FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
17.04.2024 klo 00:43:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 32 [33] 34 ... 37
 
Kirjoittaja Aihe: Palloliiton seuraava puheenjohtaja: odotukset, spekulaatiot jne.  (Luettu 183351 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #800 : 15.01.2018 klo 13:16:50

Pieni nuoleskelun maku välittyi haastattelussa, mutta se ehkä tässä vaiheessa sallittakoon. Noin muuten huomaan olevani varsin paljon samaa mieltä Niinistön kanssa oikeastaan joka asiasta. Innolla odottelen muidenkin haastiksia ja illan paneelia.

Tässä vaiheessa lienee pakko hyväksyä kevyt äänestäjien mielistely.

Itseänikin kiinnostaa isosti nämä ehdokkaiden mielipiteet. Niinistö on selvästi hakemassa profiilia naisfutiksen sekä kannattajien kautta. Suurella mielenkiinnolla odotetaan sitä, millä tavalla Lahti asemoi itsensä, eli kuinka isosti huippufutis on määräävänä linjana, ja millainen on Aaltosen näkemys omasta positiostaan. Niinistön haastis oli kuitenkin todella hyvä, että töitä saavat tehdä, jos haluavat samalle tasolle.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #801 : 15.01.2018 klo 13:34:28

Kolme päivää ja kolme puheenjohtajahaastattelua tekstimuodossa. Aloitetaan Niinistön Villestä:

Ville Niinistö – eturivin poliitikko Palloliiton johtoon?

Ei sanaakaan huippufutiksen tason nostamisesta.
Ei, en ole tippaakaan eri mieltä Villen kanssa esim. siitä että panostaminen nuorten harrastusmahdollisuuksiin vähentää syrjäytymistä tai että Palloliitto kaipaa avoimempaa viestintää tai että huligaaniongelmaa liioitellaan, mutta mulle penkkiurheilijana nuo ovat toissijaisia kysymyksiä.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #802 : 15.01.2018 klo 13:41:00

Tiksan nostama asia varmastikin on isoksi kynnyskysymykseksi muodostumassa puheenjohtajavaalissa.

Palloliitto selkeästi pyrkii tällä hetkellä, että kaikki tuet jaetaan top15-20 seuroihin ja kaikki muut jäävät nuolemaan näppejään. Tuolla tavalla uskotaan siihen, että sen terävimmän kärjen laatu nousee. Tuo kuitenkin jättää valtavan määrän laadukasta työtä tekeviä pois minkäänlaisten tukien piiristä, joilla olisi halu kehittyä.


Oma mutu tämän hetkisestä tilanteesta on tämä:

Pienillä seuroilla on liittokokouksessa kuitenkin paljon enemmän ääniä, mitä ns. huippuseuroja edustavilla. Niinistö vetää varmasti tarkoituksellakin tuollaista linjaa, jossa painottaa ruohonjuuritason työtä yms ja sitä kautta antaa itsestään mielikuvaa pienten seurojen tukijana.

Lahti taas menee tuo huipputaso edellä ja rivien välistä voisi tulkita, että juurikin tuota huippuseurojen tukemista hän haluaa suuremmaksi, kun sitä rahamäärän lisäämistä painottaa fudiksessa. Tämä näyttää ns. tuularin silmiin parhaalta.

Aaltosesta en itse ole saanut selville, että onko lintu vai kala, kun aika moneen kysymykseen vastaa hienoilla sanoilla, kuitenkaan vailla mitään sisältöä.
Tiksa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #803 : 15.01.2018 klo 14:06:14

Aaltosen näkemyksiä minäkin odotan suurimmalla mielenkiinnolla. Hänellä olettaisi olevan selkeästi paras näkemys siitä miten rakennetaan suomalainen peli-identiteetti ja valmennuspolku, joka kattaa niin pienet kasvattajaseurat kuin suuret akatemiaseurat.

Aaltosen kohdalla kiinnittäisin kuitenkin eniten huomiota siihen miten hän yrittää vakuuttaa yleisön johtajaominaisuuksistaan. Kahdella muulla ehdokkaalla lienee vaillinaisempi ymmärrys futiksesta, mutta kummallakin on näyttöjä siitä, että he saavat asioita tapahtumaan tässä yhteiskunnassa - toisella menestyksekkäänä puoluejohtajana, toisella oman uransa nollasta rakentaneena liikemiehenä.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #804 : 15.01.2018 klo 14:15:21

Aaltonen tosiaan lähetti liittokokousedustajille (oletan jakelun olleen tämmöinen koska minä sen sain) oman pamflettinsa. Se on kaksitoista (12) sivua pitkä. En ole vielä lukenut sitä sen tarkemmin, mutta etusivun jälkeen seuraavalla sivulla oli pallokuvio.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #805 : 15.01.2018 klo 14:17:11

Aaltonen tosiaan lähetti liittokokousedustajille (oletan jakelun olleen tämmöinen koska minä sen sain) oman pamflettinsa. Se on kaksitoista (12) sivua pitkä. En ole vielä lukenut sitä sen tarkemmin, mutta etusivun jälkeen seuraavalla sivulla oli pallokuvio.
Ei tänne ole ainakaan tullut keltään muulta kuin Lahdelta viestiä
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #806 : 15.01.2018 klo 14:23:13

Ei tänne ole ainakaan tullut keltään muulta kuin Lahdelta viestiä

Oho, en tiennytkään olevani jotenkin erikseen profiloitu kohde. Viime perjantaina tuli viesti itselleni.

Pitääkin selvästi käydä tuo läpi tässä pikapikaa ja referoida tänne, ja Aaltoselle itselleen, nimittäin sitä viestissä erikseen pyydettiin.
Lasse Lutuuri

Poissa Poissa


Vastaus #807 : 15.01.2018 klo 18:58:56

Liverpool ompi Suomi.
Niistaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kusitauko!


Vastaus #808 : 15.01.2018 klo 19:29:47

Moro.

Mun 3G:llä seuraan puheenjohtajana näyttää olevan Mikko Interistä, Aaltosen vieressä kuva jossa Jason Madingu harhauttamassa tyttöpeluria Eerikkilässä.

Niinistö sanoi kerran Tuomiokirkon edessä tikkari suussa, että pudotti JJ-Tintin piirijoukkueesta.

taylor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: #TPSJalkapallo #TPSJunnut


Vastaus #809 : 15.01.2018 klo 19:49:32

Yllättäen, ikävä kyllä (?), minulle alunperin vieraimmalta tuntuva ehdokas on parhaiten valmistautunut tenttiin :o
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #810 : 15.01.2018 klo 20:07:02

Yllättäen, ikävä kyllä (?), minulle alunperin vieraimmalta tuntuva ehdokas on parhaiten valmistautunut tenttiin :o
Vähän sama fiilis...
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #811 : 15.01.2018 klo 20:07:56

Oho, en tiennytkään olevani jotenkin erikseen profiloitu kohde. Viime perjantaina tuli viesti itselleni.

Pitääkin selvästi käydä tuo läpi tässä pikapikaa ja referoida tänne, ja Aaltoselle itselleen, nimittäin sitä viestissä erikseen pyydettiin.
Tai sitten voi olla, että kun täällä Länsi-Suomessa valittiin niin myöhään edustajat, niin Lahden kirjekin tuli piirin kautta, kun ehdokkaille asti meidän yhteystiedot eivät olleet ehtineet.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #812 : 15.01.2018 klo 20:19:47

Tässä kyllä huomaa, kuka näistä ehdokkaista on näissä ympyröissä kuin kotonaan.
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #813 : 15.01.2018 klo 20:22:30

Tässä kyllä huomaa, kuka näistä ehdokkaista on näissä ympyröissä kuin kotonaan.
Ihan hyvin kaikki mielestäni vetäneet ja nyt Aaltosen vahvuuksistakin sai aika hyvän kuvan
MyPassion

Poissa Poissa


Vastaus #814 : 15.01.2018 klo 20:29:13

Kyllähän minusta kävi nyt niin, että Ville pyyhki muilla pöydän. Arikin ihan ok mut Ville selkeesti paras ja yllätys alkaa muhia. Itse olen ollut Arin kannalla alusta alkaen, mut nyt tää mietityttää. Futsal, ruotsinkieliset, yhdessä tekeminen, pitkän tähtäimen tekeminen, 100 päivän aloitus. Siinä merkittävämmät voitot. Ja toi dropp off keskustelu kruunass tämän.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2018 klo 20:36:43 kirjoittanut MyPassion »
Velmu

Poissa Poissa


Vastaus #815 : 15.01.2018 klo 20:42:48

Kyllähän minusta kävi nyt niin, että Ville pyyhki muilla pöydän. Arikin ihan ok mut Ville selkeesti paras ja yllätys alkaa muhia. Itse olen ollut Arin kannalla alusta alkaen, mut nyt tää mietityttää. Futsal, ruotsinkieliset, yhdessä tekeminen, pitkän tähtäimen tekeminen, 100 päivän aloitus. Siinä merkittävämmät voitot. Ja toi dropp off keskustelu kruunass tämän.
Minulle ei jäänyt kyllä tällaista fiilistä sitten taas lainkaan. Niinistö hoki noita samoja asioita lähes joka kyssäriin, mitä on toistanut jokaisessa haastattelussa yms julkitulossa tähän saakka.

Muista kahdesta sitten taas sai vähän enemmänkin irti. Kaiken kaikkiaan mielestäni todella hyvä kokonaisuus tämä.

Mutta siis todellakin näkee kuka on poliitikko ja selittää juurikin sitä äänestäjät haluavat kuulla.
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #816 : 15.01.2018 klo 20:51:19

Minulle ei jäänyt kyllä tällaista fiilistä sitten taas lainkaan. Niinistö hoki noita samoja asioita lähes joka kyssäriin, mitä on toistanut jokaisessa haastattelussa yms julkitulossa tähän saakka.

Muista kahdesta sitten taas sai vähän enemmänkin irti. Kaiken kaikkiaan mielestäni todella hyvä kokonaisuus tämä.

Mutta siis todellakin näkee kuka on poliitikko ja selittää juurikin sitä äänestäjät haluavat kuulla.

Olin juuri tulossa kirjoittamaan melkein samoilla sanoilla.

Oma valinta oli ennen ja on edelleen Aaltonen. Profiililtaan ja mielipiteiltään juuri sitä mitä olisi pitänyt Palloliiton pj olla jo vuosikausia.
Thalian

Poissa Poissa


Vastaus #817 : 15.01.2018 klo 20:59:54

Minua häiritsee Aaltosessa eniten se, että miehestä on vaikea saada selvää mielipidettä asioihin. Joo, kaikki eivät tykkää kaikesta, mutta kyllä sitä silti pitää uskaltaa sanoa selvästi, että mitä mieltä asioista on. Lisäksi esiintyminen ei ole riittävän korkealla tasolla. Joo, jotkut ovat sitä mieltä, että tämmöiset asiat eivät saisi vaikuttaa, mutta liiton PJn tehtävä nyt on suurelta osin esiintymistä ja silloin sen puolen pitää olla kunnossa.
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #818 : 15.01.2018 klo 21:05:22

Mielestäni tentti syttyi vasta viimeisten minuuttien aikana, ja silloin oli jo pakko puhaltaa peli poikki. Ennen tenttiä en ollut Niinistön vankkureissa, mutta tämän tentin jälkeen hän kuroi kiinni omaa suosikkiani kannanotollaan olosuhderakentamisesta.
Lalli

Poissa Poissa


Vastaus #819 : 15.01.2018 klo 21:17:40

Niinistö olisi selkeästi paras jos tarvitaan ruohonjuuritasolta lähtevää kansalaisjärjestöjohtajaa herättämään seuroja. Mutta mikä onkaan pahin ongelma? Ovatko seurat passiivisia tai "unohdettuja"? Ei kai sentään. Pääsääntöisestihän ne tekevät todella hyvää työtä koska harrastajamäärät on saatu korkealle tasolle. Ongelma on ollut Palloliitto ja nyt tarvitaan sen uudistaminen tukemaan seuroja.

Futiksen osuutta yhteiskunnan urheilupanostuksista on vaikea nykyisestä oikeasti nostaa. Yhteiskunta katsonee nuorten liikuntaa toisin. Huonosti liikkumaan motivoituneille nuorille pitää olla monia matalan kynnyksen lajeja. Futisseurojen muutos monilajiseuroiksi on varmasti ongelmallista.

Futiksen nykyisen aseman turvaaminen harrastustasollakin vaatisi futiksen huipun kehittymistä. Futis kertoo myös Suomen ammatillisesta osaamisesta alkaen nuorisotyöstä aina huipputasolle. Futis on urheilulaji eikä pelkkä liikuntalaji.

Niinistöllä on hyvä kansalaisjärjestöjohtajan ote, jota olisi tarvittu aikaa sitten. Nyt futis on jo enemmän. Itse valitsisin nykytilanteessa Lahden.

 
Djortikkaeff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Edgelordit


Vastaus #820 : 15.01.2018 klo 22:17:18

Tuleeko tämän päivän paneeli katsottavaksi tallenteena?
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #821 : 15.01.2018 klo 22:26:44

Tuleeko tämän päivän paneeli katsottavaksi tallenteena?
Tulee, jahka se saadaan upattua.
ZZlatan

Poissa Poissa


Vastaus #822 : 15.01.2018 klo 22:31:15

Omaan silmään ja korvaan Niinistö oli paneelin paras.

Suomalainen futis nousee paremmalla valmennuksella ja juuri koulutukseen satsaaminen sekä jalkapallon yhteiskunnallisen aseman vahvistaminen (sisältää olosuhteet) tulivat Niinistön mielipiteissä hyvin esiin.
10 puukkoa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jani Honkavaara


Vastaus #823 : 15.01.2018 klo 23:44:59

Niinistö oli todella hyvä. Olen ehkä hieman epäillyt, että olisiko Niinistöllä mitään annettavaa Palloliiton johtajana, mutta hänen ajatuksensa kuulostivat hyviltä ja hän pystyi tuomaan ne kokeneena esiintyjänä selkeästi esille. Sen sijaan Aaltosen mielipiteistä oli vähän hankala saada otetta.

Ari Lahti on kuitenkin edelleen oma suosikkini. Seurojen Palloliiton läpimenon lisäksi Lahden kontaktien kautta hankittavissa olevat lisävarat elinkeinoelämän suunnalta olisivat aivan loistava lähtölaukaus suomalaisen futiksen mullistukseen.
supstanssi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mites MyPa? Ai voitti?


Vastaus #824 : 15.01.2018 klo 23:50:35

Mistä usko Lahden kykyihin, eihän hän ole hommannut tarpeeksi rahaa edes omalle seuralleen eikä todellakaan vakuuta urheilupuolella. Tietysti jos hän itse sponsoroi koko liiton budjetin ja hankkii jonkun sijaisen jolla on halua ja aikaa hoitaa esiintymiset ja asiat.

 
Sivuja: 1 ... 32 [33] 34 ... 37
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa