Capocannoniere
Poissa
|
|
Vastaus #150 : 29.04.2013 klo 17:44:41 |
|
Veikkausliigan oma twitteri on kyllä melkoista paskaa. Hassunhauskoja Twäykän retwiittejä ja silleen... Ja ei sanaakaan itse ottelupäivän tuloksista, ei seurantaa, ei mitään. Hyvää puuhasomeilua Veikkausliiga sentään pyrkii nostamaan esille kotimaiseen futikseen liittyviä ilmiöitä eikä toimi pelkästään ilmoitustauluna. Otteluseurannalle en koe siltä suunnalta tarvetta sillä tämä palvelu täytyy nykypäivänä löytyä jo jokaiselta seuralta tarjottuna omille kannattajilleen. Tulokset toki olisi hyvä ilmoittaa.
|
|
|
|
|
Led It Be
Poissa
|
|
Vastaus #152 : 29.04.2013 klo 21:38:17 |
|
Nythän sieltä on tulossa seuraohjelma, jolla vahvistetaan seurojen organisaatiota. Eli seuroille on tulossa jopa 8 ammattimaista työntekijää eri rooleihin. Ja Casagranden johdolla panostetaan seurojen ammattimaiseen toimintaan.
|
|
|
|
Jarkka
Poissa
|
|
Vastaus #153 : 06.05.2013 klo 16:39:37 |
|
Twiklu (@MikaelForssell) on takaisin 26k seuraajansa iloksi. Back on Twitter officially after a year!
|
|
|
|
KurviVauhti
Poissa
Suosikkijoukkue: ⊙_☉
|
|
Vastaus #154 : 06.05.2013 klo 18:00:45 |
|
Hassen twitteristä: Lahti selkeästi haluaa näkyä kaupunkikuvassa mikä on mielestäni erittäin positiivinen asia Hyvin on Hasse sijoittanut tämän kauden 0€ markkinointibudjetin.
|
|
|
|
|
vlainen
Poissa
|
|
Vastaus #156 : 08.05.2013 klo 13:50:55 |
|
Tollasen samanlaisen työn voisi tehdä Veikkausliigalle.
|
|
|
|
kluru
Poissa
|
|
Vastaus #157 : 10.05.2013 klo 00:30:42 |
|
|
|
|
|
kellopeli
Poissa
|
|
Vastaus #158 : 10.05.2013 klo 00:41:45 |
|
Onhan toi nyt naurettavaa mennä toiselle paikkakunnalle sotkemaan ja uhoamaan. Eikä edes oma idea, hävettäisi olla lahtelainen.
|
|
|
|
dusselinpoika
Poissa
Suosikkijoukkue: FF:n nazihomomodet ottakaa vähe parrua peppuun
|
|
Vastaus #159 : 10.05.2013 klo 00:56:55 |
|
"Hasse uskoo saavansa Hiihtostadionille ensi maanantaina 9 000 katsojaa. Ja varmasti ärsytetyn HJK:n kannattajineen."Onks tää jätkä mennyt nyt lopullisesti sekaisin ... niin no paitsi jos sinne on rekrytoitu koko lahen peruskouluikäiset oppilaat perheineen ilmaislippukampanjalla, niin ehkä sitten vois olla mahollista, mutta....
|
|
|
|
vlainen
Poissa
|
|
Vastaus #160 : 10.05.2013 klo 07:31:00 |
|
"Hasse uskoo saavansa Hiihtostadionille ensi maanantaina 9 000 katsojaa. Ja varmasti ärsytetyn HJK:n kannattajineen."Onks tää jätkä mennyt nyt lopullisesti sekaisin ... niin no paitsi jos sinne on rekrytoitu koko lahen peruskouluikäiset oppilaat perheineen ilmaislippukampanjalla, niin ehkä sitten vois olla mahollista, mutta.... No enempi Hasse tekee suomifudiksen eteen kun kukaan täällä nauravista.
|
|
|
|
simo hylje
Poissa
Suosikkijoukkue: Lahti
|
|
Vastaus #161 : 10.05.2013 klo 08:28:16 |
|
Vankikarkurin pukuun sonnustautunut Hasse sai touhuta tikkaiden kanssa aika rauhassa, mitä nyt Rautatientorilla ohikulkija hermostui, kun Aleksis Kiven patsas oli kohteena. Mies soitti virkavallan paikalle, mutta kun poliisiauto kaarsi paikalle, Hasse oli jo menossa Senaatintorille Aleksanteri II:n patsaalle. Hasbro!
|
|
|
|
straiter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg
|
|
Vastaus #162 : 10.05.2013 klo 08:31:12 |
|
On se jumalauta huikea
|
|
|
|
Umpivasuri
Poissa
Suosikkijoukkue: Hames Collins
|
|
Vastaus #163 : 10.05.2013 klo 08:34:17 |
|
On se kyllä vekkuli.
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #164 : 10.05.2013 klo 10:27:28 |
|
"Hasse uskoo saavansa Hiihtostadionille ensi maanantaina 9 000 katsojaa. Ja varmasti ärsytetyn HJK:n kannattajineen."Onks tää jätkä mennyt nyt lopullisesti sekaisin ... niin no paitsi jos sinne on rekrytoitu koko lahen peruskouluikäiset oppilaat perheineen ilmaislippukampanjalla, niin ehkä sitten vois olla mahollista, mutta.... Klupilla noi ilmaisliput. Hasse
|
|
|
|
Vinnie Stigma
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Q.P.R., FC Den Bosch
|
|
Vastaus #165 : 10.05.2013 klo 10:53:07 |
|
Hahhahhah! Hasse tekee ainakin kovasti duunia pienillä resursseilla. Nyt tarvittas pelillistä apua joukkueelta myös.
|
|
|
|
vlainen
Poissa
|
|
Vastaus #166 : 10.05.2013 klo 18:22:01 |
|
http://www.iltasanomat.fi/veikkausliiga/art-1288564370567.htmlHemmetin onnistunut tempaus on jos Iltapäivälehtikin kerkeää jutun tekemään. Lisää tällaisia ja miksi ihmeessä se pyörä pitää uudestaan keksiä, jos klubi (tai tässä tapauksessa klubin fanit) tekevät hyvän tempauksen niin kyllähän sitä saa ja pitääkin apinoida. Kuten myös seuratoiminnassa, jos joku tekee asiat paremmin kuin toiset kannattaa tutustua heidän toimintaansa ja ottaa sieltä ne asiat jotka voidaan omaksua omiin toimintatapoihin ja näin ollen parantaa sitä omaa toimintaa.
|
|
|
|
kortsupappi
Poissa
|
|
Vastaus #167 : 10.05.2013 klo 18:38:00 |
|
http://www.iltasanomat.fi/veikkausliiga/art-1288564370567.htmlHemmetin onnistunut tempaus on jos Iltapäivälehtikin kerkeää jutun tekemään. Lisää tällaisia ja miksi ihmeessä se pyörä pitää uudestaan keksiä, jos klubi (tai tässä tapauksessa klubin fanit) tekevät hyvän tempauksen niin kyllähän sitä saa ja pitääkin apinoida. Kuten myös seuratoiminnassa, jos joku tekee asiat paremmin kuin toiset kannattaa tutustua heidän toimintaansa ja ottaa sieltä ne asiat jotka voidaan omaksua omiin toimintatapoihin ja näin ollen parantaa sitä omaa toimintaa. Hämmentävää EOM:ää!! HJK:n vanavedessä muutkin ovat ilmeisesti tajunneet markkinoinnin merkityksen. edit. Hienon tästä tempauksesta tekee nimenomaan tuollainen hyvä nokittelu HJK:n suuntaan. Pientä hyväntahtoista vittuilua, joka luo mukavasti vastakkainasettelua. Tätähän on aiemmin nähty vain SM-liigassa. Onko mikään seura yrittänyt muuten värvätä kannattajiaan mukaan markkinointihommiin. Varmasti löytyisi jokaiselta seuralta innokkaita miehiä tekemään hyvää seuran puolesta. Tämänhän voisi toteuttaa esim. niin, että jaettaisiin halukkaille kannattajille tulostettava mainos seuraavasta ottelusta, jonka kannattajat voisivat tulostaa ja jakaa sitä ohikulkijoille, kavereiille ja työkavereille. Ylimääräiset voisi tunkea naapureiden postilaatikoihin tai taloyhtiöiden ilmoitustauluille.
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.05.2013 klo 18:45:25 kirjoittanut kortsupappi »
|
|
|
|
|
Capocannoniere
Poissa
|
|
Vastaus #168 : 11.05.2013 klo 22:41:07 |
|
Onko mikään seura yrittänyt muuten värvätä kannattajiaan mukaan markkinointihommiin. Varmasti löytyisi jokaiselta seuralta innokkaita miehiä tekemään hyvää seuran puolesta. Tämänhän voisi toteuttaa esim. niin, että jaettaisiin halukkaille kannattajille tulostettava mainos seuraavasta ottelusta, jonka kannattajat voisivat tulostaa ja jakaa sitä ohikulkijoille, kavereiille ja työkavereille. Ylimääräiset voisi tunkea naapureiden postilaatikoihin tai taloyhtiöiden ilmoitustauluille.
Suomalaisten jalkapalloseurojen suurin ongelma markkinoinnin saralla on se, että katseet käännetään sponsoreita kohti eikä pyritä kehittämään tuotetta nimeltään ottelutapahtuma. Olen jo monta vuotta puhunut siitä, että seurojen kannattajia, junioreita tai opiskelijoita pitäisi pyrkiä käyttämään enemmän seuran markkinoimiseksi ihan tavallisille ihmisille, sillä harvalta seuralta löytyy kunnolla rahaa, tai taitoa käyttää sitä rahaa markkinoimiseen. Ihan yksinkertaiset asiat kuten flaijerikampanja, pienet tapahtumat tai yksinkertaisesti toteutetut teot Klubin tapaan vaativat lähinnä viitseliäisyyttä. Sitä että se markkinointipäällikön tittelillä kulkeva ex-sarjajyrä jaksaa nostaa sen perseen penkistä eikä vain röhnötä soittelemassa eri yrityksiä läpi tyrkyttäen laitamainoksia ja sen tehtyään koe työnsä olevan valmis. Useat yritykset tekevät oppilaitosten kanssa yhteistyötä täsmälleen yllä mainittujen markkinointitekojen tiimoilta. Jalkapalloseuroilla olisi jo valmiiksi käytössään talkoohenkistä työvoimaa, joka varmasti tekisi hommia vaikka sitten pääsylippupalkalla. Ajatellaan asiaa vaikka ottelutapahtuman kannalta. Olisiko se ylitsepääsemätöntä lyödä pallopojille kouraan liput(usealta seuralta löytyy verkkokaupastakin) joita heiluttaa ennen avauspotkua kentän laidalla? Käydä nostamassa seuran lippu kotikentän salkoon pelipäivän aamuna ja tehdä siitä tapa, joka informoi ohikulkijoita ottelusta? Tuoda edes niitä seuran värejä esiin, vaikka sitten ruotsalaiseen tapaan viirisiimoja käyttämällä jos ei muuta keksitä? Yksinkertaisia, kustannustehokkaita ja kestäviä tekoja jotka eivät vaatisi muuta kuin sen, että sen markkinointimiehen perse tosiaan nousisi siitä penkistä. Pahoittelen jos joku loukkaantui viestini sisällöstä, joka ei liity sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan markkinointiin. Niin tärkeää kuin sos.med.markkinointi nykypäivänä onkaan niin sen toteuttaminen vie usein enemmän aikaa, kuin reaalimaailmassa tapahtuvat teot. Tietenkin erona se, että twitteriä voi päivittää myös sieltä toimistosta käsin.
|
|
|
|
vlainen
Poissa
|
|
Vastaus #169 : 12.05.2013 klo 07:20:52 |
|
Suomalaisten jalkapalloseurojen suurin ongelma markkinoinnin saralla on se, että katseet käännetään sponsoreita kohti eikä pyritä kehittämään tuotetta nimeltään ottelutapahtuma. Olen jo monta vuotta puhunut siitä, että seurojen kannattajia, junioreita tai opiskelijoita pitäisi pyrkiä käyttämään enemmän seuran markkinoimiseksi ihan tavallisille ihmisille, sillä harvalta seuralta löytyy kunnolla rahaa, tai taitoa käyttää sitä rahaa markkinoimiseen. Ihan yksinkertaiset asiat kuten flaijerikampanja, pienet tapahtumat tai yksinkertaisesti toteutetut teot Klubin tapaan vaativat lähinnä viitseliäisyyttä. Sitä että se markkinointipäällikön tittelillä kulkeva ex-sarjajyrä jaksaa nostaa sen perseen penkistä eikä vain röhnötä soittelemassa eri yrityksiä läpi tyrkyttäen laitamainoksia ja sen tehtyään koe työnsä olevan valmis. Useat yritykset tekevät oppilaitosten kanssa yhteistyötä täsmälleen yllä mainittujen markkinointitekojen tiimoilta. Jalkapalloseuroilla olisi jo valmiiksi käytössään talkoohenkistä työvoimaa, joka varmasti tekisi hommia vaikka sitten pääsylippupalkalla.
Ajatellaan asiaa vaikka ottelutapahtuman kannalta. Olisiko se ylitsepääsemätöntä lyödä pallopojille kouraan liput(usealta seuralta löytyy verkkokaupastakin) joita heiluttaa ennen avauspotkua kentän laidalla? Käydä nostamassa seuran lippu kotikentän salkoon pelipäivän aamuna ja tehdä siitä tapa, joka informoi ohikulkijoita ottelusta? Tuoda edes niitä seuran värejä esiin, vaikka sitten ruotsalaiseen tapaan viirisiimoja käyttämällä jos ei muuta keksitä?
Yksinkertaisia, kustannustehokkaita ja kestäviä tekoja jotka eivät vaatisi muuta kuin sen, että sen markkinointimiehen perse tosiaan nousisi siitä penkistä.
Pahoittelen jos joku loukkaantui viestini sisällöstä, joka ei liity sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan markkinointiin. Niin tärkeää kuin sos.med.markkinointi nykypäivänä onkaan niin sen toteuttaminen vie usein enemmän aikaa, kuin reaalimaailmassa tapahtuvat teot. Tietenkin erona se, että twitteriä voi päivittää myös sieltä toimistosta käsin.
Tähän kyllä sama. Suurin syy miksi joukkeet panostavat yrityksiin on se että sieltä tulee 80% rahasta ja henkilökuntaa joukkueissa ei ole riittävästi. Olin lukevinani jostakin että Palloliitto palkkaisi 8 henkilöä suoraan seuroille, onko muilla havaintoa tästä vai olenko nähnyt unia? Mikäli tuo pitää paikkansa, niin silloinhan juuri vapautuisi porukkaa Capocannonieren mainitsemiin hommiin.
|
|
|
|
Willer
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #170 : 12.05.2013 klo 12:30:00 |
|
Palloliitto palkkaisi kahdeksan henkilöä seuroille? Siinä melkein kolmenkertaistaan monen seuran toimistohenkilökunta vai jaetaanko nämä kahdeksan superpersoonaa 12 seuran kesken?. Jos ei nyt kuitenkaan... Pienillä resursseilla toimitaan ja monta ylläolevaa asiaa jo tehdään. Käykää niissä peleissä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.05.2013 klo 12:32:55 kirjoittanut Willer »
|
|
|
|
|
Capocannoniere
Poissa
|
|
Vastaus #171 : 12.05.2013 klo 13:05:15 |
|
Palloliitto palkkaisi kahdeksan henkilöä seuroille? Siinä melkein kolmenkertaistaan monen seuran toimistohenkilökunta vai jaetaanko nämä kahdeksan superpersoonaa 12 seuran kesken?. Jos ei nyt kuitenkaan... Pienillä resursseilla toimitaan ja monta ylläolevaa asiaa jo tehdään. Käykää niissä peleissä. Terveisiä sinne toimistolle. Käykää niissä peleissä on helvetin hyvin heitetty ihmisille jotka niissä peleissä käyvät. Toimisiko sama katumarkkinoinnissa?
|
|
|
|
vlainen
Poissa
|
|
Vastaus #172 : 12.05.2013 klo 13:17:48 |
|
Palloliitto palkkaisi kahdeksan henkilöä seuroille? Siinä melkein kolmenkertaistaan monen seuran toimistohenkilökunta vai jaetaanko nämä kahdeksan superpersoonaa 12 seuran kesken?. Jos ei nyt kuitenkaan... Pienillä resursseilla toimitaan ja monta ylläolevaa asiaa jo tehdään. Käykää niissä peleissä. Siis yhteensä 8 henkilöä. Muistelisin että Alaja näin sanoi jossain haastattelussa, mutta en nyt tähän hätään löydä ko. haastattelua joten voipi olla että olen kuvitellut koko homman.
|
|
|
|
Willer
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #173 : 12.05.2013 klo 13:30:41 |
|
Jaa. En ole minkään seuran palkkalistoilla vaan nuo pienet resurssit näkee jo kun katsoo seurojen yhteystietoja. Tää pyörän uudestaan ja uudestaan keksiminen täällä vaan hämmentää. Sanoin vaan, että monessa seurassa tehdään jo paljon täällä esille tuotuja asioita. Yhteisöllisyys on se avainsana brändin luomisessa. Toki esillä pitää olla koko ajan ja tämän osa unohtaa puoleksi vuodeksi. Paljon voi toki tehdä enemmän, mutta tietyt toiveet voi suhteuttaa siihen millä resursseilla seurat toimivat. Siitä toki samaa mieltä, että kannattajien kanssa tehtävää yhteistyötä monet seurat voisivat hyödyntää. Me-henki vie hommaa eespäin monella osa- alueella jo nyt ja erityisesti pitkäjänteisesti. Ymmärsin tuon lisähenkilökunnan palkkaamisen niin, että nämä uudet henkilöt kohdennattaisiin junnuvalmennukseen, ei markkinointiin, myymään tai viestintään. Ja taisi olla Jakosen projekti. En tiedä onko tulossa vai vain osa legendaarista visiointia. T: kyyninen realisti
|
|
|
|
kortsupappi
Poissa
|
|
Vastaus #174 : 12.05.2013 klo 21:04:37 |
|
Suomalaisten jalkapalloseurojen suurin ongelma markkinoinnin saralla on se, että katseet käännetään sponsoreita kohti eikä pyritä kehittämään tuotetta nimeltään ottelutapahtuma. Olen jo monta vuotta puhunut siitä, että seurojen kannattajia, junioreita tai opiskelijoita pitäisi pyrkiä käyttämään enemmän seuran markkinoimiseksi ihan tavallisille ihmisille, sillä harvalta seuralta löytyy kunnolla rahaa, tai taitoa käyttää sitä rahaa markkinoimiseen. Ihan yksinkertaiset asiat kuten flaijerikampanja, pienet tapahtumat tai yksinkertaisesti toteutetut teot Klubin tapaan vaativat lähinnä viitseliäisyyttä. Sitä että se markkinointipäällikön tittelillä kulkeva ex-sarjajyrä jaksaa nostaa sen perseen penkistä eikä vain röhnötä soittelemassa eri yrityksiä läpi tyrkyttäen laitamainoksia ja sen tehtyään koe työnsä olevan valmis. Useat yritykset tekevät oppilaitosten kanssa yhteistyötä täsmälleen yllä mainittujen markkinointitekojen tiimoilta. Jalkapalloseuroilla olisi jo valmiiksi käytössään talkoohenkistä työvoimaa, joka varmasti tekisi hommia vaikka sitten pääsylippupalkalla.
Ajatellaan asiaa vaikka ottelutapahtuman kannalta. Olisiko se ylitsepääsemätöntä lyödä pallopojille kouraan liput(usealta seuralta löytyy verkkokaupastakin) joita heiluttaa ennen avauspotkua kentän laidalla? Käydä nostamassa seuran lippu kotikentän salkoon pelipäivän aamuna ja tehdä siitä tapa, joka informoi ohikulkijoita ottelusta? Tuoda edes niitä seuran värejä esiin, vaikka sitten ruotsalaiseen tapaan viirisiimoja käyttämällä jos ei muuta keksitä?
Yksinkertaisia, kustannustehokkaita ja kestäviä tekoja jotka eivät vaatisi muuta kuin sen, että sen markkinointimiehen perse tosiaan nousisi siitä penkistä.
Pahoittelen jos joku loukkaantui viestini sisällöstä, joka ei liity sosiaalisessa mediassa tapahtuvaan markkinointiin. Niin tärkeää kuin sos.med.markkinointi nykypäivänä onkaan niin sen toteuttaminen vie usein enemmän aikaa, kuin reaalimaailmassa tapahtuvat teot. Tietenkin erona se, että twitteriä voi päivittää myös sieltä toimistosta käsin.
Tähän sama. Ottelutapahtuman markkinointi vaatii työtä ja yritteliäisyyttä. Suomalaisen futiksen parissa tulee tunne, että omaa seuraa ja tuotetta melkeinpä hävetään. Missä intohimo? Vesalaisella tosin oli yritystä ja paloa ja nyt HJK on markkinointijohtajansa johdolla tekemässä positiivista markkinointia. Myös FC Lahdella vaikuttaisi olevan yritystä. Suomalaisten tulisi olla ylpeitä tuotteestaan ja tehdä jokaisesta ottelusta spektaakkeli. Pelkkä peli ja kuiva selostaja kertomassa maalintekijät riittää vain vannoutuneimmille fanaatikoille. Mallia voisi ottaa vaikka MLS:sta, jossa pelin taso ei ole maailmanluokkaa, mutta ottelutapahtumat ovat muutoin aivan sitä terävintä huippua. Suosittelen kaikille MLS:n sivujen ottelukoosteiden katselua tuosta näkökulmasta.
|
|
|
|
|
|