Kerotko vielä, miksi aloitit koko ketjun ja houkuttelit muita osallistumaan omaan pikkupikkuleikkiisi?
Okei, asiapyyntöön vastausta kun löytyy aikaa.
Kun aamulla täällä oleva ”kulttuuri”keskustelu huusi vastauksia topikkiin ”Mitä suomalaisseuraa vihaat eniten tmv”, ajattelin tuoda esille hedelmällisemmän tavan lähestyä lajia, eli että ihmiset miettisivät eikö tosiaan voisi olla joku suomalaisseura, jota voisi julkisesti ilmoittaa kannattavansa vihaamisen asemesta. Tiedän toki, että vihaamisella ollaan lähempänä ”aidompaa kannattamista”.
Olen esittänyt täällä, että suomalaisista futiksen seuraajista 95 % pitää omana seuranaan jotain ulkomaan elävää , lopuista osa kannattaa kannattamista (siihen tietysti tarvitaan joku seura) eli muutama hullu on suomalaisseuran kannalla. Ei nuo tietysti ole muuta kuin provoarvioita, mutta ei noita mitenkään saa selville tämän tyyppisessä yhteisössä. Seuratopikit kertovat mulle lähinnä siitä, mistä ihmiset haluavat/pystyvät keskustelemaan/pätemään, toki yleensä sen seuran otsikoissa joita ko. henkilöt seuraavat aktiivisemmin. Hassutteluina pidän suurinta osaa nikkien yhteydessä olevia suosikkiseurailmauksia.
Yllättäen ihmisille alkoikin löytyä suomalaisia seuroja. Kiinnostaviakin esimerkkejä haluttiin tuoda näytille. Tämän median tapaan ei kestänyt kauaa kun pakolliset hassuttelijat tulivat kehiin, ja tuohan tarkoittaa minun mittareilla, että kohta taas mennään. Menkää rauhassa päätin. Yllättäen homma pysyi aika asiassa, mutta enpä enää välittänyt kun olin jo ilmaissut sen. Hyvä kun joku jo ilmoittautui jatkamaan.
Itse en jaksa seurata kovin aktiivisesti seuratopikkeja, enkä tunne monenkaan nikin seurakannatustaustaa. Kun tietää kirjoittajan seuran, se auttaa ainakin minua seulomaan kommenteista pois ylimääräiset. Eipä noita edellä olleen perusteella mieleeen paljoa jää, jotain kuitenkin. Ei siis mitään syvällistä ajatusta takana.
Tulipahan taas tsekattua se, mikä on oleellista tämän median keskustelulle. Se on surullisin osa, että tämä on ainut aktiivisempi suomalainen futiskeskustelu, ilmeisesti täällä olevan porukan omaseura kotimaasta on kuitenkin muita vastaavia medioita suurempi, olisko jopa 10 % luokkaa, sen tuo ”tutkimus” saattoi toivottavasti paljastaa.