Toki mukana.
Yllätysten (eli isojen kertoimien) metsästyshomostelua pitäisi jotenkin rajoittaa viime kertaisesta, kuten Tiksan yhdessä linkissä mainittiinkin. Olisiko yksi mahdollisuus vaatia alkulohkovaiheessa "johdonmukaista" veikkausta? Eli jos veikkaa Espanjan häviävän kaikki alkulohkon pelinsä niin ei voi veikata Espanjan menevän lohkosta jatkoon.
Jep. Viime kerralla "markkinat eivät toimineet" eli kuitenkin loppujen lopuksi niin harva metsästi ylikertoimia, että niiden kertoimista tuli suhteettoman isot. Olen samaa mieltä siitä, että tuo täytyy korjata.
Loogisuuden vaatimus voisi olla ihan hyvä, mutta sen tarkastaminen voi olla hieman hankalaa.
Mä olen kuitenkin sitä mieltä, että siitä, että haistaa yllätyksen pitää palkita jotenkin.
Miten olisi tuo idea käyttää jonkun vedonlyöntitoimiston kertoimia?
(Esim. BET365:llä Hollanti-Tanska 1.57 - 3.60 - 6.50, eli odotusarvoisesti 2.8 pistettä oikeasta veikkauksesta.)
--
Mites sitten oikea tulos vs. oikea voittaja?
Mun mielestä on tärkeämpää palkita siitä, että tietää oikean voittajan kuin se, että tietää oikean lopputuloksen?
Voisiko tässä toimia esim.
- 2 pistettä täysin oikeasta tuloksesta ja
- 1 piste jos veikattu tulos poikkeaa yhdellä maalilla (mutta voittaja on veikattu oikein) tai tasapelissä kumpikin joukkue on tehnyt yhden maalin enemmän tai vähemmän.
Eli jos ottelu päättyy 2-1 niin täsmälleen sillä veikkauksella saa kaksi lisäpistettä ja veikkauksilla 3-1 tai 2-0 saisi yhden lisäpisteen.
Tai jos ottelu päättyy 2-2 niin veikkauksilla 1-1 ja 3-3 saa yhden lisäpisteen.
(Tai 4-2 päättyneessä ottelussa yksi lisäpiste 5-2, 3-2, 4-3 ja 4-1 veikkauksista.)