Boris Pugo
Poissa
|
|
Vastaus #75 : 30.05.2012 klo 14:54:11 |
|
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat
|
|
Vastaus #76 : 30.05.2012 klo 15:01:42 |
|
Ja koska viimeksi nämä huligaanit ovat hyökänneet yhdenkään juutalaisen kimppuun?
Eli esim. juutalaisvihan, homovihan jne levittäminen on OK niin kauan kuin ei itse hyökkää kenekään kimppuun. OK.
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
|
Vastaus #77 : 30.05.2012 klo 15:03:34 |
|
Eli esim. juutalaisvihan, homovihan jne levittäminen on OK niin kauan kuin ei itse hyökkää kenekään kimppuun. OK. Ei se poliittisesti korrektia ole, mutta sitäkin naurettavampaa on puhua jostain ruumisarkuista. Huligaanit ovat jo tehneet itsestään pellen, nyt teki myös BBC.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
|
|
Vastaus #78 : 30.05.2012 klo 15:24:25 |
|
Ei se poliittisesti korrektia ole, mutta sitäkin naurettavampaa on puhua jostain ruumisarkuista. Huligaanit ovat jo tehneet itsestään pellen, nyt teki myös BBC.
Ei Sol Campbell ole BBC:llä töissä, häntä haastateltiin BBC:lle. Campbell on tehnyt paljon työtä rasismin kitkemiseksi brittiläisestä jalkapalloilusta ja lienee itse rasismin uhriksi urallaan jouduttuaan hieman herkkänahkainen näiden apinaugh-chanttien sun muiden osalta.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
|
|
Vastaus #79 : 30.05.2012 klo 15:28:55 |
|
Sinänsä tämä keissi vertautuu siihen, kun Daily Telegraph paljasti, että eräät Fifan hallituksen jäsenet olivat valmiita myymään äänensä MM-kisaisännyyksistä päätettäessä. Kukaan ei kiistänyt itse asiaa - eikä sitä voinutkaan kiistää, kun tarjoukset taltioituivat kovalevylle - mutta puolustusreaktiona tuli voimakas hyökkäys brittimediaa kohtaan. Miten kehtasivat paljastaa tuollaista, mokomat katkerat paskat!
|
|
|
|
KinteKunt
Poissa
|
|
Vastaus #80 : 30.05.2012 klo 15:35:30 |
|
Kinkylle Varsin juntteja nämä pelokkaat sankarit. Tuskin ovat paljoa muutenkaan matkustelleet elämässään.
|
|
|
|
SirLoser
Poissa
Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat
|
|
Vastaus #81 : 30.05.2012 klo 16:20:19 |
|
Sinänsä tämä keissi vertautuu siihen, kun Daily Telegraph paljasti, että eräät Fifan hallituksen jäsenet olivat valmiita myymään äänensä MM-kisaisännyyksistä päätettäessä. Kukaan ei kiistänyt itse asiaa - eikä sitä voinutkaan kiistää, kun tarjoukset taltioituivat kovalevylle - mutta puolustusreaktiona tuli voimakas hyökkäys brittimediaa kohtaan. Miten kehtasivat paljastaa tuollaista, mokomat katkerat paskat! Otetaan esille (tässä yhteydessä ei oikein voi puhua paljastuksesta) ihan oikea ongelma, mutta nostetaan se esille väärässä kontekstissa, yleistetään ongelma koskemaan sellaista asiaa, mitä se koskee erittäin vähän tai ei ollenkaan, ja käytetään ongelmaa lyömäaseena. Vähän siis foorumilla tuttuun olkiukko-tyyliin. Ei kovinkaan arvostettavaa touhua mielestäni. Enemmän huolissani olisin esimerkiksi Lontoon olympialaisten pommiuhasta kuin jalkapallon EM-kisojen rasismiongelmasta, ja sen vuoksi jättäisin kisat väliin, oli ihon väri sitten mikä tahansa. En kuitenkaan odottele dokumentteja ja julkkisten kommentteja, että kannattaa katsoa ennemmin kisat telkkarista, kun mennä Lontooseen räjäytetyksi tuhannen pillun päreiksi. Edes arkussa ei kotiin pääse, kun ruumiinosat saa kerätä kilometrin säteeltä.
|
|
|
|
waccoe
Poissa
Suosikkijoukkue: Minä nettikiusaan
|
|
Vastaus #82 : 30.05.2012 klo 16:25:05 |
|
Vaikka poliittisesti en haluakaan ottaa kantaa suuntaan tai toiseen, Tähän asti pystyin lukemaan ja sitten pääsi röhönauru enkä enää kyennyt jatkamaan.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
|
|
Vastaus #83 : 30.05.2012 klo 16:28:37 |
|
Enemmän huolissani olisin esimerkiksi Lontoon olympialaisten pommiuhasta kuin jalkapallon EM-kisojen rasismiongelmasta, ja sen vuoksi jättäisin kisat väliin, oli ihon väri sitten mikä tahansa. En kuitenkaan odottele dokumentteja ja julkkisten kommentteja, että kannattaa katsoa ennemmin kisat telkkarista, kun mennä Lontooseen räjäytetyksi tuhannen pillun päreiksi. Edes arkussa ei kotiin pääse, kun ruumiinosat saa kerätä kilometrin säteeltä.
Tuskin olet sitten menossa myöskään Venäjän järjestämiin talviolympialaisiin tai MM-kisoihin? Siellä kun terrorismi on tavannut olla "hieman" eri sfääreissä kuin esim. Englannissa.
|
|
|
|
SirLoser
Poissa
Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat
|
|
Vastaus #84 : 30.05.2012 klo 16:35:19 |
|
Tuskin olet sitten menossa myöskään Venäjän järjestämiin talviolympialaisiin tai MM-kisoihin? Siellä kun terrorismi on tavannut olla "hieman" eri sfääreissä kuin esim. Englannissa.
Ei se pointin hahmottaminen voi olla noin vaikeaa, eihän? Tiedoksi vaan, että minä en katsele näitä asioita minkään poliittisten silmälasien läpi niin kuin vihjailet, ja vihjailustasi päätellen itse tunnut tekevän. Ja vaikka katsoisin, niin en ainakaan tuohon suuntaan.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #85 : 30.05.2012 klo 16:50:21 |
|
Kyllä vertaus Lontoon olympialaisiin on sikäli oikein osuva, että sen kautta ihmiset saa ymmärtämään miten idioottimaista on tehdä jotakin johtopäätöksiä jonkun yhden huomiohuoratyylisen televisio-ohjelman perusteella. Lontoosta voisi aivan hyvin tehdä samantyyppisen, mutta kyllähän siinä joutuisi lähinnä naurunalaiseksi jos tämän perusteella joku rupeaisi tosissaan ja hysteerisenä kiljumaan kotiinpaluusta ruumisarkussa. Esim. rasistisia väkivallantekoja tapahtuu Britanniassa vuosittain tuhansittain [linkki], kun Ukrainassa puhutaan kymmenistä, korkeintaan sadoista [linkki]. Niin, ja Britannian synkät luvut eivät tietenkään ole tekosyy yhdellekään rasistiselle rikokselle Ukrainassa tai missään muuallakaan, mutta luvut kuitenkin asettavat aika kyseenalaiseen valoon nimenomaan nämä nyt nähdyt ja kuullut brittien itsensä puheet ja pelottelut.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012 klo 16:59:26 kirjoittanut Savon keisari »
|
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 30.05.2012 klo 17:31:48 |
|
