FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
27.04.2024 klo 04:40:11 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]
 
Kirjoittaja Aihe: Lihashuolto  (Luettu 10062 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sivurajaheittospesialisti

Poissa Poissa


Vastaus #25 : 26.06.2007 klo 22:08:40

Wecen kanssa sama.

Edien ja batteryiden tukeminen on perseestä, kofeiinitabletit tulevat halvemmiksi.
kulmahiomakone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Höntsä vapaaksi!


Vastaus #26 : 27.06.2007 klo 23:53:48

Huvittavaa on katsoa kuinka monelle se palautumisjuomien yms. juomien juominen on elinehto ja sen vaikutukseen uskotaan kuin vuoreen. Välillä vaikuttaa siltä, että käydään vain harjoittelemassa sen takia, että päästään juomaan paulautumisjuomia. Sitten vielä uskotaan, että ollaan kunnossa kun joudaan jotain lisäravinnetta. Voin sanoa, että jos jollekin on näistä palautumisjuomista syntynyt tämän kaltainen lume vaikutus, niin se on sama juoda vettä. Sama lopputulos on vedellä, kun vain uskoo tarpeeksi paljon asiaansa..

Palautusjuomista en sinänsä tiedä, käytän lähinnä heraproteiinia jauheena, mutta sitä kai monista palautusjuomistakin löytyy? Yhtä kaikki, heraproteiinilisää voin hyvillä mielin suositella. Itse aloin käyttämään sitä polvileikkauksen jälkeen, kun piti yrittää säilyttää lihakset ja tietyn ajan jälkeen taas kasvattaa niitä. Hyvin onnistui, testitulokset ovat olleet sellaisia, joista voi kuulemma olla ylpeä. Lisäksi tuo heraproteiini on toiminut hyvin, kun olen hilannut painoa pikkuhiljaa taas kisalukemiin. Painon tiputtamisessahan ongelma on, että liian helposti massa lähtee lihaksista. Kun paljon liikkuu, niin sekaruokavaliosta on melko vaikeaa saada kohtuullisella syömisellä tarvittavaa proteiinimäärää. Lisäproteiinin kanssa ei tarvitse syödä juuri muuta kuin ruohoa, hetelmiä, ruikkaria ja puuroa, tarvittavan proteiinimäärän saa jauheesta ja paino tippuu ilman että lihakset surkastuvat kohtuuttomasti.

En nyt tiedä liittyikö tämä nimenomaan palautumiseen, mutta lihashuoltoon ja lisäravinteisiin kuitenkin...
mikul

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Fc Lahti & City Stars


Vastaus #27 : 23.07.2007 klo 23:15:26

En tiedä onko vika minussa vai ED - juomassa mutta aina kun juon sitä ni tulee about 1 -2 h päästä heikko ja voimaton olo. Matkalla peliin join bussissa ED:in ja alkulämmittelyssä voimat oli kadonnut ja olo oli heikko. 
Tämä tapahtunut muutamia kertoja.

Mulla on ihan sama juttu  ???
referee3000

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tamperelainen jalkapallo & futsal


Vastaus #28 : 23.07.2007 klo 23:34:22

Palautusjuomista en sinänsä tiedä, käytän lähinnä heraproteiinia jauheena, mutta sitä kai monista palautusjuomistakin löytyy? Yhtä kaikki, heraproteiinilisää voin hyvillä mielin suositella. Itse aloin käyttämään sitä polvileikkauksen jälkeen, kun piti yrittää säilyttää lihakset ja tietyn ajan jälkeen taas kasvattaa niitä. Hyvin onnistui, testitulokset ovat olleet sellaisia, joista voi kuulemma olla ylpeä. Lisäksi tuo heraproteiini on toiminut hyvin, kun olen hilannut painoa pikkuhiljaa taas kisalukemiin. Painon tiputtamisessahan ongelma on, että liian helposti massa lähtee lihaksista. Kun paljon liikkuu, niin sekaruokavaliosta on melko vaikeaa saada kohtuullisella syömisellä tarvittavaa proteiinimäärää. Lisäproteiinin kanssa ei tarvitse syödä juuri muuta kuin ruohoa, hetelmiä, ruikkaria ja puuroa, tarvittavan proteiinimäärän saa jauheesta ja paino tippuu ilman että lihakset surkastuvat kohtuuttomasti.
Meinaatko ,että tämä juoma parantaa oloa ja proteiininsaantia ja lisäksi laihduttaa sopivasti ,muttei lihasten kustannuksella? Kerro ihmeessä tuotteen nimi ,kun on itsellänikin hieman samanlainen sekaruokavalio ,eikä välttämättä tule saatua aina tarpeeksi proteiinia.
Isopää

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 24.07.2007 klo 10:58:42

Meinaatko ,että tämä juoma parantaa oloa ja proteiininsaantia ja lisäksi laihduttaa sopivasti ,muttei lihasten kustannuksella? Kerro ihmeessä tuotteen nimi ,kun on itsellänikin hieman samanlainen sekaruokavalio ,eikä välttämättä tule saatua aina tarpeeksi proteiinia.

Kyllä tavallisesta ruoasta esimerkiksi noin 80 kg-painoinen jalkapalloilija saa helposti riittävän määrän proteiinia (120-160 grammaa), jos vaan katsoo vähän, mitä syö. Lisäravinneproteiinin näkisin enemmänkin tarpeellisena niille, joilla ruokahalu on aika pieni. Toisin sanoen tunnen monia pelaajia, jotka eivät jaksa syödä tarpeeksi varsinkaan kovien treenien jälkeen. Kannattaa vähän yrittää laskeskella paljon saa ruoasta proteiinia. Usein huomaa, että se lisätarve on todellisuudessa aika pieni.

Lihasten toiminnan ja kehittymisen kannalta monesti aliarvioidaan vitamiinien merkitystä, ja suuret vajavaisuudet ovat nimenomaan niiden saannissa. Varsinkin E-vitamiini on kaikille urheijoille tärkeä eväs, sillä se vaikuttaa esim. rasvahappojen kuljettamiseen ja hormonitoimintoihin, jotka ovat tärkeitä lihasten kasvun kannalta. Jalkapalloilijalle riittävä E-vitamiinitaso on tärkeä etenkin sen vuoksi, että se auttaa lihaksien kykyä toimia silloin, kun ne eivät saa happea (anaerobinen suoritus). 

Yleisin ongelma taitaa olla kuitenkin se, että ei saada tarpeeksi energiaa varsinkaan suorituksen jälkeen.
bayor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: arsenal


Vastaus #30 : 03.09.2007 klo 17:51:18

kovan reenin jälkeen ois aina hyvä saada jotain nopeaa hiilaria & proteiniia.
Joku palkkari on ihan hyvä. Voihan sitä muutakin keksiä, mutta tuo on nopein & helpoin.
kyrpäjyrä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Against modern football


Vastaus #31 : 15.10.2007 klo 17:10:54

Syö hyvin ja monipuolisesti, niin ei pitäisi mitään probleemia olla. Aika hurjalta kuulostaa tuo viiden minuutin jälkeen hapoilla  :D
Messi

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 15.10.2007 klo 18:33:07

En tiedä onko vika minussa vai ED - juomassa mutta aina kun juon sitä ni tulee about 1 -2 h päästä heikko ja voimaton olo. Matkalla peliin join bussissa ED:in ja alkulämmittelyssä voimat oli kadonnut ja olo oli heikko. 
Tämä tapahtunut muutamia kertoja.
Olisiko verensokeri alhainen? Sokerin nauttiminen nimittäin nostaa insuliinintuotantoa, jolloin verensokeri laskee jopa lähtötilannetta alhaisemmalle tasolle ja seuraa mainitsemiasi oireita.
Jackson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku, BVB


Vastaus #33 : 16.10.2007 klo 10:39:21

En tiedä onko vika minussa vai ED - juomassa mutta aina kun juon sitä ni tulee about 1 -2 h päästä heikko ja voimaton olo. Matkalla peliin join bussissa ED:in ja alkulämmittelyssä voimat oli kadonnut ja olo oli heikko. 
Tämä tapahtunut muutamia kertoja.
Ootko kokeillut juoda ilman alkoholia?  ;)
InterFlower

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter , AC Oulu


Vastaus #34 : 17.10.2007 klo 06:57:10

Jassoo, noin toivutaan liikunnasta...

