Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #275 : 28.02.2015 klo 20:34:41 |
|
Vilkuilin facessa suomalaisia urheiluseuroja niin Oulun Kärpät rikkoo kohta 100 000 rajan. Aika jäätävää.
|
|
|
|
Myrsky
Poissa
Suosikkijoukkue: OUL V6
|
|
Vastaus #276 : 28.02.2015 klo 23:52:42 |
|
Numeroista "keskusteleminen" on tosi jees. 88 on enemmän kuin 26, ja 771 on vähemmän kuin 864.
Odotan vesi kielellä sitä päivää, että alatte - muun muassa tässä otsikossa - keskustella sisällöstä, mitä eri seurat tuottavat.
Ja siitä, mitkä seurat saavat omat sidosryhmänsä aktivoitua viestinviejiksi; engl. engagement marketing.
Ja ennen kaikkea: miten ja miksi.
Lisää laadullista arviointia - vähemmän numeroiden pyörittelyä.
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #277 : 01.03.2015 klo 10:01:57 |
|
Samaa kirjoitin jo vuosi-pari sitten tähän ketjuun, erityisesti koska käytännössä kaikki ketjun keskustelu on otsikkoon nähden off topicia. Edelleen olen sitä mieltä, kuten edellisessäkin topicissa mainitsin, että täällä voisi miettiä ja tutkia ennemminkin liigajoukkueiden sos. median KÄYTTÖÄ, mihin otsikkokin viittaa. Sillä, montako seuraajaa tai tykkääjää kullakin on, ei ole mielestäni somen KÄYTÖN (markkinoinnissa) kanssa mitään tekemistä.
|
|
|
|
Savon keisari
Poissa
|
|
Vastaus #278 : 01.03.2015 klo 11:35:10 |
|
Riihilahti sanoi eilen Tulosruudussa että ensimmäistä RoPS-HJK -pelillä oli 40 000 katsojaa netissä ja että Tanakan pelipaitoja on myyty enemmän kuin muiden yhteensä.
|
|
|
|
Ne-pa
Poissa
|
|
Vastaus #279 : 01.03.2015 klo 11:39:27 |
|
Riihilahti sanoi eilen Tulosruudussa että ensimmäistä RoPS-HJK -pelillä oli 40 000 katsojaa netissä ja että Tanakan pelipaitoja on myyty enemmän kuin muiden yhteensä.
Vähän tarkennuksia: Ottelun koostetta youtubessa katsottu 40 000 kertaa. Ei, HJK TV:n suoraa läheystä ei katsonut 40 000 ihmistä. Ja Tanakan pelipaitoja on myyty enemmän kuin muiden pelaajien paitoja koko viime kaudella.
|
|
|
|
Billy the Badger
Poissa
Suosikkijoukkue: ФК «Вітрила» Сілтавуоренранта
|
|
Vastaus #280 : 01.03.2015 klo 17:49:43 |
|
Ja Tanakan pelipaitoja on myyty enemmän kuin muiden pelaajien paitoja koko viime kaudella. Tämä viikossa.
|
|
|
|
Jorkka
Poissa
|
|
Vastaus #281 : 01.03.2015 klo 17:53:45 |
|
Vielä pitäisi tietää monta paitaa myytiin viime kaudella, 10-20?
|
|
|
|
Knossos
|
|
Knossos
Vastaus #282 : 08.03.2015 klo 12:38:44 |
|
Nostetaanpas taas kissaa pöydälle, kun osa seuroista ei vain tunnu oppivan amatöörimäisen puuhastelun jatkuessa. Sosiaalisessa mediassa laadun korvaaminen määrällä saa ihmiset kyllästymään, ja sisällötön spämmi, joka pahimmillaan katkeaa Twitterissä kesken lauseen Facebook/Instagram-linkitysten vuoki, karkottaa helposti ei-HC-fanit seuraamasta. Linkin takaa löytyy kuva siitä, miltä esimerkiksi jokaisen SJK:ta seuraavan Twitter-feedi näyttää otteluiden aikana. Vaihtoehtoisia tapoja toimia olisivat mm. erillinen tili liveseurannalle ja/tai vain oleellisista ottelutapahtumista kertominen.
|
|
|
|
Powered
Poissa
|
|
Vastaus #283 : 08.03.2015 klo 12:43:20 |
|
Onko joku ihan tosissaan nostanut tälläisen. Ei suomalainen jalkapalloseura pysty mihinkään sosiaalisen median käyttöön, koska mitään organisaatiota ei ole. Hyvä, että on edes sihteeri, joka vastaa puhelimeen.
|
|
|
|
Knossos
|
|
Knossos
Vastaus #284 : 08.03.2015 klo 12:44:37 |
|
Onko joku ihan tosissaan nostanut tälläisen. Ei suomalainen jalkapalloseura pysty mihinkään sosiaalisen median käyttöön, koska mitään organisaatiota ei ole. Hyvä, että on edes sihteeri, joka vastaa puhelimeen.
Ei pysty? SJK twiitannut eilen 91 kertaa alku- ja loppuvihellyksen välillä. Joku robottiko nuo on Twitteriin syöttänyt? Osa suomalaisseuroista hoitaa sosiaalisen mediansa ylläpidon jo nykyisellään ihan mallikkaasti, joten mitään tekosyitä yhdelläkään pääsarjaseuralla ei ole jäädä tuhnuttelemaan kiviajalle. Juuri suomalaisten seurojen vähäisten resurssien vuoksi tällaisista halvoista ja nykyaikaisista tavoista markkinoida pitää osata ottaa kaikki hyöty irti.
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015 klo 13:03:46 kirjoittanut Knossos »
|
|
|
|
|
straiter
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Rotkäppchen Sektkellerei Freyburg
|
|
Vastaus #285 : 08.03.2015 klo 12:49:30 |
|
Sosiaalisessa mediassa laadun korvaaminen määrällä saa ihmiset kyllästymään, ja sisällötön spämmi, joka pahimmillaan katkeaa Twitterissä kesken lauseen Facebook/Instagram-linkitysten vuoki, karkottaa helposti ei-HC-fanit seuraamasta. Linkin takaa löytyy kuva siitä, miltä esimerkiksi jokaisen SJK:ta seuraavan Twitter-feedi näyttää otteluiden aikana. Vaihtoehtoisia tapoja toimia olisivat mm. erillinen tili liveseurannalle ja/tai vain oleellisista ottelutapahtumista kertominen.
Vastaavanlaista puuhastelua on myös kaiken maailman pikkuseuroissa: https://twitter.com/FCBayernJa tosiaan ainakan Lahti on perustanut liveseurannalle oman Twitter-tilin.
|
|
|
|
Knossos
|
|
Knossos
Vastaus #286 : 08.03.2015 klo 12:59:55 |
|
Kyllä minä kuitenkin näen selvän eron esimerkiksi Bayernin eilisen somekäyttäytymisen ja SJK:n vastaavan välillä. Ei ole mitään järkeä twiitata joka ikistä puolittaista tilannetta ja kulmapotkua niin että minuuttiin saadaan parhaimmillaan mahdutettua 4 viestiä. Lisäksi Bayernin kohdalla mm. kuvilla on saatu huomattavasti inhimillisempään tahtiin julkaistavaan matsispämmiin jotain oikeaa sisältöäkin. Ja tosiaan ainakan Lahti on perustanut liveseurannalle oman Twitter-tilin.
Juuri näin. Päätilillä voi sitten raportoida ainoastaan ne tärkeimmät tapahtumat.
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015 klo 13:05:40 kirjoittanut Knossos »
|
|
|
|
|
Game
Poissa
|
|
Vastaus #287 : 08.03.2015 klo 13:02:17 |
|
Ja tosiaan ainakan Lahti on perustanut liveseurannalle oman Twitter-tilin.
Oikein. Noiden seurojen seuraaminen on monesti vähän raskaamman puoleista hommaa..
|
|
|
|
Ulkopuolinen
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Inter
|
|
Vastaus #288 : 08.03.2015 klo 13:09:28 |
|
Ja tosiaan ainakan Lahti on perustanut liveseurannalle oman Twitter-tilin.
Myös Inter siirtynyt tähän parempaan käytäntöön. Pahimmissa tapauksissa noilla päätileillä livetwiitataan kakkos- ja junnujoukkueidenkin ottelut.
|
|
|
|
möhköfantti
Poissa
|
|
Vastaus #289 : 08.03.2015 klo 14:27:41 |
|
HIFK fotboll twitter ja Instagram on käytännössä vain edustuksen tilejä. Joskus sinne menee joku muukin juttu seuran sisältä. Twitterissä käytetään #live niin matsit löytyy helpommin.
Facebook on eniten monikäytössä, vaikka monella junnujengillä ja harraste jengillä on omansa.
Youtube kanava on taas puhtaasti edustuksen oma kanava.
HIFK ainakin hyödyntää markkinoinnissa näitä kanaviaan. Nykyäänhän suuret yritykset ovat kiinnostuneita somemainnonnasta enemmän kuin esim. kentänlaitamainoksista. Youtubeen on tuotettu tunnetta sisältäviä videoita joita on käytetty osakeannissa ja kausikorttimyynin edistämisessä. Useat videot on saanut kiitosta ja sitä kautta myöskin palstatilaa mediassa joka edistää myyntihommia.
|
|
|
|
TZagallo
Poissa
Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna
|
|
Vastaus #290 : 08.03.2015 klo 14:49:34 |
|
Myös Inter siirtynyt tähän parempaan käytäntöön.
Niin, parempi käytäntö se on siinä tapauksessa että vaihtoehto on tuollainen äsjiikoomainen hullu spämmi matsin aikana. Kyllä minusta normitililläkin voi tehdä ihan järkevästi liveseurantaa, mutta täytyy pitää joku järki twiittien määrässä. TPS aikoo ymmärtääkseni myös jatkossa vähentää matsin aikaisten twiittien määrää - kun kerran ne kotipelit (ainakin) ovat kaikki ostettavissa katsottavaksi, miksi twiittaisi muuta kuin tärkeimmät tapahtumat?
|
|
|
|
Tumpero
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS, TPS TV, Casa
|
|
Vastaus #291 : 08.03.2015 klo 14:53:23 |
|
Niin, parempi käytäntö se on siinä tapauksessa että vaihtoehto on tuollainen äsjiikoomainen hullu spämmi matsin aikana. Kyllä minusta normitililläkin voi tehdä ihan järkevästi liveseurantaa, mutta täytyy pitää joku järki twiittien määrässä. TPS aikoo ymmärtääkseni myös jatkossa vähentää matsin aikaisten twiittien määrää - kun kerran ne kotipelit (ainakin) ovat kaikki ostettavissa katsottavaksi, miksi twiittaisi muuta kuin tärkeimmät tapahtumat?
Näin tosiaan päätettiin kun keskusteltiin livetilin tarpeellisuudesta. Ja jatkossa (HJK:n esimerkillä) ottelupäivitykset pyritään kertomaan kuvan kera kuten viime ottelun liveseurannasta on nähtävissä https://twitter.com/FCTPS (seuranta löytyy scrollaamalla tiliä hieman alaspäin)
|
|
|
|
Willer
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #292 : 08.03.2015 klo 18:05:41 |
|
Myös Inter siirtynyt tähän parempaan käytäntöön. Pahimmissa tapauksissa noilla päätileillä livetwiitataan kakkos- ja junnujoukkueidenkin ottelut.
Tekeekö noin enää mikään muu joukkue kuin SJK? En toki kaikkia seuroja seuraa, mutta suurinta osaa kyllä. Oli tekstiseuranta varmaan ihan jees joskus kolme vuotta sitten kun Twitterin käyttäjät Suomessa oli laskettavissa yhden käden sormilla. Yleisesti ottaen otsikkoon ja Twitteriin. Twitter ei ole vieläkään lyönyt Suomessa läpi vaikka YLE /media tekee kaikkensa tukeakseen tätä amerikkalaista lafkaa. Pienen porukan lievästi elistinen ääni tuolla kuuluu ja suurin osa kuluttajista tuskin ovat koko Twitteristä koskaan edes kuulleet ja ne jotka ovat kuulleet eivät ole joko kiinnostuneet tai ovat hyvin passiivisia. Toki möhköfantti on oikeassa siinä, että mahdollisuudet tuolla on. Itse näkisin myös suurimman mahdollisimman hyödyn tulevan liikkuvan kuvan kautta.
|
|
|
|
Knossos
|
|
Knossos
Vastaus #293 : 08.03.2015 klo 18:33:25 |
|
Tekeekö noin enää mikään muu joukkue kuin SJK? En toki kaikkia seuroja seuraa, mutta suurinta osaa kyllä. Oli tekstiseuranta varmaan ihan jees joskus kolme vuotta sitten kun Twitterin käyttäjät Suomessa oli laskettavissa yhden käden sormilla.
KuPS:ilta ja HIFK:lta ainakin tulee ajoittain melkoisia spämmiaaltoja, ensimmäisen twiitatessa myös junnupelejä. Varmasti moni etenkin HC-faneista tykkää, mutta toisaalta satunnaiset seuraajat helposti karkotetaan ja se ainoakin linkki seuraan katkaistaan liialla spämmillä.
|
|
|
|
Willer
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS
|
|
Vastaus #294 : 08.03.2015 klo 18:56:15 |
|
KuPS:iltaja HIFK:lta ainakin tulee ajoittain melkoisia spämmiaaltoja, ensimmäisen twiitatessa myös junnupelejä. Varmasti moni etenkin HC-faneista tykkää, mutta toisaalta satunnaiset seuraajat helposti karkotetaan ja se ainoakin linkki seuraan katkaistaan liialla spämmillä.
OK. Heitä en seuraa. Joo, spämmi tuskin palvelee sosiaalisessa mediassa ketään.
|
|
|
|
|
Nahka_Tapsa
Poissa
Suosikkijoukkue: Tapio-san
|
|
Vastaus #296 : 10.03.2015 klo 13:50:50 |
|
Pagejen likejä, jotka on saatu inaktiivisilta tileiltä. Vähän teki pahaa lukea tämä.
|
|
|
|
Tölkkivaari
Paikalla
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
|
Vastaus #297 : 10.03.2015 klo 14:11:01 |
|
Pagejen likejä, jotka on saatu inaktiivisilta tileiltä. Vähän teki pahaa lukea tämä. Mitä helvettiä? Viiteen kertaan piti lukea eikä siltikään saanut selvää mitä sillä tarkoitettiin... Vasta koko tarinan lukemisella sai jotain käryä. Suomem kielen halveksijoille
|
|
|
|
Spiro
Poissa
|
|
Vastaus #298 : 13.03.2015 klo 11:36:11 |
|
Torstaina jysähtää. Facebook poistaa tykkäyksiä, joiden takana ei ole aktiivista tiliä. Seuraamme tilanteen kehittymistä.
HIFK:lta lähti ~100 tykkäystä ja Interiltä ~300. HJK:lta ei ole vielä miinustettu yhtään ja muista en osaa sanoa kun en ole muiden Facebook sivuilla lähiaikoina käynyt. Ot. Kärpiltä ja Jokereilta lähti ~3000 ja HIFK:lta ~1500 lätkässä.
|
|
|
|
Spiro
Poissa
|
|
Vastaus #299 : 16.03.2015 klo 10:02:39 |
|
HJK:n Facebookista poistettu yli tuhat tykkääjää näköjään
|
|
|
|
|
|