Ruotsissa tapahtuu henkeä kohti yhdeksän kertaa enemmän tilastoituja väkivaltarikoksia kuin Puolassa, ja uskaltaisinpa arvata tilastoitujen rasististen väkivaltarikosten määrän olevan jopa monikymmenkertainen Puolaan tai Ukrainaan verrattuna. Kuten itsekin tiedät, niin nuo luvut ovat äärimmäisen vahvasti riippuvaisia siitä, kuinka mielekästä tai ylipäätään mitenkään järkevää poliisille meneminen on. Maissa joissa poliisiin luotetaan ja jossa poliisi ei ole oletusarvoisesti rasisti raportoidaan tietysti enemmän rasistisia rikoksia kuin niillä savon keisarin diggaamilla seuduilla, joillaa esim. neekeri voi helposti joutua miliisin ryöstämäksi ja pamputtamaksi jos menee valittamaan. Ei sillä, Savon keisarin edustama fasismi on ihan OK, koska jokainen saa edustaa mitä aatetta tykkää. Mutta tämä lorenzomainen vääntely on vähän uutta aiemmin suoraselkäistä näytelleeltä mieheltä. Lisätään nyt vielä sekin itsestäänselvyys, että jossain Ukrainassa lienee rasistisia väkivaltarikoksia ihan oikeastikin vaikea tehdä, kun maan sata vääränväristä ovat jossain eristetyillä eliittialueilla asuvia futaajia.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012 klo 17:47:04 kirjoittanut Maakuntasatraappi »
|
|
|
|
|
Callit
Poissa
|
|
Vastaus #87 : 30.05.2012 klo 17:43:44 |
|
En ole tuota Britanniassa nähtyä uutisointia ja raportointia nähnyt, joten en lähde puolustelemaan, jos siellä on sensaation toivossa revitelty. En silti pysty ymmärtämään näitä "perussuomalaisia", jotka ovat helvetin aktiivisesti rasisteja, mutta toisaalta äärettömän ponnekkaita kiistämään sen.
"Mä saan sanoa neekeri, se on suomea, ja mä oon aina sanonu neekeri" "Mä en oo rasisti, mähän puhun vaan totta, somalit on usein varkaita" "Mä en hyväksy syrjintää, en halua myöskään ns. positiivista syrjintää" "En ole rasisti, mutta en mä voi hyväksyä, että fatta maksaa neekereille autot" "Koraanissa käsketään nussimaan kahdeksanvuotiaita, en mä sellasta voi hyväksyä, vaikken rasisti olekaan" "Entä arabit, nehän vittu vihaa kaikki juutalaisia, ne ne rasisteja on" "raamatussa sanotaan, ettei rotuja pidä sekoittaa" - Ei muuten sanota.
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
|
|
Vastaus #88 : 30.05.2012 klo 17:59:38 |
|
Kohtahan se nähdään kuinka moni Maakuntasatraapin värillisistä kavereista palaa kotiin ruumisarkussa kuten BBC lupaa. Juutalaisia varten onkin ilmeisesti jo uunit lämpiämässä joten niinköhän jää arkkuun laitettavaa.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 30.05.2012 klo 18:03:24 |
|
Mielestäni satraappi on nyt vajonnut tässä ketjussa erittäin alhaiselle tasolle. Ensiksikin törkeästi nimittelemällä muita keskustelijoita natseiksi ja fasisteiksi ja toiseksi hän hyvin kaksinaamaisesti esiintyy jonakin rasismin vastustajana, mutta samassa lauseessa on valmis leimaamaan hyvin ennakkoluuloisesti kokonaisia kansakuntia.
Minun pointtini oli vain ja ainoastaan siinä, että maasta, jossa vuosittain tilastoidaan tuhansia rasistisia väkivallantekoja, siirtyminen vierailemaan Ukrainaan, ei kauheasti kasvata riskiä joutua rasistisen henkirikoksen uhriksi. Ei ainakaan siinä määrin kuin tämä ohjelma ja sen myötä syntynyt uutisointi antaa ymmärtää.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 30.05.2012 klo 18:12:01 |
|
Kohtahan se nähdään kuinka moni Maakuntasatraapin värillisistä kavereista palaa kotiin ruumisarkussa kuten BBC lupaa. Juutalaisia varten onkin ilmeisesti jo uunit lämpiämässä joten niinköhän jää arkkuun laitettavaa.
Vituttaako sinua tässä kuviossa länsimainen lehdistönvapaus, neekerit vai se, että neekeri Sol Campbellin BBC:lle antamat kommentit levisivät maailmalle tai ainakin Suomeen? Kun rasisiminvastaisessa taistelussa kunnostautunut ja rankan rasismin kohteeksi aikoinaan joutunut ex-futaaja laukoo voimakkaan kommentin, niin totta kai mediayhtiö ajaa kommentin ulos eikä sensuroi sitä siksi, ettei esim. Lorenzo pahoittaisi mieltään. --- Minua ei haittaa istua samassa pöydässä kommarien, natsien tai vaikka saatananpalvojien kanssa, mutta tämä Lorenzon ja Savon keisarin tässä topicissa harjoittama sumuverhoitus ja kikkailu puheena olleiden maiden ongelmien peittämiseksi on mielestäni heitä itseäänkin alentavaa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012 klo 18:16:50 kirjoittanut Maakuntasatraappi »
|
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 30.05.2012 klo 18:21:30 |
|
Puheena olleita ongelmia ei ole olemassakaan. Todellisiakin ongelmia kyllä on, mutta niitä ei BBC:n paskadokkarissa sivuttu oikein edes nimeksi.
|
|
|
|
KinteKunt
Poissa
|
|
Vastaus #92 : 30.05.2012 klo 18:21:51 |
|
Ei näköjään saa kyseenalaista kommentteja ruumisarkuista ja suurista uhkakuvista ilman, että leimataan natsiksi ja rasistiksi.
On tämä marttyyriksi heittäytyminen mukavaa hommaa.
|
|
|
|
Maakuntasatraappi
Poissa
|
|
Vastaus #93 : 30.05.2012 klo 18:26:37 |
|
Ei näköjään saa kyseenalaista kommentteja ruumisarkuista ja suurista uhkakuvista ilman, että leimataan natsiksi ja rasistiksi.
Haastateltavan kommentteja saa ja kuuluu kyseenalaistaa. Niiden julkaisemisen kyseenalaistaminen taas ei edusta kovin länsimaista käsitystä sanan- ja ilmaisunvapaudesta. Tässä se merkittävä ero menee, kuten pariin kertaan olen (näemmä turhaan) yrittänyt rautakangesta vääntää.
|
|
|
|
Didi Amon
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen jalkapallojoukkue olympialaisissa 1912
|
|
Vastaus #94 : 30.05.2012 klo 18:43:07 |
|
Minun pointtini oli vain ja ainoastaan siinä, että maasta, jossa vuosittain tilastoidaan tuhansia rasistisia väkivallantekoja, siirtyminen vierailemaan Ukrainaan, ei kauheasti kasvata riskiä joutua rasistisen henkirikoksen uhriksi. Ei ainakaan siinä määrin kuin tämä ohjelma ja sen myötä syntynyt uutisointi antaa ymmärtää.
Mutulla heittäisin et öinen Lontoo on tummaihoiselle huomattavasti turvallisempi paikka kulkea kuin öinen Kiova. Tilastot nyt selittyy ihan sillä et Britannia on etnisesti huomattavasti Ukrainaa monimuotoisempi ja rikokset varmaan tilastoidaankin paremmin, kuten edellä jo mainittiin. Ei tässä kuitenkaan mitään paniikkia pidä kuitenkaan lietsoa. Öinen Johannesburg on valkoihoiselle varmaankin varsin vaarallinen paikka, mutta tiettävästi viime MM-kisoissa ei kummoisia ongelmia kisaturistien turvallisuuden kannalta ilmennyt. Poliisitoiminta on kisojen aikana normaalia tehokkaampaa ja eiköhän kisaturistit ole senverta fiksuja, että pysyvät poissa niiltä kaikken hämärimmiltä kujilta, oli kyse sitten minkä värisistä henkilöistä tahansa. Ja pelaajilla nyt ei pitäisi mitään hätää olla, tuskin hirveästi edes pääsevät ihmisten ilmoilla pyörimään muutenkaan. Matseissa nyt tuskin mitään kummoista roturähinää syntyy, onkohan näillä kuulapäillä edes varaa lippuihin... vaikea kuvitella jonkun perus-ukrainalaisen menevän Englanti-Ranska matsiin vain heittelemään banaaneja. Korkeintaan isäntämaita vastaan pelaavat mustat tyypit saattavat saada huuteluita sunmuuta osakseen. Näin tapahtuessa toivoisin et pelaajat eivät toimisi kuten Balotelli uhkaa (kentältä poistuminen, tappamisesta puhumattakaan...), tässä tapauksessahan ne huutelijat voisivat ensinnäkin katsoa "voittaneensa". Paljon tyylikkäämpäähän totaalinen ignooraus on, jos jotain vastatoimenpiteitä pitäisi suorittaa niin sitten vaikka koko peli poikki ja pelaajat kapteeneiden johdolla koppeihin... En kuitenkaan tarkoita ettei rasismi olisi Ukrainassa ja Puolassa (ja koko Itä-Euroopassa) todellinen ongelma. Ihan hyvä vain et asiaa tuodaan esiin kisojen tiimoilta. Ruumisarkku-puheet ovat vaan hienoista ylidramatisointia.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #95 : 30.05.2012 klo 18:49:58 |
|
Ja onkohan tuollekaan, että Kiova olisi jotenkin erityisesti Lontoota vaarallisempi öiseen aikaan, muuta pohjaa kuin juuri sinun ja satraapin ennakkoluulot?
Rasistit ovat toki nyt jo "voittaneet" yhden erän, vaikkeivät siihen millään tavalla aktiivisesti edes itse osallistuneet. Brittiläinen media teki sen ihan itse.
|
|
|
|
KinteKunt
Poissa
|
|
Vastaus #96 : 30.05.2012 klo 19:17:18 |
|
Haastateltavan kommentteja saa ja kuuluu kyseenalaistaa. Niiden julkaisemisen kyseenalaistaminen taas ei edusta kovin länsimaista käsitystä sanan- ja ilmaisunvapaudesta. Tässä se merkittävä ero menee, kuten pariin kertaan olen (näemmä turhaan) yrittänyt rautakangesta vääntää.
Jälkimmäinen kyseenalaistaminen on itsellä mennyt täysin ohi mutta ei sillä niin väliä. Ihmettelen suuresti näiden kyseisten pelaajien perheiden päätöstä jäädä kotiin turvallisuussyihin vedoten sillä on matkailija sitten neekeri tai ei, ovat Puola ja Ukraina paljon turvallisempia maita matkustaa kuin Etelä-Afrikka esimerkiksi. Toki jos olisivat senkin reissun jättäneet samoista syystä väliin niin ovat sitten yksinkertaisia juntteja.
|
|
|
|
svärtä drönare
Poissa
|
|
Vastaus #97 : 30.05.2012 klo 20:27:14 |
|
toivottavasti puola ja ukraina kohtaa jossain vaihees turneeta, ois meinaa komee näky ku molemmat päädyt hailais ja huutais viel vuoropuheluna sieg heilia
Ps. en oo rasisti
|
|
|
|
Zachrayas
Poissa
|
|
Vastaus #98 : 30.05.2012 klo 20:45:30 |
|
Puheena olleita ongelmia ei ole olemassakaan. Todellisiakin ongelmia kyllä on, mutta niitä ei BBC:n paskadokkarissa sivuttu oikein edes nimeksi.
Eiköhän se ongelma, mistä tässä kohtaa pitäisi puhua on nimeenomaan entisen itäblokin maiden jalkapallohuliganismi ja siihen liittyvät rasistiset piirteet sekä ultra-ryhmien flirttailu uusnatsi-porukoiden kanssa. Ja tämän ongelman esiinnostaminen on hyvin ajankohtainen ja tärkeä asia maailman huomion ollessa Puolassa ja Ukrainassa, vaikka samalla onkin mielestäni täysi selvää, että maa- ja seurajoukkueiden pelit eivät ole vertailukelpoisia ja mitä todennäköisimmin EM-kisoissa ei stadioneilla tule olemaan laajamittaisia ongelmia. BBC:n dokkari toki on varsin sensaatiohakuinen ja Sol Campbellin kommentit ovat toki (onneksi) liioiteltuja, mutta dokkarin esittämä ongelma on todellinen ja siihen tulisi UEFA:n johdolla tarttua entistä ponnekkaammin. Minua ainakin hämmentää täällä ollut vähättely noista dokumentin pätkistä. Apinahuutelut, juutalaiskommentit ja natsitervehdykset selitetään perussuomalaisilta tutulla "kännissä/läpällä" -selityksellä. Ikään kuin sillä saisi nuo huutelut merkityksettömiksi. Toinen kummallinen asia on kotiinjäävien brittien nostaminen itäblokin uusnatseja suuremmiksi "rasisteiksi". Kyllä heillä mielestäni on aivan täysi oikeus jäädä kotiin ja sanoa ääneen, etteivät uskalla lähteä Ukrainaan ilman, että samalla he jotenkin mystisesti tulisivat syyttäneeksi kaikkia ukrainalaisia rasisteiksi. Tuskin he tavallisia ukranalaisia pelkäävät, vaan juuri noita kuvissa näkyviä kusipäitä. Ei siinä, kyllä minäkin olen Itä-Euroopassa jalkapalloa seuratessa ollut hieman kuumottunut joistakin klanipäistä, joiden hauikseen on tatuoitu kelttiristi, vaikka valkoinen heteromies olenkin. Jokaisessa suurkaupungissa voi tulla ryöstetyksi ja raiskatuksi ja mitä vielä, tämähän on selvää. Mutta jos on olemassa edes epäily, että jotkin ukranaiset uusnatsi-porukat ovat ottamassa tummaihoisia kisaturisteja targeteikseen, niin puhutaan hieman eri asiasta kuin "tavallisesta" rikollisuudesta. Tottakai uskon ja toivon, että dokkarissa haastatellut vatipäät eivät oikeasti mitään uskalla tehdä, mutta silti ymmärrän, jos joku ei halua ottaa edes pienenpientä riskiä matkustamalla paikan päälle.
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
|
|
Vastaus #99 : 30.05.2012 klo 21:00:35 |
|
Voit mennä turvallisesti mihin tahansa peliin Puolassa ortodoksijuutalaiseksi pukeutuneena. Ei tuo BBC:n dokumentissa sensaatiohakuisesti esitetty "antisemitismi" kohdistu varsinaisiin juutalaisiin millään tavalla. "Juutalaiset" ovat niitä ŁKS:n, Cracovian tai ulkomailla vaikka Ajaxin tai Tottenhamin kannattajia. Poliittisesti epäkorrekti haukkumanimi ehkä, muttei se liity EM-kisoihin tai niiden turvallisuuteen lainkaan. Ylipäätään Puolassa viranomaiset pitävät ottelutapahtumissa hyvin tiukkaa kontrollia, paljon tiukempaa kuin esimerkiksi Englannissa tai edes Glasgow'ssa. Mitään turvallisuusongelmaa ei ole. Junteilla saattaa olla asenneongelma, muttei se vaaranna kisoja eikä kisavieraiden turvallisuutta.
|
|
|
|
|
|