Itse en käytä mitään lisäravinteita. Lihasten kanssa ei ole ollut ongelmia muuten, kuin että penikkatauti ja jännetupentulehdukset väijyvät koko ajan. Levätä täytyy vaikka väkisin.

Olen luullut, että venytysten tarkoitus on ehkäistä revähdyksiä, miten se maitohappoihin vaikuttaa?
bayor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: arsenal


Vastaus #35 : 15.11.2007 klo 18:39:37

Jassoo, noin toivutaan liikunnasta...

Itse en käytä mitään lisäravinteita. Lihasten kanssa ei ole ollut ongelmia muuten, kuin että penikkatauti ja jännetupentulehdukset väijyvät koko ajan. Levätä täytyy vaikka väkisin.

Olen luullut, että venytysten tarkoitus on ehkäistä revähdyksiä, miten se maitohappoihin vaikuttaa?

Parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, joka edesauttaa kuona-aineiden poistumista lihaksista.
valdanito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, TamU


Vastaus #36 : 15.11.2007 klo 18:45:12

Hyvä topic.  Ylos

Ite olen pelannut nyt pari vuotta ympärivuotisesti divarifutista, ja vaihtelevien pelialustojen yms. olosuhteiden myötä lihashuoltoon on tullut kiinnitettyä tänä vuonna enemmän huomiota, kun paikat alkoivat pistämään hanttiin.

Kevättalvesta asti venyttelin ennen ja jälkeen jokaisen tapahtuman, paitsi kerran. Tuolloin kipeytyi pikkukentän höntsäturnauspelin jälkeen pakara, ja tuomio oli revähdys ja parin kuukauden urheilukielto.

Nykyisin alkulämpö ja -venyttely ovat itsestäänselvyyksiä, ei tulisi mieleenkään vain iskeä nappiksia jalkaan ja mennä laukomaan pelkkiä yläpesiä.
Ralliraita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tjerna kraft, JA tack!


Vastaus #37 : 16.11.2007 klo 01:00:02

Onhan tuo lihashuolto kunnon aktiiviurheilijalle äärimmäisen tärkeää.Hoitamattomat lihakset menettävät kapasiteettiaan ja jumissa oleviin jäseniin pakkautuu kaiken maailman kuona-aineita sun muita.Nuorempana pelatessani jätin lihashuollon huonolle hoidolle ja sen jälkeen avattiin jumissa olevia lihaksia kunnon voimahieronnalla ja se ei ollut kovinkaan miellyttävää.Jo pienellä venyttelyllä suorituksen jälkeen on vaikutusta sille miten hyvin seuraavan harjoituksen teho menee perille.
tarzan

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 02.10.2015 klo 22:23:59

Laitetaan nyt tänne, vaikkei topiciin pitkään aikaan ole kirjoitettukaan. Olen viimeisen puolen vuoden aikana kärsinyt melko paljon lihasvammoista (aikaisemmin ei käytännössä mitään ongelmaa) ja olen kuullut kehuttavan noita hierontarullia, joten ajattelin itsekin sellaisen hankkia. Kuinka paljon noiden tehossa on eroja? Halvin perusmalli näyttäisi irtoavan kympillä, mutta esimerkiksi kuvioiduista "rumble rollereista" joutuisi maksamaan jo 40-50€. Lähinnä jalkojen isoja lihaksia olisi tarkoitus rullailla.
jjose

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, KP-75


Vastaus #39 : 02.10.2015 klo 22:36:11

Kannattaa ottaa aika kovaa materiaalii oleva ja kuvioitu, niitä saa ebaysta tollasella 15€lla ihan laadukkaita. Sit pituuksiakin on eri mittasii, niissä taas vähintää 30cm, pidempi parempi.
tuuma

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 02.10.2015 klo 22:48:31

Olen viimeisen puolen vuoden aikana kärsinyt melko paljon lihasvammoista (aikaisemmin ei käytännössä mitään ongelmaa)

Tuosta melkein voisi jo luulla että Klubin liigapelaajasta kyse :D
tarzan

Poissa Poissa


Vastaus #41 : 03.10.2015 klo 17:31:32


Kiitos vastauksesta!

 
Sivuja: 1 [2]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa