Benny Pronssijalka
Poissa
Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina
|
|
Vastaus #75 : 13.03.2007 klo 17:30:54 |
|
Eikös joskus muinoin tätä kokeiltukin ihan palloliiton taholta. Takasuoran katsomoon oli jaettu sponsoroituja istuinalustoja (sinisiä ja valkoisia) ja niitä nostamalla saatiin koko katsomon kokoinen Suomen lippu. Todella hieno idea ja toteutuskin oli ihan onnistunut. Sääli vain, ettei tätä ole enää käytetty, mutta ilman muuta kannattaisi hännystellä palloliittoa asian tiimoilta.
Itse satuin olemaan muuten tuossa matsissa. Mikäs se olikaan? Oliko Walesia vastaan?
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #76 : 13.03.2007 klo 17:36:37 |
|
eikös aluksi kannattais just tehä yhteistyötä jonkun kanssa, että sais näkyvyytää ja sitä kautta lisää innostuneita ihimisiä. Ja mitä enemmän ihmisiä innostuu nii sitä vähemmän jokaisen tarvii laittaa omia ropoja tifoihin, mutta aluks jutut pitää tehä tutuks ihmisille. Ihan turhaa verrata Suomea esim. Espanjaan, koska fanikulttuuri on niin eri tasolla. Tästä syystä apua tarvitaan, että saadaan pyörät pyörimään. Tosin Suomenlippu-tifo ei kyllä tulis kalliiks, siihen tuskin menis montaa riisiä aakkosnelosia Turhaa verrata Espanjaan, mutta eri syistä kuin mitä toit esille Enkös mä puhunutkin yhteistyön hyväksyttävyydestä En tyrmännyt apua, vaan sen että joku muu taho maksaa koko hoidon ja sitä kautta sen siivellä elämisen. Mekittävä osuus edelleen pitää olla itse maksamaa. Kannattaisi muistaa että täällä tifot tulee olemaan pienempiä, eikä mitään suuria spektaakkeleja, eli ne on myös halvempia. Kuten mainitsit, niin mosaiikki tifot on myös suhteellisen halpoja, joten niihin ei kyllä pitäisi tarvita rahallista apua.
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.03.2007 klo 17:40:58 kirjoittanut Blanco »
|
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #77 : 13.03.2007 klo 17:40:21 |
|
Itse satuin olemaan muuten tuossa matsissa. Mikäs se olikaan? Oliko Walesia vastaan?
Taisi olla Saksa
|
|
|
|
Kalle Kyykäärme
Poissa
|
|
Vastaus #78 : 13.03.2007 klo 18:50:47 |
|
Taisi olla Saksa
Vai Englanti? Ei voi muistaa...
|
|
|
|
grönvit
Poissa
|
|
Vastaus #79 : 13.03.2007 klo 18:56:05 |
|
Saksa peli oli.
|
|
|
|
Basist
Poissa
|
|
Vastaus #80 : 13.03.2007 klo 18:56:55 |
|
Eipä nuo kustannukset kauhean korkeiksi tosiaan nousisi ilman mitään sponsoriakaan. Elisalla hemmot tietysti kusisi hunajaa, jos saisivat tällaista "puoli-ilmaista mainosta". Tavallisia sinisiä ja valkoisia A-4:sia vaan jakoon. Ja jos haluaa saada kaksi asiaa samalla kerralla, voisi noihin lappuihin painaa vaikkapa noiden kannatuslaulujen sanat.
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #81 : 13.03.2007 klo 19:16:17 |
|
Eipä nuo kustannukset kauhean korkeiksi tosiaan nousisi ilman mitään sponsoriakaan. Elisalla hemmot tietysti kusisi hunajaa, jos saisivat tällaista "puoli-ilmaista mainosta".
Sen verran vielä tarkennusta ettei tifoissa missään nimessä saa olla minkään yhtiön nimeä. Eli käytännössä vain palloliitto voi avustaa, koska tifot ei ole mitään vitun mainostauluja. Vaikka ollaankin lapsenkengissä niin sen verran pitää kulttuuria osata kunnioittaa, ettei tifoista mitään mainostauluja tehdä. Mainosten orjia
|
|
|
|
Vuoden Vaihde
Poissa
Suosikkijoukkue: OTP, AC Oulu, Djurgårdens IF
|
|
Vastaus #82 : 13.03.2007 klo 19:26:41 |
|
Sen verran vielä tarkennusta ettei tifoissa missään nimessä saa olla minkään yhtiön nimeä. Eli käytännössä vain palloliitto voi avustaa, koska tifot ei ole mitään vitun mainostauluja. Vaikka ollaankin lapsenkengissä niin sen verran pitää kulttuuria osata kunnioittaa, ettei tifoista mitään mainostauluja tehdä. Mainosten orjia no nuo sponsoroidut laput (Englanti- ja Saksa-otteluissa ainakin muistaakseni) eivät olleet mitään mainostauluja. Niissä oli ehkä joku logo mutta se ei näkynyt metriä pidemmälle.. Mutta eihän se kyllä hirveitä maksa, jos sellaset tekee itse, mutta palloliitto tuskin (tai mistä minä tiedän) lähtee muuten kun jonkun sponsorin kautta tällaseen.. Mutta ainahan sitä voi kysyä.. Mutta muuten niistä ei kyllä mitään mainostauluja tarvi tehdä..
|
|
|
|
Han7
Poissa
Suosikkijoukkue: RoPS, Suomi
|
|
Vastaus #83 : 13.03.2007 klo 19:34:37 |
|
Koska Suomessa Aivan: tuskin on tapahtumassa
|
|
|
|
bergerinpatrik
Paikalla
Suosikkijoukkue: LFCInter
|
|
Vastaus #84 : 13.03.2007 klo 20:40:25 |
|
Eipä nuo kustannukset kauhean korkeiksi tosiaan nousisi ilman mitään sponsoriakaan. Elisalla hemmot tietysti kusisi hunajaa, jos saisivat tällaista "puoli-ilmaista mainosta". Tavallisia sinisiä ja valkoisia A-4:sia vaan jakoon. Ja jos haluaa saada kaksi asiaa samalla kerralla, voisi noihin lappuihin painaa vaikkapa noiden kannatuslaulujen sanat.
Kannatetaan
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #85 : 13.03.2007 klo 21:57:46 |
|
no nuo sponsoroidut laput (Englanti- ja Saksa-otteluissa ainakin muistaakseni) eivät olleet mitään mainostauluja. Niissä oli ehkä joku logo mutta se ei näkynyt metriä pidemmälle.. Mutta eihän se kyllä hirveitä maksa, jos sellaset tekee itse, mutta palloliitto tuskin (tai mistä minä tiedän) lähtee muuten kun jonkun sponsorin kautta tällaseen.. Mutta ainahan sitä voi kysyä.. Mutta muuten niistä ei kyllä mitään mainostauluja tarvi tehdä..
Ei ollutkaan, vastasinkin toiseen viestiin. Saksa ottelun mosaiikin vika olikin se että se oli kokonaan palloliiton maksama ja organisoima. Siitä ei voi jakaa krediittiä kenellekkään. Ja kyllähän palloliitto mukaan saattaa lähteä, koska niiden ei ole tarkoituskaan maksaa kokonaan. Vaan pieni avustus, niin palloliiton rahat ja meidän kunnia säilyy.
|
|
|
|
Basist
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 13.03.2007 klo 22:02:55 |
|
Ei ollutkaan, vastasinkin toiseen viestiin. Saksa ottelun mosaiikin vika olikin se että se oli kokonaan palloliiton maksama ja organisoima. Siitä ei voi jakaa krediittiä kenellekkään. Ja kyllähän palloliitto mukaan saattaa lähteä, koska niiden ei ole tarkoituskaan maksaa kokonaan. Vaan pieni avustus, niin palloliiton rahat ja meidän kunnia säilyy.
Tyyliin liitto voisi hoitaa materiaalikustannukset ja kannattajayhdistys toteutuksen tms.
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #87 : 13.03.2007 klo 22:08:27 |
|
Tyyliin liitto voisi hoitaa materiaalikustannukset ja kannattajayhdistys toteutuksen tms.
Ei Missään nimessä liitto ei voi maksaa koko roskaa, vaan antaa pientä avustusta ja toteutus tottakai itse. Jokatapauksessa kesäkuun tifot tulee aika varmasti olemaan itse maksettuja ja tietenkin toteutettuja.
|
|
|
|
Takatukka
Poissa
|
|
Vastaus #88 : 14.03.2007 klo 08:17:36 |
|
Saksa peli oli.
Tai sitten noita oli useampia. Ainakin Englanti-matsissa vuonna 2000 muistaakseni Posti sponssasi D-katsomoon persaluset, joista muodostui Suomen lippu kuuluttajan käskiessä ne päiden yläpuolelle nostamaan. Ihan komeahan se oli.
|
|
|
|
den lilla joggaren
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 14.03.2007 klo 18:21:21 |
|
Kuuluu ihan perusjuttuna kannattajakullttuurin että pyritään olemaan itsenäisiä, etenkin tifojen suhteen. Vähän siellä sun täällä kyllä seura osallistuu näihin, mutta ei maksa koko touhua. Tifot on kannattajien, ei palloliiton. Ei palloliiton kuulu hoitaa kannustusta, vaan itse kannattajien. Tietysti ne voi avustaa ja pitää tehdä yhteistyötä niiden kanssa, mutta ei saa olla riippuvaisia ulkopuolisista tahoista. Yksi asia on myös (josta tosin Suomessa monet ei välitä) kunnia ja ylpeys tehdystä työstä ja panostuksesta. Myös muiden porukoiden kunniotus ryhmää kohtaan kasvaa, kun asiat tehdään ja maksetaan itse. Rahallinen panostus osaltaan kertoo myös sitoutumisesta ja kunnioituksesta asiaa kohtaan. Taloudellinen puoli ei ole pääasia, vaan itse kannustus. Jos talouttansa tosissaan haluaa ajatella, niin halvinta olisi jäädä kotiin. Talous ei näissä asioissa ole pääasia. Tottakai sen verran pitää miettiä että kuinka iso tehdään ja halvemmat materiaalit, mutta ne nyt on itsestään selvyyksiä. Talousteorialla ei ole mitään tekemistä katsomokoreografioiden kanssa.
Jos puhuttaisiin jostain seurajoukkueesta yhtyisin ylläolevaan täysin, MUTTA nyt on kyse maajengistä. Maajengin kannattajista osa kyllä seuraa vain ja ainoastaan suomen otteita mutta enemmistö lienee kuitenkin seurajoukkueiden kannattajia, joilla on varmasti muitakin rahareikiä, kuin maksaa jotain näkymätöntä koreagrafiaa jossain stadikan kulmassa. Puhut kunniasta muiden silmissä. Mistä helvetin kunniasta? Kenen muiden? Nimeä maa jolla on vakavasti otettava järjestäytynyt ryhmä. Et taida oikein ymmärtää, että seurajoukkuejuttuja ei aivan suoraan voi soveltaa maajoukkueeseen? Niin ja talous on monelle ihmiselle hyvin tärkeä asia,usko pois.
|
|
|
|
kinkladze
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 14.03.2007 klo 18:26:15 |
|
Itsenäiset Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry? "koskaan ei olla palloliiton toimistossa huorattu...?" Ja sit mä heräsin. :
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.03.2007 klo 18:27:42 kirjoittanut kinkladze »
|
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 14.03.2007 klo 18:34:40 |
|
Itsenäiset Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry? "koskaan ei olla palloliiton toimistossa huorattu...?" Ei kukaan niin ole väittänytkään. Aiempaan viestiin vastaten, niin ei voida suoraan verrata seurotasolle, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi elää "pummilla". E: Tämä keskustelu voidaan lopettaa, sillä tilanne on nyt se, että saadaan avustusta ja otetaan sitä myös vastaan, mutta osallistutaan myös itse kustannuksiin. Eikä tifoista myöskään ole tulossa mitään mainostauluja, eli hommat on hyvin hoidettu.
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.03.2007 klo 00:24:17 kirjoittanut Blanco »
|
|
|
|
|
Axl Rose
Poissa
Suosikkijoukkue: salkkari-topic sallittava
|
|
Vastaus #92 : 15.03.2007 klo 10:18:49 |
|
eiköhän keskitytä niiden tifojen suunnitteluu, eikä riitelyy onks molempii kotimatseihin tulossa jotai tifoo?
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #93 : 15.03.2007 klo 10:50:29 |
|
onks molempii kotimatseihin tulossa jotai tifoo?
Jep
|
|
|
|
Axl Rose
Poissa
Suosikkijoukkue: salkkari-topic sallittava
|
|
Vastaus #94 : 15.03.2007 klo 16:56:10 |
|
|
|
|
|
ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #95 : 15.03.2007 klo 17:29:36 |
|
Voisi tosiaan lopettaa tuon turhanpäiväisen riitelyn ja keskittyä olennaiseen. Molempiin peleihin on tulossa tifoa, ja aktiivisista porukkaa toteuttamiseen tarvitaan. Blanco ja Neonfunktionalisti hoitaa hommaa helvetin hyvin ja koitan tulla itsekin reissun jälkeen aktiivisesti mukaan taas.
Tsemppiä suunnitteluun ja kaikkeen, katellaan taas pian!
|
|
|
|
kasipallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Kim Gevaert, SJK
|
|
Vastaus #96 : 15.03.2007 klo 20:34:42 |
|
Voisi tosiaan lopettaa tuon turhanpäiväisen riitelyn ja keskittyä olennaiseen. Molempiin peleihin on tulossa tifoa, ja aktiivisista porukkaa toteuttamiseen tarvitaan. Blanco ja Neonfunktionalisti hoitaa hommaa helvetin hyvin ja koitan tulla itsekin reissun jälkeen aktiivisesti mukaan taas.
Tsemppiä suunnitteluun ja kaikkeen, katellaan taas pian!
Haluaisin lisätietoa Blancon ja Neofunktionalistin tulevasta tifosta?
|
|
|
|
|
Vuoden Vaihde
Poissa
Suosikkijoukkue: OTP, AC Oulu, Djurgårdens IF
|
|
Vastaus #98 : 15.03.2007 klo 21:33:37 |
|
Voitaisiinko kokeilla salamatifoa. Jokainen jannu hommais digi- tahi perinteisen kameran ja räppäillään yhtäaikaa salamat päällä kuvia niin näyttäis varmaan hienolta.. Anteeks..oli huono viesti..
|
|
|
|
Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #99 : 15.03.2007 klo 21:49:16 |
|
Haluaisin lisätietoa Blancon ja Neofunktionalistin tulevasta tifosta? Se on koko stadionin peittävä yhtenäinen overhead, jossa lukee: LAPIN KULTA!
|
|
|
|
|
|