shaaba1
Poissa
Suosikkijoukkue: Xerez CD
|
|
Vastaus #775 : 04.07.2012 klo 13:33:06 |
|
Itse toivon ainakin ihan vilpittömästi mahdollisimman pikaista ja tuskaista loppua Suomelle jääkiekon arvokisoissa, olenko maanpetturi? Entä keihäänheitto? Ei kiinnosta vittuakaan, miksi toivoisin kellekään mitään?
Molempien pointin ymmärrän kyllä, tavallaan. Jos esimerkiksi maajoukkueen pelaajapolitiikkaa tai muita arvoja/toimintamalleja ei voi allekirjoittaa, niin kai sitä voi hypätä toisen kelkkaan kunnes asiat muuttuvat. Ei välttämättä mikään yleinen skenaario, mutta ainakin viime vuosina jossain kohti perusteltu.
Ihmettelen, että mikä helvetti siinä lätkässä on niin pahaa? Vihdoinkin, kun Suomi pärjää edes jossain lajissa, nii se pitäisi lopettaa . "Ei Suomi saa näyttää hyvältä!" Eniten naurattaa se, että kannustetaan jotain tiettyä joukkuetta vasta silloin, kun se menestyy.
|
|
|
|
León
Poissa
Suosikkijoukkue: Nettihuligaani
|
|
Vastaus #776 : 04.07.2012 klo 13:48:12 |
|
Ihmettelen, että mikä helvetti siinä lätkässä on niin pahaa? Vihdoinkin, kun Suomi pärjää edes jossain lajissa, nii se pitäisi lopettaa . "Ei Suomi saa näyttää hyvältä!" Eniten naurattaa se, että kannustetaan jotain tiettyä joukkuetta vasta silloin, kun se menestyy. Mulla ei ole, päinvastoin kuin medialla ja valtaosalla suomalaisista, ei ole mitään varsinaista alemmuuskompleksia Suomen maineen kanssa, joten en myöskään tarvitse jääkiekkoa pönkittämään itsetuntoani. En erityisesti pidä lätkästä, mutta ennen kaikkea en pidä siitä miten se imee resursseja kaikilta muilta lajeilta. Lisäksi kollektiivinen taantuminen 1940-luvulle ja talvisodan henkeen vituttaa aivan suunnattomasti. Jos taas jälkimmäinen kommentti oli suunnattu minulle, niin voisit vihjaista missä kirjoitin noin? Suomen maajoukkueeseen minulla ei ole sen kummempaa tunnesidettä, kun siellä ei seurajoukkueeni pelaajia ole ollut, enkä pelejä ole livenä nähnyt. Toivon tietysti pelkkää hyvää nykyiselle porukalle, kuten olen aina tehnyt, mutta pelien katsominen ei edelleenkään ole realismia lähitulevaisuudessa.
|
|
|
|
yyber
Poissa
Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus
|
|
Vastaus #777 : 04.07.2012 klo 14:19:14 |
|
Eniten minua kiinnostaa se, miksi Suomessa edes näytetään EM- ja MM-turnauksia, kun Suomi ei niissä ikinä ole mukana ja muita maita ei saa kannattaa.
Itse olin kisoissa jopa paikan päällä mutta pystyin olemaan kannattamatta mitään jengiä ja silti nautin olostani. Myötähäpeämittari poksahtaa aina kun näkee aikuisen suomalaisen päällä jonkun ulkkarijoukkueen paidan, lapsilla tuon fanituksen ymmärtää.
|
|
|
|
TeQ
Poissa
Suosikkijoukkue: Empee, Il Biscione, Bubo bubo
|
|
Vastaus #778 : 04.07.2012 klo 14:25:55 |
|
Itse olin kisoissa jopa paikan päällä mutta pystyin olemaan kannattamatta mitään jengiä ja silti nautin olostani. Myötähäpeämittari poksahtaa aina kun näkee aikuisen suomalaisen päällä jonkun ulkkarijoukkueen paidan, lapsilla tuon fanituksen ymmärtää.
Miksi ei voisi jonkun ulkomaalaisjoukkueen paitaa pitää päällä? Itse sympatisoin valtavasti Italiaa ja asia on ollut näin niin pitkään kuin muistan. Käyn silti Suomen peleissä ja toki toivon Huuhkaajien Italian kohdatessa voittavan. En omista minkään muun maajoukkueen paitaa, mutta en näe sitä mitenkään häpeällisenä, jos sellaisen omistaisin.
|
|
|
|
shaaba1
Poissa
Suosikkijoukkue: Xerez CD
|
|
Vastaus #779 : 04.07.2012 klo 14:29:24 |
|
Mulla ei ole, päinvastoin kuin medialla ja valtaosalla suomalaisista, ei ole mitään varsinaista alemmuuskompleksia Suomen maineen kanssa, joten en myöskään tarvitse jääkiekkoa pönkittämään itsetuntoani. En erityisesti pidä lätkästä, mutta ennen kaikkea en pidä siitä miten se imee resursseja kaikilta muilta lajeilta. Lisäksi kollektiivinen taantuminen 1940-luvulle ja talvisodan henkeen vituttaa aivan suunnattomasti.
Jos taas jälkimmäinen kommentti oli suunnattu minulle, niin voisit vihjaista missä kirjoitin noin? Suomen maajoukkueeseen minulla ei ole sen kummempaa tunnesidettä, kun siellä ei seurajoukkueeni pelaajia ole ollut, enkä pelejä ole livenä nähnyt. Toivon tietysti pelkkää hyvää nykyiselle porukalle, kuten olen aina tehnyt, mutta pelien katsominen ei edelleenkään ole realismia lähitulevaisuudessa.
Tiesitkö, että voit skipata lätkään liittyvät uutiset? Se on aika käytännöllinen taito. Myöskin kannattaa tajuta se, että Suomi on jääkiekkomaa. Ainoa laji, missä Suomi pärjää. Jonkin lajin vihaaminen ei vain käy järkeen. Jälkimmäine kommentti olikin tarkoitettu aika monelle foorumistille, mutta ei sinulle.
|
|
|
|
S4laatti
Poissa
Suosikkijoukkue: Tappotaklaukset
|
|
Vastaus #780 : 04.07.2012 klo 14:54:53 |
|
Tiesitkö, että voit skipata lätkään liittyvät uutiset? Se on aika käytännöllinen taito. Myöskin kannattaa tajuta se, että Suomi on jääkiekkomaa. Ainoa laji, missä Suomi pärjää. Jonkin lajin vihaaminen ei vain käy järkeen.
Jatkoajalla nämä. Ja finaalista sen verran, että Espanjan ylivoima kyllä hämmästyttää vieläkin. Koko ajan peli omassa hallinnassa ja peli ratkaistu jo puoliajalla. Hienoa päästä todistamaan tälläistä ylivoimaa ja ylivoimasta itkemistä.
|
|
|
|
outdraw
Poissa
Suosikkijoukkue: Sempre Xavi
|
|
Vastaus #781 : 04.07.2012 klo 15:15:14 |
|
Myöskin kannattaa tajuta se, että Suomi on jääkiekkomaa. Ainoa laji, missä Suomi pärjää. Jonkin lajin vihaaminen ei vain käy järkeen.
Totta kai se käy, jos siihen on jotain järkisyitä. Jos yhtäkkiä keksitään, että annetaanpa kansallislajillemme pesäpallolle sen ansaitsema kunnioitus, eli tungetaan kaikki veikkausvoittorahat sinne, niin kyllä meikäläinen aika sydämeni kyllyydestä oppisin pesistä vihaamaan. Toki syynä ovat päättäjät, eivät vapaa-aikanaan kepillä palloa huitovat rehupuntit, mutta aika vaikea mun olisi löytää mitään positiivista pesiksestä, vaikka sen jälkeen kiistatta Suomi pesäpallon megaskenessä menestyisikin.
|
|
|
|
Assassin-
Poissa
|
|
Vastaus #782 : 04.07.2012 klo 15:19:50 |
|
Tälläisella asenteella Suomen jalkapalloa nostetaan ylös ja päästään ehkä joskus vielä kisoihin. " " Ei muutakuin Iniestan paita päälle, kaulahuivi kaulaan ja huutamaan Vamosia katsomoon. Kyllä nostetaan. Onhan se jo nähty ettei 90-luvun lopulla "parhaat" päivät nähdyillä papoiolla päästä kisoihin. Uusia tuulia, nin jotakin mahdollisuuksia on. Sama asenne kun kendossa, 95 % kansasta haukkuu Suomen joukkuetta joka helvetin vuosi kisojen aikana. On paskat pakit ja ei osata tehdä maaleja. Se Granlundkaan ei tehnyt ilmaveiviä... Nyt kun ilmaisin että tarvitaan uusia tuulia, että voisi olla mahdollisuus; mikä tarkoittaa että kyllä minua kiinnostaa Suomen otteet ja sitä fanitan; niin heti ollaan sovittamassa jo Iniestan paitaa päälle. On se hyvä, että meillä on tällaisia patriootteja täällä, jotka pitää huolen ketä saa kannattaa ja ketä ei. Jos sanoisin kannattavani ihan mitä muuta joukkuetta tahansa Euroopasta, niin kukaan ei itkisi täällä siitä. Espanjan kannattamisen vihaaminen taas on niin suuri muoti-ilmiö, ettei kukaan heistä edes tajua olevansa suurempaa massaa, mitä Espanjan kannattajat Suomessa tulevat ikinä olemaan. Jos esim. Liverpool ja HJK pelaisivat europelejä vastakkain, niin kukaan ei valittaisi suomalaisista lädifaneista, vaan olettaisivat automaattisesti heidän kannattavan HJK:a. Minusta edelleenkin tästä koko sopasta paistaa vaan sula katkeruus, kun Espanja on sattunut dominoimaan kenttiä jo pitkään. Haukutaan muita jotta itselle tulee edes vähän parempi mieli. Ideaali tilannehan olisi minusta, että karsinnoista menisi sekä Suomi että Espanja jatkoon. Mutta jos pitää valita jompi kumpi, niin ehdottomasti sanon Suomi. Kyllä itsekin isänmaallinen olen, siinä missä lädejä, Saksaa, Italiaa ja muitakin fanittavat/symmpaavat.
|
|
|
|
León
Poissa
|
|
Vastaus #783 : 04.07.2012 klo 16:21:03 |
|
Tiesitkö, että voit skipata lätkään liittyvät uutiset? Se on aika käytännöllinen taito. Myöskin kannattaa tajuta se, että Suomi on jääkiekkomaa. Ainoa laji, missä Suomi pärjää. Jonkin lajin vihaaminen ei vain käy järkeen.
Jälkimmäine kommentti olikin tarkoitettu aika monelle foorumistille, mutta ei sinulle.
Lätkän skippaaminen nyt ei käytännössä onnistu Suomen pelatessa jossain "oikeissa" kisoissa, ei sitten mitenkään. Jos tuota ylikorostunutta kansallishenkeä ja paskapropagandaa halutaan viedä yhtään pidemmälle, niin seuraavaksi kadulla heiluvatkin sitten IKL:n ja Suojeluskunnan liput. Tuon nyt kuitenkin kestää, mutta tuo resurssien vieminen muilta lajeilta onkin sitten se vittumaisempi puoli (ollen samalla se koko pointti). Itselle uppoaa futiksen lisäksi koripallo ja lätkän ylikorostunut asema on suoraan näiltä lajeilta pois. Ei tietenkään 1:1 ja varmaan mainittujen puuhastelujen lajiniiloilla olisi itselläkin peiliin katsomisen paikka, mutta ei tuota myöskään kannata vähätellä. Lätkäjätkät on sitä paitsi omien kokemusten mukaan melko tyhmää ja junttia porukkaa. Tähän kasaan kun lisätään se, etten erityisesti pidä jääkiekosta lajina, en katso sitä muuten kuin kutsuttuna kännissä, enkä osaa luistella. Mitä jää käteen? Mielestäni Suomi siis saisi tippua kaikista kisoista alkulohkon jälkeen, sillä voitosta en saa mitään fiilistä ja joudun kuuntelemaan paskanjauhamista vielä päiviä-viikkoja.
|
|
|
|
Lubida
Poissa
|
|
Vastaus #784 : 04.07.2012 klo 16:42:29 |
|
En erityisesti pidä lätkästä, mutta ennen kaikkea en pidä siitä miten se imee resursseja kaikilta muilta lajeilta.
Tuon nyt kuitenkin kestää, mutta tuo resurssien vieminen muilta lajeilta onkin sitten se vittumaisempi puoli (ollen samalla se koko pointti). Itselle uppoaa futiksen lisäksi koripallo ja lätkän ylikorostunut asema on suoraan näiltä lajeilta pois.
Tismalleen samaa mutta vielä huomattavasti suuremmassa mittakaavassa tekee jalkapallo maailmalla. Vituttaako tämä myös? Symppaajat erikseen mutta oikeasti jonkinlaisen (keinotekoisen) tunnesiteen ulkomaisiin maajoukkueisiin muodostaville huutonaurua. Larppaamiseen verrattavaa touhua.
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012 klo 16:46:33 kirjoittanut Lubida »
|
|
|
|
|
teruleiskis
Poissa
|
|
Vastaus #785 : 04.07.2012 klo 17:02:00 |
|
Hyvä turnaus oli. Jos nuo 16 joukkuetta pelaisivat kaksinkertaisen sarjan toisiaan vastaan kotona ja vieraissa niin silloinkin neljänä parhaana joukkueena erottuisivat samat kuin mitä nyt lyhyessä turnauksessa.
|
|
|
|
yyber
Poissa
Suosikkijoukkue: Periaatteen Jatkuvuus
|
|
Vastaus #786 : 04.07.2012 klo 17:05:15 |
|
Miksi ei voisi jonkun ulkomaalaisjoukkueen paitaa pitää päällä? Itse sympatisoin valtavasti Italiaa ja asia on ollut näin niin pitkään kuin muistan. Käyn silti Suomen peleissä ja toki toivon Huuhkaajien Italian kohdatessa voittavan. En omista minkään muun maajoukkueen paitaa, mutta en näe sitä mitenkään häpeällisenä, jos sellaisen omistaisin.
En osaa sitä sen enempää selittää mutta jotenkin hölmöä se on. Tosin itselläkin on yksi Argentiinan paita mutta pidänkin sitä vain siksi, että se on sinivalkoinen.
|
|
|
|
outdraw
Poissa
Suosikkijoukkue: Sempre Xavi
|
|
Vastaus #787 : 04.07.2012 klo 17:29:45 |
|
Tismalleen samaa mutta vielä huomattavasti suuremmassa mittakaavassa tekee jalkapallo maailmalla. Vituttaako tämä myös?
No joo ja ei tai ei ja joo. Siis kyllähän vaikka nyt Espanjassa on helvetin laadukkaat (ammattilais)sarjat koriksessa ja käsiksessä ja lentiksessä ja niin edelleen. Suomessa yhteiskunta on rakennettu niin, että valtion maksamat tuet ovat avainasemassa, ja jos ja kun jääkorona (vieläpä ihan vitun kalliina lajina, en edes uskalla arvata, mitä jonkun jääladon kustannukset ovat vuodessa verrattuna vaikka käsiskenttään tai edes täyskokoiseen futishalliin) vie ison viipaleen tuosta, niin muut lajit kärsivät huomattavasti.
|
|
|
|
León
Poissa
|
|
Vastaus #788 : 04.07.2012 klo 17:48:11 |
|
Tismalleen samaa mutta vielä huomattavasti suuremmassa mittakaavassa tekee jalkapallo maailmalla. Vituttaako tämä myös?
Symppaajat erikseen mutta oikeasti jonkinlaisen (keinotekoisen) tunnesiteen ulkomaisiin maajoukkueisiin muodostaville huutonaurua. Larppaamiseen verrattavaa touhua.
Ei, koska pidän jalkapallosta. En mä tässä varsinaisesti millään yhteisellä asialla ole muuten kuin siinä mielessä, että kaupungeilla tuntuu olevan varaa rakentaa lätkähalleja joka niemeen ja notkoon, mutta futiskenttiä tai säädyllisiä koris(/monitoimi)halleja ei tule sitten kirveelläkään. Jos resurssit olisi muissa lajeissa edes likimain lätkän tasolla, niin suomalaisesta menestyksestä saataisiin luultavasti nauttia huomattavasti laajemmalla rintamalla. Esimerkkejä voi hakea vaikka Baltiasta. Oma "tunnesiteeni" Espanjan majuun johtuu pääasiassa tunnesiteistä kavereihini, joiden kanssa pelejä katson. En sanoisi sitä kannattamiseksi, mutta nautin kyllä pelistä ja olin menossa katsomaan kaikkia Espanjan pelejä EM-kisoihin ennen kuin sain uuden työpaikan. Toki taustalla painaa myös Barcelonan pelityyli ja pelaajat (joita puolestaan "kannatan"), mutta samoja kiksejä en maajoukkueen peleistä saa. Tämä toki pätee myös Mixun Huuhkajiin vs. JJK, vaikka suomalainen olenkin.
|
|
|
|
Mendes
Poissa
Suosikkijoukkue: Rakastan kaikkia.
|
|
Vastaus #789 : 04.07.2012 klo 20:11:02 |
|
voi jumaliste. Pitääkö nykyään lukea forkalta joku kannatusetikettikin? Menkää itseenne. Jokainen kannattaa sitä mitä huvittaa. Mua ei kiinnosta tipantippaa kannattaa oman kylän joukkuetta futiksessa. Kannatan ulkomaista seuraa, sekä symppaan espanjan maajoukkuetta. Olenko epäonnistunut ihminen? Kertokaa te, sillä näköjään täällä muut määrää, mitä saa tehdä.
|
|
|
|
TarzaninTucca
Poissa
|
|
Vastaus #790 : 04.07.2012 klo 21:04:34 |
|
voi jumaliste. Pitääkö nykyään lukea forkalta joku kannatusetikettikin? Menkää itseenne. Jokainen kannattaa sitä mitä huvittaa. Mua ei kiinnosta tipantippaa kannattaa oman kylän joukkuetta futiksessa. Kannatan ulkomaista seuraa, sekä symppaan espanjan maajoukkuetta. Olenko epäonnistunut ihminen? Kertokaa te, sillä näköjään täällä muut määrää, mitä saa tehdä.
Olet todella huono ihminen. Tiedätkö jalkapallosta oikeasti mitään? Ei huhhuh mitä jengiä täällä. Kannatan myös Barcelonaa ja tykkään espanjalaisesta jalkapallosta. Peli on nättiä ja sitä on mukava katsella. Voitte naulita mut ristille tämän vuoksi ihan vapaasti. Huuhkajia kannustan joka pelissä, vaikka aina häviävätkin. MM-kisoissa vamos kaikuu lähipubissa jälleen. Kannatin myös kendon MM-kisoissa Leijonien sijaan Venäjää... Oonko mä oikeesti iha hirvee ihminen
|
|
|
|
bunga bunga
Poissa
Suosikkijoukkue: Maakuntien Suomi, tekonurmet
|
|
Vastaus #791 : 04.07.2012 klo 21:08:24 |
|
Kannatin myös kendon MM-kisoissa Leijonien sijaan Venäjää... Oonko mä oikeesti iha hirvee ihminen Ainut asia viestissäsi jossa on jotain järkeä
|
|
|
|
|
|