Matthias Sindelar
Poissa
Suosikkijoukkue: Jamo, Tuco, Jorma
|
|
Vastaus #75 : 22.08.2012 klo 09:06:07 |
|
Palloliitto yli vuosi sitten palkkasi henkilökuntaa pelkästään ylläpitämään Palloverkon virheitä.
Totuus?
|
|
|
|
Väliinpudottaja
Poissa
|
|
Vastaus #76 : 22.08.2012 klo 09:46:21 |
|
Marraskuu on hyvä asettaa takarajaksi, koska tokihan se Palloliitolle mukisematta kelpaa ("eihän tässä ole kuin pari kuukautta kautta jäljellä"), eikä toisaalta kukaan tule juuri napisemaan vaikkei se sitten tulevalla talvikaudella toimisikaan, kuten luvattu. Tämä antaa Palloverkon "kehittäjille" taas muutaman helpon kuukauden aikaa niistää kaikki mahdolliset kehitysrahat ja palkkiokustannukset Palloliitolta. Keväällä lumien sulettua joku sitten vihdoin huomaa, että koko katiska tekijöineen on hävinnyt rahat mukanaan. Lopulta Palloliitto aikansa ihmeteltyään julkaisee mahdollisimman huomaamattomasti jonkin toisen tilastointijärjestelmän tilalle. Toivottavasti se edes toimii.
|
|
|
|
A.I.Virtanen
Poissa
|
|
Vastaus #77 : 22.08.2012 klo 09:56:22 |
|
Totuus? Valitettavasti alkuperäistä uutista ei enää löydy, kun Palloliitto hävitti uutisarkistonsa sivuston uudistuksen yhteydessä, mutta tuossa tänne kopioituna: http://www.palloliitto.fi/viestinta/?num=188034Tulospalvelussa eletään uudistusten aikaa
Suomen Palloliitto on ottanut tämän kevään aikana käyttöön uuden tulospalvelujärjestelmän. PalloVerkon sähköisen pöytäkirjan tavoitteena on sarjojen seurannan ja hallinnoinnin helpottaminen.
Iso haaste
Uusi tulospalvelu on ollut käytössä pari kuukautta. Palloliiton kilpailupäällikkö Peter Lundström myöntää, että tiettyjä käynnistysvaikeuksia on ollut olemassa.
- Meillä on ollut teknisiä käynnistysvaikeuksia sekä varsinaisessa järjestelmässä että yhteyksissä siihen. Järjestelmän varsinaisille käyttäjille, sekä seurojen tulospalveluvastaaville että erotuomareille, on lähetetty lisäopastusta ohjelman käyttöön. Lisäksi olemme projektiluontoisesti palkanneet lisätyövoimaa korjaamaan ja päivittämään puutteellisia ottelupöytäkirjoja, joita on aika paljon, Lundström sanoo.
- Tilastot saadaan ajan tasalle, kun puuttuvat korjaukset saadaan järjestelmään. On syytä muistaa, että nykyisellään suurin osa otteluista saadaan moitteettomasti tallennettua järjestelmän tietokantaan, Lundström huomauttaa.
PalloVerkon sähköinen pöytäkirja on yksi askel Palloliiton verkkoviestinnän ja hallinnon uudistamisessa.
- Tavoitteenamme on, että tulevaisuudessa meillä olisi mahdollisimman täydellinen tietokanta kotimaisesta jalkapallosta. Sitä kautta pystymme palvelemaan paremmin koko jalkapalloperhettä, Palloliiton kehitysjohtaja Katriina Elovirta muistuttaa.
- Olemme pyrkineet sisäisesti viestimään etukäteen, että käyttöönotto tuo vaikeuksia. Olen varma, että sähköinen pöytäkirja tulee tulevaisuudessa toimimaan paljon paremmin, Elovirta jatkaa.
Elovirta pahoittelee häiriötilanteita sähköisen pöytäkirjan käyttöönottovaiheessa, ja tästä käyttäjille aiheutuneista ongelmista ja mahdollisesta ylimääräisestä vaivasta.
- Kiitän kaikkia Palloverkon käyttäjiä kärsivällisyydestä ja avusta, Elovirta painottaa. Jutusta saa sen käsityksen, että nämä korjailijat ovat jo töissä? Silti pöytäkirjat ovat edelleen päin persettä.
|
|
|
|
|
Testaburger
Poissa
|
|
Vastaus #79 : 24.08.2012 klo 13:46:10 |
|
Palloverkon ongelmia ratkottiin Belfastissa24.8.2012 klo 14.34 Korjauksia luvassa Suomen Palloliiton edustajat tapasivat SPL:n jalkapallohallintotyökalun, Palloverkon, toimittaneen First Sports Internationalin edustajat viime viikolla. Mukana tapaamisessa oli myös Pohjois-Irlannin jalkapalloliitto, joka käyttää samaa järjestelmää. Tapaamisessa keskusteltiin Palloverkon teknisistä ongelmista, jotka ovat jatkuneet järjestelmän käyttöönotosta, keväästä 2010 alkaen. Suurimmat ongelmat Palloverkossa ovat olleet sähköisen ottelupöytäkirjan ja tulospalvelun kanssa, jotka otettiin käyttöön kaudella 2011 Palloliiton sarjoissa. - FSI:n toimitusjohtaja Shaun Lucas on myöntänyt ongelmat, jotka ovat heillä johtuneet pääsääntöisesti aliresursoinnista. Tämä on aiheuttanut ongelmia niin meille kuin Pohjois-Irlannin liitollekin. FSI on luvannut kuitenkin lisätä työvoimaa asioiden korjaamiseksi, kehitysjohtaja Katriina Elovirta kertoo. FSI on luvannut korjata järjestelmän kiireisimmät ongelmakohdat kolmen viikon sisällä, ja saada kaikki hallintotyökalun nyt käytössä olevat toiminnot kuntoon kolmen kuukauden kuluessa. Palloverkkoon sisältyvät muun muassa Palloliiton tulospalvelu, pelaajarekisteröinti, sähköiset pelaajasiirrot ja asiakkuuksien hallinta. http://www.palloliitto.fi/uutiset/palloverkon-ongelmia-ratkottiin-belfastissa Belfastiin asti lähdettiin ratkomaan ongelmia. " "
|
|
|
|
A.I.Virtanen
Poissa
|
|
Vastaus #80 : 24.08.2012 klo 13:56:45 |
|
Todellinen uutinenhan menee näin: Palloverkon ongelmia ratkottiin humalassa 24.8.2012 klo 14.34 Korjaussarjoja luvassa
Suomen Palloliiton känniset edustajat tapasivat SPL:n jalkapallohallintotyökalun, Palloverkon, toimittaneen First Sports Internationalin edustajat viime viikolla viskigrogien ääressä. Mukana tapaamisessa oli myös Pohjois-Irlannin jalkapalloliitto, joka käyttää samaa järjestelmää myös selvin päin.
Tapaamisessa keskusteltiin päihtyneenä Palloverkon teknisistä ongelmista, jotka ovat jatkuneet järjestelmän käyttöönotosta, keväästä 2010 alkaen. Suurimmat ongelmat Palloverkossa ovat olleet sähköisen ottelupöytäkirjan ja tulospalvelun kanssa, jotka otettiin piruuttaan käyttöön saunaillan jälkeen ilman ennakkotestaamista kaudella 2011 Palloliiton sarjoissa.
- FSI:n toimitusjohtaja Shaun Lucas on 3 promillen humalassa myöntänyt ongelmat, jotka ovat heillä johtuneet pääsääntöisesti kaatokännissä olevista käyttäjistä. Tämä on aiheuttanut ongelmia niin meille kuin Pohjois-Irlannin liitollekin. FSI on luvannut kuitenkin lisätä alkoholia asioiden korjaamiseksi, kehitysjohtaja Katriina "Viina" Elovirta sammaltaa.
FSI on luvannut (heh) korjata järjestelmän kiireisimmät ongelmakohdat kolmen vuoden sisällä, ja saada kaikki hallintotyökalun käyttäjät känniin kolmen kuukauden kuluessa.
Palloverkkoon sisältyvät muun muassa Palloliiton tulospalvelu, pelaajarekisteröinti ja mitä näitä nyt oli.
|
|
|
|
Väliinpudottaja
Poissa
|
|
Vastaus #81 : 24.08.2012 klo 14:18:59 |
|
Näin se menee. Blinin linkittämään juttuun tästä olisi saatu oikein malliesimerkki. Todennäköisesti suomalaiset toki maksavat vähintään omat matkansa ja ylläpitäjiensä kulutkin vielä kaiken hyvän päälle. Kyllä siitä vielä hyvä saadaan, jos vain käyttäjätkin ovat kännissä. " "
|
|
|
|
Chamagol
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Tigres, Meksiko, sympTiPS, Cruz Azul, AS Roma
|
|
Vastaus #82 : 24.08.2012 klo 14:23:44 |
|
Belfastiin asti lähdettiin ratkomaan ongelmia. " " Joopa joo, ongelma on toimittajan päässä Irlannissa ja Pohjois-Irlannin liitolla (toinen asiakas) roppakaupalla vastaavia ongelmia, joten eiköhän tämä ole aika hyvä ratkaisu. Voisihan näitä ratkoa nettipalavereillakin, mutta se ei ole välttämättä IT-puolella se paras vaihtoehto. Toivoa sopii, että joku ratkaisu asiaan saadaan. Eilisiltana paloi taas hihat, kun yritin kymmenen jälkeen illalla muokkailla kokoonpanoa. No onneksi oli sentään kaljaa jälkilöylyihin .
|
|
|
|
Markku Lehtola
Poissa
|
|
Vastaus #83 : 24.08.2012 klo 20:07:44 |
|
Neuvottelut käytiin Pohjois-Irlannissa maaottelun yhteydessä. Pohjois-Irlanti on myös tilaaja ja järjestelmän suosittelija. Kahden asiakkaan vaatimuksilla on isompi paine. Emme todellakaan ole tyytyväsiä tilatun tuotteen toimintaan, mutta tärkeintä olisi saada ohjelmisto toimimaan. Siihen pyrimme kaikin keinoin, mutta ohjelmiston ostajan osa ei aina helppo.
|
|
|
|
BrDead
|
|
BrDead
Vastaus #84 : 24.08.2012 klo 20:14:13 |
|
Neuvottelut käytiin Pohjois-Irlannissa maaottelun yhteydessä. Pohjois-Irlanti on myös tilaaja ja järjestelmän suosittelija. Kahden asiakkaan vaatimuksilla on isompi paine. Emme todellakaan ole tyytyväsiä tilatun tuotteen toimintaan, mutta tärkeintä olisi saada ohjelmisto toimimaan. Siihen pyrimme kaikin keinoin, mutta ohjelmiston ostajan osa ei aina helppo.
Miksei tuotetta harkittu edes tilattavan kotimaasta ja käytetty ehkä asiantuntevaa konsulttia asiassa, jos Palloliitolla itsellään ei kompetenssi riitä tarjouskilpailun järjestämiseen ja arviointiin? Täällä ohjelmistoalan osaamista olisi varmasti ollut, jos olisi vain haluttu sitä etsiä. Enkä tarkoita tällä mitään mammuttifirmoja tyyliin Tieto vaan pieniä, joustavia ja oikeasti asiantuntevia firmoja, jotka olisivat varmasti tehneet juuri sellaisen softan, mitä olisitte halunneet jos sellaista ei valmiina ollut. Tai räätälöineet valmiin softan pohjalta Palloliiton tarpeisiin sopivan. Olisi samalla ehkä tuettu kotimaista työllisyyttäkin? Tässäkin ketjussa on listattu niitä ongelmia, mitä tuohon tuotteeseen liittyy ja isoimmat ongelmat llienevät jo siellä tietokannassa ja tietokantakyselyissä, jotka ovat itse softan takana. Toisin sanoen koko softa on rakennettu pohjalle, joka on päin takapuolta. Ei ihme, että resurssit loppuu, kun softa tekee ihan ihmeellisiä hakuja ja homma hajoilee taustalla.
|
|
|
|
BrDead
|
|
BrDead
Vastaus #85 : 24.08.2012 klo 20:24:23 |
|
Niin ja miksi Palloverkkoa ajettiin kuin käärmettä pyssyyn ultranopeasti käyttöön liiton sarjoihin? Mikä oli se pakottava tarve, että puolivalmis tuote piti saada äkkiä käyttöön kun aiemmin pärjättiin mainiosti ilmankin? Testattiinko järjestelmää mitenkään etukäteen? Ketkä ovat vastuussa näistä päätöksistä? Liittohallitus vai jokin tietty liiton valiokunta? Vai mahdollisesti toimisto-organisaatio? Koska vastuulliset tekevät johtopäätöksensä?
|
|
|
|
ZZlatan
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 24.08.2012 klo 20:25:02 |
|
Neuvottelut käytiin Pohjois-Irlannissa maaottelun yhteydessä. Pohjois-Irlanti on myös tilaaja ja järjestelmän suosittelija. Kahden asiakkaan vaatimuksilla on isompi paine. Emme todellakaan ole tyytyväsiä tilatun tuotteen toimintaan, mutta tärkeintä olisi saada ohjelmisto toimimaan. Siihen pyrimme kaikin keinoin, mutta ohjelmiston ostajan osa ei aina helppo.
Hienoa, että Palloliiton puheenjohtaja osallistuu keskusteluun! Avointa tiedottamista, hyvä! Samalla pitää kertoa varoituksen sana. Eräs huipputason datakoodaaja väitti näet minulle, ettei Palloverkkoa voi edes saada kuntoon, koska se on rakennettu niin kevyelle pohjalle. Päinvastoin. Ongelmat vain lisääntyvät, mitä enemmän tietoa järjestelmään ajetaan sisään.
|
|
|
|
fingerström
Poissa
|
|
Vastaus #87 : 24.08.2012 klo 20:34:57 |
|
Siihen pyrimme kaikin keinoin, mutta ohjelmiston ostajan osa ei aina helppo.
Älä nyt viitsi. Miksi alunperinkään koko homma piti ostaa ulkomailta? Liitossahan se tieto piti olla, mitä palvelulta tarvitaan samoinkuin tieto siitä, että homman pitäisi myös synkata esimerkiksi Helsingin-Uudenmaan sähköisten pöytäkirjojen kanssa, mitä se ei ilman käsipeliä nyt tee. Olisitte tilanneet paikalle pari pientä kotimaista ohjelmistoyritystä, joitten kanssa olisi sovittu tietokannan järjestämisen perusteista ja ohjelmiston rakentamisesta. Sitten sitä olisi ajan kanssa rakennettu ja myös testattu. Siinä se. Ko. tietokannassa on esimerkiksi taiteiljamatrikkeleihin verrattuna erittäin vähän liikkuvia osia ja pelkkä massa ei riitä selitykseksi toimimattomuuteen. Nythän siinä ei toimi oikein mikään osa. Ei pelaajatietojen haku, ei siirrot, ei nähtävästi liiton sarjojen pöytäkirjat ja tulospalvelu, ei keskustelu tasopalvelun kanssa, ei seurojen rekisteröityneiden pelaajien faktinen status, ei tietojen salaaminen, koska jokaisella, jolla on joku salasana on pienellä kikkailulla pääsy kenen tahansa tietoihin ja mahdollisuus muuttaa niitä, eikä edes salasanan muuttaminen, koska se muuttuu arviokaupalla ja saattaa seuraavalla kerralla olla taas entinen. Nyt kun olette lähteneet liikkeelle näin huteralta pohjalta ja sitoneet siihen kuitenkin koko maan futiskentän tiedot, olette tilanteessa, jossa teillä ei enää ole vaihtoehtoja. Te maksatte siitä, että olette ostaneet toimimattoman järjestelmän ja olette hyväksyneet testaamattomuuden ja nyt sen, että jotta systeemi alkaisi toimia, koko systeemi rakennetaan alusta lähtien uudelleen ja sillä aikaa joudutte käyttämään jotain purkkaviritystä. Pahinta taitaa olla, että kukaan ei ole mitenkään vastuussa? Minä kutsun tuollaisen systeemin ostoa ellei nyt korruptioksi niin kuitenkin rikolliseksi toiminnaksi, koska jokuhan sen on tehnyt jotain etua varten, sillä tuhlataan futiskentän sekä taloudellisia että muitakin resursseja jonkun hyväksi eikä tietämättömyys ole selitys. T: Yhden matrikkelin kanssa joku vuosi sitten pähkäillyt PS EDIT: Kuulin muuten eilen järkytyksekseni, että pienellä surffailulla myös ilman mitään tunnuksia saattaa saada käsiinsä junnupelaajan id:n ja henkilötunnuksen. En ole saanut vielä linkkejä, jotta voisin verifioida jutun, mutta mulla ei ole mitään syytä epäillä kuulemaani. Eli se tietokanta myös vuotaa eli miten se on salattu?
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.08.2012 klo 20:38:38 kirjoittanut fingerström »
|
|
|
|
|
BrDead
|
|
BrDead
Vastaus #88 : 24.08.2012 klo 20:40:01 |
|
Paljon asiaa.
Näihin haluttaisiin ihan oikeasti vastauksia vastuullisilta.
|
|
|
|
A.I.Virtanen
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 24.08.2012 klo 20:41:42 |
|
Ottaisiko SuomiFutis tai muu taho asiakseen tehdä erikoishaastattelu Palloverkon tapauksesta?
|
|
|
|
ohimo
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 24.08.2012 klo 20:42:41 |
|
Hienoa, että Palloliiton puheenjohtaja osallistuu keskusteluun! Avointa tiedottamista, hyvä!
Samalla pitää kertoa varoituksen sana. Eräs huipputason datakoodaaja väitti näet minulle, ettei Palloverkkoa voi edes saada kuntoon, koska se on rakennettu niin kevyelle pohjalle. Päinvastoin. Ongelmat vain lisääntyvät, mitä enemmän tietoa järjestelmään ajetaan sisään.
Itse olen muutaman hieman vaativamman järjestelmän rakentanut ja sen verran voin lohduttaa, että kyllä ne datat sieltä kannasta vielä voi pelastaa, mutta voi vaatia käsityötä. Pahimmassa tapauksessa tosin koko kanta pitää rakentaa uudestaan, että tieto saadaan eheäksi. Irlannin pojat on tainneet lupailla liikoja, kun järjestelmää alkoivat toimittaa... Tässä on tainnut olla molemmat aika hakoteillä, niin tilaaja kuin toimittaja.
|
|
|
|
Chuck
Poissa
Suosikkijoukkue: Путiн хуйло!
|
|
Vastaus #91 : 25.08.2012 klo 02:31:41 |
|
Näihin haluttaisiin ihan oikeasti vastauksia vastuullisilta. Kertoimet: Ympäripyöreää paskanjauhantaa: 1,20 Ei vastausta ollenkaan: 1,22 Oikeasti vastauksia vastuullisilta: 95,88 Oikeasti tekoja vastuullisilta: kierroksen vaihtosumma²
|
|
|
|
Benediktus
Poissa
|
|
Vastaus #92 : 25.08.2012 klo 20:49:55 |
|
90'+303 Second Half
|
|
|
|
|
D mies
Poissa
|
|
Vastaus #94 : 30.08.2012 klo 16:58:53 |
|
|
|
|
|
Chamagol
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK, Tigres, Meksiko, sympTiPS, Cruz Azul, AS Roma
|
|
Vastaus #95 : 30.08.2012 klo 20:19:03 |
|
Niinpä näkyy. Noin hatusta vedettynä veikkaisin, että jompikumpi seuroista on unohtanut kokoonpanonsa alustavaksi ja silloinhan ei kokoonpano tietenkään näy. Eli jos näin on, niin vika ei ole katiskassa vaan valvojissa + käyttäjissä. Toinen vaihtoehto on se, että koko pöytäkirja on niin päin helvettiä, että se on tarkoituksella suljettu yleisöltä. Tai sitten dumari ei ole hoitanut hommiaan jolloin pöytäkirja ei näy jne. Vaihtoehtoja kun tämän systeemin kanssa riittää. Tuttua asiaa niille forumisteille, jotka kyseisen järjestelmän kanssa joutuvat huseeraamaan...
|
|
|
|
fiblu
Poissa
|
|
Vastaus #96 : 01.09.2012 klo 17:05:39 |
|
|
|
|
|
Lihamuuri
Poissa
Suosikkijoukkue: ...uudet suosikkijoukkueet...
|
|
Vastaus #97 : 02.09.2012 klo 08:37:41 |
|
Pohjois-irlantilaiset kimpassa kusettivat tyhmiä suomalaisia (taas). Oiskohan tämäkin hankinnan kanssa kannattanut konsultoida jotain alan asiantuntijaa laajelmiltikin kuin vain ostaa jotain jostain. Ostajapuoli voi loppupeleissä syyttää vain itseään.
Muuten IT-hankinnoissa konsultoivia päteviä toimijoita on Suomi väärällään joita voi myös kilpailuttaa.
|
|
|
|
Stürmer
Poissa
Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.
|
|
Vastaus #98 : 02.09.2012 klo 18:33:27 |
|
Muuten IT-hankinnoissa konsultoivia epäpäteviä toimijoita on Suomi väärällään.
Korjasin vastaamaan inhaa todellisuutta.
|
|
|
|
Fred The Red
Poissa
Suosikkijoukkue: eioomuutakopeeäskemi - eiku KCFC, KePS eikäkö...!
|
|
Vastaus #99 : 05.09.2012 klo 21:38:39 |
|
Niin ja miksi Palloverkkoa ajettiin kuin käärmettä pyssyyn ultranopeasti käyttöön liiton sarjoihin? Mikä oli se pakottava tarve, että puolivalmis tuote piti saada äkkiä käyttöön kun aiemmin pärjättiin mainiosti ilmankin? Testattiinko järjestelmää mitenkään etukäteen? Ketkä ovat vastuussa näistä päätöksistä? Liittohallitus vai jokin tietty liiton valiokunta? Vai mahdollisesti toimisto-organisaatio? Koska vastuulliset tekevät johtopäätöksensä?
sama kaikkeen..ja sit hyvät uutiset: kakkosen pohjoisen sarjataulukko on ilmeisesti oikein(n. 2 viikkoa myöhemmin kuin kaikilla muilla sivustoilla), huonot: 1X2-veikkauspörssi on viime vuoden tapaan häipynyt kokonaan näkyvistä...sponsori(Veikkaus) varmaan tykkää, kun ei taaskaan tarvi jakaa niitä palkintoja - on tämä jo hommaa! edit: niin, ja eilisen AC Kajaani v PS Kemi -ottelun tiedot enimmäkseen kaikki päin vit...
|
|
« Viimeksi muokattu: 05.09.2012 klo 21:41:00 kirjoittanut Fred The Red »
|
|
|
|
|
|
|