Led mainosaita olis valmis (ulkoisesti). Yhdessä kiskassa oli brändi lätkät b katsomoiden takana (pizzahouse zapala -konsepti).
Molempien parvien (vip ja e katsomo) oli mainokset asennettu kaiteeseen.
LED-mainosaidat oli tosiaan ilmestyneet viikossa, vaikka ne olivatkin mustana tässä harjoitusottelussa. Parvien etureunan betoniin oli ilmestynyt kiinteät mainokset. Itäsivun E-katsomossa mainokset olivat jotain levyä ja länsisivun VIP-parven etureunassa oli ruuvattu betoniin jonkinlaisesta paksusta lippukankaasta tehty koko sivun vihreällä pohjalla ja keltaisella tekstillä oleva Ilves-banneri, jossa oli Ilvestä, 1931-vuosilukua ja Parasta aikaa yhdessä -mainoslausetta. Tai no, käytännössä kai koko sivulla oli useita tuollaisia bannereita lähes saumattomassa jonossa.
Näyttivät tosiaan aika kiinteiltä mainoksilta ja voi olla, että niitä ei ole kovin helppo vaihtaa eri seurojen ottelutapahtumien välillä. Mielenkiintoista nähdä, minkälaisen vastaanoton saavat muilta seuroilta, kun koko ajan on ollut puhetta, että stadionia on tärkeää pystyä muokkaamaan kunkin kotijoukkueen väreihin. Onko siellä silti VIP-parven reunassa aina koko kentän pituudelta Ilves-banneri?
Itäsivun parvesta pitää sanoa vielä sen verran, että sinne oli tosiaan asennettu kaiteita ihan huolella. Jos parvella ei olisi taittopenkkejä, niin kaiteista saattaisi luulla, että kyseessä on jonkin keskieurooppalaisen jalkapallostadionin seisomakatsomo. Parvi oli suljettu, joten en päässyt testaamaan kuinka paljon kaiteet osuvat istuessa näkökenttään.
Pelikello pitäisi pystyä näkemään koko ajan ja isolla. Nyt ei näkynyt ruudulla koko aikaa, ja kun näkyi oli aika pienellä.
Stadionin näytöt on kanssa sen kokoisia että saisi hidastussetit olla tiukemmin zoomattuna että näkeekin jotain.
Tuohon kellon hukkumiseen on tullut kiinnitettyä itsekin huomiota ja nyt osaan Pirkkahallissa opittuna käytäntönä laittaa jo sekuntikellon käyntiin puoliajan alkaessa. En tiedä, oliko näytöllä Aamulehden ottelulähetys tms. sellaisenaan ja miten nuo on tarkoitus toteuttaa oikeissa kilpailullisissa otteluissa. Nokia Arenassakin tuo haki alkuun aika pitkään muotoaan, mitä ja millä tavalla näytöllä näytetään asioita.
Sinänsä on hienoa modernia kehitystä, että näytöltä näkyy peli ja tilanteiden uusintoja. Esimerkiksi Ratinan jättinäytöltä ei nähty näitä koskaan. Kello tosin siellä näkyi aina silloin, kun koko tulostaulu ei ollut pimeänä ohjelmiston kaatumisen vuoksi tms.
Kamera oli nyt keskiviivan kohdalla kolmannen kerroksen VIP-parvella. Ainakin omaan silmään näytöllä näkynyt kuvakulma näytti ihan hyvältä.
Ensimmäistä kertaa tuli piipahdettua sisälläkin. Onhan se hiano, voi että!
Hämmentävää, että tämä oli sinulle vasta ensimmäinen kerta stadionin sisällä. Hienoa, että kokemus oli antoisa.
tiivis katsomorakenne pitää äänen erinomaisesti sisällä.
Tätä olen itsekin ihastellut aiemmissa harjoitusotteluissa. Kannustuksen ääni ei todellakaan karkaa taivaan tuuliin, kuten vaikka Ratinassa kävi. Olisi mielenkiintoista tietää tarkoittaako se myös sitä, että ottelutapahtumista syntyvä melu ei häiritse lähitalojenkaan asukkaita. Tuo olisi toki heidänkin kannalta hyvä asia ja samaa viestiä voisi siinä tapauksessa viedä vaikka Oulun Nimbyille.
Oulusta tulikin mieleen, että P12-junnuturnauksen OLS-junnut kannustivat hienosti AC Oulua VIP-parvelta. Sieltä se kultuuri lähtee, vaikka kaikista superjunnuista ei tulisikaan jalkapalloammattilaisia.
Niin, koitin esittää että stadion pitäisi ehdottomasti avata kunnon spektaakkelilla mutta kaikenmaailman oman elämän futismanagerit olivat dumaamassa…
Hieman samalla kannalla kuin
Laatikko yllä. Veikkausliiga-kauden alun markkinointi on ainakin omaan silmään näyttänyt todella vaatimattomalta. Voi olla, että Haka- tai HJK-ottelu olisi myynyt itsensä täyteen lähes ilman erillistä markkinointia, mutta kyllähän uuden stadionin avajaisottelukin pitäisi myydä vastustajasta riippumatta, jos ihmiset vaan tietävät, että sellainen pelataan.
Voi olla, että Tampereellakin on tuhansia tuulareita, jotka eivät ole tajunneet Veikkausliiga-kauden alkavan keskellä jääkiekkoliigan pudotuspelejä. Toivotaan tosiaan, että suurimmat markkinointipaukut on säästelty alkavalle viikolle. Nyt Hockey–Football-konsernilla ei pitäisi ainakaan olla mitään eturistiriitoja houkutella katsojia eri edustusjoukkueiden ottelutapahtumiin, kun jääkiekkojoukkueen ottelut päättyivät tältä kaudelta.