P.S. Tämä keskustelu viiden kortin sakoista on hieman absurdia, ei millään pahalla...Jokusen pelin olen pelannut ja nähnyt, ja täytyy sanoa, ettei ihan heti tule montaa peliä mieleen, jossa tuo viisi lappua on täyttynyt ihan vain "rehtien, mutta vähän myöhästyneiden, kontaktien" perusteella. Käytännössä joka kerta mukana on lappusia niin posken soitosta kuin tarkoituksellisesta turhan kovasta tai väärästä pelistä tms. Ja niihin olen myös itse syyllistynyt;-) Totta kai se vi***taa maksaa sakkoja, ja ihan varmasti lähes joka kerta tuomari olisi voinut jonkun kortin olla nostamattakin. Mutta ei se viisi korttia tule täyteen pelkästään "vahingoista" ja tuomarin virheistä juuri koskaan, sen varmasti jokainen voi myöntää. Ja mikäli sitten kerran kauteen näin käy, niin siitä ei vielä tolkuttomasti rangaistakaan...ja jos joku jengi kerää varoitussakkoja useita satasia kaudessa jatkuvasti, niin mikäli niistä valittaa haluaa, niin peili lienee se paras paikka....
Nyt en jaksa kaikkia tän jälkee tulleita viestejä selata, mutta esim. meillä kutosessa tuli kauen ekassa matsissa 5 lappua täyteen ja pari niistä tuli kiroilusta, mikä on ainaki omasta mielestä aika naurettavaa. Maalivahti kiroaa iteksee - eikä mitenkää huutamalla - huonon maalipotkun jälkeen ja tuomari laputtaa samantien. Omaa hölmöyttähän seki on tietysti.
Toisaalta löytyy taas veikkausliigatasolta parin kauen takaa Rafinhaa, joka huutaa n. kymmene kertaa "vitun homo" vastustajalle kameroitten kuvatessa, eikä siit mitää seuraamuksia tule.