FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2024 klo 04:39:21 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 30 [31] 32
 
Kirjoittaja Aihe: EM-Finaali ! Espanja - Italia 1.7 21:45  (Luettu 33824 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
TexMex

Poissa Poissa


Vastaus #750 : 03.07.2012 klo 13:46:43

Tähän topicciin tulin ihan mielenkiinnosta, laittamalla kysymyksen rivien väliin. Miksi kannustatte Espanjaa tai Italiaa? Outdrawille se tosin olisi pitänyt laittaa ääniviestinä, ja tavutettuna.

Voin oikeastaan ihan mielenkiinnosta vastata kysymykseen, enkä odota vastaukseksi mitään muuta kuin vittuilua.
Itse kannustin/kannustan kisoissa Espanjaa ihan vain siitä syystä, että maahan on monia siteitä. Puhun kieltä ja pidän kulttuurista ja maasta ylipäätään. En silti hehkuta Spanskien suoritusta facebookissa, koska se on omasta mielestäni ärsyttävää. Itseasiassa oma facebook täyttyi koko kisojen ajan azzurri hehkutuksista (ja toki muiden dissauksista), mikä ärsytävyydessään sai toivomaan Espanjan voittoa vielä enemmän. Toki kisoja on muutenkin mukavampi seurata, kun on joku suosikki joukossa, oli maan symppaamisen syyt sitten mitkä tahansa.
Mutta älä veittari huolestu, marssin silti karsinnoissa stadikalle Suomen paita päällä kannustamaan Suomea, silloin kun maamme kuningaslajia pelaa. ;)
outdraw

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sempre Xavi


Vastaus #751 : 03.07.2012 klo 14:08:23

Tässä topikissa absoluuttinen futisauktoriteetti, Barcelonaa ja Espanjaa jo vuodesta 2008 intohimoisesti kannattanut outdraw kertoo muille, mitä matseja pitää, saa ja ei saa katsoa.

Paa tosta 15 vuotta taaksepäin, niin aletaan olla lähempänä todellisia vuosia. Saahan sitä jokainen katsoa mitä lystää, mutta kyllä mä pidän aika helvetin kummallisena, että jalkapallosta väitetysti kiinnostunut ei olisi kiinnostunut vuoden tärkeimmästä jalkapallo-ottelusta. Mutta joo, mä oon väärässä ja vittupäänihilistit ovat oikeassa.

"Viisaana" miehenä katsot varmaan myös Aasian, Etelä-Amerikan, Afrikan jne maanosien mestaruuskilpailut?

No näistä katson kaikkea, mikä omasta telkkaristani näkyy, mikä suomeksi tarkoittaa ei mitään. Toki E-Amerikan kisoistakin pyrin katsomaan vaikka sitten netistä nauhoituksen lataamalla jotkut Brasilia-Argentiinat ynnä muut huippuottelut (kuten finaalin, nero) ja lueskelemaan muistakin merkittävistä matseista vähintään rapsat ja mielellään väijymään koosteet. Yksi lisäeste tv-näkyvyyden lisäksi on muuten se, että tapanani on nukkua öisin suomen aikaa, jolloin kisat pääasiassa pelataan.

Lainaus
Yleisurheilu ihmisen on pakko katsoa kävelyn 50km mm-kisoissa, ei hän muuten ole kiinnostunut kuin kyläkilpailujen keihäänheitosta. 10-ottelu ja maraton on pakko nähdä alusta loppuun, ovathan ne vaativimmat lajit. Katsoin kisoista pelit jotka kiinnostivat pelillisiin odotuksiin nähden tarpeaksi, yleisurheilu ihmiset katsovat ne jotka heitä kiinnostavat. Ei kukaan järkevä ihminen katso, jos ei kiinnosta .

Esim jo 70-luvulta kymmenottelua kannattanut isäni katsoi päivittäin noita Helsingin hölkkäkisoja; itse taas katsoin vain moukarin viimeiset ~10 heittoa, kun sattui päälle. Faija väijynee myös lumppialaisista maailman tylsintä urheilua, eli yleissellaista, aivan vitusti. Itse ajattelin vaikkapa käydä lenkillä sillä aikaa kun kenialaiset ja etiopialaiset ratkovat, kuka juoksee kahden tunnin lenkin sekunnin nopeammin kuin se toinen kaveri. Mitään siis pois niiltä ottamatta, käsittämättömiä atleetteja, mutta onhan se nyt saatanan tylsää katsella, kun jengi hölkkää pari tuntia ilman muuta päämäärää kuin päästä viivan yli.

Lainaus
 Kauankohan tässä kestää, että tajuat ettet edelleenkään voi laittaa ihmisiä koreihin A ja B.

Ai mihin koreihin? Jos ihminen itse itsensä asettaa koriin "jalkapallosta kiinnostunut", mutta ei olekaan kiinnostunut jalkapallosta, kun Euroopan mestaruutta ratkotaan, niin minä otan sinut hiuksista vittuun sieltä koristasi.

Toki jos olet laittanut itsesi koriin "olen kiinnostunut jalkapallosta oman pubiporukkani peleissä (plus siinä ympärillä pyörivien jengien jne.), mutta en muuten", niin saat ollakin siellä korissasi ihan rauhassa.

Kannattaa nyt opetella erottamaan asiat toisistaan. Jalkapallosta jalkapallon takia kiinnostuneet ovat sataprosenttisella varmuudella kiinnostuneita siitä, mitä EM-finaalissa tapahtuu. Jalkapalloilusta harrastuksena kiinnostuneen ei sitä tarvitse olla. Sinulle voi olla helkkarin tärkeää, miten pubijengisi menestyy, ja täysin yhdentekevää, mitä arvoturnauksissa käy, mutta jalkapallolle lajina ei ole mitään merkitystä sillä, miten sinun pubijengisi menestyy, kun taas EM-kisat siihen aika pitkälti vaikuttavat. Nämä eivät muuten sulje toisiaan pois, vaan useimmat jalkapallosta harrastuksena kiinnostuneet pitävät futiksesta myös lajina.
veittari

Poissa Poissa


Vastaus #752 : 03.07.2012 klo 14:30:27

Ai mihin koreihin? Jos ihminen itse itsensä asettaa koriin "jalkapallosta kiinnostunut", mutta ei olekaan kiinnostunut jalkapallosta, kun Euroopan mestaruutta ratkotaan, niin minä otan sinut hiuksista vittuun sieltä koristasi.

Keskustellaan sitten kiinnostumisestani.
Kyllä mielummin pelaan jalkapalloa kun katson sitä.
Tässä on jääty yhteen lauseeseen kiinni, 4-divari peli on tapahtumana viihdyttävämpi kuin kotona televisioruudusta tunteite herättömättömän "tärkeän" pelin katselu.
Seuraan enimmäkseen Veikkausliigaa televisiosta.
Divareita paikan päältä.

Pointti on se. Sinä eikä kukaan muu voi määrittää jalkapallosta kiinnostuneen ihmisen katselutottumuksia. En aio katsoa finaaleja jotka eivät kiinnosta pelillisesti, eivätkä tunteellisesti. Eli en katso sen takia että se on suuri ja merkittävä tapahtuma. Olen kiinnostunut myös Suomesta, mutta en katso kokonaan presidentinvaalien äänestystulosten kehitystä televisiosta. Ei niitäkään ihan joka vuosi ole. Suomen merkittävin tapahtuma?
Jii

Poissa Poissa


Vastaus #753 : 03.07.2012 klo 14:38:22

Pointti on se. Sinä eikä kukaan muu voi määrittää jalkapallosta kiinnostuneen ihmisen katselutottumuksia.

Eli koko visiittisi tähän ketjuun oli turha.
outdraw

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sempre Xavi


Vastaus #754 : 03.07.2012 klo 14:39:43

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Näin se on kai tulkittava.
veittari

Poissa Poissa


Vastaus #755 : 03.07.2012 klo 14:43:33

Eli koko visiittisi tähän ketjuun oli turha.

Ei suinkaan, halusin kaikkien itse määrittävän minkä takia saavat kicksejä Espanjan voitosta.
shaaba1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Xerez CD


Vastaus #756 : 03.07.2012 klo 14:48:26

Suurin osa kannustaa Espanjaa, koska he voittavat. Yrittävät vielä peitellä sitä sanomalla: "Mun isi kannusti sitä myös." Paskaa sanon minä.
Jii

Poissa Poissa


Vastaus #757 : 03.07.2012 klo 15:14:01

Ei suinkaan, halusin kaikkien itse määrittävän minkä takia saavat kicksejä Espanjan voitosta.

itse ainakin ihailen espanjan dominanssia ja luottamusta omaan pelitapaansa

historiallinen dynastia ja nimenomaan taitopelillä
Serrot

Poissa Poissa


Vastaus #758 : 03.07.2012 klo 15:22:21

Suurin osa kannustaa Espanjaa, koska he voittavat. Yrittävät vielä peitellä sitä sanomalla: "Mun isi kannusti sitä myös." Paskaa sanon minä.

Koville ottaa vieläkin. Kohta alkaa helpottamaan.
veittari

Poissa Poissa


Vastaus #759 : 03.07.2012 klo 15:28:44

itse ainakin ihailen espanjan dominanssia ja luottamusta omaan pelitapaansa

historiallinen dynastia ja nimenomaan taitopelillä

Kyllä varmasti, ihmismieli vaan on jännä ja ehkä sinäkin olet tiedostamattasi ottanut Espanjan omaksi joukkueeksesi. "kylläpä Espanja pelaa hienosti lyhytsyötöillä" on eriasia kuin täälläkin ilmenneet "JEEE ME VOITETTIIN EUROOPAN MESTARUUS HIENOO OLLA ESPANJAN KANNATTAJA VAMOS SPAIN!!!  "
Jii

Poissa Poissa


Vastaus #760 : 03.07.2012 klo 15:34:02

Kyllä varmasti, ihmismieli vaan on jännä ja ehkä sinäkin olet tiedostamattasi ottanut Espanjan omaksi joukkueeksesi. "kylläpä Espanja pelaa hienosti lyhytsyötöillä" on eriasia kuin täälläkin ilmenneet "JEEE ME VOITETTIIN EUROOPAN MESTARUUS HIENOO OLLA ESPANJAN KANNATTAJA VAMOS SPAIN!!!  "

kyllä se on ollut ihan tiedostettua ;)

omaksi tekosyykseni voisin mainita 90 luvun taitteessa tapahtuneen ihastumiseni hollantilaiseen jalkapalloon ja joukkueisiin joissa hollantilaisia pelasi (ac milan, barca). luonnollisesti sitten barcan ja em. hollantilaiskytköksen kautta symppaan hollannin lisäksi espanjaa. hollantia tosin tällä hetkellä vähemmän, koska joukkue on vastenmielinen monilta osin.

veikkaanpa kuitenkin, että saan voimakkaamman hyvänolontunteen hongan maaleista tänään kuin espanjan mestaruudesta toissapäivänä.
shaaba1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Xerez CD


Vastaus #761 : 03.07.2012 klo 16:05:30

Koville ottaa vieläkin. Kohta alkaa helpottamaan.

Koville ottaa mikä? :D Espanjan voitto? Olen vain iloinen siitä.
León

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nettihuligaani


Vastaus #762 : 03.07.2012 klo 16:19:44

Tähän topicciin tulin ihan mielenkiinnosta, laittamalla kysymyksen rivien väliin. Miksi kannustatte Espanjaa tai Italiaa?
Espanja pelaa mahtavaa peliä ja spanskifutis on yleensäkin melko viihdyttävää kaikessa dramaattisuudessaan. Itse olen myös nähnyt pari viimeistä finaalia sopivissa paikoissa, joten olen päässyt osallistumaan juhlimiseen. Mulla ei ole tarvetta lauleskella "yo soy españolia", mutta se ei estä nauttimasta yleisestä ilmapiiristä ja ilosta. Kaikki varmaan haluaa nähdä kaveriensa iloitsevan? Lisäksi tietysti koko maa kolisee allekirjoittaneelle aika hyvin, kaikista pikku vioista huolimatta. Ei mulla juuri mitään yhteistä ole Suomen maajoukkueenkaan kanssa, joten miksen voisi hurrata samalla spanskeille?
rasvapete

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jessica Rabbit


Vastaus #763 : 03.07.2012 klo 17:44:41

Kai sitä nyt jokainen saa tykätä ihan mistä joukkueesta haluaa tai olla tykkäämättä. Vittujako se kenellekään kuuluu. Omien fiksaatioidensa väkisinsyöttäminen muille on sitten eri asia, niin jalkapallossa kuin muussakin elämässä.

EM-finaalissa Espanja oli parempi joukkue, mutta minä kannatin Italiaa ja olin pettynyt, kun sankarini eivät pärjänneet pelaajille ja pelityylille, joista en erityisemmin välittänyt. Italiassa oli paljon enemmän sellaista karismaa, joka minuun sattuu vetoamaan.

Parin vuoden päästä saatan sitten kääntää takkini tai sitten en. Suosittelen kokeilemaan, takinkääntöä nimittäin, jos suosikkijoukkueen tappiot ottavat liian koville. Niin ne pelaajatkin tekevät.
Balompié
Vastaus #764 : 03.07.2012 klo 18:11:07

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, joten saattaa olla jo wanha.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/euro2012/4408021/Euro-2012-Iker-Casillas-wanted-Italy-put-out-of-their-misery-BEFORE-the-final-whistle.html

Hieno mies
Assassin-

Poissa Poissa


Vastaus #765 : 04.07.2012 klo 00:43:40

Suurin osa kannustaa Espanjaa, koska he voittavat. Yrittävät vielä peitellä sitä sanomalla: "Mun isi kannusti sitä myös." Paskaa sanon minä.
Milläs tämän sitten todistat, onko gloryhuntteri vai ei?
Taas ihme mussutusta siitä, kuka kannattaa ja ketä.

Jos joku ei halua uskoa, että kannatin Espanjaa ennen tätä valtakautta, niin sitten ei usko. Mutta niin kauan kun valitetaan siitä, että henkilö x kannattaa Espanjaa, aion taistella heitä vastaan, koska se vaan on niin paljon ärsyttävämpää kuin mikään gloryhunttaus ikinä.

Onko se joltain pois, jos joku gloryhunttaa? Ja olen varma ettei sitä edes tapahdu niin paljon kuin ihmiset siitä valittavat. Tässä nyt on vaan vedetty "oikeatkin" kannattajat mukaan tähän soppaan.

Jos jollekin tulee siitä parempi mieli, niin voin kyllä sympata seuraavissa kisoissa vaikka Englantia sitten. Mutta sydän tulee aina rakastamaan Espanjaa, niin maana, kulttuurina, kuin jalkapallonkin saralla.
Ja vaikka Espanja ei pääsisi edes seuraaviin MM-kisoihin, niin voitte olla varmoja, että kannatan jatkossakin kyseistä maata. Ja tulen sitä täällä möykkäämään niin pitkään, kun Espanjan anti-fanittaminen on suurempi ilmiö kuin oikea fanittaminen.

Turha täällä on edes kertoa miksi tykkää Espanjasta, kun kommentit on kuitenkin luokkaa "en usko" ja "muuta sitten Fuengirolaan rantahuvilaan"...
Niinpä tyydyn alentumaan teidän tasolle ja tappelemaan asiasta vaikka hautaan saakka. Onhan tämä kuitenkin ÄO-tasoltaan varmaan Suomen heikoin foorumi... Hauskaa täällä kuitenkin on aina :D
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #766 : 04.07.2012 klo 10:32:09

Eniten minua kiinnostaa se, kumpaa joukkuetta kannatetaan vuoden päästä syksyllä kun maailman mestarit ottavat mittaa Huuhkajista?
S4laatti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tappotaklaukset


Vastaus #767 : 04.07.2012 klo 11:47:41

Eniten minua kiinnostaa se, kumpaa joukkuetta kannatetaan vuoden päästä syksyllä kun maailman mestarit ottavat mittaa Huuhkajista?
Kuka nyt Suomea kannattais? :D Ylos
teruleiskis

Poissa Poissa


Vastaus #768 : 04.07.2012 klo 12:02:49

Vaikka tällä(kin) foorumila monet valittivat, että Espanja ei edes juhlinut kunnolla voittoansa niin kyllä mestaruus kansalle kelpasi. Maanantaina iso kansanjuhla Madridissa, joukkue kuninkaan vastaanotolla ja ottelua seurasi ennätysyleisö telkkarista ja useilta screeneiltä ympäri maata.

No, kohta arki alkaa ja IMF tulee kylään joten antaa kansan nauttia lyhyistä ilonhetkistä.
yyber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus


Vastaus #769 : 04.07.2012 klo 12:47:18

Kuka nyt Suomea kannattais? :D Ylos

Suomalaiset? Onkohan Suomen maajoukkueella muuten paljon mieshuoria ulkomailla?
León

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nettihuligaani


Vastaus #770 : 04.07.2012 klo 12:53:54

Eniten minua kiinnostaa se, kumpaa joukkuetta kannatetaan vuoden päästä syksyllä kun maailman mestarit ottavat mittaa Huuhkajista?
Tässä nyt ei ainakaan itselleni ole mitään epäselvää, vaikken mikään patriootti olekaan. Se täytyy toki sanoa, että itseäni kiinnostaa suomipallosta lähinnä seurajoukkueeni, mutta eiköhän sitä kunnon GH:n tavoin tule kelkkaan hypättyä silloin kun se päivä viimein koittaa.

Teruleiskisilta myös ihan hyvä pointti, täällä ei varsinaisesti ole liikaa juhlanaiheita arkielämässä, kun työttömyys huitelee reilusti parinkympin paremmalla puolella.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012 klo 13:12:08 kirjoittanut León »
Assassin-

Poissa Poissa


Vastaus #771 : 04.07.2012 klo 13:37:51

Eniten minua kiinnostaa se, kumpaa joukkuetta kannatetaan vuoden päästä syksyllä kun maailman mestarit ottavat mittaa Huuhkajista?
Eniten minua kiinnostaa se, miksi Suomessa edes näytetään EM- ja MM-turnauksia, kun Suomi ei niissä ikinä ole mukana ja muita maita ei saa kannattaa.

Mutta myönnetään, että riippuu ihan Suomen joukkueesta, kumpaa kannatan.
Jos kentällä on paska-Forsselit sun muut pappaliigalaiset ja ikuiset epäonnistujat, niin ei epäselvyyksiä. Alas
Jos kentällä nähdään nuori ja nälkäinen Suomi, niin kyllä kannatan oman kylän poikia Ylos

Olisihan se hienoa nähdä Pohjanpalon nöyryyttävän tämän hetken pitävintä puolustuslinjaa ja Eremenkojen dominoivan keskikenttää Xabi Alonsoa ja Busquetsia vastaan.
Tosin sitähän ei tiedä, miten paljon kakkosjoukkueella Espanja lähtee piskuista Suomea vastaan...
Tveni Trii

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oi Suomi on!


Vastaus #772 : 04.07.2012 klo 14:03:32


Mutta myönnetään, että riippuu ihan Suomen joukkueesta, kumpaa kannatan.
Jos kentällä on paska-Forsselit sun muut pappaliigalaiset ja ikuiset epäonnistujat, niin ei epäselvyyksiä. Alas
Jos kentällä nähdään nuori ja nälkäinen Suomi, niin kyllä kannatan oman kylän poikia Ylos


Tälläisella asenteella Suomen jalkapalloa nostetaan ylös ja päästään ehkä joskus vielä kisoihin. "Ylos"

Ei muutakuin Iniestan paita päälle, kaulahuivi kaulaan ja huutamaan Vamosia katsomoon.
shaaba1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Xerez CD


Vastaus #773 : 04.07.2012 klo 14:11:49

Eniten minua kiinnostaa se, miksi Suomessa edes näytetään EM- ja MM-turnauksia, kun Suomi ei niissä ikinä ole mukana ja muita maita ei saa kannattaa.

Mutta myönnetään, että riippuu ihan Suomen joukkueesta, kumpaa kannatan.
Jos kentällä on paska-Forsselit sun muut pappaliigalaiset ja ikuiset epäonnistujat, niin ei epäselvyyksiä. Alas
Jos kentällä nähdään nuori ja nälkäinen Suomi, niin kyllä kannatan oman kylän poikia Ylos

Olisihan se hienoa nähdä Pohjanpalon nöyryyttävän tämän hetken pitävintä puolustuslinjaa ja Eremenkojen dominoivan keskikenttää Xabi Alonsoa ja Busquetsia vastaan.
Tosin sitähän ei tiedä, miten paljon kakkosjoukkueella Espanja lähtee piskuista Suomea vastaan...

Myötähäpeä suurimmillaan. Itse olen pitänyt sitä itsestään selvänä, että omaa maata kannustetaan lajista riippumatta, mutta nähtävästi ei. Surullista, mutta minkäs sille voi. Buffonin kaltaisia ihmisiä Suomeen, niin saataisiin jotain aikaan.
León

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Nettihuligaani


Vastaus #774 : 04.07.2012 klo 14:18:51

Myötähäpeä suurimmillaan. Itse olen pitänyt sitä itsestään selvänä, että omaa maata kannustetaan lajista riippumatta, mutta nähtävästi ei. Surullista, mutta minkäs sille voi. Buffonin kaltaisia ihmisiä Suomeen, niin saataisiin jotain aikaan.
Itse toivon ainakin ihan vilpittömästi mahdollisimman pikaista ja tuskaista loppua Suomelle jääkiekon arvokisoissa, olenko maanpetturi? Entä keihäänheitto? Ei kiinnosta vittuakaan, miksi toivoisin kellekään mitään?

Molempien pointin ymmärrän kyllä, tavallaan. Jos esimerkiksi maajoukkueen pelaajapolitiikkaa tai muita arvoja/toimintamalleja ei  voi allekirjoittaa, niin kai sitä voi hypätä toisen kelkkaan kunnes asiat muuttuvat. Ei välttämättä mikään yleinen skenaario, mutta ainakin viime vuosina jossain kohti perusteltu.

Tälläisella asenteella Suomen jalkapalloa nostetaan ylös ja päästään ehkä joskus vielä kisoihin. "Ylos"

Ei muutakuin Iniestan paita päälle, kaulahuivi kaulaan ja huutamaan Vamosia katsomoon.
Ei sinne kisoihin menty kyllä jäädyttämällä tilannetta 10 vuodeksikaan... Nyt on onneksi tekemisen meininkiä hieman eri malliin.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012 klo 14:21:18 kirjoittanut León »

 
Sivuja: 1 ... 30 [31] 32
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa