FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
23.11.2024 klo 09:17:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 17
 
Kirjoittaja Aihe: Liigajoukkueiden sosiaalisen median käyttö/markkinointi  (Luettu 79846 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Bossu

Poissa Poissa


Vastaus #25 : 07.10.2012 klo 11:49:31

HJK:lla napsahtanut Facebookissa 17000 tykkääjän raja rikki. Viikossa taisi tulla 1000 lisää.
katkarapukatsomo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #26 : 11.10.2012 klo 19:14:32

Kirurgi on saapunut twitosphääriin
http://twitter.com/juhomakela

Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #27 : 12.10.2012 klo 08:50:49

Tepsistä on Matej Hradecky
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #28 : 15.10.2012 klo 14:33:53

Veikkausliiga päätti pähkäilyjen jälkeen tulla Twitteriin:

Veikkausliiga
Socceri

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 15.10.2012 klo 18:30:00

Veikkausliiga päätti pähkäilyjen jälkeen tulla Twitteriin:

Veikkausliiga


Veikkausliiga liittyi Facebookiin alkuvuodesta ja nyt Twitteriin. `
Veikkausliiga vastaa sarjan markkinoinnista, joten hieman erikoista, että näin muutaman vuoden myöhässä ymmärtävät näidenkin asioiden merkityksen.
JM

Poissa Poissa


Vastaus #30 : 15.10.2012 klo 18:41:54

Veikkausliiga liittyi Facebookiin alkuvuodesta ja nyt Twitteriin. `
Veikkausliiga vastaa sarjan markkinoinnista, joten hieman erikoista, että näin muutaman vuoden myöhässä ymmärtävät näidenkin asioiden merkityksen.

On muuten melko tyrmäävä ero SM-liigalla (37 700) ja Veikkausliigalla (1 200) Facebookissa, jos sitä nyt minään mittarina voi pitää.
Saketzi

Poissa Poissa


Vastaus #31 : 15.10.2012 klo 19:01:08

Sen voi ainakin todeta, että MyPan prematch-hypevideot on poikkeuksetta hirveää paskaa :D
Ei pidä paikkansa. Parhautta verrattuna muiden seurojen tylsiin ennakkovideoihin ja lehdistötilaisuuksiin.
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #32 : 15.10.2012 klo 19:51:38

Veikkausliiga liittyi Facebookiin alkuvuodesta ja nyt Twitteriin. `
Veikkausliiga vastaa sarjan markkinoinnista, joten hieman erikoista, että näin muutaman vuoden myöhässä ymmärtävät näidenkin asioiden merkityksen.


Onhan tuo sangen erikoista kun linja on ollut tämä. Voi vaan ihmetellä. Noh, parempi edes nyt kuin ei milloinkaan. Saa nähdä mikä anti on. Sinänsä ei haittaa vaikka laittaisivat noita samoja uutisia mitä on facessa ja sivuillaan kun sosiaalisen median pointti on kuitenkin vuorovaikutteisuus. Tämä onnistuu vaikka anti olisi ihan samaa kunhan tulee keskustelua.
katkarapukatsomo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #33 : 15.10.2012 klo 20:05:48

Veikkausliiga liittyi Facebookiin alkuvuodesta ja nyt Twitteriin. `
Veikkausliiga vastaa sarjan markkinoinnista, joten hieman erikoista, että näin muutaman vuoden myöhässä ymmärtävät näidenkin asioiden merkityksen.


amen
Alonso Quijano

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 15.10.2012 klo 20:17:38

Lainaus
Kirurgi on saapunut twitosphääriin
http://twitter.com/juhomakela

Uutinen
Juho Makela ‏@juhomakela
Palloliiton puheenjohtajavaali meni näköjään yhtä likaiseksi kuin Amerikan presidentinvaalit. Häpeä #Nelonen!
Expand   Reply  Retweet  Favorite


ANTI-ERKKO!
Tumpero

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, TPS TV, Casa


Vastaus #35 : 16.10.2012 klo 17:40:16

TPS:llä menossa Twitterin puolella Juho Lähteen haastattelu tagilla #fctpslive https://twitter.com/search?q=%23fctpslive&src=typd
4-5-2

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Helsingin Jalkapalloklubi


Vastaus #36 : 30.10.2012 klo 07:37:20

Klubilla 18k rikki Facebookissa Ylos
nptuomin

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, ManU, Argentiina, PeU-Basket, PuMu


Vastaus #37 : 31.10.2012 klo 19:02:34

Klubilla 18k rikki Facebookissa Ylos

Miksi nuo 18K eivät käy matseissa?
Scifo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KPV


Vastaus #38 : 01.11.2012 klo 00:17:18

Miksi nuo 18K eivät käy matseissa?
Ainakin täältä Kokkolasta on turhan pitkä matka. Jaro-HJK otteluissa tulee yleensä käytyä.
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #39 : 01.11.2012 klo 18:47:06

Avaus päivitetty. RoPSilaisia saa lisätä.

Merkittävin uutinen oli klupin järjetön nousu. Toissa pävityskerralla väkimäärä oli vähentynyt selkeästi edellisestä. Nyt nousua on 2100 tykkääjää (16 000 -> 18 100)

Syynä nousuun oli klupin aloittama oman Facebook-sivun mainostaminen facebookissa.
Muhammet Yavuz

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 01.11.2012 klo 18:52:16

Victor Turcios(RoPS)
Kikkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään


Vastaus #41 : 01.11.2012 klo 19:07:09


Kaverilla on yli 7 400 seuraajaa. Taitaa tulla Twiklun jälkeen toisena liigapelaajista.
niko1900

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK


Vastaus #42 : 02.11.2012 klo 14:01:12

Avaus päivitetty.

Mitenkäs, kun päivität avausviestiä, niin voisitko jatkossa laittaa vaikka tänne uutena viestinä ne vanhat luvut, jotta voisi seurata niiden lukemien muutosta? Tai joku muu valitsemasi ratkaisu?
Willer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #43 : 02.11.2012 klo 14:26:58

Mitenkäs, kun päivität avausviestiä, niin voisitko jatkossa laittaa vaikka tänne uutena viestinä ne vanhat luvut, jotta voisi seurata niiden lukemien muutosta? Tai joku muu valitsemasi ratkaisu?

Jep, joku + tai mahdollinen - merkki ois ihan jees tähän kuvioon kun numeroita tässä topicissa tuijotetaan.
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #44 : 02.11.2012 klo 14:30:32

Mitenkäs, kun päivität avausviestiä, niin voisitko jatkossa laittaa vaikka tänne uutena viestinä ne vanhat luvut, jotta voisi seurata niiden lukemien muutosta? Tai joku muu valitsemasi ratkaisu?

Jep. Tosiaan varmaan selkein olisi kopioida vanha lista. Teen jatkossa niin.
Enbacka

Poissa Poissa


Vastaus #45 : 02.11.2012 klo 15:19:28

Jarossa tällä kaudella pelaannut Steven Irwin - http://twitter.com/steirwin.
9500 seuraajaa!
Bossu

Poissa Poissa


Vastaus #46 : 03.11.2012 klo 12:14:11

Merkittävin uutinen oli klupin järjetön nousu. Toissa pävityskerralla väkimäärä oli vähentynyt selkeästi edellisestä. Nyt nousua on 2100 tykkääjää (16 000 -> 18 100)

Syynä nousuun oli klupin aloittama oman Facebook-sivun mainostaminen facebookissa.

Tätä varmaan kannattaisi muidenkin seurojen kokeilla. Mainio keino Facebook on tiedottamisessa ja ihmisten sitouttamisessa seuraan. Hinta perustuu klikkauksiin, joten ns. turhasta ei joudu maksamaan, ellei sitten joku klikkaile huvikseen toiselle laskua :). Luulisi tosin jonkun tunnisteen olevan käytössä( IP, Facebook tili ).
pyry

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Start 09.08.1942


Vastaus #47 : 03.11.2012 klo 13:16:47

Eikös tuosta FB-mainostamisesta tule aika helposti isojakin laskuja? Varmaan aika ristiriitainen tilanne monille seuroille, kun sinne someen on alun alkaen lähdetty juuri siitä syystä, että se on ilmaista. Kun FB:n suunta tulevaisuudessa on tällä hetkellä jokseenkin hämärän peitossa, moni varmaan kokee että rahallinen panostaminen edellyttäisi osoitettua välitöntä hyötyä, eli että seuraajien määrän kasvu korreloisi kiistattomasti maksavien asiakkaiden määrän kasvuun tms.

Toki on hienoa, jos seuralla on enemmän FB-seuraajia kuin kilpailijoillaan, mutta hienous ei ole riittävä syy kohdistaa entisestäänkin niukkoja resursseja uudelleen.
spaf II

Poissa Poissa


Vastaus #48 : 03.11.2012 klo 14:33:35

Syynä nousuun oli klupin aloittama oman Facebook-sivun mainostaminen facebookissa.

Melkoista syvä ana lyysiä yllä. Ei kukaan sitä likeä klikkaa, jos ei ole aihetta. HJK on sivustaan ja olemassaolostaan muistuttelemalla kerännyt onnistuneen työn hedelmät.

Todelliset syyt peukuttajien nousuun löytyvät johdonmukaisesta markkinoinnin tason noususta ja muutamasta erittäin onnistuneesta yksittäistempauksesta lähiviikkoina. Sari Mikkonen-Mannila on tehnyt mahtavaa työtä.

HJK:lla on todella hyvä ote Facebookin käyttöön. Joukkue keskustelee Facebookissa ihmisten tyyliin ja jakaa myös kannattajien tuottamaa matskua (mm. mursusta).

Mursulle tehty kokiskuva ja Litille tehty shakkimainos ovat niin siistejä juttuja, että ihmiset jakavat niitä. Lisäksi klubin tekemä hyvä työ tuo ilmaista näkyvyyttä muuallakin kuin facebook-feedeissä.

Jos em. mainoksia ajattelee ilman kontekstia nämä ovat hyviä, mutta eivät mitenkään erityisen dimangisia. Lähes sellaisiksi ne nostaa niiden ajankohtaisuus julkaisun aikana. Näillä mainoksilla on osallistuttu jo käynnissä olevaan keskusteluun! Urheilumarkkinointi Suomessa (ja miksei ULKOMAILLAKIN) noudattaa lähes aina tylsää peruslinjaa ja luovuuden käyttö tuntuu olevan kielletty. Urheiluihmisiä pidetään typeränä sakkina. Jalkapalloilija on näytettävä sellaisena kun se on, koska eihän ne muuten tajua! Toki 'luovat' toteutukset ovat tavanneet olla tässä maassa (pl. IFK) alasarjatason kuraa. Mielummin sitä katsoo vaikka Riverballin ja Mypan videoiden kaltaisia puujalkahassutteluja kuin peruskauraa. Saa seuralla persoona olla, vaikka se olisikin Reinikainen.

Takaisin HJK-asioihin: suojatiemerkkien raitapaidat ovat briljantteja. Reenit Mursun kanssa oli siisti juttu. Aina klubilainen -kamppis fiksu muistutus - sivuston teknisestä kömpelöydestä huolimatta - entisille klubilaisille, että 'hei me ollaan täällä vielä'. Kausikorttimainoskin oli mehevä.

Olen jo vuosia odottanut milloin HJK lähtee tosissaan omistamaan Helsinkiä. Tänä keväänä sekin projekti lähti käyntiin kun pelaajia oli kuvattu klubipaidassa ympäri stadia. Ottelumainoksiakin on tehty pienen positiivisen mutkan kautta.

Tuottamalla oikean sävyistä, parempaa ja osallistavampaa viihdettä HJK on päässyt kiinteämmäksi osaksi yhä useampien elämää. Näin myös satunnaisfanit voivat kokea seuran vahvemmin omakseen.

Neljännen mestaruuden, Mursun ainakin ulkoisesti kauniit jäähyväiset sekä Sikun ja Miklun sopimukset kun vielä laittaa tähän niin hyvin heiluu.

Jos HJK:n markkinointi olisi ollut tällä tasolla (ja facebook olemassa) silloin kun aloin pikkujunnuna 80-90-luvun taitteessa käydä klubin matseissa faijan kanssa pari kertaa kaudessa, kävisin tänä päivänä finskillä varmasti useammin. Katsojaluvut tulevat nousemaan kun HJK on yhä useamman mielessä.

edit. menestys kentällä unohtui
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #49 : 03.11.2012 klo 14:50:47

Kuten kirjoitin niin edellisellä päivityskerralla väki oli vähentynyt. Mainostamisen alettua päivässä tuli 350 tykkääjää ja viikossa tuhat. Kuukaudessa 2100.

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 17
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa