kamrat
Poissa
Suosikkijoukkue: 1897
|
|
Vastaus #325 : 27.09.2016 klo 19:06:39 |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.09.2016 klo 19:38:17 kirjoittanut kamrat »
|
|
|
|
|
Tölkkivaari
Paikalla
Suosikkijoukkue: #TunnenSielläTyyppejä
|
|
Vastaus #326 : 27.09.2016 klo 19:35:15 |
|
|
|
|
|
kamrat
Poissa
Suosikkijoukkue: 1897
|
|
Vastaus #327 : 27.09.2016 klo 19:37:30 |
|
|
|
|
|
Charlie U
Poissa
Suosikkijoukkue: 2007
|
|
Vastaus #328 : 27.09.2016 klo 19:44:35 |
|
Törmäsin Suomi-Twitterin TOP-200 vaikuttajat - listaan ja SJK löytyy ainoana Veikkausliigajoukkueena sijalta 132. En osaa sanoa miten lista on koottu, mutta nopeasti selattuna vain Leijonat ja HIFK Hockey löytyy SJKn lisäksi listalta, vaikka useammalla joukkueella moninkertainen määrä seuraajia Kerhoon nähden. http://www.pyppe.fi/blogi/2016/05/suomi-twitterin-top-200-vaikuttajat/
|
|
|
|
Knossos
|
|
Knossos
Vastaus #329 : 27.09.2016 klo 19:49:49 |
|
Törmäsin Suomi-Twitterin TOP-200 vaikuttajat - listaan ja SJK löytyy ainoana Veikkausliigajoukkueena sijalta 132. En osaa sanoa miten lista on koottu, mutta nopeasti selattuna vain Leijonat ja HIFK Hockey löytyy SJKn lisäksi listalta, vaikka useammalla joukkueella moninkertainen määrä seuraajia Kerhoon nähden. http://www.pyppe.fi/blogi/2016/05/suomi-twitterin-top-200-vaikuttajat/Taikasanat: Analysoitu twiittimassa pohjautuu Pinnalla-palvelun edellisen 7 kuukauden dataan:
Aikaväli: 1.10.2015-30.4.2016
Eli data on kerätty pääasiassa Veikkausliigan ollessa tauolla ja aikavälille on sattunut SJK:n mestaruushype.
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.09.2016 klo 19:52:53 kirjoittanut Knossos »
|
|
|
|
|
wannabe
Poissa
Suosikkijoukkue: SJK since Raimo Sarajärvi, Kapitalismi
|
|
Vastaus #330 : 27.09.2016 klo 19:50:55 |
|
Facebook stats in Finland - Sport Club
1 Leijonat Total Fans 504 212
2 Helsingin Jokerit 96 162
3 IFK Helsinki - HIFK 87 086
4 Tappara official 60 858
5 Huuhkajat 55 829
6 Susijengi – Basketball Team Finland 53 865
7 HJK 45 609
8 HC TPS 39 081
9 HIFK 32 121
10 Red Bull KTM Ajo 25 271 Show More Sport Club Facebook Pages in Finland
|
|
|
|
|
weissberg
Poissa
Suosikkijoukkue: Sinimusta raivohullu
|
|
Vastaus #332 : 28.09.2016 klo 14:50:12 |
|
Valitettavasti noista some-seuraajien määrästä on pirun vaikeaa tehdä kvalitatiivista tutkimusta. Kivahan se on jaella palkintoja ja lippuja aina kun tietty tykkääjämäärä menee rikki, mutta so what? Usealla seuralla tuntuu olevan tavoitteena kerätä mahdollisimman paljon seuraajia, mutta varsinaiseen sisältöön ei viitsitä panostaa. Jos seuran tarjoama sisältö on oikeasti kiinnostavaa, ei mitään kikkailuja seuraajien keräämiseksi välttämättä edes tarvita. Lisäksi pitäisi vielä raaskia maksaa siitä, että ne sisällöt näkyy edes niille tykkääjille.
Millä seuralla olette nähneet sisällöllisesti kiinnostavaa some-markkinointia? Enemmän tuota tuntuu näkyvän jääkiekon puolella.
|
|
|
|
Sinettäj kaakkoissyvänne
Poissa
Suosikkijoukkue: Durden klo 01.15.45
|
|
Vastaus #333 : 03.10.2016 klo 22:39:22 |
|
Kivahan se on jaella palkintoja ja lippuja aina kun tietty tykkääjämäärä menee rikki, mutta so what? Usealla seuralla tuntuu olevan tavoitteena kerätä mahdollisimman paljon seuraajia, mutta varsinaiseen sisältöön ei viitsitä panostaa.
Mjahans, tässä ollaan vissiin matkalla oivaltamaan jotakin syvällistä tästä internet kaks piste nollasta? Eiku siis juuri noinhan se aika lailla menee, se on aika lailla pelin henki.
|
|
|
|
Tsamorano
Poissa
|
|
Vastaus #334 : 04.10.2016 klo 00:01:35 |
|
Kivahan se on jaella palkintoja ja lippuja aina kun tietty tykkääjämäärä menee rikki, mutta so what?
Tarkkaavaisimmat ovat huomanneet, että eniten tykkääjiä/jakoja on kerätty laittamalla välittömästi voittopelin jälkeen pikaraporttia tyyliin "Murskavoitto! 10-0..". Kovinkaan monilla urheiluseuroilla en ole nähnyt näitä Jounin Kaupan metodeja tykkääjien metsästyksessä.
|
|
|
|
Johtaja Calu
Poissa
Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta
|
|
Vastaus #335 : 23.11.2016 klo 18:53:15 |
|
|
|
|
|
siskosbroidi
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomifutis
|
|
Vastaus #336 : 08.02.2017 klo 15:29:00 |
|
En oikein tiedä onko nousua vai laskua, mutta tullut tänään selailtua Youtubea. Yllätyin positiivisesti suomalaisten seurojen tuottamien videoiden määrästä ja laadusta (!), mutta samaan aikaan näillä kaikilla videoilla (mm. Cup-koosteita, haastatetteluja jne) on katsojamäärät muutamasta sadasta noin kolmeen tuhanteen? Olen aikaisemmin katsellut lähinnä Klubin, Gnisun ja Hongan videoita, mutta nyt katsellut mm. dokumentin Lahden huoltajasta ja Inter TV:n haastatteluita. Miksi näillä videoilla on niin vähän katselukertoja ja miten niitä saataisiin nousemaan? Voisin kuvitella, että jos seurassa aletaan kiinnittämään huomiota, että videoilla on sen pari sataa katsojaa, aletaan näihin käytetty aika siirtämään muualle. Facebookissa tuli vastaan Banan haastattelu HJK:n jakamana, eikä silläkään ollut kuin 3.5 tuhatta näyttökertaa. Otin nopeaan tarkasteluun kendojoukkueiden tilejä, eikä sielläkään Youtube-klikeillä juhlita, mutta SoMessa on vielä paljon piilossa olevaa potentiaalia saada ihmisiä seuraamaan paikallista joukkuetta tai sarjaa. Jonkun vitun Jounin Kaupan livelähetystä on ilmeisesti Facebookissa seurannut samaan aikaan yli 30k henkilöä... Saattoi tulla hieman epäselvä viesti, mutta pointti: video- ja sometarjonnalle näiden tavoittavuudelle
|
|
|
|
Bulebule
Poissa
|
|
Vastaus #337 : 08.02.2017 klo 17:42:09 |
|
En oikein tiedä onko nousua vai laskua, mutta tullut tänään selailtua Youtubea. Yllätyin positiivisesti suomalaisten seurojen tuottamien videoiden määrästä ja laadusta (!), mutta samaan aikaan näillä kaikilla videoilla (mm. Cup-koosteita, haastatetteluja jne) on katsojamäärät muutamasta sadasta noin kolmeen tuhanteen? Olen aikaisemmin katsellut lähinnä Klubin, Gnisun ja Hongan videoita, mutta nyt katsellut mm. dokumentin Lahden huoltajasta ja Inter TV:n haastatteluita. Miksi näillä videoilla on niin vähän katselukertoja ja miten niitä saataisiin nousemaan? Voisin kuvitella, että jos seurassa aletaan kiinnittämään huomiota, että videoilla on sen pari sataa katsojaa, aletaan näihin käytetty aika siirtämään muualle. Facebookissa tuli vastaan Banan haastattelu HJK:n jakamana, eikä silläkään ollut kuin 3.5 tuhatta näyttökertaa. Otin nopeaan tarkasteluun kendojoukkueiden tilejä, eikä sielläkään Youtube-klikeillä juhlita, mutta SoMessa on vielä paljon piilossa olevaa potentiaalia saada ihmisiä seuraamaan paikallista joukkuetta tai sarjaa. Jonkun vitun Jounin Kaupan livelähetystä on ilmeisesti Facebookissa seurannut samaan aikaan yli 30k henkilöä... Saattoi tulla hieman epäselvä viesti, mutta pointti: video- ja sometarjonnalle näiden tavoittavuudelle Keskimääräinen suomalainen nyt vain sattuu seuraamaan urheilua vain silloin, kun menestystä tulee tai siihen on mahdollisuus. Ns. urheilun arki ei paljoa nappaa.
|
|
|
|
Nyrre
Poissa
Suosikkijoukkue: Север Мурманск
|
|
Vastaus #338 : 08.02.2017 klo 18:04:10 |
|
Otin nopeaan tarkasteluun kendojoukkueiden tilejä, eikä sielläkään Youtube-klikeillä juhlita, mutta SoMessa on vielä paljon piilossa olevaa potentiaalia saada ihmisiä seuraamaan paikallista joukkuetta tai sarjaa. Jonkun vitun Jounin Kaupan livelähetystä on ilmeisesti Facebookissa seurannut samaan aikaan yli 30k henkilöä...
Tuohon puliveivariin ei kannata kyllä tehdä yhtään minkäänlaisia vertailuja. Totta vitussa HJK:n livelähetykselläkin olisi tuhansia katsojia, jos Lehkosuo vetäisi hatusta setelinippuja ja lupaisi jakaa niitä satunnaisille striimin katsojille.
|
|
|
|
JM
Poissa
|
|
Vastaus #339 : 08.02.2017 klo 18:39:41 |
|
Tuoreet Twitter-lukemat: e. Laitetaanpa vielä vertailun vuoksi Ykkösen kärkinelikko:
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017 klo 19:02:00 kirjoittanut JM »
|
|
|
|
|
JM
Poissa
|
|
Vastaus #340 : 16.05.2017 klo 20:42:09 |
|
|
|
|
|
|
coconutjim
Poissa
|
|
Vastaus #342 : 11.08.2017 klo 15:44:30 |
|
Pitää kyl kehuu Lahen toimintaa instagramis. Jatkuvasti päivityksiä ja livevideoitakin melko usein.
|
|
|
|
ZAPP!
Poissa
Suosikkijoukkue: T1b6ko1I00A
|
|
Vastaus #343 : 12.08.2017 klo 23:01:59 |
|
Klubi on toiminnallaan osoittanut, että jalkapallojoukkueillakin on mahdollisuus herättää kiinnostusta ihmisissä. Twitter-seuraajia on kertynyt saman verran kuin Kärpillä ja enemmän kuin mm. Tampereen kummallakaan hokijoukkueella taikka TPS:llä. Jokerit on ihan omalla tasollaan 32 100 seuraajalla, mutta HIFK ei ole enää edes mitenkään mahdottoman karkumatkan päässä (17 900 vs. 25 700). Aivan helvetin kova lukema Klubilta, kun huomioi kuinka heikkoimagoisessa sarjassa se joutuu pelaamaan (Veikkausliigalla 14 800, SM-liigalla 140 000 ja KHL:lla 316 000 seuraajaa).
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.08.2017 klo 23:07:48 kirjoittanut ZAPP! »
|
|
|
|
|
Sirahvi
Poissa
Suosikkijoukkue: Jyväskylän meininki
|
|
Vastaus #344 : 11.02.2018 klo 22:19:25 |
|
Onkohan liigaseuroissa koskaan yritetty vaikuttaa somenäkyvyyteen suosittujen vloggaajien kautta? Esimerkiksi Fifa-videoihin keskittyvällä Snipuxilla on youtubessa yli 42k tilaajaa ja lähtökohtaisesti voisi kaikkien heidän olevan ainakin jossain määrin kiinnostuneita kuningaslajista. https://m.youtube.com/channel/UC4hQTPDF_U0BnX7Y3CztMKw- Kutsu otteluun, jollain vip-kohtelulla (Esim joku mielenkiintoinen derby) - Ilmainen kausari - Mertsendaissia niskaan -> Varmasti tekisi vlogin Puhumattakaan jostain Roni Bäkeistä ym. kumppaneista joilla vielä enemmän tilaajia. Ps. En oo snipux
|
|
|
|
Hiiritin
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
|
Vastaus #345 : 11.02.2018 klo 22:55:39 |
|
Onkohan liigaseuroissa koskaan yritetty vaikuttaa somenäkyvyyteen suosittujen vloggaajien kautta?
Hyvä idea. Some-vaikuttajia kannattaisi ehdottomasti hyödyntää. Näähän on todella suosittuja etenkin sanotaan 10-18-vuotiaiden keskuudessa, ja olisivat varmasti hyvä keino saada suomalaista futista kiinnostavammaksi tuossa kohderyhmässä.
|
|
|
|
Triangelikostaja
Paikalla
|
|
Vastaus #346 : 12.02.2018 klo 01:08:24 |
|
Ilaripro tehnyt ainakin videoita joissa pelaajia (oiskohan HJK:lta tilattuja videoita sillä HJK:n pelaajia noissa on näkynyt). Niin Telia Areenalla myös kuvattu, eli eiköhän ole.
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.02.2018 klo 01:14:12 kirjoittanut Triangelikostaja »
|
|
|
|
|
weissberg
Poissa
Suosikkijoukkue: Sinimusta raivohullu
|
|
Vastaus #347 : 12.02.2018 klo 15:16:41 |
|
Liigaseurojen buduille tuo saattaa olla turhan hintavaa suhteessa siihen, että tuo kohderyhmä ei oikein tuo rahaa. Tietysti siellä kasvaa niitä tulevaisuuden katsojia, mutta kuka nyt näin pitkäjänteisesti jaksaa ajatella..... Jollekin palloliitolle tuo vloggaajien käyttö olisi vielä parempi lajin näkyvyyden kannalta. (Heillä voi yhteistyötä ollakin, en ole katsomassa).
|
|
|
|
TWQ15
Poissa
Suosikkijoukkue: Lippulaivan lihatiskin whatsapp-ryhmä
|
|
Vastaus #348 : 12.02.2018 klo 15:51:15 |
|
Noita tubettajia lennätetään jatkuvasti kaikkiin tapahtumiin. Nytkin tuolla koreassa on toistakymmentä tubettajaa pyörimässä.
|
|
|
|
Kim Suomisen ponnari
Paikalla
Suosikkijoukkue: Ainoastaan omien sarjojensa mestarit
|
|
Vastaus #349 : 12.02.2018 klo 16:29:11 |
|
Lisäksi tubettajien kohdeyleisö, kuin myös tubettajat itse, omaavat sellaisen koiranpennun kiinnostus- ja keskittymiskyvyn että jos tubettajajonne nyt fiilistelee kuukauden päivät HJK-Honka PK-seudun derbyä ja saa sinne houkuteltua videokampanjallaan sata uutta liigakävijää, vaihtuu tubettajajonnella taas ensi viikolla mainostuksen kohde ja katsojan mielenkiinnon kohde siinä samassa.
Eri asia sitten jos olisi olemassa joku tubettaja joka ihan oikeasti olisi sydämellä mukana ja eikä kokisi koko matseissa käymisen promoamista mitenkään yhtenä keikkana muideb joukossa.
|
|
|
|
|
|