FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.09.2024 klo 18:43:44 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 46
 
Kirjoittaja Aihe: EIF 2013  (Luettu 133934 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #300 : 08.03.2013 klo 11:06:02

Krävs det någon tränarutbildning för att få vara första tränare för ett division 2 lag? Jag har absolut inte något emot att Mattfolk blir ny tränare och det är säkert en fördel att han känner spelarna mm., men det får inte heller bli så att det blir för mycket "kaverimeininki" inom laget. Spelarna bör ha tillräcklig respekt för tränaren. Visst är det så att de flesta jobbar, studerar och har familj vid sidan om spelet men samtidigt bör man nog skapa tillräckliga förutsättningar för de som vill satsa. Jag förstår nog att man inte kan kräva samma av spelarna i ett division 2 lag som av proffsspelare, men man kan inte heller acceptera att spelare inte kommer på träningar mm. bara för att dom har annat för sig! Antingen är man med eller så int, vill man inte satsa så som det krävs så finns det andra lag!

Jag tror nog att ifall det blir Mattfolk&Timoska som blir tränare så klarar dom nog av att ställa tillräckligt höga krav på spelarna och det är säkert ingen katastrof om dom fortsätter. Men jag hoppas fortfarande på en ny utländsk tränare!
Zlatanic

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: GPR FC, futsal, Marcus "Mace" Forss ja Sirbi.


Vastaus #301 : 08.03.2013 klo 11:19:40

Har eiffen nå träningar i helgen som man kan komma med på?
Jonny Lennon

Poissa Poissa


Vastaus #302 : 08.03.2013 klo 11:27:51

Vet inte heller vad det behövs för tränarpapper för att dra ett Div 2 lag.
Det som oroar mig mest just nu är sammarbetsavtalet och vad ett sådant innebär.

Låter fantasin flöda.

Eif spelartrupp ser ganska tunn ut även utan kommande sjukdomar och skador.Man lånar gärna ut spelare för provspel och tänk om de hittar någon i deras ögon tillräckligt bra spelare som de vill ha med i truppen för skador kommer också där.
Är man då skyldig att ge spelaren dit under den tid som de önskar.
Är läget detta så då påverkar båda lagets skador på EIF och då ser det sannerligen dystert ut.

Det bästa vore att det kommer därifrån någon bänkslitare som behöver speltid för att kämpa om en plats i laget.
Tror själv att vi inte ser någon från MIfk i vår lilla stad tyvärr, och hoppas de klarar sig med eget material och låter våra godbitar vara här hos oss.
Gulblåa Hangö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC HIK


Vastaus #303 : 08.03.2013 klo 21:01:37

Jag tror att ni har löst tränarfrågan i Ekenäs. Grönvita Ekenäs vet och kan en hel del. Välj honom!! :) :) :)
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #304 : 08.03.2013 klo 21:34:45

Jag har väntat på att dom skall ringa redan en tid :)

Nåja skämt o sido, det är nog helt andra personer än jag som skall ansvara för herrlagets träning! Gällande Jonny Lennons oro över att IFK kan plocka vilka spelare som helst från EIF, så är det nog EIF som bestämmer vilka spelare dom släpper till Åland osv. Mariehamn kan alltså inte plocka över t.ex. Lucas utan EIF:s samtycke. Jag tror nog inte att EIF kommer att låta sina bästa spelare åka över till Åland då man har en viktig match själv.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 klo 22:01:04 kirjoittanut Grönvita Ekenäs »
Bollan

Poissa Poissa


Vastaus #305 : 11.03.2013 klo 12:42:54

ESC:n futsal urakka päättyi, tältä kaudelta, eilen. Nyt seurataan mielenkiinnolla mihin pelaajat siirtyvät pelaamaan futista. Tällä hetkellä EIF:ssä ovat jatkamassa Forsströmit, Estlander, Eklund ja Ekholm. Brotkin, Ekström ja Sjöblom ovat kysymysmerkkejä.
Jonny Lennon

Poissa Poissa


Vastaus #306 : 11.03.2013 klo 15:56:45

Finns det andra allternativ än EIF
VIKING

Poissa Poissa


Vastaus #307 : 11.03.2013 klo 16:00:32

Jep.
Jonny Lennon

Poissa Poissa


Vastaus #308 : 11.03.2013 klo 16:03:39

Då är det väl bara att välja det som passar bäst för var och en.Undrar vad de andra alltenativet utom EIF kunde vara.
BrDead
Vastaus #309 : 11.03.2013 klo 16:06:04

Då är det väl bara att välja det som passar bäst för var och en.Undrar vad de andra alltenativet utom EIF kunde vara.

Till exempel ESC eller BK-46.
Jonny Lennon

Poissa Poissa


Vastaus #310 : 11.03.2013 klo 16:10:05

ECS är väl ok men tror knappast BK skulle vara intesserade de behöver förstärkningar inte ändast stor trupp
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab


Vastaus #311 : 11.03.2013 klo 16:56:20

ECS är väl ok men tror knappast BK skulle vara intesserade de behöver förstärkningar inte ändast stor trupp

Så enligt dig skulle T. Brotkin inte vara en förstärkning för BK-46? Menar nu INTE att Brotkin är påväg till BK-46, bara ville få klart med vad du tycker om spelarna? Tror inte BK-46 skulle tacka nej till Z. Ekström.

Tror valen för dem som inte har beslutat ännu ligger mellan ESC (div. IV) och EIF (div. II & div. III). Kan tänkas att någon väljer EIF men inte repr. laget utan bara vill spela i Akademin.
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #312 : 11.03.2013 klo 17:17:21

Så enligt dig skulle T. Brotkin inte vara en förstärkning för BK-46? Menar nu INTE att Brotkin är påväg till BK-46, bara ville få klart med vad du tycker om spelarna? Tror inte BK-46 skulle tacka nej till Z. Ekström.
Tror valen för dem som inte har beslutat ännu ligger mellan ESC (div. IV) och EIF (div. II & div. III). Kan tänkas att någon väljer EIF men inte repr. laget utan bara vill spela i Akademin.
Är nog ganska klart att ingen av ovan nämnda spelare kommer att gå till BK. Förutom EIF och ESC kan jag tänka mig att Hikken är ett alternativ. Brotkin kommer nog högst sannolikt att spela för EIF (eventuellt akademin).
Tror säkert att BK skulle kunna ta Brotkin till laget, eventuellt oxå Ekström, men att påstå att någon av dessa skulle vara förstärkningar för BK är nog överdrivet. Tror inte att någon av dessa futsal spelare skulle ha en chans att nå öppnings elvan hos våra bittra fiender.
Förhoppningsvis stannar samtliga i EIF, t.ex. Ekström är ju tusenfalt bättre än Lahtivuori, Pulkkinen duon på kantbacken.
Eklöf

Poissa Poissa


Vastaus #313 : 11.03.2013 klo 17:40:05

Ja vi skall hoppas att Ekström skriver på, han kan spela back eller kant beroende på läget. Sen är det bara att plocka ned Timoska som mittback och Calle F och Lucas M tar hand om centrala mittfältet. Det som ännu behövs är en målspottare som kompletterar Källbergs löpningar. Något div.I är det onödigt att yra om men en bra placering med hög procent egna spelare kan vara något att fika efter.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab


Vastaus #314 : 11.03.2013 klo 19:36:16

Är nog ganska klart att ingen av ovan nämnda spelare kommer att gå till BK. Förutom EIF och ESC kan jag tänka mig att Hikken är ett alternativ. Brotkin kommer nog högst sannolikt att spela för EIF (eventuellt akademin).
Tror säkert att BK skulle kunna ta Brotkin till laget, eventuellt oxå Ekström, men att påstå att någon av dessa skulle vara förstärkningar för BK är nog överdrivet. Tror inte att någon av dessa futsal spelare skulle ha en chans att nå öppnings elvan hos våra bittra fiender.
Förhoppningsvis stannar samtliga i EIF, t.ex. Ekström är ju tusenfalt bättre än Lahtivuori, Pulkkinen duon på kantbacken.

Överdrivet? Okej, då har vi nog rätt så olika syn på Brotkin's skicklighet/kvalitéer.

Tror inte FC HIK lockar lika mycket mera. Enda ekenäs grabben har kommit hem därifrån och tror inte da Silva lockar alltför mycket som tränare. Förmodar nog att ESC eller Akademin duger lika bra då.
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #315 : 11.03.2013 klo 20:14:00

Överdrivet? Okej, då har vi nog rätt så olika syn på Brotkin's skicklighet/kvalitéer.
Beklagar, uttryckte mig lite väl starkt där.. överdrivet är nog fel ord. Jag anser att Brotkin är en mycket bra division två spelare men det jag menade var att han nog inte skulle förstärka BK:s mittfält i dagsläget. En förstärkning för BK:s trupp nog men inte för elvan, enligt mig alltså! I sina bästa stunder är han dock helt fenomenal, det skall tilläggas!
Jonny Lennon

Poissa Poissa


Vastaus #316 : 11.03.2013 klo 21:08:42

Angående de som inte har kontrakt ännu så är väl Brotkin den som man önskar och hoppas på till EIF.
Men varför har han inte det? funderar han på ESC eller EIF är nog inte motivationen den rätta eller försöker han mjölka bättre ersättning är  inte inställningen den rätta.
Hoppas han bara väntat för att se hur laget utväcklas innan han anmäler sitt intresse då är han säkert en tillgång.
suba

Poissa Poissa


Vastaus #317 : 11.03.2013 klo 22:25:40

Tror inte att Timo äe en sådan typ att han utövar någon utpressning. Det har ju ryktats länge om att han skulle vara på väg till England på våren.
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #318 : 11.03.2013 klo 23:00:35

Tror inte att Timo äe en sådan typ att han utövar någon utpressning. Det har ju ryktats länge om att han skulle vara på väg till England på våren.
Angående de som inte har kontrakt ännu så är väl Brotkin den som man önskar och hoppas på till EIF.
Men varför har han inte det? funderar han på ESC eller EIF är nog inte motivationen den rätta eller försöker han mjölka bättre ersättning är  inte inställningen den rätta.
Hoppas han bara väntat för att se hur laget utväcklas innan han anmäler sitt intresse då är han säkert en tillgång.
Har också hört talas om att han skulle på någon längre resa under säsongen. Detta är möjligtvis orsaken till att han tvekar, en annan orsak kan ju tänkas vara att han är trött på fotboll efter en tuff säsong ifjol och en vinter fylld med futsal. Att det skulle handla om att han försöker mjölka åt sig ett bättre kontrakt är nog helt uteslutet, Brotkin är nog inte den som sysslar med sådant!
Torres_LFC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool, AIK, EIF & ESC-futsal


Vastaus #319 : 12.03.2013 klo 00:19:22

Tror inte att Timo äe en sådan typ att han utövar någon utpressning. Det har ju ryktats länge om att han skulle vara på väg till England på våren.
Har också hört talas om att han skulle på någon längre resa under säsongen. Detta är möjligtvis orsaken till att han tvekar, en annan orsak kan ju tänkas vara att han är trött på fotboll efter en tuff säsong ifjol och en vinter fylld med futsal. Att det skulle handla om att han försöker mjölka åt sig ett bättre kontrakt är nog helt uteslutet, Brotkin är nog inte den som sysslar med sådant!
Angående de som inte har kontrakt ännu så är väl Brotkin den som man önskar och hoppas på till EIF.
Men varför har han inte det? funderar han på ESC eller EIF är nog inte motivationen den rätta eller försöker han mjölka bättre ersättning är  inte inställningen den rätta.
Hoppas han bara väntat för att se hur laget utväcklas innan han anmäler sitt intresse då är han säkert en tillgång.

Det nya personliga målrekordet ifjol innebär naturligtvis att jag inte kommer skriva på ett nytt kontrakt innan jag erbjuds löner i Samuel Etoo-klass.

Nej, skämt åsido. Som någon redan nämnde är motivationen efter den förra säsongen, och den långa futsalsäsongen inte hundraprocentig, men den klart största orsaken till att jag inte skrivit på något nytt kontrakt är att jag under slutet av denna vecka kommer åka till London varifrån jag återvänder i slutet av maj. Det enda som är klart att ifall jag väljer att spela någon form av fotboll i sommar så kommer det ske inom EIF, och inte någon annanstans :)
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #320 : 12.03.2013 klo 08:45:51

Tack för infon Torres! Som supporter är det skönt att höra att det är EIF som gäller ifall det blir någon fotboll. Förhoppningsvis finner du motivationen igen då du får en välförtjänt paus i England och ansluter till laget då du kommit tillbaka till Finland. Det finns inte alltför många "egna produkter" som håller hög division två klass, men du är definitivt en av dem och jag tror de flesta av oss i Eklöven hoppas på att du skall spela på centrumplan i flere år ännu!
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab


Vastaus #321 : 12.03.2013 klo 13:26:12

Det nya personliga målrekordet ifjol innebär naturligtvis att jag inte kommer skriva på ett nytt kontrakt innan jag erbjuds löner i Samuel Etoo-klass.

Nej, skämt åsido. Som någon redan nämnde är motivationen efter den förra säsongen, och den långa futsalsäsongen inte hundraprocentig, men den klart största orsaken till att jag inte skrivit på något nytt kontrakt är att jag under slutet av denna vecka kommer åka till London varifrån jag återvänder i slutet av maj. Det enda som är klart att ifall jag väljer att spela någon form av fotboll i sommar så kommer det ske inom EIF, och inte någon annanstans :)

Så du tänker inte försöka slå dig in i Liverpööls trupp? Som den nya Steven G, fast mera i Dietmar Hamann stil!
Playmobil

Poissa Poissa


Vastaus #322 : 12.03.2013 klo 17:02:54

Enligt bollförbundets Finska cup sidor skall matchen LPS  - EIF spelas 23.3. kl 08:30 i Tali. Som bäst arbetar lagledaren med att få matchen flyttad.

EDIT: matchen spelas 8:15 i Helsingfors den 23.3.2013. Lagledaren kunde inte rubba på Helsingforsdistriktets match och träningstider.

Diskussionerna på forumet angående T Brotkin osv är litet underliga. Timo Brotkin är klar för EIF, Oscar Forsström likaså i målet är klar för EIF. Johan Estlander är även han nu klar för EIF och spelar vidare i skjorta nr 9.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2013 klo 17:10:19 kirjoittanut Playmobil »
Grönvita Ekenäs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: EIF


Vastaus #323 : 12.03.2013 klo 17:51:11

Helt otroligt att man kan placera en match i den fjärde omgången i Finska cupen kl 8.15 i Helsingfors! Kan ännu förstå det (eller egentligen inte) om det är två lag från Helsingfors som möts.. men nu är det ju nog fruktansvärt tidigt som man hamnar att starta från Ekenäs.
EIF Fotboll

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ekenäs Idrottsförening Ab


Vastaus #324 : 12.03.2013 klo 18:17:23

Jo. Själva tidpunkten för matchen är rätt underlig. Förstår att det beror på halltider, men att spela direkt på morgonen är nog lite annorlunda än att ha en eftermiddags match. Hoppas det går vägen trots allt.

Värdet på Finska Cupen skjuter i höjden igen, den turneringen har de lyckats förstöra helt.

 
Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 46
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa