FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2024 klo 20:35:18 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Mobile sports webinar - liveseuranta ja keskustelu  (Luettu 1110 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
huckerby

Poissa Poissa


: 30.03.2012 klo 10:10:58

Tuli vastaan ilmainen webinaari (Onko tälle järkevää suomenkielistä sanaa), jota ajattelin itse seurata. Aiheet ovat sellaisia, että jotain muutakin foorumistia saattaa kiinnostaa.

Tapahtumaan voi käydä rekisteröitymässä osoitteessa: https://www3.gotomeeting.com/register/153648974

Lainaus
Mobile Sport Webinar

--------------------------------------------------------------------------------
Wednesday, April 4, 2012 4:00 PM - 5:00 PM EEST
Webinar Registration
Mobile in sport has been around for a while now and most industry players have a strategy in place to maximise it's potential for them. The question is, what are they doing, and more importantly which approach works the best?

SportBusiness dedicates a whole day to opening up discussions into questions just like this in it's upcoming mSport Summit, and to give you a taste of what's to come we're offering you a FREE webinar in two parts on mobile sport.

Two great speakers help you make the most of the mobile sport opportunity in this 60 minute webinar:

Monetisation of Football Content - Tom Horsey, Senior Partner at Crazy4Media Group and CEO of Froggie Mobile Marketing Solutions

The Impact of Connected Devices on the Live Sport Experience - Lee Booth, CEO of YuuZoo UK
huckerby

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 04.04.2012 klo 15:25:33

Esimerkkinä Tom Horsey käytti asiakkaitaan Real Madridia, Sevillaa ja SATO SPORTSia... kaikki käyttävät mobiilimarkkinointia joko, asiakkuuden hallintaan, suoran kontaktin saamiseksi faneihin tai faniuden muuttamiseksi tulovirraksi seuralle. Eri kokoiset seurat muokkaavat toimintoja itselleen sopiviksi, mutta periaatteessa käyttävät samoja välineitä. Ei mitään ihmeitä heppa Tompalta. Tosin väittää, että lähes70% Espanjalaisista haluaisi lisää mobiilimarkkinointia mikäli saavat vastineeksi jotain hyödyllistä. Tomppa ilmoitti tähän kohtaan urheiluseurojen olevan etuoiketettuja, koska faneille lähes mikä tahansa seuran tarjoama sisältö on jossain määrin hyödyllistä ja kiinnostavaa.

Toistaiseksi tärkein anti on kai se miten kissanäyttelyt voitetaan pelipäivinä. Avainsana on nettisivujen mobiilioptimointi. 90% sivuista ei ole mobiilioptimoituja, joten optimoimalla sivut, teoreettisesti voitetaan heti 90% kilpailevistatapahtumista, kun potentiaalinen asiakas etsii mobiililaitteella vaikkapa googlesta Helsingin tapahtumia...
« Viimeksi muokattu: 04.04.2012 klo 15:35:27 kirjoittanut huckerby »
huckerby

Poissa Poissa


Vastaus #2 : 04.04.2012 klo 16:13:25

Le Boothilla ei ollut oikeastaan sen enempää asiaa kuin Tomillakaan.

Lee kertoi, että urheilutapahtumasta voi saada erilaisilla mobiilisovelluksilla ym teknisillä ratkaisuilla paremman elämyksen katsojille ja mikä tärkeintä katsojilta voi saada suoraa palautetta kun ihmiset ovat vielä innoissaan. Toisaalta ihmiset voi innostaa peleissä käyttämään palveluita. Lee muistutti myös ettei kaikki voi aina olla pelkkää myyntiä, mobiiliratkaisut antavat mahdolllisuuksia myös huolehtia asiakassuhteesta ja sitouttaa asiakkaita.

Lee puhui erilaisista teknisistä retkaisuista ja sovelluksista. Otan esiin Facebookin kun sen itsekin ymmärrän. Sosiaalisen median LEe pitkälti niputti FB:ksi ja muistutti FB:n ongelmista. Suuri ongelma on se, että urheiluseura facebookissa ei toimi omalla nimellään, nimi on facebook. Tässä mielessä face on brändin tunnistamisen kannalta ongelmallinen vertaapa vaikka www.ffjaro.fi tai facebook.com/ffjaro.Toisaalta facebookissa oleva urheiluseura ei hallitse fb sivuillaan tapahtuvaa mainostusta. FB on alustana myös vaikeasti muutettavissa rahaksi, vaikka seuralla olisi miljoona fbfania ei seuralla ole helppoa mahdollisuutta päästä käsiksi näihin tietoihi ja näin palvella fbfaneja suoraan.

Mobiiliratkaisujen luovan ja tehokkaan käytön Lee Booth näki myös vahvistavan yhteisöllisyyttä seuran, stadionilla olevien ja nojatuolikannattajien kesken. Miten ja millä perusteella? No se meni vähän ohi.

Siinäpä se tärkein anti.
pirlonpoika

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 08.04.2012 klo 18:49:04

Joitain ihan hyviä pointteja oli.

Ja slaidit näkee vielä jälkikäteenkin:
Tom Horsey - http://bit.ly/HUsmRj
Lee Both - http://bit.ly/HaToE9

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa