttu iät ja ajat, mutta sitä ei tapahdu juuri lainkaan.

Tässä on mielestäni hyvä startti, ainakin oma superjunnu on ihan täpinöissään:

Lainaus
SPL Helsingin piiri järjestää poikajoukkueille yhteisen Taitotapahtuman Talin jalkapallohallissa ke 18.1.2012.
...
Tapahtumassa harjoitellaan erilaisia taidon osa-alueita leikin varjolla, pelaillaan ja nautitaan mukavasta ilmapiiristä muiden kanssa. Tapahtuma on tarkoitettu 03- ja myöhemmin syntyneille poikapelaajille.
...
Taitotapahtuman ohjaajiksi on varmistunut osa HJK:n liigajoukkueen pelaajista! Rasteilla tullaan näkemään ainakin Ville Wallen, Mikko Sumusalo, Joel Perovuo, Sebastian Sorsa, Valtteri Moren, Joel Pohjanpalo, Timi Lahti ja Akseli Pelvas. Lisäksi saamme vahvistuksia Klubi-04 pelaajista.

Lähteet: http://helsinki.palloliitto.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=27961 ja http://helsinki.palloliitto.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=27881
drone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SUOMEN maajoukkueet, SUOMALAISET kasvattajaseurat


Vastaus #1646 : 17.01.2012 klo 13:42:12

Mutta mielestäni ei ole väärin ottaa mallia esim. hifkistä joka osaa brändäämisen ja mielestäni myös mainostamisen.

Kyllä, kyllä ja vielä kerran kyllä. Kaikkialta, missä asioita osataan tehdä ja on tehty oikein, kannattaa ottaa oppia.

Mitä yhteistä on koululaitoksella, rauhantyöllä ja jalkapallolla?
Niissä pienikin voi olla suurta (= maailmanluokkaa), kunhan asiat tehdään riittävän hyvin.

Yksi asia, johon markkinoinnissa varmaan kannattaa kiinnittää huomiota, on suurilevikkisten lehtien kautta syntyvä julkisuuskuva.
Esim. viime kesänä iltapäivälehtien urheilusivuilla huomioni kiinnitti liigajalkapalloilua koskevan uutisoinnin laimea ote.
Teemu Pukki ja Alex Ring tekivät kauden mittaan varmasti aivan yhtä hyviä suorituksia/maaleja liigassa kuin mitä he tekivät Schalkea vastaan.
Silti uutisoinnissa nämä suoritukset sivuutettiin "peruspelinä" tai korkeintaan "hyvinä suorituksina". Ei ollut mitään Schnucki-Pukki-hehkutusta.
Ei vilahdustakaan esim. sanasta "maailmanluokka". Liigapalloilun kuva suurelle yleisölle (jopa urheilua seuraavalle) on just tasan niin hyvä kuin millaisena nämä lehdet (ja muutkin
tiedotusvälineet) sen suvaitsevat antaa.

Kysymys kuuluukin: Onko tällä nyt palkatulla Sarilla minkälaista mediaosaamista? Onko hänellä hyvät suhteet tiedotusvälineisiin?
Sillä niille voisi olla käyttöä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012 klo 13:49:55 kirjoittanut drone »
Bossu

Poissa Poissa


Vastaus #1647 : 17.01.2012 klo 14:07:55

.
Esim. viime kesänä iltapäivälehtien urheilusivuilla huomioni kiinnitti liigajalkapalloilua koskevan uutisoinnin laimea ote.
Teemu Pukki ja Alex Ring tekivät kauden mittaan varmasti aivan yhtä hyviä suorituksia/maaleja liigassa kuin mitä he tekivät Schalkea vastaan.
Silti uutisoinnissa nämä suoritukset sivuutettiin "peruspelinä" tai korkeintaan "hyvinä suorituksina". Ei ollut mitään Schnucki-Pukki-hehkutusta.
Ei vilahdustakaan esim. sanasta "maailmanluokka". Liigapalloilun kuva suurelle yleisölle (jopa urheilua seuraavalle) on just tasan niin hyvä kuin millaisena nämä lehdet (ja muutkin
tiedotusvälineet) sen suvaitsevat antaa.

Kysymys kuuluukin: Onko tällä nyt palkatulla Sarilla minkälaista mediaosaamista? Onko hänellä hyvät suhteet tiedotusvälineisiin?
Sillä niille voisi olla käyttöä.

Tämä johtuu siitä että näillä toimittajilla on se sama ennakkokäsitys päässä mikä peruspertillä, ettei Suomessa voi olla maailmanluokan peliä. Lentokonematka tekee sitten Pukista, Medosta ja Jani-Petteristä tähden, jota sopii hehkuttaa. Toivottavasti nuoremman polven toimittajissa on toisenlaista otettu suomifutisuutisointiin. Pientä osviittaa paremmasta onkin ollut nähtävissä.
timmy
Vastaus #1648 : 17.01.2012 klo 14:14:30

Kun lähdetään tehomainontaan, täytyy olla tarjolla laadukas tuote ja sille tilaus.
Klubin kohdalla tilanne on kendojoukkueisiin verrattuna sikäli haastavampi, ettei ole tilausta.

Aamen. Mainonnassa ja markkinoinnissa yleensä on tarkoituksena saada siihen sijoitetut rahat takaisin. Joku tuossa kertoili, että joku mainos maksaa 20k eur 28 päivässä. Siitä sitten jokainen miettimään mitä se tarkoittaa lippumyyntinä, että sijoitettu raha saataisiin takaisin.
Rikkiviisas

Poissa Poissa


Vastaus #1649 : 17.01.2012 klo 14:19:09

Mainonnassa ja markkinoinnissa yleensä on tarkoituksena saada siihen sijoitetut rahat takaisin.

Aikaväli ei vain normaalisti ole päiviä, viikkoja, kuukausia vaan jopa vuosia.
Voidaan siis todeta nykytilanne eli kotimainen jalkapallo ja HJK ei kiinnosta Suomessa juuri ketään, joten ihan hyvin voidaan keskittyä säätämään pikkujuttuja ja tyytymään nykytilanteeseen.

Toinen vaihtoehto on pitkällä aikavälillä ryhtyä brändäämään ja mainostamaan kotimaista jalkapalloa ja HJK:ta. Mahdollinen hyöty tulee vasta pitkän aikavälin kuluttua, jos brändääminen on onnistunut ja näin saatu kuluttujat kiinnostumaan tuotteesta. Tällaisessa investoinnissa on toki aina vaarana, että se ei maksa itseään koskaan takaisin ja on siis täysin makuasia onko parempi tehdä jotain mahdollisen onnistumisen toivossa ja hyväksyä epäonnistumisen mahdollisuus vaiko välttää riski.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2012 klo 14:37:30 kirjoittanut Rikkiviisas »

 
Sivuja: 1 ... 65 [66] 67 ... 513
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa