Antti Muurinen dominoi Skotlannissa - mediaväki huuli pyöreänäAntti Muurinen. Isäntä.
Helsingin Jalkapalloklubin päävalmentaja Antti Muurinen pani päälle kunnon show'n tiistaisessa lehdistötilaisuudessa.
Joukkue on usein valmentajansa näköinen. Mikäli HJK:n pelaajat esiintyvät tänä iltana Celticiä vastaan, kuten päävalmentaja Muurinen lehdistötilaisuudessa, ei Klubilla tule olemaan hädän päivää.
Armottomana tunnettu skottimedia söi eilen Muurisen kädestä. Suomalaisvalmentajalle tivavaan äänensävyyn esitetyt kysymykset eivät pehmittäneet Klubi-luotsia.
Päinvastoin.
Ensin Muuriselta kysyttiin, onko hän kysynyt Mixu Paatelaiselta lisätietoja Celticin pelitavasta.
- Eeeeeeeeeeen...en kai minä sellaista tekisi. Mixu on herrasmies, joka haluaa parasta suomalaiselle ja skotlantilaiselle jalkapallolle, tiputteli Muurinen tuntojaan leveän sympaattinen hymy kasvoillaan.
Skottimedia janosi kuitenkin revanssia. Seuraavaksi Muurista pyydettiin nimeämään ne Celticin pelaajat, jotka HJK ottaa erikoistarkkailuun.
- Minä olen sen verran kohtelias ja mukava mies, että en haluaisi pahoittaa kenenkään Celticin pelaajan mieltä. Siksi en nimeä tässä yhteydessä ketään pelaajaa erikseen, jatkoi Muurinen mediahuoneen dominointia.
Skottimedia katsoi toisiaan hämmentyneenä: mikäs mies tämä Muurinen oikein on?
Ja niinpä paikalliset journalistit yrittivät vielä kerran lyödä painetta Muurista kohtaan.
- Eikö sinulle tosiaan tule yhtään Celticin pelaajan nimeä mieleen? skottitoimittajat hämmästelivät ärtyneinä.
- No, jos tässä on pakko kerran joku nimi kertoa, niin eikös Celticillä pelaa joku Samaras? Vai mikä hänen nimensä nyt olikaan? hekotteli Muurinen.
Skottimedia oli lyöty. Toimittajat yksi toisensa jälkeen kättelivät Muurista alistuneeseen sävyyn. Muuris-show tuli, näki, pysäytti ja valloitti.
- Ei tuonne lehdistötilaisuuksiin auta lähteä pelkäämään. Sama hommahan se on varsinaisessa ottelussa. Pitää olla vaan vahva, summasi Muurinen tiistai-illan olemustaan.
Eero Tuominen, Glasgow