FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 15:36:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 30 [31] 32 ... 37
 
Kirjoittaja Aihe: Palloliiton seuraava puheenjohtaja: odotukset, spekulaatiot jne.  (Luettu 183277 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lalli

Poissa Poissa


Vastaus #750 : 25.11.2017 klo 17:26:32

del
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017 klo 20:21:37 kirjoittanut Lalli »
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #751 : 25.11.2017 klo 19:28:51

Haikaillaan menneisiin aikoihin jotka ei palaa eli sitä, että futis pitäisi saada YLE:lle, kaupungit rakentamaan stadioneita, lajin harrastus ilmaiseksi kaikille jne.

Mikähän tämä sun "menneisiin aikoihin" on? Lajin harrastus ei ole koskaan ollut ilmaista, mutta kylläkin talkoorahoitettua, seurat (ainakin työläissellaiset) ovat rakentaneet kenttänsä itse isoin ponnistuksin jne. Toki futis tuli sitten Ylelle vuosikymmeniä tämän jälkeen.

Eli ns. ennenvanhaan on nimenomaan kannettu vastuuta, tehty duunia kimpassa ja rakennettu kansalaisyhteiskuntaa. Se on minusta vieläkin ainoa oikea ja kestävä tapa rakentaa toimintaa. Haikailu kaiken maailman roopesetien perään on taas, no olkoon.

Näistä jäljelle jääneistä ehdokkaista varteenotettavia ovat Aaltonen ja V. Niinistö eikä kumpikaan heistäkään vaikuta mitenkään loistotapaukselta. Tämä guggenheimheppuhan on nolla vailla mitään näyttöä ja linjaa. Talosen ja Arhinmäen kuvaukset pestin vastuullisuudesta ovat varmasti päteviä ja selittävät vaisun kisaan osallistumisen.
Lalli

Poissa Poissa


Vastaus #752 : 25.11.2017 klo 20:30:26

del
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017 klo 20:21:59 kirjoittanut Lalli »
MyPassion

Poissa Poissa


Vastaus #753 : 28.11.2017 klo 18:29:26

Kovin on hiljaista täällä ja Seurojen Palloliitossa. Ilmeisesti porukka on nyt tyytyväinen. Niin minä ainakin olen eli kukaan kolmesta ei oo täydellinen eikä ihanne pj, mutta ei myöskään mikään negaa kovasti herättävä. Mulle käy kaikki. Tärkeintä on vain se, että pj tulee piirien ulkopuolelta (piirit tarkoittaa sekä piirejä että ylipäätään Liiton toiminnassa huseeranneita) ja ilman mitään kekkulointia.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #754 : 28.11.2017 klo 23:14:51

Kovin on hiljaista täällä ja Seurojen Palloliitossa. Ilmeisesti porukka on nyt tyytyväinen. Niin minä ainakin olen eli kukaan kolmesta ei oo täydellinen eikä ihanne pj, mutta ei myöskään mikään negaa kovasti herättävä. Mulle käy kaikki. Tärkeintä on vain se, että pj tulee piirien ulkopuolelta (piirit tarkoittaa sekä piirejä että ylipäätään Liiton toiminnassa huseeranneita) ja ilman mitään kekkulointia.
Tässä nyt varmaan odotellaan, että noita puheenjohtajatenttejä tulee pari lisää, niin saadaan ehkä paremmin eroa ehdokkaiden välille.
aNdero

Poissa Poissa


Vastaus #755 : 01.12.2017 klo 11:03:51

Tulevan puheenjohtajan tärkein taito on johtamistaito.
Djortikkaeff

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ACO, 1612


Vastaus #756 : 02.12.2017 klo 21:36:34

Tänään urheiluruudun lopuksi oli haastattelussa kaikki kolme tähän mennessä ilmoittautunutta. loppupuolella: https://areena.yle.fi/1-3842583

Noista lyhyistä pätkistä tuli esiin ne eroavaisuudet jotka omaan silmäänkin on ehdokkaista nousseet. Kuten IS:n Sundelin muotoili: tutkija, liikemies, poliitikko. Kaikkea ei saa yhdessä paketissa, joten mikä sitten parhaiten suomifutista eteenpäin vie, niin siitä päättäkööt he keillä ääni on. Itse näen, että kotimaisen jalkapallon kolme suurinta ongelmaa ovat rahan puute, rahan puute ja rahan puute ja tästä lähtökohdasta sympatiani menee hieman Ari Lahdelle. En kylläkään näistä kolmesta tunnista yhtään inhokkia, kaikki oman alueensa osaajia. Aaltonen ehkä syvällisin jalkapallo-osaaja, mutta tarvitaanko sitä palloliiton johdossa, vai olisiko kuitenkin tärkeämpi politikoida tai tehdä bisnestä?
Jarkka

Poissa Poissa


Vastaus #757 : 02.12.2017 klo 21:54:47

Oma tuntuma urheiluruudun pätkästä oli, että yksi on liian tutkija, yksi on liian yritysjohtaja ja yksi on liian pihalla.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #758 : 02.12.2017 klo 22:35:22

Itse näen, että kotimaisen jalkapallon kolme suurinta ongelmaa ovat rahan puute, rahan puute ja rahan puute ja tästä lähtökohdasta sympatiani menee hieman Ari Lahdelle.

Millä ihmeen ilveellä sä tän saat kalkyloitua? Luuletko, että Lahti laittaa koko omaisuutensa peliin? Jos, niin kuinka moneksi tunniksi lasket sen riittävän? Vai mitä mietit?
Djortikkaeff

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ACO, 1612


Vastaus #759 : 02.12.2017 klo 22:39:14

Millä ihmeen ilveellä sä tän saat kalkyloitua? Luuletko, että Lahti laittaa koko omaisuutensa peliin? Jos, niin kuinka moneksi tunniksi lasket sen riittävän? Vai mitä mietit?

Kuten haastattelussa totesi, että pyrkii hankkimaan koko suomalaisen yrityselämän sen taakse, että Suomi saadaan arvokisoihin. Jos tuo tapahtuisi, niin se tuottaisi merkittävästi lisää rahaa monesta suunnasta. Mutta ilman sitäkin Lahti painottaa seuroille lisää resursseja ja kun ajattelee, että mies sai Guggenheimiinkin, tuohon jo alunperin läpensä höpöhöpöpytinkiin kerättyä niinkin suuren taloudellisen tuen, että hanke oli jopa lähellä toteutua, niin kyllä mä uskon suomalaisen jalkapallon resurssien kasvuun ennemmin Lahden johdolla kuin kahden muun nykyisen ehdokkaan. En toki silti haaveile pikavoitoista, vaan huippufutiksen pitkäjänteisestä tuotteistamisen kehittämisestä.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #760 : 02.12.2017 klo 22:56:08

Kuten haastattelussa totesi, että pyrkii hankkimaan koko suomalaisen yrityselämän sen taakse, että Suomi saadaan arvokisoihin.

Ei kai! Että ihan pyrkii saamaan yritysmaailmaa sponssaamaan!
 
Mutta ilman sitäkin Lahti painottaa seuroille lisää resursseja

Mitä tällä tarkoitat? Ilman mitä ja mistä?

ja kun ajattelee, että mies sai Guggenheimiinkin, tuohon jo alunperin läpensä höpöhöpöpytinkiin kerättyä niinkin suuren taloudellisen tuen,

Se hänen lupaamansa yritysrahoitus oli 0 (nollaeuroa)€. Meistä joka jannu pystyisi samaan.

PS EDIT: Eikö Lahti miljoonillaan kykene saamaan kampanjansa tueksi edes vähän fiksumpia vapaan mielipiteen ilmaisijoita?

Olisi myös kiva tietää, mitä Lahti hakee koko hankkeella. Fakta on, että futis alkaa meilläkin olla yhä tärkeämpi osa kansan mielipiteen muodostusprosessia ja siksi myös bisnestä. Oisko hän nähnyt tilaisuutensa? Eihän siinä ole mitään pahaa, mutta Palloliiton pj:n tehtävä on syytä kuitenkin erottaa futiksen ympärillä kiehuvasta teollisuudesta.
Djortikkaeff

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: ACO, 1612


Vastaus #761 : 02.12.2017 klo 23:07:37

Mitä tällä tarkoitat? Ilman mitä ja mistä?

Eli vaikka Suomi ei menisikään arvokisoihin, niin Lahti painottaisi huippufutiksen resurssien kasvun hakemista. Tämä on se asia, jota itse toivon. Parempia seuroja, terävämpää kärkeä.

Mulla ei ole mitään erityisempää kompetenssia tai motivaatiotakaan perustella tätä näkemystäni yhtään enempää. Olen tyhmä jalkapalloviihteen kuluttaja, ja näkökulmani oli edellisissä viesteissäni. Onneksi minun ei tarvitse olla valitsemassa puheenjohtajaa. Anteeksi mielipiteestäni.
fingerström

Poissa Poissa


Vastaus #762 : 02.12.2017 klo 23:19:15

Eli vaikka Suomi ei menisikään arvokisoihin, niin Lahti painottaisi huippufutiksen resurssien kasvun hakemista.

Mitä tämä tarkoittaa?

PS: Myös minä haen joka päivä lisää resursseja. Uskon, että niin tekee jokainen futiksen ns. taustaorganisaatiossa toimiva. En jostain syystä näe pointtia siinä, että resurssien kasvuhaku olisi jotenkin mielettömän iso juttu. Kuka sitä ei hakisi?
« Viimeksi muokattu: 02.12.2017 klo 23:24:32 kirjoittanut fingerström »
Virtane

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka


Vastaus #763 : 03.12.2017 klo 09:53:00

Hyvinhän on yritysmaailma Kuopiossakin lähtenyt mukaan
Matthias Sindelar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jamo, Tuco, Jorma


Vastaus #764 : 03.12.2017 klo 12:13:15

Hyvinhän on yritysmaailma Kuopiossakin lähtenyt mukaan

Miksi Kuopioon ei ole saatu jalkapallohallia?
Mombasa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Homovitun huutaminen


Vastaus #765 : 03.12.2017 klo 13:45:43

Mitä tämä tarkoittaa?

PS: Myös minä haen joka päivä lisää resursseja. Uskon, että niin tekee jokainen futiksen ns. taustaorganisaatiossa toimiva. En jostain syystä näe pointtia siinä, että resurssien kasvuhaku olisi jotenkin mielettömän iso juttu. Kuka sitä ei hakisi?

Jokut hakevat paremmin resursseja. Onko Lahti käynyt nussimassa vaimoasi vai mistä tuollainen vihamielisyys? Onhan Lahdella ehdokkaista selvästi parhaimmat verkostot ja suhteet yritysmaailmaan.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #766 : 03.12.2017 klo 14:12:39

Onhan Lahdella ehdokkaista selvästi parhaimmat verkostot ja suhteet yritysmaailmaan.

Verkostoja on, mutta missä näytöt niiden hyödyntämisestä? Mitkä ovat ne Lahden suurimmat onnistumiset tällä saralla?
ZZlatan

Poissa Poissa


Vastaus #767 : 03.12.2017 klo 14:50:06

Miten Lahden rahoilla ja hänen keräämillään resursseilla on parannettu Kuopion alueen futisolosuhteita ja pelaajakehityspolkua?

Paljon parjattu Raipe on saanut lyhyemmässä ajassa paljon enemmän aikaan Seinäjoella, mitä Lahti miljoonillaan Kuopiossa.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #768 : 03.12.2017 klo 14:55:08

Miten Lahden rahoilla ja hänen keräämillään resursseilla on parannettu Kuopion alueen futisolosuhteita ja pelaajakehityspolkua?

Paljon parjattu Raipe on saanut lyhyemmässä ajassa paljon enemmän aikaan Seinäjoella, mitä Lahti miljoonillaan Kuopiossa.
On kai pelaajakehitys ollut hyvää, kun vuosien hiljaiselon jälkeen KuPSien edariin on jo muutamia vuosia noussut säännöllisesti omia kasvatteja, joista jokunen kai junnumajuissakin käynyt pelailemassa.

Ei sillä, että toki KuPSista pitäisikin tulla nuorten majuäijiä, kun kuitenkin niin selkeä ykkösseura on alueella.
ZZlatan

Poissa Poissa


Vastaus #769 : 03.12.2017 klo 16:08:33

On kai pelaajakehitys ollut hyvää, kun vuosien hiljaiselon jälkeen KuPSien edariin on jo muutamia vuosia noussut säännöllisesti omia kasvatteja, joista jokunen kai junnumajuissakin käynyt pelailemassa.

Ei sillä, että toki KuPSista pitäisikin tulla nuorten majuäijiä, kun kuitenkin niin selkeä ykkösseura on alueella.

No miten paljon KuPSin junnupuolelle on palkattu Lahden rahoilla lisää ihmisiä verrattuna aikaan ennen Lahtea? Miljoonia hän on kuitenkin kaikkiaan Kupsiin syytänyt.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2017 klo 16:24:40 kirjoittanut ZZlatan »
Lalli

Poissa Poissa


Vastaus #770 : 03.12.2017 klo 17:01:17

del
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017 klo 20:22:26 kirjoittanut Lalli »
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #771 : 03.12.2017 klo 17:43:54

Koko Palloliiton nykyuudistaminen kertoo toiminnan vahvasta sisäänpäinkääntymisestä. Seurat ja vain seurat ovat tärkeitä.

Mitä tarkoitat tällä? Eikö seuroihin panostaminen ole nimenomaan jotain täysin muuta kuin sisäänpäinkääntymistä?

Lainaus
Lisäksi liiton sisäistä toimintaa järkevöitetään, joka ei pientä sisäpiiriä lukuun ottamatta kiinnosta muita pätkääkään Aikaisempia ulospäin suuntautuneita 2020 visioita voi haukkua liian korkealentoisiksi, mutta nyt on menty toiseen ääripäähän. Enää ei oikeastaan odoteta mitään. Kun kuitenkin puhutaan urheilusta eikä pitsinypläyksestä tilanne on suoraan sanoen surkea.

Onko liiton toiminnan järkevöittäminen mielestäsi huono asia, vai mitä tällä kritiikilläsi tarkoitat?
Lalli

Poissa Poissa


Vastaus #772 : 03.12.2017 klo 19:21:51

del
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017 klo 20:22:45 kirjoittanut Lalli »
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #773 : 03.12.2017 klo 19:27:18

Verkostoja on, mutta missä näytöt niiden hyödyntämisestä? Mitkä ovat ne Lahden suurimmat onnistumiset tällä saralla?

Uusi lasten sairaala?
Uusin Tuntematon sotilas?
Guggenheimin rahoituspaketti?

Vaikka noiden hankkeiden järkevyydestä voidaan olla montaa mieltä, niin kaikkiin noihin Lahti keräsi rahoituspaketin, jossa yhdistetään julkista ja yksityistä rahaa.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #774 : 03.12.2017 klo 20:03:45

Kaikkihan riippuu mistä perspektiivistä asioita katsoo. Oma näkökulmani on se, mitä huipputuotoksia Suomen futis tuottaa ihan kansainvälisesti katsoen. Siitä näkökulmasta katsoen nyt huomio on oman "perheen" sisäisissä asioissa.  Sama myös toiminnan järkevöittämiseen. Tottakai sekin hyvä, mutta kyllä nykypäivänä kansainvälisessä lajissa pitäisi tavoitteet olla korkeammalla. Kyse ei ole siitä, ettei sisäiset asiat olisi tärkeitä vaan siitä miksi vain ne ovat tapetilla isossa uudistuksessa, joita ei kuitenkaan tehdä kuin ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Outoa ettei tätä tilannetta edes  tunnisteta.

Oon varmaan jotenkin yksinkertainen, mutta vaikka luen tuon ylläolevan kuinka monta kertaa, niin en ymmärrä, mitä siinä halutaan sanoa. Voisitko kirjata pointtisi vaikka ranskalaisin viivoin, niin ne erottuisivat selvemmin.

 
Sivuja: 1 ... 30 [31] 32 ... 37
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa